Pro Evolution Soccer 5/Winning Eleven 9

  • 24 162
  • 208

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kobe kirjoitti:
Muutama kysymys olisi;

2. Miten tehdään maaleja, nimenomaan konetta vastaan?
Suurin osa peleistä konetta vastaan päättyy 0-0.

Millä tasolla pelaat? Itelläni Master Leaguen kolmas kausi menossa. Pari ekaa oli kovaa puurtamista, sain todella nihkeesti maaleja. Nyt on alkanut sujua maalinteko todella hyvin, itseasiassa niin hyvin että pitää säätää ensi kaudella tasoa korkeemmalle. Esim. Barca kaatui hetki sitten 6-0. Suosittelen katsomaan taktiikat uusiksi. Ite vaihdoin 4-3-3 taktiikasta 4-4-2 ja uskomatonta kyllä, näin tulee paljon enemmän tilanteita ja maaleja.
 

Jeffrey

Jäsen
Kobe kirjoitti:
Muutama kysymys olisi;

1. Miten pääsee koneen pelaajasta ohi?
PES3:ssa pääsi ohi nopeilla suunnanmuutoksilla ja rytminvaihdoilla, mutta tässä ei tule mitään. Esim siinä Rooney-ylärima videossa Wayne niputtaa koko kentän useaan otteeseen parilla kikalla, mitä perkelettä se siinä oikein tekee?

2. Miten tehdään maaleja, nimenomaan konetta vastaan?
Suurin osa peleistä konetta vastaan päättyy 0-0.

1. Vastustajista pääsee aika usein ohi siten, että et paina juoksunappia ja kun olet vastustajan lähellä niin heilutat tattia (:D) jolloin pelaaja tekee jonkun pienen kynän. Tämän jälkeen rämpytät juoksunappia spurtiksi ja pääset vastustajasta eroon. Tämä ei toimi aina, mutta eihän mitkään kynät.

2. Tarkista taktiikka. Jos sulla on sairaalloisen hyökkäävä taktiikka niin varsinkin heikoimmat vastustajat lähtevät hyvin puollustavalla taktiikalla peliin...

Tän jälkeen tarkista pelityylisi ja ne pelaajat joita käytät. Jos pelaat paljon pystypalloja niin sulla pitää olla ainakin 1 hyökkääjä joka osaa pelata päällä... Jos pelaat paljon laitapalloja niin sulla pitää olla nopeat ja taitavat linkit sekä keskikentällä/puolustuksessa joitain jamppoja jotka voi ne pallot toimittaa sinne laitaan, sekä joku pelaaja joka laittaa ne keskityspallot maaliin.

Kun syötät pelaajalle laitaan tai kärkeen niin käytä paljon kolmiota (läpisyöttöä) syöttäessä. Siten, että sun hyökkääjät pääsee juoksemaan palloon, jolloin varsinkin pakit jotka ovat usein suht hitaita jäävät jälkeen ja tilanteita aukeaa.
 

d2uce

Jäsen
Kysymys: Miten Master League modissa saa legendaariset pelaajat pois käytettävistä? Alkaa hieman häiritseen kun etsii pelaajia ja vastaan tupsahtelee Roger Millaa ja Rijkaardia.
 
d2uce kirjoitti:
Kysymys: Miten Master League modissa saa legendaariset pelaajat pois käytettävistä? Alkaa hieman häiritseen kun etsii pelaajia ja vastaan tupsahtelee Roger Millaa ja Rijkaardia.
Eipä siinä kai muuta keinoa ole kuin jättää avaamatta ne sieltä PES-shopista. Aiemmissa osissa oli muistaakseni vaihtoehto Master Leaguessa jättää classic playerit pois markkinoilta mutta uudemmissa tätä ei taida löytyä.
 

d2uce

Jäsen
Negatiivinen kirjoitti:
Eipä siinä kai muuta keinoa ole kuin jättää avaamatta ne sieltä PES-shopista. Aiemmissa osissa oli muistaakseni vaihtoehto Master Leaguessa jättää classic playerit pois markkinoilta mutta uudemmissa tätä ei taida löytyä.

Selvä, kiitos. Pitänee siis alkaa asenteleen peliä uudestaan.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
d2uce kirjoitti:
Selvä, kiitos. Pitänee siis alkaa asenteleen peliä uudestaan.

No jos sulla on pc-versio niin mm. siihen on saatavilla Option File jossa classicpelaajat on muutettu nuoriksi "prospecteiksi". Käys katto PESinsight.com ja etsi Watson's World Cup Fever filu.

Edit: täältä: http://www.pesinsight.com/showthread.php?t=38708
 
Viimeksi muokattu:

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Mistähän sais hyvän pätchin, joka päivittäis hieman kokoonpanoja ja nimenomaan World Cup -joukkueita ja paitoja? Mulla on nyt joku Lite Patch asennettuna, mut mä haluun Ghanan ja Togon esim. kans peliin + viimeisimmät kokoonpanot ja siirrot. Ei jaksa kattoo Roy Keanea Manussa...

Edit: Aah, edellisessä viestissä on linkki! :) Kiitti, Master Chief!

Mutta! Pitääkö joku pätchi olla asennettuna ennen kuin laittaa tuon Wolfin Option Filen v3:n?
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
ozo kirjoitti:
Mistähän sais hyvän pätchin, joka päivittäis hieman kokoonpanoja ja nimenomaan World Cup -joukkueita ja paitoja? Mulla on nyt joku Lite Patch asennettuna, mut mä haluun Ghanan ja Togon esim. kans peliin + viimeisimmät kokoonpanot ja siirrot. Ei jaksa kattoo Roy Keanea Manussa...

Edit: Aah, edellisessä viestissä on linkki! :) Kiitti, Master Chief!

Mutta! Pitääkö joku pätchi olla asennettuna ennen kuin laittaa tuon Wolfin Option Filen v3:n?

http://www.gamespot.com/pc/sports/p...?sid=6147449&q=pro evolution soccer world cup

Lataa tuolta World Cup-modi. Mukana on kaikki MM-kisoihin osallistuvat joukkueet(+muutama muu). Kokoonpanot ovat samat kuin kisoissa, pelaajat ovat lähes kaikki täysin aidon näköisiä ja peliasut täsmäävät. Mukana myös oikeat World Cup-stadionit. Kaikin puolin loistava modi.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Olisiko kellään vinkkejä vapareihin? Omassa sarjassani on menossa vuosi 2013 ja vain yksi(!) maali vapareista on tullut. Vapareita on kyllä lauottu, mutta ei vain uppoa.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
sekolust kirjoitti:
Olisiko kellään vinkkejä vapareihin? Omassa sarjassani on menossa vuosi 2013 ja vain yksi(!) maali vapareista on tullut. Vapareita on kyllä lauottu, mutta ei vain uppoa.

Alle 20 metristä painat alas kun palkki latautuu ja irrotat laukaisunapista ennen puolta väliä. Noin 25 metristä muuten sama, mutta irrotat napista noin puolessa välissä. Yli 25 metristä painat ylös kun palkki latautuu ja irrotat napista noin puolessa välissä palkkia.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ärsyttääkö jotain muuta muuten niin mainiossa pelisarjassa noista erikoistilanteista yksi HUOMATTAVA puute? Tämä koskee varsinkin kulmia. Miksi oi miksi ei pelaajia saa valita ketkä ovat ylhäällä. Ei luulisi olevan vaikeaa. Nyt on naurettavaa jos pelaat joukkueella missä hyökkäys&keskikenttä koostuu 165-175 cm kavereista ja puolustuksessa löytyisi vaikkapa pari ~190cm äijää ja nämä odottelevat kulmien aikana alhaalla. Tai sitten omassa päässä Kolleri seisoskelee keskiympyrässä eikä voi kaveria lopussakaan saada alas hoitelemaan pääpeliä.

Jos/kun puhutaan realistisesta pelistä ja koitetaan saada simulaatiota, niin tämä on kyllä todella iso miinus ja poistaa huomattavan elementin aitouden tavoittelussa. Muutenkin olisi kiva että erikoistilanteissa voisi vähän äijiä esim. ennen ottelua siinä "harjoittelussa" asetella.
 

hermosillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Iirot
eagle kirjoitti:
Ärsyttääkö jotain muuta muuten niin mainiossa pelisarjassa noista erikoistilanteista yksi HUOMATTAVA puute? Tämä koskee varsinkin kulmia. Miksi oi miksi ei pelaajia saa valita ketkä ovat ylhäällä. Ei luulisi olevan vaikeaa. Nyt on naurettavaa jos pelaat joukkueella missä hyökkäys&keskikenttä koostuu 165-175 cm kavereista ja puolustuksessa löytyisi vaikkapa pari ~190cm äijää ja nämä odottelevat kulmien aikana alhaalla. Tai sitten omassa päässä Kolleri seisoskelee keskiympyrässä eikä voi kaveria lopussakaan saada alas hoitelemaan pääpeliä.

Tämä ärsyttää myös itseäni. Itselläni on tapana vaihdella pelaajien paikkoja ennen kulman antamista ja sitten kulman jälkeen vaihdan pelaajat takaisin paikoilleen. Eipä taida tuohon ongelmaan juurikaan muuta ratkaisua olla olemassa.
 

Sylwester

Jäsen
Pakko myöntää että olin juuri kirjoittamassa samasta aiheesta. Harmittaa todella kun esim. Terry jää puolustukseen nojaileen kun olisi mahdollisuus nousta ylös. Joskus on kuitenkin puolustajakin noussut kulmaan pelin loppuhetkillä mutta erittäin harvoin. Jos jollain olisi tähän ongelmaan tarjota vastaus niin kiitos jo etukäteen.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Sylwester kirjoitti:
Pakko myöntää että olin juuri kirjoittamassa samasta aiheesta. Harmittaa todella kun esim. Terry jää puolustukseen nojaileen kun olisi mahdollisuus nousta ylös. Joskus on kuitenkin puolustajakin noussut kulmaan pelin loppuhetkillä mutta erittäin harvoin. Jos jollain olisi tähän ongelmaan tarjota vastaus niin kiitos jo etukäteen.



En ole paljon pelisarjaa pelannut, mutta jos aina ennen kulmapotkuja vaihtaisi taktisesti pitkän puolustajan ja kääpiöhyökkääjän paikkaa, niin ehtisikö se jo siihen kulmapotkuun vaikuttaa? Kokeilkaa pelaajat. Jossain vanhemmassa versiossa ainakin Quick setting-All attackilla loppuhetkillä jopa maalivahti nousi joskus kulmapotkussa vastustajan rankkarialueella.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Niin voisi tosiaan tuollain kikkaillen homma toimia, kun näin nyt tulee ajatelleeksi. Kuitenkin se itse asia edelleen vähän häiritsee. Olisi minusta oikein mukavaa että erikoistilanteissa saisi vähän enemmän syvyyttä ja itse suunnitella. Toivottavasti tulevissa versioissa. Ehkä se itslelni kun tykkään enemmän manageripeleistä, mutta kyllä mielestäni näin ihan pelattaviin olisi mukava saada itse vähän suunnitella. Kuitenkin oikeasti todella suuri osa maaleista syntyy erikoistilanteista.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Lauriman kirjoitti:
http://www.gamespot.com/pc/sports/proevolutionsoccer5/download.html?sid=6147449&q=pro%20evolution%20soccer%20world%20cup

Lataa tuolta World Cup-modi. Mukana on kaikki MM-kisoihin osallistuvat joukkueet(+muutama muu). Kokoonpanot ovat samat kuin kisoissa, pelaajat ovat lähes kaikki täysin aidon näköisiä ja peliasut täsmäävät. Mukana myös oikeat World Cup-stadionit. Kaikin puolin loistava modi.

Kiitti vinkistä, mutta mä asensin jo Power Patchin ja hyvin se on toiminut. Ghanalla on pelattu ja Togolla kanssa :)
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
sekolust kirjoitti:
Olisiko kellään vinkkejä vapareihin? Omassa sarjassani on menossa vuosi 2013 ja vain yksi(!) maali vapareista on tullut. Vapareita on kyllä lauottu, mutta ei vain uppoa.


Niin, ensiksi kannattaa esim treeneissä opetella hyvien vaparivetäjien vetotyylit, joillakin se veto lähtee paljon enemmän laakana kuin joillakin taasen lähtee veto täydellisenä putoavana lehtenä. Esim. Snejder ja Del Piero. Kannattaa myös kiinnittää huomiota mistä vapari annetaan, esim läheltä jollakin DePellä saa todella varmasti sisään MC:n antamilla vihjeillä. 23-> metristä kun mennään eteenpäin, niin itselläni eroaa MC:n vihjeistä seuraavasti: ensin poweri hitusen yli puolenvälin ja sitten vasta nuolinäppäimet yläviistoon siihen suuntaan mihin kierre. En tiedä onko hirveästi eriävää vaikutusta, mutta olen asiaa testannut, ja mielestäni veto lähtee paremmin minun tyylillä.

Nimim. joka kolmas vapari sisään.

edit: Tosiaan, ainakin jossakin aikaisemmassa versiossa piti painella R1&R2:sta kovemman vedon aikaansaamiseksi, en ole tarkemmin perehtynyt nykyversion manuaaliin, mutta yhä vielä painelen ko. nappeja vedellessäni, eikä tunnu ainakaan häiritsevän.
 

Abiel

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Tällainenkin piirre on alkanut kypsyttää:

Kuinka on mahdollista että esimerkiksi Jaap Stam pärjää juoksupalloissa vaikka Wayne Rooneylle? Eli juoksupallo nopealle kärjelle ja jyräpakki vain sinnikkäästi juoksee vierellä, pahimmillaan jopa ohikin.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselläni kausi 2012 menossa omalla jengillä. Yhden kerran olen voittanut La Ligan, 5 kertaa liigacupin ja 4 kertaa UEFA champions leaguen. Maaliennätykseni yhdellä pelaajalla, yhdellä kaudella on 22, mukaanlaskettuna siis pelkästään liigapelit.

Kyrsiikö ketään muuta että pelin generoimat junnut ovat aina samat? Tarkoitan näitä huippupelaajia kuten Shimizu, Espinosa, Orlando, Rowland jne. jotka ilmestyvät peliin muutaman ensimmäisen vuoden aikana. Toivon syvästi ja hartaasti että PES6 tulee olemaan randomilla toi uusien pelaajien generointi.

Sitten toinen juttu mikä syö, veriviholliseni La ligassa on vuosia ollut Real Madrid. Nyt viimeinkin vuonna 2012 heiltä on kalusto vanhennut ja porukkaa alkanut jäädä eläkkellee. Ja vielä mitä, sielä viilettää nyt 18-vuotias Roberto Carlos ja Valenciassa torjuu on 21-vuotias Canizares. Free agenteista olisi löytynyt halvalla 18-vuotiasta Litmasta, Vieraa ja Thuramia. Mielestäni ihan naurettavaa, että pelaajat syntyvät uudestaan. Olisivat vaihtanut edes pelipaikat, ulkonäön tai pituuden, mutta ei.

Itse pelissähän ei ole varsinaista vikaa, mutta tähän uramodeen saisivat kyllä Konamin ihmiset panostaa enemmän. Itse ainakin nautin peleissä siitä että saan aloittaa pohjalta ja nostaa joukkueeni parhaista parhaimmaksi.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Löytyiskö täältä ketään joka pystyis tekee videon parista tallentamastani maalista? Ei itsellä löydy tarvittavaa tekniikkaa. Maalit olisivat jo valmiina rapidshareen upittuna. Niin ja kyse on Xbox versiosta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Master Chief kirjoitti:
Löytyiskö täältä ketään joka pystyis tekee videon parista tallentamastani maalista? Ei itsellä löydy tarvittavaa tekniikkaa. Maalit olisivat jo valmiina rapidshareen upittuna. Niin ja kyse on Xbox versiosta.
En osaa, mutta pakko on laittaa yksi maali minkä itse tein, muistaakseni Ranskan Cup- finaalissa. Ei muuten niin erikoinen, mutta nappipassi Carewille, ja se on siinä:
http://www.youtube.com/watch?v=tU_CEBQzr-o

edit: ei oo kyllä Ranskan -cupia, näyttäis olevan ManU:a vastaan.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Trenchtown kirjoitti:
En osaa, mutta pakko on laittaa yksi maali minkä itse tein, muistaakseni Ranskan Cup- finaalissa. Ei muuten niin erikoinen, mutta nappipassi Carewille, ja se on siinä:
http://www.youtube.com/watch?v=tU_CEBQzr-o

edit: ei oo kyllä Ranskan -cupia, näyttäis olevan ManU:a vastaan.

Good cross, brilliant finish, mutta toi ball effect on oikeasti ruma (yleinen huomio).
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Decimal kirjoitti:
Itse pelissähän ei ole varsinaista vikaa, mutta tähän uramodeen saisivat kyllä Konamin ihmiset panostaa enemmän. Itse ainakin nautin peleissä siitä että saan aloittaa pohjalta ja nostaa joukkueeni parhaista parhaimmaksi.

Uramoodi, eli master league on kyllä aika perseestä. Vähän sama asia kuin tuli todettua tässä toisen urheilupelin eli Fight Night 3'n kanssa. Peli itsessään ja mekaniikka, grafiikka, jne. Toimii hienosti ja on hyvä peli, mutta uramoodi on ihan viturallaan. Ei olisi vaikea tehdä tämän master leaguen tilallekkaan kunnon moodia. Kun seuroja jo on aika paljon, niin tuskin pieni laajentaminen ei maksaisi paljoa ja lisäisi mielenkiintoa huomattavasti. Jokaiseen nykyiseen maahan vaikka se yksi alempi sarja mukaan seuroineen.

Harmittaa ettei näihin viitsitä edes vähän panostaa tai tehdä kunnolla. Vielä tosin surullisempaa jos parempi uramoodi(FN2) on huonompi uudessa(FN3) versiossa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Master Chief kirjoitti:
toi ball effect on oikeasti ruma (yleinen huomio).
Tiedän, tiedän, mutta kierteen näkee paremmin, jos sellaisen onnistuu siihen palloon saamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös