Ilman muuta sallin. Vastaus kysymyksiin yksi ja kaksi on: en ole nähnyt, en seuraa 24/7 ja ei ole minkään valtakunnan mittaria. Kuten sanoin, huomio voi olla triviaali, voin olla myös hakoteillä. Luulen kuitenkin (kyllä, minusta vain tuntuu siltä, se on tällaisten foorumien funktio, 98% keskusteluista on mutu-pohjaista, osin tunteisiin perustuvaa ("98%" on myös mutu-pohjainen arvio, ei perustu vertaisarvioituun tutkimukseen)), että en aivan eksyksissä ole.
Ja ei, minusta ei ole vain kivaa Ilves-kannattajana tulla lyömään bensaa liekkeihin. Kuulun siihen harvalukuiseen ihmisryhmään, joka oman joukkueen jälkeen seuraavaksi kannattaa toista saman kaupungin joukkuetta. En saa minkäänlaista nautintoa siitä, että naapurijoukkueessa peli ei kulje (kuten tiedät, meidän leirissä ahdistuksesta ja lukossa olemisesta on moninkertaisesti kokemusta). Päinvastoin. Ja minusta nyt vain näyttää ja tuntuu, että osasyy tilanteeseen on Grönborgin rajallinen työkalupakki monimutkaisen organisaation ja ihmisten johtamisessa. Sellaista olen nähnyt paljon. Voin olla väärässä, mutta luulen, että en ole.
Täsmällisempiä ja verifioituja asiantuntijalausuntoja voin antaa muissa asioissa, mutta se sitten maksaa :) (pun intended).