Muuten pitkälti samoilla linjoilla, mutta tuo on vähän tarpeeton kärjistys. Isoja lompakkoja on muuallakin, joten kyllä noiden naaraus juuri Ouluun vaati myös houkuttelutaitoja ja oikeaa ajoitusta. Näissä kärkihyökkääjäsopimuksissa Myllykoski onnistui.Kuten aiemmin olen sanonut, niin Tardifin/Gardinerin/Kovarcikin meistä jokainen olisi saanut ostettua Ouluun riittävällä lompakolla.
Johtuiskohan ihan yksinkertaisesti siitä, että kaikki muutkin pelaajat on olleet ihan hukassa Havunkin puolustuspelissä, mitä ei ole?Sitten mennään miinuspuolelle. Rueschkoff ja Melnick sisään ilman liigataustaa. Toinen ulostettiinkin sitten tammikuussa ja toinen on aivan hasardi ollut koko kauden puolustussuuntaan, joka fakta ihan kivan maalimäärän alle meinaa joutua.
Viestin sanomasta muuten samaa mieltä, mutta itse olen ollut tyytyväinen Nikupeterin otteisiin siitä lähtien kun sai Tampereella gorillan karistettua selästä. Jos jatkaa ensi kaudella samalla tatsilla niin nelosessa ainakin menee helposti ja tarvittaessa stunttaa ylemmissä kentissä. Juusola varmaankin taas pelaa verkkaripalkalla ja on puolustajaksi vielä kehitysiässä, ja voi ottaa nopeasti isojakin kehitysaskelia. Tuskin hänen varaan laskettiin, että ottaa paikan kuudesta pelaavasta pakista vielä tälle vuotta.Ja kenen idea muun kuin Mylin oli tuoda omat vanhat asiakkaat Juusola & Nikupeteri takaisin ? Pari hyvää peliä ei pelasta sitä, että molemmat on ihan jämäosastoa.
Minä taas tuppaan ajattelemaan, että myös Miika Koivisto olisi pitänyt pitää joukkueessa, kun muutenkin on viivapelotteesta pulaa. Miikalla oli kyllä kentällä ison vastuun myötä heikkoja hetkiä ja hazardeja, mutta luulen että paremmalla valmennuksella oltaisiin saatu pyyhittyä näitä mustia hetkiä pois.Melnickin lähettäminen pois on yhä selvittämätön ja anteeksiantamaton virhe. Miksi ?
Myllykoski on Kärppien urheilujohtaja. Hänen rakentamansa ensimmäinen täysi kausi on ainakin runkosarjan tulokseltaan Kärppien nykyisen liigataipaleen selkeästi huonoin. Myllykosken ensimmäiselle päävalmentajavalinnalle jouduttiin antamaan potkut.Mielestäni Myllykoski on kuitenkin hoitanut työnsä hyvin (pl. nuo viimeiset pelaajavaihdot).
Myllykoski on Kärppien urheilujohtaja. Hänen rakentamansa ensimmäinen täysi kausi on ainakin runkosarjan tulokseltaan Kärppien nykyisen liigataipaleen selkeästi huonoin. Myllykosken ensimmäiselle päävalmentajavalinnalle jouduttiin antamaan potkut.
Ei Myllykoski ole kokonaisuutena onnistunut tehtävässään ainakaan tähän mennessä.
Vaikka palstalla irvaillaan liigahistorian kalleimmista joukkueesta, vaikuttaa Kärppien budjettikuri pitäneen hyvin. Uskoisin, että osin siihen liittyvät Koiviston ja Melnickin siirrot. Yhdistettynä myös siihen, etteivät otteet vastanneet palkkaa. Kesken kauden tulleet: Björk, Pokka ja Masin ovat varmasti perin hinnakkaita. Sen sijaan Clara ja Janhonen eivät hirveästi maksa. Pois ovat lähteneet kalliit Berglund, Melnick ja Koivisto. Myös Jandus Tšekin maajoukkuemiehenä tienasi hyvin. Olkkosestakin tuli mukava säästö.Minä taas tuppaan ajattelemaan, että myös Miika Koivisto olisi pitänyt pitää joukkueessa, kun muutenkin on viivapelotteesta pulaa. Miikalla oli kyllä kentällä ison vastuun myötä heikkoja hetkiä ja hazardeja, mutta luulen että paremmalla valmennuksella oltaisiin saatu pyyhittyä näitä mustia hetkiä pois.
Berglund ja Jandus kyllä floppasivat Kärpissä, mutta näitä viimeisistä pelaajavaihdoista jäi lähinnä paha mieli.
Mielestäni Myllykoski on kuitenkin hoitanut työnsä hyvin (pl. nuo viimeiset pelaajavaihdot). Kauden alussa puolustuspää oli surkeassa kunnossa, mutta tässä vaiheessa Mäntymaalla ei olisi ollut enää mitään selittelyn varaa. Nykyisellä rosterilla sija 12 on aivan järkyttävä floppi, vaikka oikeuttaakin playoffeihin pääsyn.
Me ei myöskään tiedetä miten Melnick ja Koivisto ovat reagoineet kopissa siihen, että päävalmentajalla ei ole oikein minkäänlaista visiota pelikirjasta, mutta paskaa tulee teki mitä tahansa.
Sitten taas nuo sammakot joita Myllykoski päästää haastatteluissa, niin voi juku!
En siis siltikään antaisi Myllykoskelle tässä vaiheessa kenkää.
No joo, ei vielä ihan kokonaan. Mutta kyllä tämän kauden valmennuksessa ja pelaajistossa on jo hyvin vahvasti Myllykosken käden jälkeä. Ei se kovin väärin ole sanoa, että tämä kausi on ollut Mylin rakentama, vaikka joukkue ei vielä alkujaan täysin ollutkaan.Ei ole Myllykoski tätä joukkuetta kokonaisuutena kasannut, joten tuo on väärin sanottu.
Myllykoski on Kärppien urheilujohtaja. Hänen rakentamansa ensimmäinen täysi kausi on ainakin runkosarjan tulokseltaan Kärppien nykyisen liigataipaleen selkeästi huonoin. Myllykosken ensimmäiselle päävalmentajavalinnalle jouduttiin antamaan potkut.
Ei Myllykoski ole kokonaisuutena onnistunut tehtävässään ainakaan tähän mennessä.
Ei ole onnistunut se on ihan selvää mutta kyllähän tälle kaudelle oli joukkueessa myös paljon edeltävien seppien peruna tulleita valuvikoja. Myllykosken suurin epäonnistuminen on se, että kauden tärkeimmällä hetkellä joukkueessa on yksi terve mitat täyttävä keskushyökkääjä ja hänestäkin parhaan tehon saisi laitahyökkääjänä. Olli Nikupeteri kärkisentterinä on huono vitsi vaikka itse vähän virrasta poiketen pidän Nikupeteriä hyvänä hankintana alaketjuihin.Myllykoski on Kärppien urheilujohtaja. Hänen rakentamansa ensimmäinen täysi kausi on ainakin runkosarjan tulokseltaan Kärppien nykyisen liigataipaleen selkeästi huonoin. Myllykosken ensimmäiselle päävalmentajavalinnalle jouduttiin antamaan potkut.
Nyt siellä on muuan Juha Junno selkänojana.Olen miettinyt monta kertaa kauden aikana, ja menneisyydessä Harri Ahon aikana lukemattomia kertoja, että eikö yksi vaihtoehto olisi hankkia Myllykoskelle aisapari pelaajahankintoja varten.
Ylempi johto siis ohi Mylin palkkasi Havun suoraan 2v pahvilla? Ylempi johto kasannut ohi Mylin joukkueen joka vetämässä huonointa Kärppä kautta tällä vuosituhannella?Mielestäni Myli on hoitanut työnsä hyvin. Uskon että valmennusasian suhteen kädet on ollut vähemmän tai enemmän sidottuna ylemmällä johdolta.