Pro Hockey, lätkäkortit ja NHL Power Week. NHL:n seuraamisen pyhä kolminaisuus 90-luvun alkupuolella ja aika paljon noista sai tankattua tietoa.
Ja sitten aina se syksyn ennakko tulevaan kauteen rostereineen ja tilastoineen, jumalauta ne oli kovalla käytöllä kun miljoonaan kertaan tankattiin jutut ja syntymäajat ja painot sekä pituuden.
Pro Hockeyn tilaus alkoi 12-vuotiaana kesällä 1993, sen jälkeen olikin vuosikausia huoneet vuorattuna kyseisen lehden julisteilla. Veskareita ja tappelujulisteita varsinkin oli eniten seinillä, myös mm. Legion of doom ja suomalaisia jne. Olihan niitä.Mulla oli huoneen seinällä iso Curtis Josephin juliste, jossa ottaa kieko räpylään spagaatissa. Komia!
Mulla oli huoneen seinällä iso Curtis Josephin juliste, jossa ottaa kieko räpylään spagaatissa. Komia!
Karmea määrä kirjoitus- ja muita virheitä tuossa lehdessä aina oli. Se häiritsi, tai oikeastaan enemmän nauratti. Ja ne suorat käännökset ruotsista suomeksi oli todella kökköjä välillä.
"Doug Houda. Tuli meille NY Islandersista. Ei ole pelannut kovin paljoa. En tunne häntä kovin hyvin, mutta mukava kaveri."
Mulla on ihan hyvä nivaska, ei enää muuta kuin pieni osa kaikista vanhoista mutta onneksi sentään nuo jäljellä, ai että on kiva lueskella jotain kauden 1993-94 tai 95-96 Pro Hockey -lehtiä ja fiilistellä. Löytyy toki myös Inside Hockeyta ja Jääkiekkolehtiä, noissa sama juttu ja just viikonloppuna kaappia penkoessa tuli vastaan Antti Törmänen Ottawa Senatorsin paidassa Inside Hockeyn kannessa.Menee Pentti Lindegrenin kanssa samaan lokeroon lapsuuden/teini-iän kauniina muistoina, joita ei ehkä kannata penkoa liikaa jälkikäteen, jottei käy kuten MacGyverien katsomiselle 20 vuotta myöhemmin.
Jos haluat tarkalleen tietää, niin näköjään olen vuonna 2003 päivitellyt samaa viestissä nro 17. :)Noita vanhoja lehtiä plärätessä löysin yhdestä "NHL-Valmentaja" -pelin. Lienee 2000-luvun alusta. Keskiaukeama, jossa oli sellainen etene lähtöpisteestä (pukuhuone) maaliin (Stanley Cup) noppapeli. Räpsäisin tuosta peliaukeamasta silloin jouluna kuvan, kun ajattelin että pitää joskus kavereiden kanssa sitä iltamassa pelata. Ja kuvan perusteella jos esim. päädyt ruutuun 50, niin "Tappelu! Kolmosketjun kova ja lahjakas sentteri Markson haastaa Koivusen harjoituksissa. Koivunen tyrmää kaverinsa, mutta satuttaa kätensä. Häitä noppaa ja siirry silmäluvun verran taaksepäin."
Selvä hittipeli jääkiekkoa arvostavien illanviettoon.