Potkut päävalmentaja Mikko Mannerille

  • 138 707
  • 881

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Oli miten oli, niin lähivuosien mestaripelaajat kuten Heshka, Sulak, Annunen, Aaltonen, Pyörälä, Kunyk, Jokinen,
Koblizek, Kristof saadaan täysin pois tolaltaan, niin kenen syytä sellainen on ? Niimpä.
Eivät näiden miesten taidot ole mihinkään kadonneet. Tässä ovat samassa sopassa myös Mikkola, Sihvonen ja Hilli.
Päävastuun "hyvästä työstä" kantaa kuitenkin päävalmentaja. 4-0 tappiota ei selitellä kuinka pelin rytmittäminen on kehittynyt valtavasti. Minusta pitäisi kunnon sotilaan kaatua saappaat jalassa ja ymmärtää siirtyä syrjään. Mitä pidempään Manner sinnittelee huonon valmentajakauden kourissa sen huonommaksi miehen maine kasvaa.
Ei nyt välttämättä suoraan Manneria koske mutta jos joukkueen pelaajat alisuorittaa omaan tasoonsa nähden niin täytyyhän siihen syy löytyä sieltä joukkueen sisältä.

Suurimpana esimerkkeinä jo lähteneet Pulju ja Kuokkanen. Ensimmäistä dissattiin huonoista otteista ja jälkimmäinen ei ollut millään tavalla edes joukkueen parhaimmistoa mutta tällä hetkellä kumpainenkin pelaa todella hyvin NHL:n puolella. Kuokkasella 3 pelin maaliputki alla, pulju painoi äsken hyvällä asenteella ketjunsa kanssa äsken Canucksia vastaan hankkien parit jäähyt vastustajalle. Jollain tapaa tuo joukkueen huono suoritustaso täytyy kummuta valmennuksesta. Joko pelitavasta, harjoituttamisesta, henkisestä huonosta olosta tai jostain muusta. Fakta vain on, että nuo kaikki pelaajat ei ole noin huonoja miltä näyttävät ja näyttivät.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En ole tietoinen, että mitä muuta jääkiekon lisäksi Manner on elämänsä aikana tehnyt, mutta kausi 2017-2018 oli ensimmäinen, jonka aikana hän oikeasti alkoi tienaamaan jääkiekolla. Pelaajauransa aikana hän joutui todennäköisesti lähinnä maksamaan pelaamisesta ja divarikoutsina tai liigajoukkueen apuvalmentajana ei ikävä kyllä pääse rikastumaan. Lisäksi tuo päävalmentajan ammatti on melko tuulinen paikka, joten Manner voi ihan hyvin parin vuoden päästä olla sellaisessa tilanteessa, että töitä ei enää olekaan. Todennäköisesti siis Niemisen ja Mannerin taloudellinen tilanne on tällä hetkellä kuitenkin hiukan erilainen.
[/QUOTE]

Elikkä Barney viittaa siihen kuten muussakin työelämässä, paavalmentaja haluaa nauttia päävalmentajan palkkaa niin kauan kuin mahdollista , siihen asti kunnes saa potkut ? Entäpäs maine ?
Täytyy olla niin että Mikolla on tuleva pesti valmiina ja korkkaa Kärpistä kaiken vielä mitä voi....sitä kutsutaan siltojen polttamiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen huomioinut tämän näkemyksesi jo Case-Puljujärven yhteydessä. Olet periaatteen mies ja hyvä niin. Periaatteet johtavat minun mielestäni ainakin ajoittain typeriin valintoihin. Esimerkiksi Puljujärvi ei pelaisi parhaillaan NHL-ssä, mikäli olisi ihailusi kaltainen periaatteen mies. No, tämä Case-Mannerin tilanne on toki erilainen, eivätkä taloudellinen paine ja ura paine ole edes sielläpäin.
Ei ne johda typeriin valintoihin. Ne saattaa johtaa taloudellisesti huonompaan vaihtoehtoon, mutta se ei ole yhtä kuin typerä. Raha ei maailmassa ratkaise lähellekään kaikkea. Kyllä minä ainakin arvostan paljon enemmän mainettani kuin pinkan paksuuttani. En lähtisi rahan takia tekemään itsestäni paskanpuhujaa, kuten Mamba tekee.

McTorso kirjoitti:
Ei kyseessä ole tekaistu selitys. Minulla on se käsitys, että ammattivalmentajan pesti on kovin tuulinen ja työpaikkoja on varsin rajallinen määrä. Tämän vuoksi epävarmuus työn jatkuvuudesta on suuri verrattuna moneen muuhun alaan.
Ammattivalmentajan pesti on tuulinen, siinä olemme samaa mieltä. Mutta ainakaan itse en näe, että Manner millään tavoin heikentäisi asemaansa työmarkkinoilla, vaikka eroaisikin ja kertoisi julkisuuteen, ettei tällä kertaa riittänyt. Päinvastoin olen sitä mieltä, että tuollaisella suoraselkäisyydellä hän parantaisi asemiaan. Ne tuloksethan ovat joka tapauksessa kaikkien nähtävissä. Mamba on julkisesti peräänkuuluttanut rehellisiä arvoja. En minä ainakaan työnantajana luottaisi kaveriin, joka ei itse noudata niitä samoja arvoja. Mamba ansaitsi ainakin minun arvostukseni aikanaan, mutta on tällä hetkellä kovaa vauhtia tuhoamassa sitä puhumalla toista ja tekemällä toista.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei ne johda typeriin valintoihin. Ne saattaa johtaa taloudellisesti huonompaan vaihtoehtoon, mutta se ei ole yhtä kuin typerä. Raha ei maailmassa ratkaise lähellekään kaikkea. Kyllä minä ainakin arvostan paljon enemmän mainettani kuin pinkan paksuuttani. En lähtisi rahan takia tekemään itsestäni paskanpuhujaa, kuten Mamba tekee.


Ammattivalmentajan pesti on tuulinen, siinä olemme samaa mieltä. Mutta ainakaan itse en näe, että Manner millään tavoin heikentäisi asemaansa työmarkkinoilla, vaikka eroaisikin ja kertoisi julkisuuteen, ettei tällä kertaa riittänyt. Päinvastoin olen sitä mieltä, että tuollaisella suoraselkäisyydellä hän parantaisi asemiaan. Ne tuloksethan ovat joka tapauksessa kaikkien nähtävissä. Mamba on julkisesti peräänkuuluttanut rehellisiä arvoja. En minä ainakaan työnantajana luottaisi kaveriin, joka ei itse noudata niitä samoja arvoja. Mamba ansaitsi ainakin minun arvostukseni aikanaan, mutta on tällä hetkellä kovaa vauhtia tuhoamassa sitä puhumalla toista ja tekemällä toista.
PV kirjoittaa asiaa. Sitäpaitsi 4-0 tappion jälkeen ei kukaan ammattivalmentaja kehu mitään, saatikka pelin rytmiikan kehittymisestä.
Ammattivalmentaja toteaisi, että tässä on koko kauden kuva, valmennus on täysin epäonnistunut, peluutetaan huippujätkiä täysin väärällä tsydeemillä,
vituttaa ja uutta valmennustiimiä tarvitaan kehiin..Mikolla on nyt valitettavasti paniikkinappula jumissa ja aiheuttaa tällaista...harmi juttu.
On sitten seurajohto kuinka munaton tahansa, minä Mikkona pelastaisin maineeni ja jatkaisin matkaa, juhlien jälkeen tulee yleensä krapula...
Jos tilanne on sellainen että päävalmentajamme ei älyä tai halua itse erota, ottakaa Virkkunen ja Aho homma hallintaan prrrkl.
Tätä rataa en maksa kevään kausikorttia enkä pidä istumapaikkaani tulevalle vuodelle jos sitä yleensä onkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Pientä ylireagointia?

Jos asia on niin, että Manner on menettänyt auktoriteettinsa/statuksensa joukkueen silmissä, on potkut varmaan oikea ratkaisu. Mutta onko tästä yhtään mitään faktaa tai vittausta, että näin olisi käynyt? Aivan turhaa katsella jotain lehdistötilaisuuden jargonia ja vetää siitä johtopäätöksiä.

Peli on mennyt kauden aikana eteenpäin. Kärpät antaa liikaa tasoitusta nyt tuossa ylivoimassa, se pitää saada kuntoon jos meinataan keväällä pitkälle mennä. Mutta annetaan nyt työrauhaa joukkueelle ja valmennukselle.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pientä ylireagointia?

Jos asia on niin, että Manner on menettänyt auktoriteettinsa/statuksensa joukkueen silmissä, on potkut varmaan oikea ratkaisu. Mutta onko tästä yhtään mitään faktaa tai vittausta, että näin olisi käynyt? Aivan turhaa katsella jotain lehdistötilaisuuden jargonia ja vetää siitä johtopäätöksiä.

Peli on mennyt kauden aikana eteenpäin. Kärpät antaa liikaa tasoitusta nyt tuossa ylivoimassa, se pitää saada kuntoon jos meinataan keväällä pitkälle mennä. Mutta annetaan nyt työrauhaa joukkueelle ja valmennukselle.
Ei todellakaan ole ylireagointia että koko jengi tekee jäällä omia, virheellisiä ratkaisujaan ja sitä kautta peli on tuollaista mitä Hämeenlinnassa. Se on joukkuekurin puutetta ja jäljet johtavat päävalmentajaan. Älä Goner yhtään kaunistele tilannetta, peli on mennyt eteenpäin 4-0 tappion jälkeen voivoi, sepä ei auta jos pelaajat eivät toteuta suunniteltua, eilinen ei ollut poikkeus vaan vakio koko kaudelta, mopo on jo karannut...
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Peli on mennyt kauden aikana eteenpäin. Kärpät antaa liikaa tasoitusta nyt tuossa ylivoimassa, se pitää saada kuntoon jos meinataan keväällä pitkälle mennä. Mutta annetaan nyt työrauhaa joukkueelle ja valmennukselle.

On mennyt eteenpäin. Eniten se meni silti eteenpäin kun Mamba oli poissa.

Antaa liikaa tasoitusta joo olisi pitänyt saada kuntoon jo pari vuotta sitten mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että tuo 5vs5 pelin näennäinen hallinta ei tuota niin paljon maalipaikkoja kuin pitäisi. Ei tuo HPK joukkueena esimerkiksi niin hyvä ole etteikö 5vs5 pelissä pitäisi saada edes yhden kerran kiekko reppuun. Sama on toistunut muissakin otteluissa joissa on jääty nollille tehdyissä maaleissa.
 

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
Yhtä asiaa minä en tajua, miten Mikkolan muutaman pelin aikana peli meni suorastaan huipputasoon, ja sitten kun itse Mikko "Belsebul" Manner tuli kehiin, niin nyt pelataan aivan päin vittua. Eikö tuosta ole pelaajillakaan mitään vastuuta tekemisestä? Ellei Manner sitten erikseen kieltänyt karanteenista päästyään tekemään niitä hyviä asioita. Joukkue täynnä veteraaneja ja yhden miehen läsnäolo saa koko tiimin pelaamaan täysin päin prinkkalaa...?

Ehkä Manner sitten kielsi pelaamasta hyvin, kielsi taklaamasta ja tekemästä maaleja, laitetaan ukko pihalle vaan niin joukkue pääsee irti Mikon kahleista ja alkaa suorittamaan jälleen maagisesti, saatamme jopa päästä nostamaan kannua tänä huikeana kiekkokeväänä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1971

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Manner valmensi vuoden liikaa Kärpissä, thats it. Sitähän hän itse mietti kauan, ennen kuin teki jatkosopparin. Peli on ollut yhtä sekoilua koko kauden ja jääkiekon perus elementit ovat hukassa. Runkosarja lähenee loppua, joten ei tuossa hirveästi ole aikaa enää kehittää peliä.

Lassehan sanoi syksyllä, että Mikko lähti TAAS kehittämään peliä. Sitä päätä on sitten hakattu seinään koko kauden, kun ei jääräpää suostu palaamaan perusasioihin.

Vaikka tuo rosteri on aivan paperia, niin pitäisi sen pystyä pelaamaan silti paremmin. Toivottovasti Mikkola saa käsiin kunnollisen rosterin ensi kaudeksi. Tämän kauden kaltaista mikki hiiri -rosteria en halua nähdä Kärpissä enää koskaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin, onhan seki aika käsittämätöntä miten nuo pelaajat oikein näyttävät olevan kahleissa. Viime kaudella kun Aaltonen ja Teppo tulivat kesken kauden mukaan, kumpikin heistä loisti parissa ensimmäisessä ottelussa ja sitten vajosi siihen harmaaseen massaan mitä tuo koko joukkue oikeestaan on. Tänä vuonna sama homma Aaltosella, hän näytti alussa olevan aivan flow-tilassa joka kerta kun oli kentällä. Todennäköisesti hän oli vain tavallinen hyvän itseluottamuksen omaava jääkiekkoilija, joka vain erottui tuosta muusta joukkueesta hyvin selvästi. Nythän Aaltonen ei laittaisi kiekkoa edes tyhjään rysään, vaan hakee lähes aina syötön. Tiedä sitten onko se jonkun "ylivalmennuksen" tuotos, että pelaajat ovat aivan lukossa.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Huolestuttavinta eilisessä pelissä oli huomata että ihan perus pakki-pakki syöttö on joillekin täysin mahdotonta. Välimatkat kasvaa puolustuksessa liian isoksi ja pari kertaa tuli tilanne jossa puolustaja jätti kiekon ikään kuin taakse olettaen että siellähän se kaveri on. No eipä ollut vaan odottamassa rännikiekkoa. Juttu ei selkeästikään ole selkäytimessä. Siellä on aivan jotain muuta. Pitäs ottaa Tamin teesit takaisin, etenkin KISS. Keep It Simple Stupid. Palata jääkiekon perusasioiden äärelle eikä vedellä mitään kikkakolmosia taikahatusta kun niitä ei siellä selkeästikään ole.

Niistä potkuista. Laten aikana noustiin pistekeskiarvolla mitattuna kolmanneksi, Mikko tuli takas palattiin tuttuun kastiin suoran pudotuspelipaikan alapuolelle ja pistekeskiarvot romahti viidenneksi. Lisäksi jopa kokenein kaarti näyttää olevan kentällä ihan hukassa systeemien kanssa. Eihän tää nyt jumalauta näin pidä mennä? 4 peli viikko tulossa, vastassa Jukurit TPS KalPa ja HiFK. Näiden ottelutapahtumien jälkeen on joko pelin suunta kääntynyt, tai uusi mies puikoissa. Muuten ei voi olla!
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Eilen piti lopettaa 4-0 tilanteessa ottelun katsominen. Kauheaa kuraa.

Onko Mikkola nyt jotenkin täysin eristetty? En ole huomannut Mannerin kommunikoivan ottelun aikana hänen kanssa lainkaan. Kaikki keskustelu menee Sihvoselle, jolta ei tunnu myöskään apuja tulevan.

Kaipaan sitä menestysputkea, jonka Mikkola loi tuossa Mannerin majukomennuksen ja sen jälkeisen karanteenin aikana. Toimisto herätys!
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Minusta on kohtuutonta vaatia valmentajaa eroamaan. Harva meistä on valmis heittämään rahaa menemään, Ville Nieminen on pelaajana kasannut todennäköisesti sellaisen omaisuuden, ettei taloudellista painetta ole valmentaa. Mikolla on toki isot tulot, mutta ei niitä ole niin paljoa kertynyt, että voisi hypätä vapaaherraksi.

Sen sijaan pidän Mikon aiempaa lausuntoa, typeränä. Siis sitä, missä hän kertoi, että jos peli ei kulje niin on väärä mies puikoissa. Hän sankarillisesti otti viitan harteilleen, latasi aseen ja painoi sen ohimoaan vasten. Antaen ymmärtää, että hän kantaa vastuun ja painaa tarvittaessa liipaisinta. Nyt kun sen aika on, niin mitään ei tapahdukaan.

Eli olisi pitänyt turpansa kiinni aiemmin, niin mitään keskustelua ei asiasta tarvisi ylipäänsä käydä. Mikko halusi olla sankari ja vastuunkantaja, mutta ei kuitenkaan silleen oikeasti halua. Samanlaisia uhoajia on työpaikat täynnä. "Jos tämä menee näin, niin minä otan kyllä lopputilin". Ja kun asia menee näin, niin sitten istutaan nöyränä edelleen töissä. Eikä siinä, ei kenenkään tarvitse itse erota, mutta ei siitä kannata uhota, jos sitten uskallusta ei ole.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
On mennyt eteenpäin. Eniten se meni silti eteenpäin kun Mamba oli poissa.

Ei tuo HPK joukkueena esimerkiksi niin hyvä ole etteikö 5vs5 pelissä pitäisi saada edes yhden kerran kiekko reppuun. Sama on toistunut muissakin otteluissa joissa on jääty nollille tehdyissä maaleissa.

Peli on aina suhteessa vastustajaan, joten en osta tuota ajatusta, että Mikkolalla oltaisiin voitettu esimerksi KalPa.

Mielestäni Kärpät on tällä kaudella luonut valtaosassa peleistään 5vs5 pelissä tarpeeksi, mutta ollut tehoton. Tähän lisänä vielä tuo surkea ylivoima, niin maaliodottama on ollut liian pieni. Varmasti vastuuta kantaa pääasiassa päävalmentaja, mutta silti, ei tässä ole oltu niin jäljessä kuin oikeastaan KalPaa vastaan tällä kaudella. Positiivista on se, että tälläkin ylivoimalla taistellaan jopa top3 sijoituksesta.

Tässä on vielä aikaa laittaa peli paremmaksi, liiga on todella tasainen eikä mitään olla menetetty. Ensi viikko on tärkeä, sen perusteella voidaan jo uumoilla, taistellaanko kotiedusta vai valutaanko sääleihin. Itse luotan kyllä edelleen joukkueseen.
 

Micol

Jäsen
Silloin kun Mikko Manner on ollut tällä kaudella Kärppien otteluissa mukana, niin pistekeskiarvo on näistä peleistä 1,58 p/ottelu (31 peliä, 49 pistettä). Vastaavasti Lauri Mikkolan ollessa pääkäskijänä pistekeskivarvo on 2,14 p/ottelu (14 peliä, 30 pistettä). Pelejä on Mikkolan johdolla karvan yli puolet vähemmän, mutta onhan tuo ero aivan järkyttävä kahden saman joukkueen valmentajan välillä. Toisen pistekeskiarvolla ollaan TOP-2 kärkijoukkue ja toisen pistekeskiarvolla puolestaan tukevasti sääleissä.

Joku tulee kohta selittämään, kuinka Mikkola on saanut pelata vain helppoja vastaan (nekin voitot tulleet Mamban etäavustuksen ansiosta) ja Mamba raukalla ollut paljon pahemmat (kärki)vastustajat, mutta ei se nyt ihan niinkään mene. Ihan pelejä katsomalla on voinut todeta, että Mikkolan johdolla Kärppien joukkue on ollut selvästi tiiviimpi viisikkopelin osalta, eikä omaan päähän ole ollut jatkuvaa ylivoimahyökkäyksen vaaraa, kuten Mannerin johdolla on taas nähty useissa peleissä paluunsa jälkeen. Mikkola saa Oulun Kärpät pelaamaan kurinalaisemmin kuin Manner - näin se vain menee.

Tiiviillä viisikkopelaamisella ja lyhyemmillä etäisyyksillä Kärpät pystyisi / pystyy olemaan TOP-4 joukkue liigassa (hyökkäysrosteri riittää juuri ja juuri), mutta jostain syystä oikeiden asioiden toteuttaminen sakkaa edelleen. Mikkola pystyi tiivistämään pelaamista selvästi, mutta mikä vittu tällä Mannerilla sitten on hätänä, ettei kykene nyt aivan samaan kuin valmentajakollegansa? Aika nopeasti Kärpät alkoi lipsumaan hieman takaisin siihen paljon puhuttuun alkukauden yhden / kahden "repivän/kärkkyvän hyökkääjän" systeemiin, kun Manner palasi karanteenista takaisin peleihin. Ei aivan yhtä pahasti kuin syyskaudella, mutta kuitenkin - etäisyydet jokseenkin taas pielessä. Tällä tämän hetken pelillä on kyllä lähes mahdoton taistella mitaleista tällä kaudella - se lienee jo selvää. Liian kuriton jengi taistelemaan tosissaan kannusta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eilen piti lopettaa 4-0 tilanteessa ottelun katsominen. Kauheaa kuraa.
Nostan sinulle hattua että pystyit tuonne asti katsomaan ja sen jälkeen pystyt vielä tuottamaan järkevää tekstiä. Itse lopetin 3-0 jälkeen katsomisen kun ei vaan pystynyt enää.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Mikkolan johdolla Kärppien joukkue on ollut selvästi tiiviimpi viisikkopelin osalta
Tämä on se asia mihin itsekin olen kiinnittänyt huomiota. Laten alaisuudessa Kärppien peli kehittyi peli peliltä. Paketti tiivistyi joka pelissä, etäisyydet olivat lyhyet, siniviivalla (eikä missää muuallakaan) tullut helppoja tai halpoja kiekonmenetyksiä tai virheitä. Lyhytsyöttöpeli ja yhteistyönjääkiekko oli todella kovalla tasolla ja tämä noteerattiin ihan liigastudioissa asti ja kovaa krediittiä tulikin. Peliä ruuvattiin todella loistavaan suuntaan.

Sen jälkeen Manner tuli ja Ässät sekä Sport peliä lukuunottamatta (jotka eivät nekään pelit säkenöineet), niin pelit ovat olleet täynnä virheitä, huolimattomuuksia ja pelaaminen ei ole ollut yhteinäisen näköistä. Etäisyydet, eivätkä ajoituksetkaan ole olleet tässä parin viikon Mannerin aikana enää samalla tasolla, mitä ne ennen Mannerin paluuta olivat. Mannerin palattua, peliin ovat palanneet myös elementit: siniviivoilla ollaan löysiä ja tapahtuu paljon menetyksiä, kiekolla ollaan huolimattomia, ilman kiekko ollaan huolimattomia, ylipäätään halpoja menetyksiä, ylipäätään suoritusvarmuus on heikkoa, syöttöjen laatu on heikkoa, etäisyydet ovat alkaneet venymään, pitkiä avauksia nähdää jälleen, yhden miehen kuljetusliikkeet ovat taas niitä millä koitetaan saada kiekkoa alueelle, lyhytsyöttöpelin sijasta.

Ei noita elementtejä ollut Mikkolan aikana havaittavissa, ainakaan kovin suuressa määrin. Varsinkin tuo siniviivojen löysyys ja se, että otetaan alivoimaisena vastaan, on jotain mikä on ollut koko kauden teema Kärpillä. Näin ei kuitenkaan ollut Mikkolan aikana. Paketti oli todella tiivis ja ne ylivoimahyökkäykset ja läpiajot, mitä vastustajat saivat, niin niitä ei nähtykään. Mutta nyt taas Mannerin paluun jälkeen, nuo elementit ovat palanneet vahvasti läsnä Kärppien pelaamiseen. Kärpät on Mamban palattua hävinnyt kaksi peliä noihin em. asioihin. HIFK sekä eilen HPK rankoivat surutta noista menetyksisä ja löysyydestä.

Mutta mistä tämä kaikki johtuu? Sitä ei kukaan varmasti osaa varmuudella sanoa. Onko Manner menettänyt auktoriteettinsa joukkueen edessä? Onko Manner taas säätänyt peliä makunsa mukaan huonompaan suuntaan? Onko kyse vain puhtaasta sattumasta? Vai mistä tämä kaikki kertoo? Vai onko vika Mannerin läsnäolossa joukkueen keskuudessa? Mannerin negatiivinen, passiivis-aggressiivinen ja lamaantunut käytös vaikuttaa koko joukkueeseen? En tiedä, todella kummallinen juttu on ja varmasti siellä kopissa on mietintämyssyt päässä ja pohditaan mikä on nyt homma nimi.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Nostan sinulle hattua että pystyit tuonne asti katsomaan ja sen jälkeen pystyt vielä tuottamaan järkevää tekstiä. Itse lopetin 3-0 jälkeen katsomisen kun ei vaan pystynyt enää.
Niin, tuo kolmas maali tuli toisessa erässä kun ottelu oli vasta vähän yli puolivälissä. Kirivaihteen löytymistä odottelin, onhan tuota noustu pahemmistakin paikoista. Mutta ei näköjään noilla taktiikoilla..
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Ihan pelejä katsomalla on voinut todeta, että Mikkolan johdolla Kärppien joukkue on ollut selvästi tiiviimpi viisikkopelin osalta, eikä omaan päähän ole ollut jatkuvaa ylivoimahyökkäyksen vaaraa, kuten Mannerin johdolla on taas nähty useissa peleissä paluunsa jälkeen. Mikkola saa Oulun Kärpät pelaamaan kurinalaisemmin kuin Manner - näin se vain menee.

Niin, pitää muistaa että ennen kuin Mamba lähti EHT:lle, Kärpät päästi neljässä edellisessä ottelussa yhteensä 2 maalia. Vastustajina HPK, KooKoo, SaiPa ja Sport. Ja nämä siis Mamban vetovastuulla. Eli en näe, että Mikkola yhtäkkiä tuli ja tiivisti pelin kuntoon.

Ja kyllä myös vastustaja vaikuttaa tilastoihin, se on selvä. Mikkolan johdolla on kohdattu:

HPK x1 : voitto jatkoilla
Saipa x3 : tappio, voitto, voitto rankuilla
Jukurit x2 : voitto, voitto jatkoilla
Ilves x4 : voitto rankuilla, voitto jatkoilla, tappio, voitto
Pelicans x1 : voitto
TPS x2 : voitto rankuilla, voitto
KooKoo x1 : voitto

Enkä mitenkään kritisoi Mikkolaa, joukkue suoritti hyvin nyt helmikuussa, mutta silti olen eri mieltä, että Mikkola yhtäkkiä laittoi viisikkopelin tiivimmäksi, mielestäni se trendi alkoi jo aiemmin, kuten esimerkiksi nuo neljä peliä ennen Mamban lähtöä osaltaan osoittaakin.
 

Micol

Jäsen
Niin, pitää muistaa että ennen kuin Mamba lähti EHT:lle, Kärpät päästi neljässä edellisessä ottelussa yhteensä 2 maalia. Vastustajina HPK, KooKoo, SaiPa ja Sport. Ja nämä siis Mamban vetovastuulla. Eli en näe, että Mikkola yhtäkkiä tuli ja tiivisti pelin kuntoon.

Ja kyllä myös vastustaja vaikuttaa tilastoihin, se on selvä. Mikkolan johdolla on kohdattu:

HPK x1 : voitto jatkoilla
Saipa x3 : tappio, voitto, voitto rankuilla
Jukurit x2 : voitto, voitto jatkoilla
Ilves x4 : voitto rankuilla, voitto jatkoilla, tappio, voitto
Pelicans x1 : voitto
TPS x2 : voitto rankuilla, voitto
KooKoo x1 : voitto

Enkä mitenkään kritisoi Mikkolaa, joukkue suoritti hyvin nyt helmikuussa, mutta silti olen eri mieltä, että Mikkola yhtäkkiä laittoi viisikkopelin tiivimmäksi, mielestäni se trendi alkoi jo aiemmin, kuten esimerkiksi nuo neljä peliä ennen Mamban lähtöä osaltaan osoittaakin.
Ei Mikkola mitään vallan maagista ole tehnyt Kärpissä, mutta hänen johdollaan joukkueen viisikkopeli on vain yksinkertaisesti näyttänyt tiiviimmältä vs Manner. Ei siitä vaan mihinkään pääse, vaikka miten asiaa pyörittelisi. Miksi Mamballa lähti taas homma hieman lapasesta, kun oli kuitenkin saanut joukkueen hyvään iskuun ennen EHT-turnausta? Olisi mukava tietää, että mikä sakkaa todellisuudessa tällä hetkellä, kun asioita saatiin jo hetkeksi paremmalle tolalle. Tunnetilakin on taas lähes tulkoon samaa paskaa kuin syksyllä. Etäisyydet alkoi myös kusta heti Kalpa-pelistä lähtien, mikä on merkillistä. Täyttä sattumaa vai olikohan kuitenkin kahden valmentajan tavassa toimia jotain eroa - ken tietää...

Edit. Montako pahaa vastaiskua nähtiin Kärppiä vastaan, kun Mikkola oli pääkäskijänä vs Mamba nyt paluunsa jälkeen? Aivan. Niitä on ollut nyt Mamban paluun jälkeen enemmän pelkästään kahdessa pelissä Kerhoa vastaan kuin oli koko Mikkolan rupeaman aikana. Aika jännä yksityiskohta...
 
Viimeksi muokattu:

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Miksi Mamballa lähti taas homma hieman lapasesta, kun oli kuitenkin saanut joukkueen hyvään iskuun ennen EHT-turnausta? Olisi mukava tietää, että mikä sakkaa todellisuudessa tällä hetkellä, kun asioita saatiin jo hetkeksi paremmalle tolalle. Tunnetilakin on taas lähes tulkoon samaa paskaa kuin syksyllä. Etäisyydet alkoi myös kusta heti Kalpa-pelistä lähtien, mikä on merkillistä. Täyttä sattumaa vai olikohan kuitenkin kahden valmentajan tavassa toimia jotain eroa - ken tietää...

Tai sitten se kulminoituu vastustajaan. Kun pelataan esim. KalPaa vastaan, viisikkopeli sakkaa vastustajan pelitavan vuoksi? Heikompia joukkueita vastaan pystytään kontrolloimaan peliä paremmin. Tiedä häntä.

Ei varmasti yhtä oikeaa vastausta tai tekijää ole, karsastan vain sitä suoraviivaistamista, että Mamba on kaiken syypää ja hänet pitäisi potkia pihalle. Ja sitten Mikkolan johdolla Kärpät olisikin eri joukkue.

Siitä olen osittain samaa mieltä, että joukkueen rakennus ei ehkä onnistunut tälle kautta optimaalisesti, ja osittain Kärpät kärsii siitä. Myös ylivoima on anteeksiantamattoman huonoa. Kärpät on myös tehoton maalipaikoissaan. Eli parannettavaa on. En silti olisi erottamassa Mambaa, ja minulla löytyy yhä luottoa tuohon joukkueeseen, että keväällä taistellaan tosissaan mitaleista.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En silti olisi erottamassa Mambaa, ja minulla löytyy yhä luottoa tuohon joukkueeseen, että keväällä taistellaan tosissaan mitaleista.
Kyllähän tässä nyt ensisijaisesti taistellaan paikasta puolivälierissä. Aiheeseen voidaan palata sitten, jos/kun niiden aika on.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Kyllähän tässä nyt ensisijaisesti taistellaan paikasta puolivälierissä. Aiheeseen voidaan palata sitten, jos/kun niiden aika on.

Tottakai, askel kerrallaan. Ensi viikko näyttää suuntia. Kärppien sijoitus runkosarjassa tulee olemaan hyvin todennäköisesti jotakin sijojen 3-8 välillä, niin pirun tasainen tuo sarjataulukko on. Ja muutkin häviävät, ja pelailevat ristiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös