David vs. Goljat
Niinhän siinä sitten kävi, että San Jose fiinalipariksi muodostui. Oisin kyllä toivonut kamenskia, taisin jopa voittaa toisen meidän runkosarjamatseista. San Josea vastaan kyyti olikin kylmempää ja molemmilla kerroilla rumasti kuokkaan.
Enivei, koitetaan nyt sitten edes yksi peli voittaa.
Yhden pelin voittotavoite on vielä täyttämättä. Siinä mulla tavoite.
Pelejä pelattu nyt 2 kpl, molemmissa numerollisesti rumasti kuokkaan, tilastollisesti ei niin rumasti. Aikatauluissa ongelmia, nyt ymmärrän täällä Pääylöstimppaa kritisoineita. Ei siitä sen enempää.
Game 1 tilastot : laukaukset 15-17 San Joselle, hyökkäysalueaika CBJ 8 min 22 sec, SJ 6 min 57 sec. Pelistä itsessään on kovin vähän kerrottavaa minun osaltani, mutta tässä jotain pientä.
Totuttelun merkeissä meni mun puolelta tää, parin viikon tauko ollut taas peleistä. Nash avaa maalinteon, San Jose tekee 6 seuraavaa, joista ainakin 5 läpiajoista. Pelitaktiikassa hiomista, anyone? No, voin kyllä ihan hyvällä omallatunnolla sysätä noista pari maalia Masonin piikkiin ja laitoinkin seuraavaan matsiin maalille läski-Salosen.
Eli Mathieu Garonin. Garon suoriutuikin tehtävästään erinomaisesti, ei päästänyt kuin 4! Hohhoijjaa, sellaista maalivahtipeliä mun Columbuksella.
Game 2 : Peli lähtee käyntiin karmeimmalla mahdollisella tavalla, Thornton yrittää syöttää kiekkoa kulmasta maalille, mutta kiekko osuukin Columbus puolustajan mailaan, josta se kimpoaa Garonin längistä maaliin. San Jose pääsee vielä tekemään toisen maalin ennen Nashin lämäriä vasempaan ylämummoon. San Jose iskee seuraavan maalin läpiajosta (!) alivoimalla häkkiin ja peli on 3-1. Vielä kerran pääsee San Jose kaunistelemaan loppulukemia, joten peli päätty 4-1 San Josen voittoon. Tilastot : laukaukset 21-22 San Joselle, hyökkäysalueaika CBJ 5 min 35 sec, SJ 8 min 2 sec.
Valitettavasti joukkueissa on aika suuret erot ratkaisevilla osa-alueilla. Maalivahtipelissä Nabokov pyllistää karvaista persettään melkoisella voimalla Columbuksen maalivahtikaksikkoa kohti. Toinen on mailanhäirintäpeli, jos meikäläinen koittaa nostaa mailaa/tökätä kiekkoa lavasta, on seurauksena lähes aina jäähy. San Josen kaverit vievät multa tikkaria lavasta sen verran nopeaan tahtiin, että melkoinen epäusko välillä tulee, että miten mun kaverit voi saada sen SJ:n jannun karjasemaan tuskasta joka ikinen kerta ja heti lähdetään huitomisesta boksiin.
Toki parempi pelaaja johtaa sarjaa, siitä ei ole epäilystäkään, jokainen nyt vaan varmasti tietää, että se on hieman erilaista pelata Columbuksella kuin San Josella. Jatketaan taistelua tuulimyllyjä vastaan!