Punk-nurkka

  • 119 104
  • 771

Lint

Jäsen
Venerea Semifinalissa Helsingissä pe 28.10. Aivan huikeeta, mahtavaa!
Bandin -97 ilmestynyt Both ends burning kiistatta huikea levy.
Mukana menossa myös Evilsons & Flippin´beans.

Taitavat soittaa toisenkin keikan Suomessa Lahdessa.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olin eilen paikallisessa, jossa illan aikana soitti kolme punk-viritelmää. Unkindin näin ekan kerran ja se oli noin metalliseksi yllättävänkin kova.

Mutta lähinnä kirjoitan skottibändi Atomgeviterin johdosta. Jos poijaat heittävät vielä lisäkeikkoja Suomessa, niin käykääpä katsomassa hooceetä. Varsinkin päähuutaja oli varsin veikeä tapaus, kuten välispiikitkin - joista ei tosin paljoa ymmärtänyt.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Huomenna perjantaina Factoryssä Jäähyaition ikioma Stranded rokkaa Nosturissa poreilevan Pellen suohon.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Sunnuntaina TV2 näyttää osan Turbonegron kesäkuisesta Provinssin-keikasta klo 22.30-23.15.

Itse olin todistamassa keikkaa paikan päällä, joten pitänee katsastaa pätkä ja fiilistellä festarireissua.

EDIT: Kyselläänpäs nyt samaan syssyyn, että minkälaisen show`n orkesteri pisti pystyyn Tavastialla viime kuussa?
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rok kirjoitti:
Kyselläänpäs nyt samaan syssyyn, että minkälaisen show`n orkesteri pisti pystyyn Tavastialla viime kuussa?

Itse olin perjantaina ja kovan setin vetivät. Hank heitti hyvää läppää jatkuvasti ja yleisön joukkoon suollettiin mm. Turbonego-seteleitä ja -ilmapalloja. Tosin Noise.fi:n live-raportin mukaan lauantai oli kovempi, mutta itse en anna juuri arvoa sellaisen henkilön mielipiteille, joka katsoo keikan portailta. Sama kuin olisi Tavastian tai Nosturin yläkerrassa sen takia, että sieltä näkee paremmin ja kukaan ei ainakaan töni. Alla vielä linkki pariin arvosteluun:

http://www.noise.fi/livearvostelut/?id=383

http://www.suezine.fi/liveraportit?t=1&sid=295
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Turbonegro

Perjantain keikalla olin minäkin. Tosin kommenteilleni ei kannata antaa hirveästi arvoa, sillä tsekkasin keikan portailta ja vieläpä selvin päin...

Tavastialle lompsiessa ei hirveästi napannut (vaisu Provinssin keikka plus seuralaisen etelästä tuliaisina nappaama ruokamyrkytys), mutta kyllähän keikan jälkeen oli vähän toinen ääni kellossa ja kotiin piti lähteä Turbojugend-pisteen kautta.

Kutakuinkin parikymmentä biisiä bändi soitti, ja mikä mukavinta: yli puolet niistä oli vanhaa kamaa. Denim Demonia eivät kyllä vetäneet, harmi. Mutta täysi tupa, yli puolitoista tuntia rokkia, osin vanhat osin uudet mölinät, kaksi encorea, ilmapallot ja setelit... Ei kai sitä teatraaliselta keikalta juuri enempää voi vaatia.

Happy Tom oli laihtunut entisestään ja Pål Potillekin oli keksitty muutakin kuin hangaround-duunia, soitti nääs kolmatta kitaraa useammassakin kappaleessa. Siltikin, tai juuri siksi, soundillisesti mentiin edelleen lähempänä stadionkasarirokkia kuin mitään hyökkäävän vaarallista turbotykitystä.
 

Vähvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vesa Ponto
Onkos kukaan kuullu Enemy You:ta?! Punkrockkia jenkkilästä. www.enemyyou.com tuolta kuulee muutaman piisin jos jotain kiinnostaa.

Outoa ettei näin hyvä bändi tunnu olevan suosittu edes jenkeissä.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Punkpiirien uusin löytö:

BLOSSOM HILL!
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitkästä aikaa uusi juttu mikä tarttui korvaan ylex kanavalta.

Towers Of London - FUCK IT UP

Tässä on sanomaa

ps. sopisi muuten Cairns&Co työstämiin dokumentteihin kuin nenä nyrkkiin. Turpaansaantikokoelma kertosääkeeseen fuck it up ja voittajat i feel special kohtaan. Ei maksa mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Millencolin suomeen

Millencolin tulee esiintymään suomeen ja Nosturiin 4.3 2006.
Ilouutinen ainakin mulle, vanhanliiton Millencolin fanille. Nykyään ei niin hirveästi enää tule kuunneltua, mutta teinivuosina senkin edestä. Pakko mennä.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Vili#16 kirjoitti:
Millencolin tulee esiintymään suomeen ja Nosturiin 4.3 2006.
Ilouutinen ainakin mulle, vanhanliiton Millencolin fanille. Nykyään ei niin hirveästi enää tule kuunneltua, mutta teinivuosina senkin edestä. Pakko mennä.

Viime aikoina ei hirveästi ole sellaisia bändejä Suomessa piipahtanut joista itse tykkäisin, joten on pakko päästä tuonne keikalle. Varmaan taas varauduttava tilaamaan liput heti, kun ne tulee myyntiin.
 

Lint

Jäsen
Vili#16 kirjoitti:
Millencolin tulee esiintymään suomeen ja Nosturiin 4.3 2006.
Ilouutinen ainakin mulle, vanhanliiton Millencolin fanille. Nykyään ei niin hirveästi enää tule kuunneltua, mutta teinivuosina senkin edestä. Pakko mennä.


Sama tarina. Life on a plate edelleen omissa rankingeissa ehdotonta top ten- levyjä ikinä. Koskaan. Aivan loistava, sen jälkeen kun meno menny rokimmaksi, ei ihan samaa kutinaa, mutta tottakai paikalla ollaan maaliskuussa. Kuitenkin niitä bandeja joita on tosiaan "fanittanut" nuorena. Ja mitä viime aikojen settilistoja nähnyt niin ihan kivasti vanhaa materiaalia on soitettu. Hienoa saada bandi Suomeen pitkästä aikaa, For Monkeys- levyn aikoihin muistaakseni oli Tavastialla viimeks...Siitäkin on aikaa!
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lint kirjoitti:
Hienoa saada bandi Suomeen pitkästä aikaa, For Monkeys- levyn aikoihin muistaakseni oli Tavastialla viimeks...Siitäkin on aikaa!

Jep, huhtikuussa 1997 eli For Monkeys-kiertueella. Silloin tuli keikalla oltua ja siitä asti oonkin odottanut, koska tulee seuraavan kerran Helsinkiin. Sen jälkeen bändi ollut Suomessa käsittääkseni vaan Provinssissa -97. Aika pitkä odotus ollut ja 4.3.06 joudun jättämään keikan väliin; kyllä ärsyttää.
 

Hank

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk,Pikku-Jallu,Caps
Balzac

Tulipa vahingossa tutustuttua kyseiseen bändiin. Kuulostaa aivan perkeleen hienolta Misfits hengessä vedetyltä musalta. Ovat Misfits:in kkanssa yhdessä soittaneetkin ja kiertäneet. Onkos kukaan Teistä törmäillyt bändiin ja osaisi kerto mistä kannattaisi tilata bändin(ja muiden punk ryhmien) matskua,lähinnä dvd:t kiinnostavat tällä hetkellä. Indiepunk tuli jo koluttua mutta dvd:n kanssa kävi legendaarinen "sold out" ilmiö.
 
Löytyi siis toinenkin asia täältä, joka minua jotenkin liikuttaa. Vaikea tosin sanoa kumpaan syttyi kiinnostus ensin, tappeluihin vai punkkiin? Joka tapauksessa, aika rivit noita vinyyleitä (7"/12") on hyllyihin kertynyt ja matka on vielä onneksi kesken. Ja juuri vinyylit (LP/EP/sinkut) näen sinä ainoana oikeana Punk/Hc yms. levyn julkaisutapana ja vaikka CD olisi hallussa, kyllä sitä alkuperäistä vinyyliä tulee etsittyä ja arvostettua kyseisen levyn ainoana oikeana julkaisuna. Samoin aika tiukan "sokeasti" näitä rajoja mielessäni vetelen ja minua ei pahemmin kiinnosta mikään 80-luvun jälkeen tapahtunut tälläkään rintamalla. Mutta kukin sen mukaan mistä saa jotain irti ja miten nämä asiat ymmärtää tai mistä on saanut sen kipinän.
Pääsääntöisesti seikkaillaan tuolla brittipunk, Hardcore, anarcho, Oi ja modpunk rintamalla, vaikka on noita tyylejä sekä genrejä tullut käytyä paljonkin vuosien varrella läpi. Mutta tuolta Englannista kiinnostukseni lähti ja siihen jäin kai pysyvästi kiinni tämän "vakavamman" kiinnostuksen suhteen. V. 1976-1985 edustavat minulle sitä punkin aikakautta, jota minä ensisijaisesti tarkoitan puhuessani punkista (tai yleensäkin musiikista) ja suurin osa levyistäni mahtuu varmasti tämän kyseisen ajanjakson sisään. Punkissakin ( ja sen genreissä) arvostan sitä alkuperäistä ja tiettyyn aikaan sidottua, en myöhäisempää päivitystä tai uudelleen kierrätystä.
Muuten kyllä olen valmis avartamaan musiikillista maailmankuvaani, mutta kyllä tämä kuuntelu menee aina sen oman musiikillisen pohjani (punk) ja tietyn sidonnnaisuuden mukaan. Toisaalta Napalm Death vaihtuu kyllä sujuvasti Desmond Dekkeriin ja Psycho-ketjun hengessä Demented are Go Northern Soul klassikoihin.
Punkista puhuttaessa näen tämän musiikin vain yhtenä, ehkä jopa pienenä osana sitä koko juttua (mikä se sitten onkaan). Ja tärkeimpänä nostaisin esiin tämän DIY-asenteen ja tietyn "pohjan" tekstien ja koko jutun takana, vaikka on näitä eri sloganeitakin tullut heiteltyä ja "kannettua". Ja onhan nämä tyylit ja bändit, jotka tulevat ikuisesti kävelemään kadun väärällä puolelle tai ainakin sillä toisella! Mutta miten vaan, lätkä lätkänä ja punkki punkkina.
 

Norsu

Jäsen
Lag Wagon

En tiedä onko jo puhuttu, mutta tämä bändi täytyy mainita. Lag Wagonin Beer goggles, Angry days ja Noble end olivat minulle todellisia osumia.
Koko kiinnostuksen tähän uudempaan punk aaltoon sai aikaan kyllä NOFX:in The longest line.
Muistan, että silloin päätin elää kuten punkrokkarit, kun katsoin NOFX:in videon Ten years of fucking up.
Silloin päätin, olen myynyt aatteeni ajat sitten.
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Punk. Mitä tulee mieleeni?
Ainakin Shitter limitedin upeat lyriikat ja hauskat bändinnimet, joita joskus 90-luvun alussa kiljukänneissä räkätettiin.

Olikohan Hard-core Anderssen sitten jotain psykopunkkia tai mitä, kun sitä kuunneltiin vielä speed-metallin kultavuosinakin...

Paskat soundit, räkäinen lauluääni ja kiukkuiset sanoitukset. Mitä muuta sitä teini-angstin keskelle kaivataankaan.
 

JoeyKocur#26

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hki Punx
Nyt on lauantaina Nostturissa todella helmi ilta tiedossa. Neljä todella hyvää bändiä joista 3 kuuluu minun top-5 kotimaisten bändien listalle. Paikalla siis:
Down My Throat, suomen ylivoimaisesti tiukin ja rankin Hard Core-bändi. http://www.fullhouserecords.com/dmt/
The Evilsons, todellinen vastakohta DMT:n rankkuudelle, SKA! http://www.fullhouserecords.com/evilsons/
Anal Thunder, Lappeenrannan ylpeys, Suomen paras Skede-Punk-bändi! http://www.lprhardcore.net/at/
The Valkyrians, minulle vielä tuntemattomampi tuttavuus, SKA:ta myöskin. http://www.thevalkyrians.com/
Eli Unity Fest Nosturissa 21.1.2006 Liput 8e.
Suosittelen lämpimästi!
 

JoeyKocur#26

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hki Punx
JoeyKocur#26 kirjoitti:
Nyt on lauantaina Nostturissa todella helmi ilta tiedossa. Neljä todella hyvää bändiä joista 3 kuuluu minun top-5 kotimaisten bändien listalle. Paikalla siis:
Down My Throat, suomen ylivoimaisesti tiukin ja rankin Hard Core-bändi. http://www.fullhouserecords.com/dmt/
The Evilsons, todellinen vastakohta DMT:n rankkuudelle, SKA! http://www.fullhouserecords.com/evilsons/
Anal Thunder, Lappeenrannan ylpeys, Suomen paras Skede-Punk-bändi! http://www.lprhardcore.net/at/
The Valkyrians, minulle vielä tuntemattomampi tuttavuus, SKA:ta myöskin. http://www.thevalkyrians.com/
Eli Unity Fest Nosturissa 21.1.2006 Liput 8e.
Suosittelen lämpimästi!
Ja soittojärjestys on näillä näkymin seuraava:
21.45 ANAL THUNDER
22.30 DOWN MY THROAT
23.15 EVILSONS
24.00 THE VALKYRIANS
Eli meno hieman löystyy loppua kohden.
 

Mig428

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Norsu kirjoitti:
En tiedä onko jo puhuttu, mutta tämä bändi täytyy mainita. Lag Wagonin Beer goggles, Angry days ja Noble end olivat minulle todellisia osumia.
Koko kiinnostuksen tähän uudempaan punk aaltoon sai aikaan kyllä NOFX:in The longest line.
Muistan, että silloin päätin elää kuten punkrokkarit, kun katsoin NOFX:in videon Ten years of fucking up.
Silloin päätin, olen myynyt aatteeni ajat sitten.
Lag wagonin Duh levy kyllä pistää jalan rummuttamaan. Löytyy hyllystä ja niin myös tuo Longest line, hyvä levy sekin.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viisi päivää Millencoliniin

Jännitys tihenee, kun Millencolinin ensi lauantain keikka lähenee! Täältä päin tulossa kolme tyyppiä katsomaan ja heilumaan. Tätä on ootettu!!
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Luekelin tuossa Samuli Vanhakarhun kirjan Iggy Pop-Amerikan Keisari ja samalla miehen tuotanto pöyri masiinassa.

Värikkään elämän Iggy on elänyt, ihme että on vielä hengissä noinkin itsetuhoisen elämän jälkeen..Miehen tuotannosta huomaan kuuntelevani lähinnä "come back" tavaraa ja erityisesti BLAH,BLAH,BLAH, Instinct ja Brick by Brick levyjä. Myös monien haukkuma Naughty Little Doggie kolahtaa. Stoogesin levyistä yksikään kokonaisuudessaan ei onnistu vakuuttamaan, tosin nämä pakolliset Raw Power, Lust For Life ja Passenger kipaleet toimivat kympillä. BLAH,BLAH on soinut tiiviisti kotona ja vähänväliä huomaa hyräilevänsä komeaa Cry For Love kappaletta.

Iggy olisi livenä kesällä Suomessa, mies tuli nähtyä jäähallissa 91 Ramonesin ja Nomandsin kera ja keikka toimi kympillä..Pop on melkoinen showmies lavalla..

Vanhakarhun kirja on nopealukuinen ja taattua kamaa vanhan kunnon Jamesin ystäville, elämä käydään ytimekkäästi läpi ja mukana on myös kattava diskografia..
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
22.4. pelataan SM-liigan neljäs finaali, mutta mites sitä mestaruutta ehtisi juhlia, kun samana iltana on myös Endstandin kymmenvuotiskeikka. Endstandistä en ihmeemmin piittaa, mutta Outlast toki on pakko päästä todistamaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
jesse72 kirjoitti:
Stoogesin levyistä yksikään kokonaisuudessaan ei onnistu vakuuttamaan, tosin nämä pakolliset Raw Power, Lust For Life ja Passenger kipaleet toimivat kympillä.

Vanhakarhun kirja on nopealukuinen ja taattua kamaa vanhan kunnon Jamesin ystäville, elämä käydään ytimekkäästi läpi ja mukana on myös kattava diskografia..

Pakko viilata sen verran pilkkua, että esimerkkikappaleista vain Raw Power on Stooges-ajoilta. Erinomaiset Passenger ja Lust for Life ovat jälkimmäisen nimiseltä albumilta -77.

Samulin kirja on kyllä suositeltavaa luettavaa, eikä pelkästään siksi että on kouvolalainen :-) Samassa sarjassahan on ilmestynyt monesta muustakin merkittävästä artistista/yhtyeestä hyviä "tiivistelmäteoksia", mutta ei niistä enempää punk-ketjussa.

Ja pakkohan se Igsteri on mennä tsekkaamaan, vaikka festareiden muu tarjonta lähinnä yökötystä aiheuttaakin.

I Walk The Linen uutta lättyähän tässä on pyöritetty. Vähän liikaa mennä rahtariosastolle, etenkin debyyttiin verrattuna, mutta kyllähän keikalla tuli polvet mustelmille pogoiltua. Viime viikon kattauksena oli puolestaan THE MANIKINS (swe) , PHOENIX FOUNDATION , MEAN IDOLS & JESSIE GARON & THE SEXORCISTS.

Manikins oli aika hauska uusi tuttavuus. Vintagepunkkia, jos sellaista sanaa nyt onkaan. En levyä ostaisi, mutta menisin katsomaan toisenkin keikan. Hauskaa oli myös erään paikallisen välispiikki ennen encorea "juttelin just noiden vitun hinaajien kanssa ja ne lupas tulla soittaan lisää". Ja sitten svedut tulivat autuaan tietämättöminä hymyillen takaisin lavalle :-)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös