PS3: NHL10 talviliiga

  • 57 529
  • 869

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
LIIGA TÄYNNÄ

Noniin, finaaleja pelataan vielä syysliigassa ja pidetään se keskustelu vanhan ketjun puolella.

Tämä ketju on uuden liigan asioihin. Joukkueiden varaaminen alkaa 16.12, klo 12, lue huolella alla olevat ohjeet, koska varaus menee tietyssä järjestyksessä. Varaus viestiä ennen tarkista mitkä tiimit ovat menneet aiemmista viesteistä ja viestiin joukkue, jatkis-nikki ja ps3-nikki.

Tällaisella systeemillä lähdetään:

1) kaksinkertain liiga
2) ei pelaajavaihtoja
3) Pleijarit paras seitsemästä
4) 32, mutta karsinta tulee olemaan ankaraa, jos pelejä ei kerry
5) Jos liiga tulee täyteen ehdoton deadline 28.12, muuten aiempi.
6) Joukkueiden pelimäärien kehitystä seurataan ja jos alkaa laahata jäljessä, ensin varoitus, sitten pihalle.

Muutamia muita käytännön asioita, yrittäkää saada pelit pelattua hyvissä ajoin ennen deadlineä, näin riski pois potkituksi tulemisesta pienentyy. Jos pelejä on alla vähän niin muistakaa ilmoittaa, jos lähdette reissuun, jotta tiedän etten potki pihalle.

Joukkueiden varaaminen tulee etenemään seuraavasti (PS-nikit):

Ensimmäinen vaihe (16.12 12-16):
Gr8-8 / LLcoolP99 Philadelphia
kootee78 / Bouwmeester Pittsburgh
Beagle Boy / B-Eagle Buffalo
hellcop / HELLLCOP Calgary

Toinen vaihe (16-18):
Petee29 / Spidy#29 Minnesota
Saube / Saube Anaheim

Kolmas vaihe (18-21):
Oswaldi.Orava / Orava New Jersey
King_Tormax / Vulak Boston
Miksa80 / se7en NY Rangers
Femus80 / Nässe Vancouver

Neljäs vaihe (21-24):
Dhearted / rankkuri Chicago
kamenski / kamenski Phoenix
Calcichew69 / Calcichew69 Washington

Viides vaihe 17.12 (10->):
Pääylöstimppa / proojaska San Jose
Durable / antlaa83 Detroit
Wod / Fupar Carolina
Hukkaviiva / arne69 Los Angeles
Matlock / benzzi Tampa Bay
Snagari / jomppa Columbus
Lahna / Rektor Toronto
koohoo / koohoosilta Edmonton
Einokeisari / Einokeisari Dallas
iabaa / iabaa Montreal
Musta_kyy / Mustakyy13 Atlanta
Gameday Ottawa
Herkku / Julmaherkku St Louis
Narmo / Narmo 123 Islanders
Visnovsky / ? Florida
Odonkor / joku kotka`? Colorado
Hle / Hleht Nashville

Uudet tulokkaat / kesken viime liigan jättäneet
(Kesken viime liigan jättäneiltä vaaditaan perustelut ennen joukkueen varaamista, miksi nyt pystyy suorittamaan liigan, mutta syysliigaa ei.)

Vaiheet eivät ole järjestyksessä, vaan kun vaihe on käynnissä niin nopeat syö hitaat

Uusille tulokkaille tiedoksi ja miksei vanhoillekkin muistutkseksi:
Liigan pelaaminen vaatii aikaa, notkumista verkossa (eli joudut välillä odottamaan, sopimaan pelejä, jne.) Eli jos sinulle on mahdollista pelata ainoastaan 22-> eikä koskaan muulloin, niin älä turhaan vaivaudu liittymään liigaan, et nimittäin pysty kaikkia pelejäsi silloin pelaamaan.

Vielä lisähuomiona, jos pelataan kaksinkertainen liiga: yrittäkää pelata aina molemmat pelit kerralla, ettei tarvitse kahta kertaa etsiä yhteistä aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noniin, finaaleja pelataan vielä syysliigassa ja pidetään se keskustelu vanhan ketjun puolella.

Tämä ketju on uuden liigan asioihin. Ei aloiteta vielä varaamaan joukkueita, ilmoitan kun varaaminen alkaa.

Keskustellaan läpi mitä toiveita porukalla on liigan asetuksille ennen aloittamista. Eli keskusteltavat asiat, ilmoittakaa toiveenne, ja katsotaan vähän millaiset systeemit saa eniten kannatusta:

1) Monta kierrosta 1 vai 2?
2) Pelaajavaihdot kyllä vai ei?
3) Pleijarit paras viidestä vai seitsemästä?
4) Monta joukkuetta maksimissaan mukaan?


1) Otetaan 2 kierrosta.
2) Ei pelaajavaihtoja
3) Paras seitsemästä
4) ehkä joku 16 joukkuetta mukaan? tai en mä tiedä, ihan jees toi syysliigankin määrä oli jos vaan kaikki jaksaa sitoutua.


Harmi vain, ettei saa luultavasti Anaheimia varattua itselleen tähän liigaan. Noh, katsotaan miten homma etenee ja millä pääsee pelailemaan :D

Ps. Koitetaan tänään vääntää loput finaalit loppuun kamenskin kanssa.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1) Otetaan 2 kierrosta.
2) Ei pelaajavaihtoja
3) Paras seitsemästä
4) ehkä joku 16 joukkuetta mukaan? tai en mä tiedä, ihan jees toi syysliigankin määrä oli jos vaan kaikki jaksaa sitoutua.

Tähän ääni, että olen täysin samaa mieltä, sillä erotuksella, että täysi liiga vaan messiin. Olisi jotenkin liian julmaa, jos liigaan mahtuisi vain yksi tai kaksi uutta kaveria. Tämä kuitenkin vaatii vaan tiukkana olemista sen deadlinen kohdalla. Eli deadline on ehdoton.

Ei mulla muuta.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Noniin, hienoa, että saatiin uusi GM tähän. Ei tarvitse nyt itse iskeä noita kökköjä sataseja exceliin ja laskeskella kenellä on montakin peliä pelaamatta :). No tosissaan, jos alussa karsitaan homma siihen kuosiin, että mukana aktiivisia pelaajia, niin sarjan pitäisi luistaa melko vaivattomasti.

Omat kantani tässä:
1) 2
2) ei
3) viidestä
4) 30 (toivottavasti sarjan lopussa ois ainakin 17 jengiä vielä mukana, niin sais 16 jengin pleijarit pelattua)

Olen muuten edelleen siinä käsityksessä, että pleijareidenkin jatkoajat ovat viisiminuuttisia. Jos tuota saa kuitenkin jostain kumman paikasta muutettua niin hyvä.
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
1) Monta kierrosta 1 vai 2?
2) Pelaajavaihdot kyllä vai ei?
3) Pleijarit paras viidestä vai seitsemästä?
4) Monta joukkuetta maksimissaan mukaan?

1) Ehdottomasti 2 kierrosta. Jos jengi yrittäisi pelata molemmat pelit kerralla pois jokaista vastustajaa vastaan, ei pitäis kestää kovin kauaa enempää.
2) Ei pelaajavaihtoja.
3) Ainakin finaali paras seitsemästä
4) Täysi sarja?

EDIT: Täysi sarja JOS saadaan oikeasti aktiivisia pelaajia. Ei kannata alkaa kerjäämään pelaajia jos muutama puuttuu.
 
Meikäläisen nimi sitte puuttuu näyttävästi listasta. Ihme homma muutenkin tuo tiputtaminen, koitin aktiivisesti vielä hakea edellisen liigan lopussa pelejä, mutta eipä tossa paljoo halukkuutta muualta tullut. Noh, kitisemättä otin vastaan nämä potkut, mutta toki uuteen liigaan olisi kiva päästä ja vielä sillä tavalla, ettei tarvitsisi mitään ns. säälijengiä ottaa. Aktiivisuutta toki löytyy, varsinkin nyt lomalla, joten pelit tulee kyllä pelattua. Mutta joo, GM päättäkööt mitä tekee.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meikäläisen nimi sitte puuttuu näyttävästi listasta. Ihme homma muutenkin tuo tiputtaminen, koitin aktiivisesti vielä hakea edellisen liigan lopussa pelejä, mutta eipä tossa paljoo halukkuutta muualta tullut. Noh, kitisemättä otin vastaan nämä potkut, mutta toki uuteen liigaan olisi kiva päästä ja vielä sillä tavalla, ettei tarvitsisi mitään ns. säälijengiä ottaa. Aktiivisuutta toki löytyy, varsinkin nyt lomalla, joten pelit tulee kyllä pelattua. Mutta joo, GM päättäkööt mitä tekee.

Ehdottomasti jatkoa tälle kaverille!
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vois kyllä sulle varata Islanderssin jo näin valmiiks, niin olis meillä muillakin mahdollisuuksia. Mun mielestä kaikin puolin reilu ratkaisu.

Ei noi jengit nyt niin paljoo vaikuta :D Onhan kamenskikin siellä Phoenixilla finaalissa nyt. Itse voin ottaa Islandersin jos kukaan muu ei sitä ota :D ykkösvaihtoehtonani on kyllä Anaheim.
 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Meikäläisen nimi sitte puuttuu näyttävästi listasta. Ihme homma muutenkin tuo tiputtaminen, koitin aktiivisesti vielä hakea edellisen liigan lopussa pelejä, mutta eipä tossa paljoo halukkuutta muualta tullut. Noh, kitisemättä otin vastaan nämä potkut, mutta toki uuteen liigaan olisi kiva päästä ja vielä sillä tavalla, ettei tarvitsisi mitään ns. säälijengiä ottaa. Aktiivisuutta toki löytyy, varsinkin nyt lomalla, joten pelit tulee kyllä pelattua. Mutta joo, GM päättäkööt mitä tekee.

Joo, etköhän mahdu mukaan, mutta joukketta pääset valitsemaan vasta loppuun pelanneiden jälkeen. Tosin mielestäni pelissä ei ole kuin kaksi pelikelvotonta joukkuetta: colorado ja islanders
 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Onko nuo tosiaan noin huonoja ? :D

Islandersissa kaksi yli 80 arvon hyökkääjää - kertoo tarpeeksi... Coloradossa taas ei ole käytännössä yhtään nopeaa pelaajaa, joten kiekon ylöstuonti mahdotonta, jos vastustaja osaa yhtään pelata.

En ole itse kummallekkaan jengille koskaan hävinnyt, Islanderssilla olen tainut pelin onnistua voittamaan, Coloradolla yhdenkin maalintekeminen on vaikeaa.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Islandersissa kaksi yli 80 arvon hyökkääjää - kertoo tarpeeksi... Coloradossa taas ei ole käytännössä yhtään nopeaa pelaajaa, joten kiekon ylöstuonti mahdotonta, jos vastustaja osaa yhtään pelata.

En ole itse kummallekkaan jengille koskaan hävinnyt, Islanderssilla olen tainut pelin onnistua voittamaan, Coloradolla yhdenkin maalintekeminen on vaikeaa.


Jahas.. taisi luvattua vähän liikoja sitten , että otan islandersin jos kukaan muu ei ota ! :D haha, no katsellaan
 

EinoKeisari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vau, tämmösen löysin täältä Jatkiksen syövereistä Ite ainakin oon messis jos vaan noita uusia tulijoita miten mahtuu mukaan. Pidetään ketjua silmällä...
 

Snagari

Jäsen
Perusteluja (selittelyjä) syysliigasta tippumiseen. 1. Sain luultavasti kaikki pelit pelattua näitä käyttäjiä vastaan ketkä saivat liigan loppuun asti pelailtua. Sitten kun oli about. 3/4 osaa peleistä pelattua ja aloin metsästämään näitä vähemmän aktiivisia pelailijoita niin ei mitään vastausta. Ainut kenen kanssa saatiin peli jo sovittua oli nimim. Nässe, mutta tähän kohtaa tuleekin se toinen selitys eli nro.2 lähdin lomamatkalle juuri n.parisen viikkoa/viikkoa ennen deadlinea, jolloin nämä vähemmän aktiiviset käyttäjät olisivat mahdollisesti olleet linjoilla kun niitä pelejä piti tosissaan saada pelattua. Nässen kanssa jäi se yksi peli pelaamatta juurikin tämän vuoksi.

Joten, jos perustelut kelpaavat, olisin ehdottoman kiinnostunut talviliigaankin osallistumisesta. Jos ei selittelyt auta niin ei voi mitään, katkeroidun sitten itsekseni ja yritän vääntää online pelejä kaiken maailman pellejä vastaan.

Ps. Opiskelijana minulla on aikaa pelailla lähes koko ajan klo.16 - 24 välillä.
Ps.2 Joukkueena syysliigassa minulla oli siis Chicago. Jos nyt pääsen mukaan niin ei taida niin hyvä munkki käydä että sen saisin uudestaan.
 

Matlock

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, MUFC
Aika nihkeästi näyttäisi vapautuvan paikkoja uusille pelaajille. Jos tilaa riittää niin olen ehdottomasti mukana. Aktiivisuutta ja fair play henkeä löytyy varmasti, taitoa puolestaan... no sehän selviää...
 

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehdottamasti haluan mukaan liigaan. Viime liigassa aloitin pelit hyvin ja niitä kerty mukavasti. Sitten päätti ensin irtisanoutua toinen ohjain. Pelit jatkuivat vielä hetken, kunnes toinenkin ohjain pamahti rikki. En saanut hommattua uutta ohjainta ja liiga ehti loppua. Nyt on uusi ohjain ja varmasti pystyn pelaamaan aktiivisesti aina iltaisin eli töiden jälkeen ja joululomalla.

Katselin vanhan liigan sivuja niin 27 ottelua ehdin pelata. Ja en lopettanut pelejäni sen takia, että olisi ollut tappioita liikaa tai muuta. Ihan hyvässä vireessä mentii aina ohjainsekoiluun asti.

Toivottavasti minut huolitaan mukaan, sen verran hauskaa oli tahkoa noita pelejä Sharkseilla.
 
Viimeksi muokattu:

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Sanotaan nyt jo valmiiksi: minulla tulee kahden viikon työmatka viikoille 4-5, mutta minun pelaamisistani liigan läpivienti ei tule jäämään kiinni. Onneks tuossa on reilusti aikaa ennen ja jälkeenkin, joten olettaisin pääseväni mukaan :)

Meikäläisen nimi sitte puuttuu näyttävästi listasta. Ihme homma muutenkin tuo tiputtaminen, koitin aktiivisesti vielä hakea edellisen liigan lopussa pelejä, mutta eipä tossa paljoo halukkuutta muualta tullut.

Niin, liigaa oli aikaa pelata se 3kk ja aloit aktiiviseksi jossain viimesen parin viikon tienoilla ja sitten piti vielä lisäaikaa saada ;) Tervetuloa vaan uuteen liigaan, mutta aktiivinen on syytä olla alusta asti, ettei tarvi sitten mutista. No, olithan sentään aktiviisempi kuin yli 10 muuta.
 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Noniin, avaus viestiin päivitetty joukkueiden varaus ohjeet ja liigan määritykset / säännöt. Lukekaa huolella.

Jos, ei onnistu varaamaan tuolla määrätyllä aikavälillä joukkuetta, niin sitten voi luonnollisesti varata siitä eteenpäin milloin vain. Tosin vaihtoehdot hupenee.

Uudet joukkueet / keskenjättäneet varaavat tiiminsä huomisaamusta eteenpäin. Varatessa joukkuetta perustelut miksi mukaan liigaan ja milloin ja mihin aikaan pelejä pystyy pelaamaan. Muutkin voisivat laittaa parhaan peliaikansa (tyyliin arkisin 19-23) tuohon viestiin, niin kasaan ne sitten yhteen, niin sieltä voi katella milloin kukakin todennäköisimmin on online.

Nuo siksi, että jos joutuu jonkin sortin karsintaa tekemään.

Muistakaa vielä, että pelit pelataan loppuun, vaikka tilastot olisivat 1 voitto, 25 tappiota. Koska jos tuossa vaiheessa lopettaa pelaamisen, ei ole asiaa seuraaviin liigoihin.

Gr8-8 laitatko yv:nä ne nikit, jotka viime liigassa feidasivat pahiten.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Jos, ei onnistu varaamaan tuolla määrätyllä aikavälillä joukkuetta, niin sitten voi luonnollisesti varata siitä eteenpäin milloin vain. Tosin vaihtoehdot hupenee.
....

Gr8-8 laitatko yv:nä ne nikit, jotka viime liigassa feidasivat pahiten.

Nyt tuli aika lyhyellä varoitusajalla tämä jengien valitseminen. Itsellenihän tuo ei tuota ongelmaa, koska päivystä palstaa säälittävän tiheästi. Kaikilla ei kuitenkaan varmaa ole esim. töistä edes mahdollisuutta käyttää konetta ja menee sitten oma drafti-osuus vähän ohi. En protestoi, mutta saattaa tulla jostain muusta suunnasta hajaääniä myöhemmin tänään tai huomenna.

Painiskelen tässä nyt suuren dilemman kanssa. Olen todennäköisesti nimittäin jättämässä Ovechkinin polvitakalaukset ja Mike Greenin lämärin jonkun toisen pelaajan haltuun. Saas nähdä onnistunko tämän päätöksen pitämään. Klo 12 jälkeen sitten kuuluu.

Ilmeisesti klo 12-> mennään tuossa ilmoitetussa järjestyksessä ja teen (LLcoolP99) joka tapauksessa ekan varauksen vaikka vasta klo 13?

Laitan YV:llä viimeistään illalla tuon black listin.
 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Nyt tuli aika lyhyellä varoitusajalla tämä jengien valitseminen. Itsellenihän tuo ei tuota ongelmaa, koska päivystä palstaa säälittävän tiheästi. Kaikilla ei kuitenkaan varmaa ole esim. töistä edes mahdollisuutta käyttää konetta ja menee sitten oma drafti-osuus vähän ohi. En protestoi, mutta saattaa tulla jostain muusta suunnasta hajaääniä myöhemmin tänään tai huomenna.

Onhan tuo noinkin, mutta mielestäni tärkeämpää saada liiga käyntiin, kuin vatvoa miten jengit menee. Kuitenkin ensimmäisenä pääsee varaamaan tänään 14 jengiä - sen verran on hyviä jengejä kuitenkin änärissä. Ei se nyt tietyn joukkueen varassa voi olla. Ja toisaalta, jos ei seuraa palstaa esim. tänään illalla, niin oma häpeä. Viimeiset mukana olleiden varausvuorot alkavat vasta 21->, joten 10 osallistujaa ehtii todennäköisesti varata ennen sitä.

Nuo ryhmät eivät ole sisäisessä järjestyksessä vaan siellä nopeat syö hitaat, niinkuin avausviestissä olen yrittänyt selventää. Toki tää meikäläisen teksti on aina todella epäselvää :)
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Toki tää meikäläisen teksti on aina todella epäselvää :)


Hyvin selkeät on ohjeet ja systeemi, ja kiitokset että joku lähti näinkin pian vetämään uutta liigaa. Ja pitää kyllä kiittää edellisenkin liigan vetäjää, hienosti veti Gr8-8 koko setin. Ja voin kuvitella kuinka veemäistä on tehdä taulukoita jäljellä olevista peleistä yms. kun ei voi käyttää copy/pastea vaan kaiken joutuu manuaalisesti siirtämään. Vai näkeekö noita liigan tilastoja ja juttuja ea:n sivuilta tms.?

Hienolta vaikuttaa tuo varaus systeemi, pieni jännityskin on jo vatsan pohjalla tulevaa "draftia" odottaessa. Saas nähdä millä joukkueella sitä pääsee pelailee, lännestä se jengi tulee silti jos vaikka joku ehtii nucksit nappaamaan.
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Avataan peli ja varataan eka jengi. Nässe (ehkä) saa paikallisvastustajan.

Calgary Flames
JA-nick: hellcop / PS3 Gamertag: HELLLCOP
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Itse en tule jatkamaan liigassa, joten minun paikalleni saa nousta uusi tulokas. Voisi olla haluja, mutta en pysty millään olemaan varma, että saan pelit pelattua. Työ tai oikeastaan sen epäsäännölliset ajat ovat isoin syy päätökseeni.

Kovat liigat tarvitsee aina hyvät rookiet. Kiitos kaikille "syysliigassa" mukana olleille. Hyvät väännöt oli ja ei mennyt kuin yksi ohjain paskaksi. Prkl langattomat :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös