Transatlantic on tehnyt pitkästä aikaa uutta musaa. Tässä heidän uusin v. 2021 ilmestynyt albumi "The Absolute Universe: Forevermore (Extended Version) soittolistamuotoisena:
Noin kolme erinomaisen hyvää levyä, muutama ihan ok ja loput menee ohi korkealta ja kovaa. Tykkään enemmän Wilsonin viime aikojen soololevyistä. Tää uusin on varsin mainio.Mitä mieltä porukka on Porcupine Tree bändistä?
Löytyy myös ketju yhtyeelle...Mitä mieltä porukka on Porcupine Tree bändistä? Mä oon nyt viimesen pari viikkoa kuunnellut niiden tuotantoa niin studio kuin myös live versioina. Täytyy kyllä sanoa, että todella taitavaa ja monipuolista soitantaa. Gavin Harrison rummuissa mut innosti tähän bändiin, mutta koko bändi on täynnä taitavia muusikoita ja videoiden perusteella live keikatkin on yhtä musikaalista ilosanomaa.
Noin kolme erinomaisen hyvää levyä, muutama ihan ok ja loput menee ohi korkealta ja kovaa. Tykkään enemmän Wilsonin viime aikojen soololevyistä. Tää uusin on varsin mainio.
Vanha viesti, pakko tarkistaa esiintyykö pumppu tässä ketjussa ja esiintyihän se. Multa mennyt syystä tai toisesta täysin tutkan alta aikanaan.Starcastle on jenkkien surkea Yes-kopio.
Vanha viesti, pakko tarkistaa esiintyykö pumppu tässä ketjussa ja esiintyihän se. Multa mennyt syystä tai toisesta täysin tutkan alta aikanaan.
Kopio tai ei, mulle upposi Fountains of Light. Ehkä se johtuu siitä, että se voisi sijoittua jonnekin Tormaton ja Draman väliin Yesin itsensä esittämänä. Paatuneimmat Yes-fanit eivät varmaan noista kahdesta niin perusta, mutta mä tykkään niistä.
No sitähän se on. Vastaava on Tool-kopio Wheel. Ei lähellekään esikuvansa tasolla, mutta riittävän hyvä, jotta jaksaa kuunnella. Jos noita kahta kopiota vertaa, niin kyllä mä mieluummin Starcastlea kuuntelen kuin Wheeliä. Tsekkasin tänään muunkin tuotannon, mutta se ei oikein innostanut. Sinänsä kuitenkin ihan jees (pun intended!). Vaikea kyllä kuvitella ihmistä, joka tykkää Starcastlesta, muttei Yesistä.Nyt kun tuntuu siltä, että ihan ok settiä se sitten lopulta on - vaikka jokseenkin vajavaiselta Yes-kopiolta edelleen kuulostaa.
Vähän ylhäällä olevaa sivuten. Onko progen ystävillä suositella jotain hyvää dokumenttia aiheesta? Ainakaan yle areenasta en löydä oikein mitään. Tai ylipäätään kaikki progen historiaan tai vaikkapa nykyhetkeen kallellaan oleva materiaali ehkä isojen pumppujen vielä elossa olevien jäsenien haastatteluilla höystettynä olisi mukavaa materiaalia katsoa.
Viikonloppuna tullut Frank Zappa -dokumentti vaikutti ihan hyvältä. Väsymys vain yllätti vanhan miehen kesken kaiken, joten pitää väijyä tuo uusiksi. Löytyy siis Areenasta.
Toki tuo käsittelee vain yhtä artistia, joka ei ihan genren stereotypioiden mukainen välttämättä ole, mutta kuitenkin hyvin progressiivinen ja mielenkiintoinen sellainen.
Perjantaina mennään sitten Hackettin ja Genesisin maailmaan. Oliko millainen meininki Pakkahuoneella, kävikö kukaan?
Ei valitettavasti sopinut aikatauluun. Hackett tuli nähtyä jokunen vuosi takaperin Helsingissä, kun mies soitti mm. Genesiksen Selling England By The Poundin kokonaan. Ja kyllä se hemmetin kova keikka oli. Vähän harmittaa, että nyt jäi välistä. Keikkaraportti kiinnostaisi, jos jollain sellainen on.