Rohkeasti nimiä esille! Kenen pitää lähteä ja keitä tilalle?
Karri Kivi päävalmentajaksi, Pasi Peltonen peluuttamaan pakkeja, Jari Korpisalo urheilutoimenjohtajaksi ja Jukka Hirsimäki edelleen toimitusjohtaja?
Valmentajiksi Kivi, Ika Lehkonen, Korpisalo, yhdessä tai erikseen.Rohkeasti nimiä esille! Kenen pitää lähteä ja keitä tilalle?
Valmentajiksi Kivi, Ika Lehkonen, Korpisalo, yhdessä tai erikseen.
Hirsimäkikin lienee nimenomaan talousasioissa ihan pätevä kaveri. Jos spekulaatiot Hirsimäen osallistumisesta Suhosen ulossavustamiseen pitävät paikkansa, niin se nyt lienee laskettavissa miinukseksi. Mutta ellei ole syytä olettaa, että Hirsi on omaksunut roolin, joka johtaa jatkossakin joukkueen sisäisiin ristiriitoihin, niin jatkaminen Ässissä lienee ihan hyvä vaihtoehto -- ellei tosiaan ole pätevämpää kaveria kiikarissa.
Kyllä minä Jukan kanssa samoilla linjoilla olen. Eihän karsinnat missään nimessä ole liigan kehittämistä vaan juurikin painottuu Mestiksen suunnalle. Ainoa hyöty karsinnoista oli taloudellinen, mutta toisaalta playoutit sitten taas olivat plusmiinusnolla -tasolla.Lainaus Satakunnan Kansasta: ""Mitä iloa näistä peleistä oli SM-liigalle? Tämä hommahan oli pelkkää Mestiksen kehittämistä".
Ei mikään yllätys että korkki puolustaa suljettua sarjaa. Ehkä liiga ei kehity näistä peleistä, mutta varmasti pelaajat jotka osallistuvat ja Suomalainen jääkiekkoilu noin yleensä. Taidat olla Hirsimäen kanssa suhteellisen yksin puolustamassa suljettua liigaa tällä hetkellä.Kyllä minä Jukan kanssa samoilla linjoilla olen. Eihän karsinnat missään nimessä ole liigan kehittämistä vaan juurikin painottuu Mestiksen suunnalle. Ainoa hyöty karsinnoista oli taloudellinen
toisaalta playoutit sitten taas olivat plusmiinusnolla-tasolla.
SM-liigan toimitusjohtaja Jukka-Pekka Vuorinen kirjoitti:Vuorisen mukaan playout eli pudotuskarsinta oli seuroille taloudellisesti positiivinen asia
Eihän karsinnat missään nimessä ole liigan kehittämistä
jos Ässät ensi kaudella Mestikseen tippuisi niin sen voittaja nousisi suoraan liigaan. Olisi edes vähän porkkanaa
Taidat olla Hirsimäen kanssa suhteellisen yksin puolustamassa suljettua liigaa tällä hetkellä.
Pätevää pohdintaa, mutta millainen Hirsimäen sinun mielestäsi pitäisi olla, jos hän
ei saa vaihtaa mielestään epäonnistunutta alaistaan oletusarvoisesti parempaan?
Karri Kivi - Jarno Pikkarainen - Mark Jooris..
Mark Jooris
Mitäs Mark Jooris toisi Ässiin? Onko mies minuuttiakaan valmentanut, tai ylipäätään ollut tekemisissä lätkän kanssa vuosiin?
Mitäs Mark Jooris toisi Ässiin? Onko mies minuuttiakaan valmentanut, tai ylipäätään ollut tekemisissä lätkän kanssa vuosiin?
Olen ennenkin maininnut tästä piiri pieni pyörii efektistä, joka Porissa vallitsee. Pahin pelkoni (hyvin todennäköinen) on, että jatkumo "kaverin kaveri" toistuu kaudella 2009 - 2010.Kieltämättä tämä on ajatuksena mielenkiintoinen. Jooris ei ehkä ole ihan tilanteen tasalla, kun on ilmeisesti haaveillut jopa päävalmentajan paikasta. Mutta mikäli pienempikin rooli valmennustiimissä kelpaa, niin saattaisi olla kokeilemisen arvoinen. Ei liene lähtökohtaisesti yhtään sen huonompi nimi kuin Jari Korpisalo, ja jos kaveri nimenomaan itse haluaa Ässiin, niin sitä ei voine pitää muuna kuin positiivisena asiana.
Olen ennenkin maininnut tästä piiri pieni pyörii efektistä, joka Porissa vallitsee. Pahin pelkoni (hyvin todennäköinen) on, että jatkumo "kaverin kaveri" toistuu kaudella 2009 - 2010.
Tällä ajan takaa, että päävalmentaja on Pentti Matikaisen kaveri Harri Rindell.
Onhan se Kiva-Harri tuttu ja turvallinen, mutta nyt puhaltaa uudet tuulet. Annetaan ihan oikeasti mahdollisuus näille kiekkojätkille, kuten Kivi ja Pikkarainen. Ne elää jääkiekkoa 24/7 ja kavereilla on hemmetin kova halu näyttää mitä he osaavat.
Mielestäni tämä piiri pieni pyörii - leikki jatkuu aina helpommmin ja helpommin mikäli valmennukseen mietitään nimiä kuten Korpisalo/Jooris, joilla on varmasti täällä pelivuosiltaan tuttuja ihmisiä "neuvonantajikseen", tilannne on aina herkempi kuppikuntien syntyyn. Ihmettelen mikä ihme hinku faneilla on raahata tänne niin pelaajiksi kuin valmentajiksi kavereita jotka ovat organisaatiossa jo olleet. Ässien toiminnan kehittämiseksi pitäisi katseet suunnata nimenomaan eteenpäin ja uudistaa organisaatiota. Kaikki seuran palkkalistoilla olevat pitäisi palkata osaamisen mukaan, eikä sen mukaan miten tärkeä on pelaajana aikoinaan seurassa ollut.
Jooris pelasi Porissa 20 vuotta sitten. Jonkin verran on virrannut vettä Kokemäenjoessa sen jälkeen..
Kivi on taas pitkästä aikaa sellainen "valmentaja kandidaatti" , joka on noussut ylös Ässien oman myllyn kautta ja josta pelaajat/kannattajat pitävät.
Korpisaloa ajattelin joukkueenjohtajaksi.
Ja samoja ukkoja pyörii yhä paljon seuran toiminnan ympärillä joita on silloin Jooriksen aikan jo ollut mukana. Ja mitä sellaista osaamista Jooriksella on mitä seura tarvitsee? En tiedä vaikka olisikin, mutta osaamisesta pitäisi ottaa selvää selvää ennen kuin kukaa tosissaan tällaisia edes ehdottaa.
Mark Jooris haluaa takaisin Ässiin...
Mitkä ovat Jooriksen vahvuuden valmentajana? Mitä sellaista hän osaa, että hänet kannattaa palkata Ässiin?
No kerro ne nimet, ketkä ovat Ässien toiminnassa palkkalistoilla, jotka olivat myös silloin kuin Jooris pelasi?
Taisin myös mainita, että Jooris voisi mennä valmentamaan B tai A-junioreita.
Pikkarainen? Onko hän porilainen..? Tai Jortikka?
Itse olen niin täynnä tuota "piiri pieni pyörii ja hyvä veli systeemiä". Varmasti on myös moni muu. Mutta mitäs teet, kun samaa laulua on laulettu 40 vuotta.Anteeksi, älä nyt hiilly ei ollut mitenkään tarkoitus alkaa piikittelemään. Ja en tosiaan tarkoittanut Ässien palkkalistoilla olevista vaan seuran ympärillä "piireissä" pyörivää porukkaa. Siinä on yhä luonnollisestikin samoja kiekkopiireihin kuuluvia ihmisiä joihin niin pelaajat kuin seuran palkkalistoilla kulloinkin olevat henkilöt luovat kontakteja jne.
Niin Pikkarainen kuin Jortikkakin ovat mielenkiintoisia nimiä eikä mitään heitä vastaan, ihan hyviä ehdotuksia. Tarkoitin yleistä jo pitkään esiintynyttä halua hommata esmes hopeakauden pelaajistoa takaisin...