Presidentinvaalit 2012 - ratkaiseva kierros liveseurantana

  • 28 550
  • 229

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On se musertavaa! Hienoa Sauli!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Pekka Haavisto on vetänyt helkkarin hyvän kampanjan. Jos joku olisi sanonut vaikka vuosi sitten, että Haavisto on toisella kierroksella niin aika yksin olisi jäänyt näkemyksensä kanssa. Asioita pitää katsoa aina vähän pidemmällä vinkkelillä, jotta ne asettuu oikeaan valoon. Pidemmällä vinkkelillä katsottuna Haavistolle ei ole todellakaan tullut turpaan 6-0. Helkkarin kovan suorituksen teki!

Kirjoitin tietoisesti kärjistäen, tietenkin olen tyytyväinen siihen mihin Haavisto pystyi, enkä olisi missään nimessä uskonut edes ½-vuotta sitten, että Vihreä ja homo ovat presidentinvaalien toisella kierroksella. Olen tyytyväinen siitä, että annoin ääneni molemmilla kierroksilla Haavistolle ja antaisin uudelleenkin.

vlad.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Nyt kun 76,2 % äänistä on laskettu ja katsoo äänimääriä, niin pikaisella päässälaskulla tilanne on nyt se, että Haaviston pitäisi saada yli 90 % lopuista äänistä, jotta voittaisi vaalit. Että silleen.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Mikä into noilla toimittajilla on saada Haavistolta nyt joku tunnustus tappiosta? "Tunnustatko tappiosi?" Voittaako Niinistö vasta kun Haavisto "tunnustaa tappionsa"?
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Duunissa katselen äänten laskentaa. Kun pääsen himaan, otan Salen kunniaksi viskipaukun.

Hyvä Sale!!!
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Lillanbullan Rehn hävisi Ahtisaarelle 54-46 1994 vaaleissa joissa ensimmäistä kerttaa vedttiin suorat kansanvaalit ja otettiin toinen kierros.

No niin tietenkin, en osannut edes ajatella että toinen kierros otettiin käyttöön vasta tuolloin.. Itse olin vielä sen verran nuori noihin aikoihin, että ei pahemmin kiinnostanut vaalit.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse olisin kyllä ollut kaikkea muuta kuin iloinen siitä, että Väyrynen olisi päässyt toiselle kierrokselle. Vastenmielinen änkyrä ja reliikki Kekkosen ajalta. Tuollainen presidentti olisi ollut masentava viesti suomalaisesta taantumuksellisesta ajattelusta. Mitä uutta ja nykyaikaista Väyrynen olisi muka tuonut tullessaan? En usko, että Väyrysen kanssa Niinistölle olisi tullut sen kireämpi kisa, pikemmin päinvastoin.

Parhaat ehdokkaat pääsivät toiselle kierrokselle ja Niinistöstä tulee ihan kelpo presidentti Suomelle.

Juuri näin. Nyt ei tullut 2 viikon repivää kampanjaa, jossa toista syytellään täysin vailla perusteita milloin Naton salarakkaaksi, EU liittovaltion kätyriksi, Euron isäksi ja itsenäisyyden tuhoajaksi.

Nyt ei revitty kansaa kampanjalla entisestään rikki, ja se on hienoa se!
Vastassa oli 2 hyvää, josta hyvistä selvästi vielä parempi voitti.
Hienoa Suomi, että meillä oli näin sivistyneet ehdokkaat!
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mikä into noilla toimittajilla on saada Haavistolta nyt joku tunnustus tappiosta? "Tunnustatko tappiosi?" Voittaako Niinistö vasta kun Haavisto "tunnustaa tappionsa"?

Maikkari puppeloi kaiken. Noloa toimintaa.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hetkinen, myönsivätkö nuo äsken jollain tavalla että toinen on voittanut ja toinen hävinnyt? Olisin odottanut vielä ainakin vartin ajan tuota "odotetaan rauhassa ääntenlasku loppuun asti".
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Hetkinen, myönsivätkö nuo äsken jollain tavalla että toinen on voittanut ja toinen hävinnyt? Olisin odottanut vielä ainakin vartin ajan tuota "odotetaan rauhassa ääntenlasku loppuun asti".

Tarkoittivat että vaikka jäljellä olevista laskemattomista äänistä kaikki menisivät Haavistolle, voittaisi Niinistö.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyvä meininki. Oma ykkössuosikki voitti ja kakkossuosikkini tuli kakkoseksi. Oma veikkaukseni oli pari päivää sitten, että äänet menisivät 62-38. Saa nähdä, miten käy. Äskettäin ennuste oli aika lähellä sitä.

Mitä tuo Risto Uimonen äskettäin väitti? "Mauno Koivisto valittiin presidentiksi 1984...". Jep jep... Asiantuntijatkin voisivat vähän päivittää tietojaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Vittu toi Maikkarin (?) silmälasipäinen haastattelija joka Ylelläkin veti tuota parihaastattelua.

"sano nyt, kamaan, hävisit, myönnä jo".

Urpo.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Hieno sunnuntai: pakkanen paukkui......

.....United kiri 0-3 tappioasemasta tasapeliin ja Suomen Kansa ymmärsi valita Tasavallan presidentiksi Koko Kansan Niinistön.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka täällä Jatkoajassakin vedetään välillä överiksi ja provoillaan puolin ja toisin, niin siitä huolimatta täällä taitaa olla ihan fiksua jengiä.

Kyllä sylettää tuo median tapa käsitellä aihetta. Lähes Seiska-kategorian jengiä lyödään toinen toisensa perään ruutuun molemmista leireistä. Niinistöä äänestettiin about vain siksi, koska Haavisto on ILJETTÄVÄ HOMO! Ja Haavistoa taas äänestettiin monipuolisen kansainvälisen kokemuksen ja fiksun olemuksen vuoksi. "Suomi ei ollut vielä valmis"! Voi vittu, valmis mihin? Siihen, että nostetaan homous yli heterouden, ja heitetään kaikki muut äänestyskriteerit romukoppaan? En ymmärrä. Taidan vain olla niin helvetin tyhmä, yksinkertaisempia näkemyksiä ruutuun, kiitos!
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Timo Haapala menee kyllä kirkkaasti tuonne "huonot toimittajat vauhdissa" -ketjuun.

Siinä tuli yhdessä vaiheessa minuuttiin niin monta huonoa suoritusta useammalta toimittajalta, etteivät sormet ja varpaat enää riittäneet laskemiseen. Mihin on kadonnut journalismi Suomesta?
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Villi veikkaus, että kuuden vuoden päästä galluppien mukaan johdossa olevan ehdokkaan vaalivalvojaisia vetää jälleen NamiNami. Mitä tahansa kunhan pääsee linnaan esittelemään kenkiään.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tällä hetkellä äänistä on laskettu (YLE:n mukaan) 86,1 % ja Niinistö on kerännyt 62,8% ja Haavisto 37,2 % äänistä. Joten ollakseni rehellinen Niinistö tulee olemaan seuraava presidenttimme, joten onnittelut hänelle ja kannattajilleen. En usko, että Haavisto tästä sillasta enää nousee mutta olen enemmän kuin hyvilläni siitä, että olen ollut hänen kelkassa.

Ja pieni palkkio Niinistön äänestäjille: Ensimmäinen minulle tietonsa yksityisviestillä laittanut saa pullon (n. 40 €) shampanjaa voittonsa kunniaksi. Olitte parempia!

vlad.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällä hetkellä äänistä on laskettu (YLE:n mukaan) 86,1 % ja Niinistö on kerännyt 62,8% ja Haavisto 37,2 % äänistä. Joten ollakseni rehellinen Niinistö tulee olemaan seuraava presidenttimme, joten onnittelut hänelle ja kannattajilleen. En usko, että Haavisto tästä sillasta enää nousee mutta olen enemmän kuin hyvilläni siitä, että olen ollut hänen kelkassa.

Odotetaan nyt kuitenkin vielä äänenlaskun valmistumista.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juuri tuli YLEN Uutisissa haastattelu, jossa joku mies sanoi, että kaksi suosikkia oli jatkossa. Sistis päässyt televisioon?

Olen päässyt televisioon muutamaankin otteeseen, mutta tällä kertaa kyseessä oli joku toinen, jolla kuitenkin oli helvetin hyvät mielipiteet - ihan niin kuin minullakin. Hieno mies hänkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös