Joo eilen oli kyllä melkoista kuraa koko joukkueen peli.
Lähdetään nyt siitä liikkeelle, että koetetaan löytää jotain positiivista. Eli vastassa olleet joukkueet olivat kyllä pääosin melko hyviä, kurajoukkueille ei siis hävitty. Missään matsissa ei myöskään vastustaja päässyt maaleilla mässäilemään, vaikka parissa pelissä meiltä loppuikin lopussa into ja annettiin pari ilmaista. Joukkueen puolustuspeli oli pääosin hyvää, eli puolustettiin joukkueena ja yritystä riitti.
Hyökkäyspeli olikin sitten täysin jumissa. Maaleja saatiin aikaiseksi lähes olematon määrä. Maalipaikkoja oli välillä ihan kohtalaisesti, mutta viimeistely ontui - allekirjoittanut kunnostautui juuri tässä (eli mistään en sisään saanut).
Peli vaikutti melko väsyneeltä ja omalla kohdallani tämä olikin ihan totta, eli väsymystä oli, mutta kun pelihaluja riitti niin piti yrittää kuitenkin. Hyökkäyspelissä tehtiin hatkuvasti vääriä ratkaisuja, eli pidettiin kiekkoa itse tai lauottiin itse silloin kun olisi pitänyt syöttää - ja päinvastoin. Kiekko ei ylipäätään liikkunut hyökkäyksissä tarpeeksi, eikä etenkään riittävän nopeasti.
Vielä yksi lisähuomautus, joka ei koske pelkästään eilisen pelejä, vaikka sielläkin esiin tuli. Eli puolustajien tulee kyllä 5vs5 peleissä keskittyä siihen puolustamiseen. Hyökkäyksien tukemista paikan avautuessa ei missään nimessä ole kielletty, mutta ei siitäkään mitään tule että yksi pakki viilettää hyökkäyksien kärjessä jatkuvasti. Tämä aiheuttaa sen, että vastustaja saa jatkuvasti ylivoimahyökkäyksiä ellei joku hyökkääjistä ole jatkuvasti paikkaamassa. Hyökkääjien tehtävänä ei kuitenkaan ole puolustaa jatkuvasti, eli aina sinne ei paikkaajaa löydy. Omalla kohdallani tämä on sekoittanut peliä rankasti, koska olen usein päätynyt paikkaamaan hyökkäämään lähtenyttä pakkia. Tämä on toki ihan ok, jos sitä ei tarvitse tehdä koko pelin ajan jokaisessa hyökkäyksessä.
Eli jos puolustaminen ei maistu, niin pelaa hyökkääjänä. Pakin paikalle on kyllä muitakin halukkaita.
Ja korostan vielä, että hyökkääviä pakkeja saa olla ja hyökkäyksien tukeminen oikeassa tilanteessa on erittäin suotavaa. Pakitkin saavat siis hyökätä, ei sitä tarvitse pelätä. Tässä on vain tullut esille aika rankkaa ylihyökkäämistä, jossa yksi pakeista on kirjaimellisesti ollut hyökkäyksien kärjessä lähes koko pelin ajan, eikä ole edes vaikuttanut siltä että yrittäisi pakin paikalla pelata.
Yhdyn myös Loonien edelliseen viestiin, todella hyvää tekstiä.
Eli kiekkoa liikkeelle nopeasti, niin saadaan nopeita hyökkäyksiä. Terävää kiekonsiirtelyä ja hyviä ratkaisuja hyökkäyspäässä. Näitä tarvittaisiin.
Itselläni on parannettavaa ihan kaikessa, liian usein olen tuntenut oloni kentän heikoimmaksi lenkiksi. Liikaa tason vaihtelua pelien välillä.
Mutta kyllä se tästä, HCJ taistelee!