Olen tämänkin ketjun avannut ja nostellut sitä ajoittain ylös enemmän tai vähemmän pilke silmäkulmassa. Samoin taisin tehdä Tomankin ketjun kohdalla.
Nyt olen kuitenkin ensimmäistä kertaa aidosti sitä mieltä, että potkut alkavat olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Suurimpana erona aikasempiiin vuosiin on se, että pelaaminen, itse peli näyttää satunnaisia hyvä esityksiä lukuunottamatta, noh, hirveältä. Aikaisemmilla kausilla KalPan huonoja jaksoja on leimannut varsinkin tehottomuus. Tuloksen takana tekeminen on useimmiten näyttänyt kuitenkin hyvältä ja tasapainoiselta.
Tällä kaudella homma on kääntynyt aivan päälaelleen ja pelaamisessa on ollut koko alkukauden valtavia ongelmia. Tavallisesta poiketen "tähtipelaajat", yksilösuoritukset, tehokkuus ja poikkeuksellisen hyvä maalivahtipeli ovat tuottaneet vähän liikaakin voittoja ja pisteitä. Ongelmat ovat näistäkin huolimatta tulleet esimerkiksi tänään tai viime launtaina niin vahvasti esiin, että valoa tunnelin päässä on tämän kauden osalta vaikea nähdä.
Korostan siis tätä kautta. Karjalaisen sopimus päättyy kevääseen ja Tervosen on määrä aloittaa sen jälkeen. Jos Peten suurta muutosta ei saada kohta aikaan, ei olisi minusta huono idea alkaa ajaa Tervosta sisään jo nyt. Ei se tulos voi paljoa huonompi olla. Ensi kauden onkin sitten rosterin puolesta määrä olla "the kausi". Olisi hyvä, jos Tervosella olisi jo jonkinlainen kokemus alla. Hän tulee kuitenkin varmasti olemaan se ensi kauden suurin kysymysmerkki.
Jotenkin tuntuu, että minäkin hämäännyin liikaa viime keväästä. Se oli kuitenkin vain yksi kevät, yksi kausi ja vieläpä Karjalaisellekin aivan ensimmäinen laatuaan. Tällä hetkellä en näe, että samanlaista tulosta olisi millään tänä keväänä Peten kanssa mahdollista ottaa. Joukkue on ajoittain kuriton, johtavat pelaajat tekevät jatkuvasti järkyttäviä virheitä ja Rissanenkin antaa aika erikoisia lausuntoja haastattelussa. Joukkue ei ole enää Petri Karjalaisen näpeissä.
Toki toivon, että painoin turhaan paniikkinappulaa ja keväällä nousee kannu. Silti juuri tällä hetkellä ei kovin hyvältä näytäun kommenteista huomaa, että ikää on nippa nappa reilu 20 (vai onko?) ja et oo ite pelannut joukkuelajeja, kuten esmes. jääkiekko, sähly, salibandy, kaukalopallo,