Pro Evolution Soccer 5/Winning Eleven 9

  • 24 149
  • 208

.creep.

Jäsen
Se, että maalinteko on vaikeaa tekee pelistä palkitsevan. Jokainen onnistunut läpisyöttökin saa jo minut hyppimään riemusta. Ja annas olla, kun vasenlaita murtautuu reunasta läpi. Syöttää keskelle jossa eka pelaaja päästää längistä ja takaa tulee toinen joka laukoo vastapallosta vasempaan ylänurkkaan! Parasta virtuaaliurheilua mitä olen pelannut.
 

Jeffrey

Jäsen
Pessi taas hengissä, jes!

Tietääkös kukaan, että mistä saa säädettyä sitä, että ketkä nousee kulmissa ylös ja ketkä jää alas? Tei oman joukkueen ja kulmia on tullut ihan kiitettävästi, niistä ei kyllä vielä yhtään maalia, mutta ei ole helppoa taistella jollain Aaron Lennonilla pääpalloissa. Samalla esim. Hyypiä makoilee puolessa kentässä. Eli mistä saa säädettyä?
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Jeffrey kirjoitti:
Pessi taas hengissä, jes!

Tietääkös kukaan, että mistä saa säädettyä sitä, että ketkä nousee kulmissa ylös ja ketkä jää alas? Tei oman joukkueen ja kulmia on tullut ihan kiitettävästi, niistä ei kyllä vielä yhtään maalia, mutta ei ole helppoa taistella jollain Aaron Lennonilla pääpalloissa. Samalla esim. Hyypiä makoilee puolessa kentässä. Eli mistä saa säädettyä?

Mua taas kiinnostais tietää minkä takia Gary Neville nousee sivurajaheitoissa aina väärälle laidalle?
 

Jeffrey

Jäsen
Master Chief kirjoitti:
Mua taas kiinnostais tietää minkä takia Gary Neville nousee sivurajaheitoissa aina väärälle laidalle?

Heittämään? GN heittää Manussa lähes kaikki sivuraja heitot joten se todennäköisesti on tätä "realistisuuden tavoittelua"
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on aika paljon jo peliä takana ja loistavalta tuntuu. Ne, jotka valittelevat 0-0 tasapeleistä ja maalinteon vaikeudesta, niin sanon terveiset: ette vaan osaa :)

Kyllä niitä maaleja harjoittelemalla tulee, en minäkään maaleja mitenkään mätä, mutta tulee niitä yleensä aina ne 1-2 per matsi. 0-0 tasapelit on aika harvinaisuus jo. Matsit pelaan tietenkin 10 minuutin peliajalla ja 5 tähdellä. 5 minuttia on liian tiukka aika tehdä yhtään maaleja, koska tilanteiden luomiseen tarvitsee tehdä kova duuni. Kääntymisiä pallon kanssa, syöttelyä, pallon kierrätystä ja laidan vaihtoja ja sieltä keskityksiä maalille. Eli juuri niin kuin jalkapallossa oikeastikin. Ei sieltä enää noin vaan mennä läpi ja tehdä maaleja.

Pelistä pidän juuri myös sen takia, että välillä pistää oikeasti todella vituttamaan vastustajan sumputus ja kun tilanteet kuivuu täysin heikkoon syöttöön tai vastustajan rappaukseen, jonka tuomari yleensä vielä jättää viheltämättä. Mutta nyt jopa innostuu todella tuulettamaan maaleja, sillä helpolla niitä ei saa. Vapareistakin onnistuu nyt myös paremmalla prosentilla kuin 4:ssa - kuin myös konekin.

Tällä hetkellä menossa Master League Laziolla. Ensimmäisenä kautena nousu ykköseen jäi haaveeksi, mutta D2-cupin voitto sentään irtosi. Nyt voisi jopa (nousu) onnistuakin, tällä hetkellä nousuun oikeuttavassa 2. sijassa kiinni, seitsemästä ottelusta 4 voittoa ja 3 tasapeliä. Maaleja olen tehnyt 6 tai 7. Cupissa kävi ensimmäisessä osaottelussa vieraissa kylmät 1-0 tappiolla, kun vastustaja rankaisi vaparista varmaan 30 metristä. Toisen osaottelun voitin kuitenkin 2-0 Cesarin kahdella maalilla. Jatkoajalta vältyin 10 minuuttia ennen loppua saamalla rankkarilla.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Varmaan tekstissä jo monikin maininnut tai sivunnut, mutta miten on kuinka moni pelaa peliä PC'llä padilla? Mietin vain että kuinka paljon esim. harhautuksiin ja muuhun vastaavaan saa lisää padilla? Onko ollut ongelmia? Suosituksia padista?
 

Sprot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers
eagle kirjoitti:
Varmaan tekstissä jo monikin maininnut tai sivunnut, mutta miten on kuinka moni pelaa peliä PC'llä padilla? Mietin vain että kuinka paljon esim. harhautuksiin ja muuhun vastaavaan saa lisää padilla? Onko ollut ongelmia? Suosituksia padista?

Futis on tänään lähellä sydäntä (FM2006 episodin jälkeen piti vähän rauhoittua PES5:n parissa). Padillä pelailen, ihan tavallisella Mikcrosonnan ohjaimella. Itse olen kaivannut tatteja jotta saisi noita äijiä pyörähtelemään. Mitään varsinaisia ongelmia ei ole ollut nelosessa eikä tässä vitosessakaan. Näppikseen en kyllä takaisin vaihda. Padillä kaikki vaan on helpommin hallittavissa.

Itse pelistä sen verran, että kertokaapas nyt miten niitä pääpalloja voittaa. Häviän lähestulkoon kaikki vaikka tilanteessa olisi vastakkain Terry ja Litti. Sitten on iki-ihana ongelma tuo kun tuntuu, että vastustajan pelaajat ovat aina voimakkaampia. Siis pallontavoittelutilanteessa oma äijä jää keräilemään tai ainakin "jäätyy" hetkeksi. Ja heti kun pistää vähän jalkaa eteen niin vastustajalle vapari. Ehkä tämä vain tuntuu siltä kun tilanne on 1-1 ja padiä puristaa rystyset valkoisina. Itse peli on kyllä loistava.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
eagle kirjoitti:
Varmaan tekstissä jo monikin maininnut tai sivunnut, mutta miten on kuinka moni pelaa peliä PC'llä padilla? Mietin vain että kuinka paljon esim. harhautuksiin ja muuhun vastaavaan saa lisää padilla? Onko ollut ongelmia? Suosituksia padista?

Ehdottomasti pädi, ja nimenomaan tattipädi missä pelataan analogisella tatilla. Tälläisiä ovat logitechin pleikkariohjaimen kopiot. Tästä on sekin hyöty että saa kaikki toiminnot käyttöön niinkuin ne on pelintekijä suunnitellut (=eli pleikkarin pädille). Tatilla saa pehmeän liikkeen ja sen opeteltuaan ei ristiohjainta kaipaa.

Olen pelannut näppiksellä, digitaalipädillä ja xboksin pädillä. Ei ole tätä logitechin kevyttä dual action tattipädiä voittanutta.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Logitechin padi

Jep. PES:iä varten hankin ihan perus Logitechin Dual Action -padin, josta löytyy siis nämä analogiset tatit. Anttilassa taisi maksaa noin 20-30 euroa. Alussa oli vähän hakemista, kun en oikeastaan koskaan ennen ole padilla mitään pelannut, mutta kyllähän pelaaminen lopulta, pienen harjoittelun jälkeen, onnistuu huomattavasti paremmin padilla kuin mitä näppiksellä.

EDIT: Tuollainen tosiaan on itselläni ja toimii hyvin. Taitaa olla ihan suora kopio PS2:n ohjaimesta.
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/FI/EN,CRID=2225,CONTENTID=6951
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Sprot kirjoitti:
...Itse pelistä sen verran, että kertokaapas nyt miten niitä pääpalloja voittaa. Häviän lähestulkoon kaikki vaikka tilanteessa olisi vastakkain Terry ja Litti. Sitten on iki-ihana ongelma tuo kun tuntuu, että vastustajan pelaajat ovat aina voimakkaampia. Siis pallontavoittelutilanteessa oma äijä jää keräilemään tai ainakin "jäätyy" hetkeksi. Ja heti kun pistää vähän jalkaa eteen niin vastustajalle vapari. Ehkä tämä vain tuntuu siltä kun tilanne on 1-1 ja padiä puristaa rystyset valkoisina. Itse peli on kyllä loistava.

R2 nappula on erittäin tärkeä näissä pääpallotilanteissa. R2:lla voi ohjata ukkoaan parempaan paikkaan. Ilmataistelut luonnollisesti kääntyy suurella prosentilla itselle jos seisoo vastustajan edessä.

Tästä löytyy muistaakseni myös pelin tutorial pätkissä sellainen osio, jossa tätä liikkumista treenataan.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mites on PC'llä näiden ns. classic players kanssa, nimittäin haluaisin alottaa uuden kauden ja ottaa tiimin näitä vanhoja huippuja täyteen. Siis ei vain hyviä pelaajia, mutta persoonia tyyliin Valderrama. Hain netistä optin filen ja siinä pelaajat on käsittääkseni ostettu ja näkyvät editissä "hidden master league players", mutta näitä kavereita ei searchilla ainakaan löydy, onkos neuvoja?

edit:Editoinpas kaverit sitten joukkueeseen, kyllä on hienot viikset ja tukka kunnossa joukkueen pelaajilla. Oli nämä entisaikojen huiput kyllä niin tyylikkäitä pelaajia.
 
Viimeksi muokattu:

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Jeffrey kirjoitti:
Heittämään? GN heittää Manussa lähes kaikki sivuraja heitot joten se todennäköisesti on tätä "realistisuuden tavoittelua"

Sori, unohtui kirjoittaa "vastustajan rajaheitoissa". Joskus myös muutkin pelaajat tulevat vastustajan rajaheitoissa väärälle laidalle.
 

Erik Loka

Jäsen
USB Adapteri

Ite ostin pc:lle tommosen usb-adapterin millä laitoin vanhan playstation-ohjaimen koneeseen kiinni. Toimii ihan normaalisti ja kyllä on kikkatateilla mukava pyöritellä PESsiä. Hintaa tommosella on n. 12.5e+mahdolliset postikulut.
 

"elite"

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät - Boston Bruins - Man Utd
thatt kirjoitti:
Ite ostin pc:lle tommosen usb-adapterin millä laitoin vanhan playstation-ohjaimen koneeseen kiinni. Toimii ihan normaalisti ja kyllä on kikkatateilla mukava pyöritellä PESsiä. Hintaa tommosella on n. 12.5e+mahdolliset postikulut.

Näin myös täällä. Ehdottomasti kannattaa hankkia adapteri jos löytyy kotoa Pleikkari ohjaimet. Itselläni ei ole tainnut ohjaimet olla pleikassa kiinnni kohta kahteen vuoteen.

Adapteri koneen taakse kiinni, ohjain adapteriin ja se on siinä. Itselläni ei tarvitse edes ajureita laittaa vaan Windows löytää ne itse. Sitten eikun pelaamaan.

Huomautuksena niin kannattaa tottakai hankkia adapteriksi sellainen johon käy kaksi ohjainta.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tulipa hankittua tämä peli pitkän aikailun jälkeen. Yllättävänkin samanlainen nelosverion kanssa, mutta oikeastaan kaikki muutokset ovat parempaan päin. Pelaajilla tuntuvat enemmän oikeilta ihmisiltä, eivätkä paperinukeilta korostuneen liike-energian myötä. Enää ei pyörähdellä kentällä salaman nopeudella. Myös hieman hidastunut pelin tempo miellyttää.

Tulipa testattua peliä myös x-box livessä. Oikeastaan testailua on tapahtunut jo parin illan ajan. Hirveä pettymys. Tämä nimittäin nykii ja paukkuu vielä pahemmin kuin nelosversio. Just äsken pelasin pari matsia yhden fiksulta vaikuttavan tyypin kanssa. Ensimmäinen matsi sujui käytännössä täysin lagittomissa merkeissä, toisessa oli ajoittain pientä nykimistä havaittavissa, mutta kolmas matsi oli jo ihan kauheaa tahmaamista. Melkein koko ensimmäisen erän se pysyi jotenkuten aisoissa, mutta sitten alkoi sellainen diashow ettei paremmasta väliä. Peli toimii sekunnin, sitten sekunnin kaikki on paikallaan, tauon jälkeen pelaajat tekevät nopeasti tauon aikana tapahtuneen liikkumisen ja sitten nykäisee taas. Toivottavasti tyyppi kuuli kun tankeroenglannilla selitin, että pelistä ei tule mitään, i'm sorry, i'm sorry.

Vielä ärsyttävämmän seikasta tekee se, että pienessä ja katkerassa mielessäni kehittelin teorian, jonka mukaan peli nykii vain mulla - ei vastustajilla. On nimittäin tullut pelattua lähinnä muiden luomia matseja, sillä omiin luomuksiini en jostain syystä ole pelaajia saanut. Voisiko tämä olla mahdollista? Ärsyyntymistaso senkun kasvaa aina kun tulee ajatelleeksi, että mulla ei ole livessä ollut muiden pelien kanssa mitään ongelmia pätkimisen kanssa. Pari PES5-matsiakin olen tosin päässyt pelaamaan ihan ilman ongelmia, niin että peli on pyörinyt yhtä jouhevasti kuin yksinpeli.

Että semmoista. Sen lisäksi, että lagittomia pelejä tuntuu olevan mahdoton löytää, tuntuu osa pelaajista olevan melkoisia mulkkuja. Esimerkkinä tyyppi, joka joukkueita valitessa vei kursorinsa Senegalin päälle. No, minäpä valitsin sitten Suomen, jotta saataisiin suurinpiirtein tasaväkiset joukkueet. Valintani jälkeen tyyppi kelasi nopeasti brassit listasta ja painoi nappia. Kaikenlisäksi tämä oli tasoltaan siinä parhaassa divisioonassa ja meikäläinen 'amateur' tasolla. Kuokkaan tuli kun jätkä juoksutti lagin kiusaamaa puolustusta ronaldinholla ja pystysyötöillä rikki.

Osaisiko joku muuten kertoa millaisella pelillä ja taktiikalla kannattaisi lähteä tuollaista juoksupeliä vastaan pelaamaan. Kaverin taktiikka käytännössä pitkä laitaan, sieltä hirveällä kikkailulla väkisin maalia kohti ja oikea-aikainen syöttö, josta parilla kosketuksella pallo maaliin. Vai pitääkö tälläisessä tilanteessa auttamatta tyytyä huonommuuteensa? 0-0 tasuri kelpaisi mulle hyvin.

Vielä yhden jutun voisi kysyä. Välillä nimittäin 'long passit' menevät aivan harakoille. Silloin tällöin tulee aivan käsittämättömiä avapoikkoja vastustajalle, kun puolustuksessa koittaa heittää puolenvaihdon ja tuloksena on hirveä harakanlento suoraan vastustajan jalkaan ja yksin läpi. Näitä rääpälesyöttöjä siis tulee välillä, vaikka 'voimamittarissa' olisi poweria reippaasti yli puolenvälin. Johtuuko nämä ihan auringonpilkuista vai enkö vain osaa?

Tästä päästäänkin siihen, että jos satut olemaan kohtalaisen huono pes-ritari ja kaipaat peliseuraa, niin pistä gamertag vaikkapa yksityisviestillä tulemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
floikkari kirjoitti:
Tulipa testattua peliä myös x-box livessä. Oikeastaan testailua on tapahtunut jo parin illan ajan. Hirveä pettymys. Tämä nimittäin nykii ja paukkuu vielä pahemmin kuin nelosversio. Just äsken pelasin pari matsia yhden fiksulta vaikuttavan tyypin kanssa. Ensimmäinen matsi sujui käytännössä täysin lagittomissa merkeissä, toisessa oli ajoittain pientä nykimistä havaittavissa, mutta kolmas matsi oli jo ihan kauheaa tahmaamista. Melkein koko ensimmäisen erän se pysyi jotenkuten aisoissa, mutta sitten alkoi sellainen diashow ettei paremmasta väliä. Peli toimii sekunnin, sitten sekunnin kaikki on paikallaan, tauon jälkeen pelaajat tekevät nopeasti tauon aikana tapahtuneen liikkumisen ja sitten nykäisee taas. Toivottavasti tyyppi kuuli kun tankeroenglannilla selitin, että pelistä ei tule mitään, i'm sorry, i'm sorry.

Vielä ärsyttävämmän seikasta tekee se, että pienessä ja katkerassa mielessäni kehittelin teorian, jonka mukaan peli nykii vain mulla - ei vastustajilla. On nimittäin tullut pelattua lähinnä muiden luomia matseja, sillä omiin luomuksiini en jostain syystä ole pelaajia saanut. Voisiko tämä olla mahdollista? Ärsyyntymistaso senkun kasvaa aina kun tulee ajatelleeksi, että mulla ei ole livessä ollut muiden pelien kanssa mitään ongelmia pätkimisen kanssa. Pari PES5-matsiakin olen tosin päässyt pelaamaan ihan ilman ongelmia, niin että peli on pyörinyt yhtä jouhevasti kuin yksinpeli.

Että semmoista. Sen lisäksi, että lagittomia pelejä tuntuu olevan mahdoton löytää, tuntuu osa pelaajista olevan melkoisia mulkkuja. Esimerkkinä tyyppi, joka joukkueita valitessa vei kursorinsa Senegalin päälle. No, minäpä valitsin sitten Suomen, jotta saataisiin suurinpiirtein tasaväkiset joukkueet. Valintani jälkeen tyyppi kelasi nopeasti brassit listasta ja painoi nappia. Kaikenlisäksi tämä oli tasoltaan siinä parhaassa divisioonassa ja meikäläinen 'amateur' tasolla. Kuokkaan tuli kun jätkä juoksutti lagin kiusaamaa puolustusta ronaldinholla ja pystysyötöillä rikki.

PES 5:ssä hosti vaihtuu puoliajalla eli sinun tekemässä pelissä sinä olet hosti ekan jakson ja vastustaja toisen jakson.

Juuri tuon Brassien ylivoiman takia en viitsi pelata muilla kuin seurajoukkueilla (ja vain ManU:lla), tosin kerran kun piti pelata, vastustaja lähti pois ja loin uuden matsin. No jostain kumman syystä sinne oli vaihtunut All Teams ja kvaeri valitti tietysti Brassit. No minä kotijoukkueena valitsin tietysti keltaiset paidat. Kaveri vaan ei tajunnut/osannut ja valitsi myös keltaiset paidat. Siinä sitten pelattiin molemmat keltaisilla paidoilla ja hauskaa oli...NOT. En viitsinyt pelata loppuun kun toisella jaksolla oli niin karmea lagi.

Jos suostut pelaamaan seurajoukkueilla niin mun gamertag on Jusa74.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
WE9 PSP:lle

Enpä tiedä onko vielä eurooppalaisena versiona tätä, mutta Turun Tilt-kaupassa osui silmiini tämä japanin(?) WE9-versio tälle kannettavalle konsolille.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Noniin, nyt on padi ja kyllä on mukavampaa pelata. Kuitenkin yksi kysymys, pystyykö tuolla ns. kakkos tatilla tekemään erilaisia kikkoja ja miten? Itse olen onnistunut vain 360 ja joku ihme pompautus? Neuvot ottaisin mielelläni vastaan.
 

acidjazz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames
stiflat kirjoitti:
Enpä tiedä onko vielä eurooppalaisena versiona tätä, mutta Turun Tilt-kaupassa osui silmiini tämä japanin(?) WE9-versio tälle kannettavalle konsolille.

Kyllä löytyy myös PES5 PSP:lle, takana on nyt pari peliä ja pieni pettymyksen tunne kyllä päällimmäisenä on. Ei tämä nyt suinkaan huono peli ole, mutta mm. ei Master Leagueta ja kuvakulmista kauimmainenkin on PS2-version Wide-kuvakulmaan tottuneelle liian lähellä. Mutta eipä taida tällä(kään) konsolilla haastajia tässä peligenressä olla.
 

PES

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO, Kärpät, ManC, R.Nadal, Ronnie O'Sullivan
Nyt on tullut pelattua tätä uutta versioita muutaman kuukauden ajan ja kyllä täytyy sanoa, että on loistava peli edelleen. Pleikkarilla pelailen vaikka olisi mahdollisuus myös koneella pelata. Pleikkarin ohjain vain on minulle se ainoa oikea.
 

Satanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Southampton,Chelsea sympatiat Lukko,ifk
Mistä saa tuon filun joka korjaa pelaajien ja joukkueiden nimet oikeiksi? Ei kiitos mitään gigan kokoisia superpatheja.
 

Erik Loka

Jäsen
Satanen kirjoitti:
Mistä saa tuon filun joka korjaa pelaajien ja joukkueiden nimet oikeiksi? Ei kiitos mitään gigan kokoisia superpatheja.

Ite sen jostain Googlasin. Eikä se nyt ihan gigaa ollu mutta ei ihan pienikään...

Joten Google on taas ystävämme.
 
Suosikkijoukkue
Liigan kärki ja jumbo
Melkein ilmestyttyä pelin ostin, tosin vasta viime päivinä sain netin toimimaan ja olen pelaamisen todella aloittanut. Jos täällä joku pelaa PS2 veriota netissä niin ihmeessä haastakaa, olen nimimerkillä Janne siellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös