Positiivisuusketju

  • 2 783 068
  • 11 169

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Unohtamaton ilta. Vanhana fanina olen erityisen iloinen siitä , että joukossa on paljon nuoria faneja. Vanhoja faneja oli myös mukava nähdä. Harvoin halaan ketään, mutta voittomaalin jälkeen näin tapahtui.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Kävelytin juuri koiraa hertsikan jäähallin lähettyvillä ja läheisellä nurmikolla oli nuori mies tekemässä omatoimitreeniä. Jokeripaita päällä, mutta en tunnista vielä näitä uusia pelaajia kasvoilta. Muutama sana vaihdettiin ja selvisi, että kyseessä kuitenkin nimenomaan mestijoukkueen pelaaja. Ylisti eilistä tunnelmaa Espoossa, oli ilmeisen siisti homma pelaajillekin.
 

Teemu#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mahtava tunnelma oli eilen pelissä. Tykkään muutenkin, että jos tulee loukkaantumisia, niin otetaan junnuista ukkoa tilalle eikä oteta tilalle mitään viikon lainapelaajaa liigasta.
 

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huhhuh!

Mitähän muuta eilisestä osaisi sanoa.

Työpäivä oli pelkkää odottelua, jonka jälkeen kohti Vuosaarta, jossa heti näkyi terassilla Jokeriväriä. Nopeasti Hesestä hiukopalaa ja kulkueen mukana metrolaiturille fiilistelemään.

Metrossa ensin älykello varoitti kovasta metelistä ja hetki sen jälkeen korkeasta sykkeestä, vaikka olin ihan paikallani. Sydän oli siis täysillä mukana, vaikka en kovimpaan huutoporukkaan kuulukaan.

Jotenkin kaikki tuntui epätodelliselta. Me tulemme taas, vaikka hetki sitten pelkäsimme jo viimeistä niskalaukausta mm. Jolle-sekoilun myötä. Ihan ei tajuntaan asti vielä täysillä räjähtänyt.

Espoossa sitten hieno marssi halliin ja sisäänkäynnin jälkeen alkoi tuntua jossain tajunnan sopukoissakin. Jäähallissa pitkästä aikaa. Popcornin, oluen ja nakkimukien tuoksu. Jännittyneitä ja odottavia ihmisiä halli täynnä. Vastustajan faneja, omia faneja, kaikkea!

Katsomossa fanit pistivät metelin pystyyn jo alkulämmittelyiden aikana ja koko ajan se tajunta laajeni. Tämä on totta.

Ottelu alkoi. Espoo iski maalin heti alkuun. Ei helvetti. Mutta fanit jatkoivat pauhaamistaan. Ei lannistuttu. Sydäntä lämmitti nähdä esim. Ville ja Pave täydessä vauhdissa.

Toisen erän alkuun vähän sama juttu pelillisen tuloksen suhteen. Mutta se kolmas erä ja jatkoaika. Herranen aika! En tosiaan koe olevani mikään kovin huutosakki-ihminen, mutta kyllä lauloin, huusin ja taputin mukana. Ja se tasoitusmaali ja voittomaali: euforiaa piiitkästä aikaa jääkiekko-ottelun takia, Jokereiden takia. Viimeistään kolmannen erän ja jatkoajan aikana kaikki tämä iski tajuntaan todella kovaa, ja ottelun jälkeiset joukkueen kiitokset ja "kiitos Jokerit"-huudot vetivät herkäksi.

Metromatkalla kotiin sitten kännykästä maalikoostetta ja mahtavan onnellinen olo.

Tämä on se minun juttuni, meidän juttumme. Helsingin Jokerit!
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Huomenta! (12.02)

Pieni stoori omasta elämästä, jos vaan sallitte. Näiden vuosien aikana kun olin poissa Jokerien ääreltä (ihan syystä), minun elämässäni tapahtui yksi kuvio joita olen pitänyt oman elämäni ehkä jopa suurimpana tapahtumana, tai saavutuksena, miten sen nyt haluaakaan muotoilla.

Yhdysvaltalainen vaihtoehtorock-yhtye The Smashing Pumpkins on näytellyt elämässäni käytännössä yhtä suurta roolia kuin Helsingin Jokerit. Poissaoloni aikana, vuonna 2018 toteutin elämäni suurimman haaveen ja matkustin yhtyeen kotikaupunkiin, Chicagoon (ei Lahteen, vaan ihan oikeasti sinne jenkkien Chicagoon) jossa bändi soitti 30-vuotis juhlakiertueen kaksi konserttia United Centerissä, eli Blackhawksien kotiareenalla. Keikat myytiin hetkessä loppuun mutta minä sain flabat molemmille illoille.

Bändin isona ja näkyvänä fanina somessa ja muualla netissä minulla oli fiilis jo kotosuomessa, että jotain "elämää suurempaa" saattaisi siellä tapahtua. Ja tapahtuikin:

Ensimmäisen keikan päätteeksi pääsin bändin backstagelle, kun kuulivat aiemmin päivällä, että kuka suomalainen dorka on reissannut toiselta puolen maapalloa katsomaan heitä heidän omalle kotikentälleen. Tapasin bändin jäsenet, sain nimmarit ja valokuvat. Olin yksi kuudesta harvasta ja valitusta joka pääsi jopa laulaja Billy Corganin (meillä on muuten sama parturi) pukuhuoneeseen juttelemaan miehen kanssa.

Helsingin Jokerien paluu pesee ylläkerrotun. Ei ole ollut tällaisia fiiliksiä päällä mistään, koskaan, ikinä.

We Must Never Be Apart



Jokerien toimistolla tunnetaan minut ja tiedetään näiden asioiden laita. Ylläkomeileva biisi soi nykyään Jokerien matseissa. Sattumaa? Ei todellakaan <3
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hieno stoori, Ville.

Never forget, kun ehkä kaudella 99-00 Jokerit on laiskan esityksen päätteeksi muutaman maalin perässä jotain maakuntajoukkuetta ja Ville hakkaa hiljentyneessä fanikatsomossa rumpua ja chantaa "Smashing Pumpkins, Smashing Pumpkins!"
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Hyvillä fiiliksillä lähdin peliin ja vielä paremmilla fiiliksillä palasin kotiin. Ottelun jälkeinen nesteytys venähti huomattavasti pidemmäksi kuin olin suunnitellut, mutta eihän sitä malttanut hyvää keskustelua jättää kesken uusien ja vanhojen tuttavuuksien kanssa. Tunnelma matsissa oli loistava ja toivottavasti editointipöydällä on jo materiaalia. @Eteläpääty Ry Muistanko oikein että oli joku sähköposti mihin sai lähettää omia pätkiä.
 

Tertsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Epäilin, että joku kynnys kannatuspuuhiin vuosien myötä muodostunut, muttei tarvinnut eilen kun astua metrosta ulos niin se oli kuin aikahyppy johonkin 2012 ja mökä päälle. Hitto muuten kaulahuivi hiostaa näissä keleissä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Lutuurin paluu on jopa hämmentävää. En olisi uskonut, mutta todella nättiä.

Onko mitään hajua, onko KHL:n myötä Eteläpäädyn jättäneitä palannut Eteläpäätyyn näissä kahdessa peleissä? Meno on nimittäin ollut luokkaa täysin sairas!

Itse istuin Eteläpäädyn mukana viimeksi varmaan joskus 2010 ja ennen eilistä peliä ajattelin, että vieläköhän sitä jaksaa lähteä chantteihin mukaan. Pelin jälkeen ääni täysin pois ja kädet hellinä. Saatanan nättiä!
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Eka matsi nähty herran aikoihin.

Positiiviset:
  • Kotikatsomon tuki, hyvä meininki läpi matsin
  • Kerava toimi yllättävän hyvin. Kaljaa katsomossa!!!
  • Puolustus yllättävän kiekollinen. Oman maalin edessä aika lapanen, mutta kyllähän tota kattoo. Mielummin ylös kuin alas. Haakana on hyvä poika.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Jokerit FC, JHC Helsinki
Hyvillä fiiliksillä lähdin peliin ja vielä paremmilla fiiliksillä palasin kotiin. Ottelun jälkeinen nesteytys venähti huomattavasti pidemmäksi kuin olin suunnitellut, mutta eihän sitä malttanut hyvää keskustelua jättää kesken uusien ja vanhojen tuttavuuksien kanssa. Tunnelma matsissa oli loistava ja toivottavasti editointipöydällä on jo materiaalia. @Eteläpääty Ry Muistanko oikein että oli joku sähköposti mihin sai lähettää omia pätkiä.
Jokerikuvat@gmail.com

Tehdään ajan kanssa Espoon pelistä video.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Näkyi muuten tosi paljon tuttuja kasvoja Liiga-Jokerit aikakaudelta normikatsomossa.

Ihan kuin olisi hiipien ilmestytty paikalle.

Kiitos Eteläpäädylle, kiitos koko faniporukalle. Kiitos normikatsomolle, siellä oli kovan luokan faneja messissä.

Ihan kuin olisi tullu kotiin. Yhteisöllisyyden tunne oli musertavan hieno.

Hienoja aikoja eletään!
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oliko oikeasti siellä?
C Moren kuvan mukaan ainakin seisoskeli seisomakatsomossa turkoosi-liila tuulitakki päällä. Oli myös Espoossa torstaina. Piti katsoa pari kertaa että onko Arhinmäki, kun naama oli aika pöhöttyneessä kunnossa, niin ei meinannut tunnistaa.

Kiva että on löytänyt junatunneleihin töhryjen maalaamisen lomassa aikaa käydä matseissa.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
C Moren kuvan mukaan ainakin seisoskeli seisomakatsomossa turkoosi-liila tuulitakki päällä. Oli myös Espoossa torstaina. Piti katsoa pari kertaa että onko Arhinmäki, kun naama oli aika pöhöttyneessä kunnossa, niin ei meinannut tunnistaa.

Kiva että on löytänyt junatunneleihin töhryjen maalaamisen lomassa aikaa käydä matseissa.
Ei "ihan" olla samoilla linjoilla hänen kanssaan poliittisissa asioissa, mutta onneksi me voidaan pitää oikeasti politiikka ja urheilu erillään. Urheilu on vain urheilua, ja Jokerit on rakkaus, jota mikään ei voi estää. Olkoon Paavo katsomossa, jos kerran meitä fanittaa.
 

Sulander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Lartem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilainen lätkä ilman möyrimistä
Vapaapäivistä pitäisi pystyä nauttimaan, mutta kun ei vaan pysty. Katse siintää jo tiistaissa ja taukoamatta mielessä tulee pyöriteltyä eri jokeriaiheisia ajatuksia; löytäisikö nyt viimeistään osa vanhoista ja uudemmista faneista hallille, kun pelataan Helsingissä ja Metrolla oltiin matsissa voitokkaita ja yleisössä suvereeneja? Miten Määttä valmistelee joukkueen, kun pelien alut ovat olleet poikkeuksetta vaikeita? Debytoiko Karvinen ja taklaako heti itsensä ulos? Montako kertaa Nordiksen stereoista räjähtää Gonna Fly Now? Saako Game-ready ysäri-skjördejä jo tiistaina? Ostanko matsissa salaa ifk:n nakkimukin vai pitääkö kaivaa fikasta oma HK:n blöö?

Taisin lukea, että Kerava on loppuunmyyty nyt seuraaviin himamatseihin ja helvadan hyvä niin. Tärkeää olisi saada Nordikselle sellainen spektaakkeli alkushowneen ja voitokkaine ottelutapahtumineen, että nekin nukkuvat fanit, jotka vielä vähän epäröiden suhtautuvat Mestiksessä pelaamiseen, saisivat taas sen kipinän käydä Jokereiden matseissa niin himassa kuin vieraissa. Olen käynyt katsastamassa Keravan ja Nordiksen kausikortti löytyy sekä kovasti olen yrittänyt houkutella tuntemiani jokerimielisiä hallille. Vähitellen on osa lämmennyt ja luvanneet lähteäkin. Seuraavana kokeilulistalla olisi vierasreissu ja ehkäpä jonain päivänä fanijäsenyyden hankkiminen? Eteläpääty, Old Chiefs ja yksittäiset fanit, jotka olette pitäneet peleissä tunnelmaa yllä ja tulleet paikalle, iso kiitos teille. Niin ylä kuin alamäkiä on vielä useita edessä jo yksittäisellä Mestiskaudella, mutta pidetään huoli ettei ainakaan katsomon panoksesta jäisi lopputulos kiinni.

Tuntuu muuten tällainen Hartwallin harmaa syyspäivä jostain syystä huomattavasti kylmemmältä, kun katsoo tuota pelin jälkeistä klippiä torstailta.

Kiitos Jokerit!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös