Eli Levonen hylkäsi maalin, jota hän tai kukaan muukaan ei nähnyt maaliksi ja jota Valko-Venäjän valmentajakin vaati tarkistettavaksi vasta paljon myöhemmin.
Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole. Maalia ei voida hyväksyä, jos tuomarit eivät ole sen syntymistä nähneet. Ja videotarkistusvaatimuksetkin tulivat vasta paljon myöhemmin. Täysin oikein toimittu. Toisekseen, vaikka tuomarit olisivatkin nähneet kiekon ylittävän maaliviivan, niin maali olisi kuulunut silti hylätä, koska Valko-Venäjän pelaaja työntää Ranskan maalivahdin maalin sisälle.
Onko sinulla laittaa jokin linkki, josta väittämäsi IIHF:n ohjeistukset selviävät?
Asia ei enään miksikään muutu, mutta kyllähän tuossa on ihmeellisiä asioita.
Kyllä tuon videotarkistuksen voi tuomarit tehdä pyytämättäkin. Se tuossa on outoa verrattuna todella useaan muuhun ja paljon selvempäänkin tilanteeseen näissä kisoissa, tuomarit ovat käyneet tarkistuttamassa ilman pyyntöäkin. Olen ollut vakuuttunut, että on annettu ohje tarkistuttaa kaikki vähänkin epäselvät tilanteet, miksi nyt ei toimittu näin.
Tuostakin eri mieltä, että olisi silti pitänyt hylätä maalivahdin häirinnän takia. Eikö siinä tapauksessa olisi pitänyt heti pistää peli poikki ja vähintään aloitus keskialueelle? Miksi näin ei toimittu jos se oli oikea syy?
Mulle on henkilökohtaisesti aivan se ja sama tuliko siitä maali vai ei, ihmettelen vain miten eri linjassa tuo tapaus oli kisoissa yleisesti vallitsevaan linjaan ja siihen vielä tuomareiden selittelyt jälkeenpäin.
Tuo linkityspyyntö ei ollut minulle, mutta pakko vastata siihen että melko typerää edes tuommoisiin asioihin mitään linkkiä pyytää, kun kysyjä varmasti tietää sen mahdottomuuden.