Pekka Haavisto on vetänyt helkkarin hyvän kampanjan. Jos joku olisi sanonut vaikka vuosi sitten, että Haavisto on toisella kierroksella niin aika yksin olisi jäänyt näkemyksensä kanssa. Asioita pitää katsoa aina vähän pidemmällä vinkkelillä, jotta ne asettuu oikeaan valoon. Pidemmällä vinkkelillä katsottuna Haavistolle ei ole todellakaan tullut turpaan 6-0. Helkkarin kovan suorituksen teki!
Lillanbullan Rehn hävisi Ahtisaarelle 54-46 1994 vaaleissa joissa ensimmäistä kerttaa vedttiin suorat kansanvaalit ja otettiin toinen kierros.
Itse olisin kyllä ollut kaikkea muuta kuin iloinen siitä, että Väyrynen olisi päässyt toiselle kierrokselle. Vastenmielinen änkyrä ja reliikki Kekkosen ajalta. Tuollainen presidentti olisi ollut masentava viesti suomalaisesta taantumuksellisesta ajattelusta. Mitä uutta ja nykyaikaista Väyrynen olisi muka tuonut tullessaan? En usko, että Väyrysen kanssa Niinistölle olisi tullut sen kireämpi kisa, pikemmin päinvastoin.
Parhaat ehdokkaat pääsivät toiselle kierrokselle ja Niinistöstä tulee ihan kelpo presidentti Suomelle.
Mikä into noilla toimittajilla on saada Haavistolta nyt joku tunnustus tappiosta? "Tunnustatko tappiosi?" Voittaako Niinistö vasta kun Haavisto "tunnustaa tappionsa"?
Hetkinen, myönsivätkö nuo äsken jollain tavalla että toinen on voittanut ja toinen hävinnyt? Olisin odottanut vielä ainakin vartin ajan tuota "odotetaan rauhassa ääntenlasku loppuun asti".
Oma ykkössuosikki voitti ja kakkossuosikkini tuli kakkoseksi.
Kuka mainitsi? Eiköhän sitä ole hehkuttaneet pääasiassa nämä vastenmieliset pro-Haavisto hännystelijät Päivi Lipposesta lähtien.
Timo Haapala menee kyllä kirkkaasti tuonne "huonot toimittajat vauhdissa" -ketjuun.
Tällä hetkellä äänistä on laskettu (YLE:n mukaan) 86,1 % ja Niinistö on kerännyt 62,8% ja Haavisto 37,2 % äänistä. Joten ollakseni rehellinen Niinistö tulee olemaan seuraava presidenttimme, joten onnittelut hänelle ja kannattajilleen. En usko, että Haavisto tästä sillasta enää nousee mutta olen enemmän kuin hyvilläni siitä, että olen ollut hänen kelkassa.
Odotetaan nyt kuitenkin vielä äänenlaskun valmistumista.
Juuri tuli YLEN Uutisissa haastattelu, jossa joku mies sanoi, että kaksi suosikkia oli jatkossa. Sistis päässyt televisioon?