Enpä ole paljoa kertoillut tästä laumasta. Viisi näitä meillä kuitenkin on, josko nyt pienen kappaleen jokaisesta.. Vaikka joku raavas mies minua homona pitäisikin.
Jos kissojen luonnekuvaukset ovat tyhmiä tai ämmämäisiä, jatka seuraavaan threadiin.
Addu (Adidas-Kissa, ei itse nimetty) (s. 1995) tuli mulle tossa kymmenen vuotta sitten Pikku-Kissan kanssa. Ensin molemmat oli kuukauden ajan hoidossa ja kun emäntä valitettavasti sai kissa-allergian, otin molemmat mielelläni, kun minulle heitä tarjottiin.
Addu on rontti, hirvittävän suloinen koska tietää sellainen olevansa. Tosin silloin kun ruokakuppi on tyhjä tai siellä on huonoa sapuskaa, kaikki paperit ja pahvit kelpaavat silputtavaksi, kunnes asia korjataan. Tietää, että ei saisi niin tehdä mutta tekee, kunnes asiat ovat häntä tyydyttävällä tasolla. Ikää Addulla on 12 vuotta.
Pikkunen (Pikku-Kissa) (s. 1994) on nimensä mukaisesti pieni kissa, jota monet luulevat parin vuoden ikäiseksi. Ikää on kuitenkin vuoden verran Addua enemmän ja se näkyy lauman emännän otteina. Pienemmät (edes reilusti isompi Addu) ei pääse yleensä hyppimään silmille, sillä Pikkunen pitää asemastaan kiinni. Tulee aina nukkumaan mennessä mahani päälle makoilemaan, kun luen ennen unia.
Ötökkä (s. 1999) tuli minulle vuonna 2000 vuoden ikäisenä. Pikimusta pieni pelokas kissa, joka pelokkuutensa sai paikassa, josta hänet hain. Siellä pientä raukkaa ei käsitelty oikein ja häntä hakiessa otus tikkasi kahdeksan reikää ranteeseeni ja karkasi kirjahyllyn taakse. Isäntäperheen olettamuksesta huolimatta otin pienen otuksen mukaani ja olen pitänyt kuin kukkaa kämmenellä. Omaa huikean piiloutumiskyvyn, jonka avulla on pelästyttänyt tämän perheen pariin otteeseen muuton jälkeen. Tulee aina juomaan vettä emännän lasista yöpuullekäymisen yhteydessä.
Viivi (s. 4/2006) on toiseksi tuorein yksilö perheessämme. Loistavan röyhkeän ja seikkailevan luonteen omaava kisu, jonka voi myös määritellä itsetuhoiseksi. Kiipeilee verhoissa, tuuletusikkunoissa ylös asti. Ravaa ympäri kämppää hyppien pöydille välittämättä mitä edessä on. Nukkuu kuin tukki. Rääkyy jumalattomasti, kun on juoksut.
Peppi-Pirpanan (s. 7/2006) startti on ollut vaikea. Ensin kissalla luultiin olevan äärimmäisen vaarallinen
FIP mutta se uhka lienee jo ohi. Kissa on jäänyt kitukasvuiseksi, paska tulee aina löysänä ja raukan takatassuja saa pestä joka päivä. Kisu on kuitenkin supersuloinen ja kömpii tuon tuosta peiton alle lämpimään telttailemaan.
Tällaisia meillä. Jos olisi isompi kämppä, olisi enemmän kissojakin. Tähän kämppään ei enempää mahdu. :)
Koska IRC-galleria ei nyt skulaa ok, lisään kuvat kissoista myöhemmin. Vaikka ei kiinnostaisikaan.. :)