No ei se meno ainakaan nykyisestä touhusta tulisi desibeliäkään alas. Eiköhän meitä ryssärotan karkoittamia palaisi heti käsittelyyn jo jokunen sata uusvanhaa kausikorttilaista, että pääty olisi vähintään puolillaan. Paluu kotimaan kaukaloihin toisi mukanaan myös mahdollisuuden aktiiviseen ja määrätietoiseen vieraspeliorganisoitumiseen ja kuten hyvin tiedämme, niin juurikin vierasreissuilla on aina luotu se tulisija jonka hiiliin koko Eteläpääty on yhdessä puhaltanut. Tähän varmasti joku näsäviisas tarttuu ja tulee huutelemaan vierasreissujen ylilyönneistä, mutta itse näitä matkoja mukana organisoineena voin vain todeta, että about jokainen soihtu tai savu oli sellaisen porukan aikaansaannosta jotka eivät olleet yhdistyksen järjestämällä matkalla, eli ongelmat eivät olleet yhdistyksen alullepanemia.
---
Näitä lukiessa ja kirjoittaessa tulee väkisin mieleen huikeita muistoja pitkän matkan verrelta jonka tuon seuran kanssa kuljin. Tuossa yllä puolestaan maalailen sitä mitä luulen tapahtuvan, mutta josta en voi olla satavarma. Itsestäni olen kuitenkin satavarma ja olen yhdistyksen käytettävissä heti kun paluu kotimaan sarjoihin koittaa. Yhtään edustus-Jokerien peliä en ole kuluneelta kaudelta nähnyt livenä tai telkusta, en tiedä ketä siellä pelaa, en tiedä pelien tuloksista tai sarjasijoitusta, en tiedä onko rotta metkuillut lisää jne. Ikävä omaa seuraa, seuran arvoja, identiteettiä ja fanipohjaa kohtaan on sanalla sanoen valtava. Valtava. Ja meitä on monta, todella monta...
Tänään kun voitan eurojaskasta 90 miljoonaa euroa niin ostan Jokerit ja palautan seurani Suomeen, repikää siitä huumoria.