Eilen oli kivulias päivä, kun hävittiin Omskille ja Poliisihallitukselle. Mutta nousi se fanin aurinko tänään ihan kauniina hangille hohtamaan. Aamupäivällä paikalliseen kauppakeskukseen autolla ajellessani pohdin molempia eilisiä tapauksia vähän suuremmassa kuvassa ja hymy lankesi naamalleni. Sellainen vittumisen ilkeä, vähän ivallisen ylpeä narrin hymy. Ai miten niin?
Tuo vihan, kateuden ja katkeruuden määrä Jokereita ja KHL:ää kohtaan on ollut Suomessa täysin ennennäkemätöntä. Jokainen hyeena on käynyt näykkimässä jokaisessa mahdollisessa tilanteessa. Meitä on mustamaalattu faneista lähtien systemaattisesti pelkästä kateudesta ja katkeruudesta jo vuosia medioissa ja muiden kannattajien silmissä. Kaikkia vituttaa Jokerit. Poliisia, Liigaa, mediaa, muita faneja. Kaikkia.
Meidän ei pitänyt pärjätä KHL:ssä. Väitän, että YKSIKÄÄN ei uskonut Jokereiden olevan pelillisesti tuossa sarjassa tuolla tasolla. Jokainen, paitsi me Jokerifanit (ja osa meistäkin), olivat tuominneet joukkueemme menestysmahdollisuudet sarjassa. Piti ottaa illasta toiseen kakkoseen superseuroilta. Suuri ja vihattu Jokerit saisi nyt elämänsä nöyryytyksen ja koko muu Suomi saisi haluamansa ja pudottaa giljotiinin.
Jokerit on KHL:ssä tällä hetkellä suuri seura, jota pelkäävät kaikki. Viimeaikaisesta tuomarityöskentelystä sen on huomannut. Meitä pelätään, venäläiset pelkäävät, että Jokerit tulee ja voittaa. Me voitamme silti. Joukkue kohtaa jatkuvaa kampittamista vierasreissuillakin ja Erkan johdolla fokus vain pysyy järkyttävän hyvin itse tekemisessä. Se on uskomatonta. Me nollasimme kolmesti vastustajan putkeen KHL:ssä. Olemme ottaneet sarjassa kolmanneksi eniten pisteitä. Meidän pelaajamme sivuaa KHL:n yhden kauden maaliennätystä vaikka 6 matsia on vielä jäljellä. Meidän yleisökeskiarvo on n. 11 000 ja nyt sen voin jo varmaksi sanoa, että pelimme tulevat olemaan kauden loppuun asti loppuunmyytyjä. Koko Suomi halusi kampittaa, nyt iso osa on jo bandwagonissa.
Jokerit on näyttänyt, että kun uskoo omaan juttuunsa niin näin voi tapahtua. Tajuaakohan kukaan, kuka on meidän rattaisiin kapuloita heittäny, kuinka paljon se on motivoinut Jokereita ja meitä faneja? Suuri kiitos siitä. Viha yleensä korreloi aika hyvin menestymisen ja onnistumisen määrää täällä kateuden lintukodossa.
Me ollaan vihattu, näköjään jo lainsuojatonkin osittain, pelätty, kadehdittu, suuri, kaunis ja rakastettu. Tuohon asemaan ei pääse mitenkään, ellei olisi Suomen tällä hetkellä ylivoimaisesti suurin ja puhutuin urheilubrändi.
Jumalauta, että mä oon ylpeä mun jengistä. Olkaa kaikki. Vapise Venäjä.
Suomen suurin, Suomen kaunein...
Minä, ME, J O K E R I T ! ! !