Potkut päävalmentaja Mikko Mannerille

  • 138 625
  • 881
H

Hidas_ja_kankea

Fiksu mies tekisi tässä tilanteessa omat päätelmänsä. Olen aikaisemmin kirjoittanut Mannerin tappaneen tunteen joukkueesta. Nyt tunne on kuollut omalta osaltani, kun perseily ei tunnu miltään. Jonkun säväyttäessä pelissä, on seurauksena penkitys.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei todellakaan ole tyylikästä Mannerilta että heiluu penkin takana täysin ilman auktoriteettia,
ei riitä että pyörittelee silmämunia ja latoo perusjargonia..
Toivottavasti hän itse on huomannut tämän...onko siis palkka tärkeämpi vaiko kunnia ?
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Painu vittuun. Tai piiloudu vaikka siellä Hämeenlinnassa fläppitaulun taakse ja jää sinne.
Vastuuvalmentaja kanna vastuusi ja eroa.
"Jos tulokset eivät parane, niin väärä mies on ruorissa" -Mikko Manner syyskaudella 2020-2021.


Milloin olet sanojesi mittainen mies, vai onko nämä samoja sanahelinöitä kuin monet muutkin juttusi?
Ei oo Manner sanojensa mittainen mies
Fiksu mies tekisi tässä tilanteessa omat päätelmänsä.
Siis ymmärrän tuskastumisen ja vaatimukset potkuista. Näitä yllä lainaamiani kommentteja en kuitenkaan siinä mielessä ymmärrä, että päävalmentajan itse tulisi siirtyä syrjään. En tiedä sellaista tapahtuneen, eikä Mannerkaan heitä tilinauhaansa tuleen noin vain, tuskin itsekään moista tekisitte. Kyllä päävalmentajan vaihdos tehdään hallituksen päätöksellä ja toimitusjohtaja Virkkunen sekä hallituksen puheenjohtaja Kontsas ovat ne miehet, keihin teidän on syytä anovat katseet ja tiukat vaateet esittää.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Siis ymmärrän tuskastumisen ja vaatimukset potkuista. Näitä yllä lainaamiani kommentteja en kuitenkaan siinä mielessä ymmärrä, että päävalmentajan itse tulisi siirtyä syrjään. En tiedä sellaista tapahtuneen, eikä Mannerkaan heitä tilinauhaansa tuleen noin vain, tuskin itsekään moista tekisitte. Kyllä päävalmentajan vaihdos tehdään hallituksen päätöksellä ja toimitusjohtaja Virkkunen sekä hallituksen puheenjohtaja Kontsas ovat ne miehet, keihin teidän on syytä anovat katseet ja tiukat vaateet esittää.

En tietenkään Mannerin saappaissa eroaisi itse. Mutta Manner meni hölmösti laukomaan erikoisen kommentin syksyllä ja voisi sen valossa siirtyä itse takavasemmalle, kun ei nähtävästi eväät riitä parempaan.
 

Micol

Jäsen
Fiksu mies tekisi tässä tilanteessa omat päätelmänsä. Olen aikaisemmin kirjoittanut Mannerin tappaneen tunteen joukkueesta. Nyt tunne on kuollut omalta osaltani, kun perseily ei tunnu miltään. Jonkun säväyttäessä pelissä, on seurauksena penkitys.
Voin samaistua. Alkaa itselläkin tunne kuolemaan pois tästä tämän kauden touhusta - ei mahda mitään. Silloin se alkaa jo haisemaan pikku hiljaa pidemmältä tauolta ja etäisyyden ottamiselta pelien seuraamiseen, kun et tunne enää yhtään mitään, vaikka vastustaja latoo rumat lukemat taululle. Ehkä jätän nyt itse pelit vähemmälle ja alan odottelemaan jo jossain määrin ensi kautta ja uusia tuulia.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei todellakaan ole tyylikästä Mannerilta että heiluu penkin takana täysin ilman auktoriteettia.
Toivottavasti hän itse on huomannut tämän...
Kapteenisto on asian ratkaisemissa keskeisessä roolissa, mikäli päävalmentajan auktoriteetti on kadonnut. Keskustelu Mannerin kanssa ja viesti hallituksen suuntaan. Hallitus sitten antaa Mannerille potkut tai siirtää katsomovalmentajaksi. Ilman auktoriteettia ei voi johtaa. Itse olen kuitenkin vielä epäileväinen tuon auktoriteetin menetyksen suhteen.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Harmin paikka, että Kärpät on ajautuneet vastenmieliseen hyvä veli meininkiin, jossa alisuorittaneita sopimuksen alaisia valmentajia ja pelaajia ei laiteta pihalle, vaikka jokainen näkee ettei touhussa ole enää mitään tolkkua. Ei ole kiva mamban aikana Kärpät tainneet irtisanoa yhtäkään pelaajasopimusta,vaikka muutaman kohdalla syytä olisi ollut, joten turhaa toiveajattelua että näin toimittaisiin mambankaan kohdalla. Saa nähdä, kauanko tätä tämän kauden räpeltämistä viitsii enää katsoa. Manner ulos ja Mikkola ruoriin, niin innostus ja palo palaisivat varmasti sekä pelaajille, että kannattajille.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tietenkään Mannerin saappaissa eroaisi itse. Mutta Manner meni hölmösti laukomaan erikoisen kommentin syksyllä ja voisi sen valossa siirtyä itse takavasemmalle, kun ei nähtävästi eväät riitä parempaan.
Niinpä, mitta silti olet sitä toiselta vaatimassa. Eivät päävalmentajat eroa itse. Heidät erotetaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Siis ymmärrän tuskastumisen ja vaatimukset potkuista. Näitä yllä lainaamiani kommentteja en kuitenkaan siinä mielessä ymmärrä, että päävalmentajan itse tulisi siirtyä syrjään. En tiedä sellaista tapahtuneen, eikä Mannerkaan heitä tilinauhaansa tuleen noin vain, tuskin itsekään moista tekisitte.
Enkös mä just niin kirjoittanut? Tässä:

Manner ei missään nimessä tule eroamaan itse koska silloin menettäisi loppukauden palkkansa. Ymmärrän kyllä koska en itsekään moista peliliikettä tekisi. Se ei silti saa olla seurajohdon syy olla potkimatta miestä pihalle.

Toki ymmärrän että sinulla on vähän valikoiva tapa lukea viestejä, mutta olisi nyt ihan hyvä jos ihan huvikseen et huutelisi kaikenmoista.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toki ymmärrän että sinulla on vähän valikoiva tapa lukea viestejä, mutta olisi nyt ihan hyvä jos ihan huvikseen et huutelisi kaikenmoista.
Asiaa helpottaisi myös, ettet kirjoittaisi hetki sitten toista ja sitten toista. En ollut tässä esittämääsi lainausta koskaan huomannut. Siinä kirjoitit järkevää asiaa. Harmi, että sitä toista laatuakin pitää kirjoittaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Asiaa helpottaisi myös, ettet kirjoittaisi hetki sitten toista ja sitten toista. En ollut tässä esittämääsi lainausta koskaan huomannut. Siinä kirjoitit järkevää asiaa. Harmi, että sitä toista laatuakin pitää kirjoittaa.
Kummasti osasit kuitenkin poimia heti tuon viestini jälkeen @Hidas_ja_kankea -viestin, joka on siis ihan tuossa alapuolella :)

Jeps, täältä tähän. Tapasi poimia viestejä ja jopa yksittäisiä lauseita on niin raivostuttavaa että en aio enää keskustella kanssasi mistään. Kiitos ja hyvästi.
 

Henkka40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Ketut
Mikko Manner kertoili lehdistötilaisuudessa, että Kärppien viisikkopeli oli tänään parempaa entä keskiviikkona. Onnitteli kovasti kotijoukkuetta voitosta ja painotti vielä ettei tappiota kannata jäädä murehtimaan kun pelasivat kuitenkin hyvän pelin.

Uuno.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kummasti osasit kuitenkin poimia heti tuon viestini jälkeen @Hidas_ja_kankea -viestin, joka on siis ihan tuossa alapuolella :)
Näin siinä kävi. En ole typerys, enkä ilkimys, mutta ajoittain turhan innokas ja sitä myötä huolimaton. Tiedostan olevani vastuussa kaikista viesteistäni ja lainauksistani. Siispä pahoittelen, etten huomioinut asiaan liittyvistä viesteistäsi kuin toisen.

Sama vastuu kaikista viesteistäsi on myös sinulla. Lainasin sinun viestiäsi kokonaisena, enkä sitä pätkinyt. Mannerin vittuun painumiskehoitus oli ihan sinun oma tuotos.
Jeps, täältä tähän. Tapasi poimia viestejä ja jopa yksittäisiä lauseita on niin raivostuttavaa että en aio enää keskustella kanssasi mistään. Kiitos ja hyvästi.
No, onpa harmi. Kovin vakavasti otat minut ja tämän palstan. Hyvää sinulle toivon.
 

Glove

Jäsen
Ei oo Manner sanojensa mittainen mies. Pari vuotta sitten totesi, ettei ole ylivoimaa treenattu vaikka se oli aivan täyttä paskaa. Eikö ammattivalmentaja ymmärrä kehittää niitä osa-alueita, missä on eniten puutteita?
Taitaa olla nykyinen linja valmennuksessa yleensäkin se, että kehitetään vahvuuksia ja annetaan heikkouksien olla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Maksavana asiakkaana on hyvä vaatia parempaa esitystä.
Kyllä! Minä teen samoin. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että vaadin päävalmentajaa eroamaan itse. Jos olen päävalmentajaan pettynyt, vaadin hänen erottamistaan seuran hallitukselta
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ville Niemisellä oli selkärankaa ja erosi itse, kun totesi, ettei saa prosessia vietyä MoDossa eteenpäin.
Tuo on kyllä aikamoinen teko. Mielenkiintoista olisi tietää taustoja paremmin. Toki Nieminen on siinä mielessä poikkeus, että MoDon sopimus oli hänelle taloudelliselta merkitykseltä karkkikauppaa. NHL-veteraanilla on siinä mielessä lähtökynnys aika paljon pienempi kuin ihan Liigan perus päävalmentajalla.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuo on kyllä aikamoinen teko. Mielenkiintoista olisi tietää taustoja paremmin. Toki Nieminen on siinä mielessä poikkeus, että MoDon sopimus oli hänelle taloudelliselta merkitykseltä karkkikauppaa. NHL-veteraanilla on siinä mielessä lähtökynnys aika paljon pienempi kuin ihan Liigan perus päävalmentajalla.
Ei Allsvenskanin palkat ihan hirveästi Liigan palkoista eroa. Puhutaan ihan eri rahoista kuin esimerkiksi Suomen Mestiksessä.
 

Stargazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Boston Bruins
Mikko Manner, etsi ovi ja poistu. Kiitos.
 
H

Hidas_ja_kankea

Ville Niemisellä oli selkärankaa ja erosi itse, kun totesi, ettei saa prosessia vietyä MoDossa eteenpäin.

Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu, että istutaan pallilla kuin tatti valomerkkiin asti. Tämä koskee julkisia virkoja, urheilua ja politiikkaa. Esimerkiksi UK:ssa tehdään henkilökohtaisia päätöksiä ja pidetään kasvojen säilyttämistä tärkeämpänä kuin viimeisien hilujen saamista tilille. Jatkon kannalta sitä pidetään myös kannattavana asiana.

Manner on nyt ollut lähes neljä vuotta päävalmentaja ja siihen päälle sitten muut tehtävät seurassa. Jos hän nyt tulisi lopputulokseen Kärppien kannalta olevan paras ratkaisu eroaminen, pitäisin sitä kunnioitettavana tekona, enkä rintamakarkuruutena.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Kärpät on sen verran saunakerho, että jos Manner haluaa rivistä lähteä, niin Kärpät maksanee palkan joka tapauksessa. Nyt kyse on siitä näkeekö Manner nykymenon vetävän hänet pinnan alle vai onko hänellä apuja korjata suuntaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu, että istutaan pallilla kuin tatti valomerkkiin asti. Tämä koskee julkisia virkoja, urheilua ja politiikkaa. Esimerkiksi UK:ssa tehdään henkilökohtaisia päätöksiä ja pidetään kasvojen säilyttämistä tärkeämpänä kuin viimeisien hilujen saamista tilille. Jatkon kannalta sitä pidetään myös kannattavana asiana.
Kerropas sitten vaikka Valioliigasta päävalmentajia, jotka ovat maan tavan mukaisesti eronneet kasvojen säilyttämiseksi. Aika tarkkaan olen englantilaista jalkapalloilua neljäkymmentä vuotta seurannut, enkä ole mainitsemaasi toimintatapaa kyllä erityisesti huomannut.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät on sen verran saunakerho, että jos Manner haluaa rivistä lähteä, niin Kärpät maksanee palkan joka tapauksessa.
Tuollaisesta toimintatavasta käytetään nimitystä sopimuksen purkaminen yhteisymmärryksessä. Ei vaadi saunakerhoa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei Allsvenskanin palkat ihan hirveästi Liigan palkoista eroa. Puhutaan ihan eri rahoista kuin esimerkiksi Suomen Mestiksessä.

Samaa mieltä. Ei kuitenkaan kovinkaan merkityksellinen taloudellinen asia Niemisen kannalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös