Itse olen sitä mieltä, että Mamballa kausi loppuun, kävi miten kävi. PISTE. Eka kausi - mestaruus, toinen kausi - hopea (äärimmäisen niuksti), kolmas kausi - runkosarjan selvä voitto. Kaudethan ei toki ole aina veljiä keskenään ja niiden vertailu ei ole aina yksinkertaista, eteenkin kun pelaajat joukkueessa vaihtuu kausittain, mutta en usko että Mamba on puolessa vuodessa tipahtanut valmentajana huipulta pohjalle.
Toki aina saa ja pitääkin olla kriittinen, varsinkin kun peli ja sitä myöten tulokset on mitä on. Ja kyllä, on Mamballa varmasti ote lipsunutkin aiempiin vuosiin verrattuna. Lisäksi vastustajat ovat oppineet eliminoimaan Kärppien vahvuuksia, jolloin Mamba ei ole kyennyt tarpeeksi reagoimaan siihen ja sitä kautta muuntamaan/uudistamaan peliä vahvuuksille sopivaksi? Tuo edellä mainittu on omaa pohdintaa, ja voin toki olla itsekin sen suhteen metsässä, mutta sellainen mielikuva on itselläni päässyt syntymään.
Oli miten oli, Mamballa ja muulla valmennustiimillä on työsarkaa ja paljon, että juna saadaan taas raiteilleen. Omasta mielestäni ykkösprioriteettina olisi saada yv kuntoon, sillä niillä sitä aika usein pelejä ratkotaan. Eikä yv ole tällähetkellä se ainoa asia, mikä pitäisi saada toimimaan, mutta itse uskon edelleen rosteria katsellessani, että joukkueessa on riittävästi kokemusta saada homma toimimaan. eli sikäli ei ole syytä painaa sitä kuuluisaa paniikkinappulaa, vaikka kuin (myös itselläni) välillä vi... harmittaa katsella tuota "tarpomista".
Mutta kuten alussa totesin, Mamballa loppuun asti.... vaikka sitten sinne päätyyn asti :)