Positiivisuusketju

  • 1 337 102
  • 9 658

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tribuuttivideo ja semi standing ovation Jakelle ja Allulle. Ei ole Jypissä liikaa harrastettu videospektaakkeleja ja muuta vastaavaa.

Ruusu, en mollaa enää

Gardinerin onnistumiset.

AOB. Aivan huikea pelaaja. Isäntä. Johtaja.

Lahtiselle erityismaininta kun on saanut sen verran paljon rapaa niskaan. Hyvää tekemistä tänään hyökkäyspäässä ja useampi kiimainen takakarvaus. Tehoja silti kaivataan.

Kolme sarjapinnaa, vaikka perässä oltiin pelillisesti ja ajoittain pahastikin.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Jos haluaisin larpata jääkiekkoanalyytikkoa, niin tottakai JYPin pelistä löytyisi sivukaupalla kritisoitavaa. Mutta en tee niin, koska tämä on positiivisuusketju, perkele, kotisohva-Sihvoset menkööt nillittämään jonnekin muualle.

Sen sijaan: ai että kun mä tykkään tästä joukkueesta! Välillä voidaan olla täysin jaloissa, tekeminen saattaa olla jokseenkin päätöntä koohottamista, varsinkin nuoremmilla taito- ja tavoitetaso ei aina kohtaa ja usein mennään vaikeimman kautta omaehtoisesti (AV-treenit kannattaisi kenties vetää muiden harkkojen yhteydessä). Silti, onhan tätä erittäin viihdyttävä seurata, tai ei ainakaan tylsäksi käy. Täytynee tosin siirtyä ostamaan nitrot perhepakkauksissa että pumppu kestää kauden loppuun.

Mutta ennen kaikkea, vaikka itse kullakin on luonnollisesti heikompia iltoja/kausia, niin omasta mielestä ketään pelaajaa ei voi työmoraalin tai asenteen puutteesta syyttää. Mennään sitten vaikka täysiä pää edellä seinään, niin ainakin se tehdään suurella sydämellä. Pääsee JYP keväällä kuinka pitkälle tai on pääsemättä, se jää nähtäväksi; juuri nyt olen ihan täpinöissä suosikkijoukkueestani ja odotan innolla että lauantaina jatkuu. Omituinen tunne, en muista milloin viimeksi.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitää kyllä erikseen nostaa Jusun tekeminen pelin aikana. Kaverihan oikeasti touhuaa ja valmentaa, eikä tuijota taustalla koko peliä.

Saman laittanut merkille Veltsun ja Tirkkosen jälkeen. Lisäksi pressissa ja ennakoissa tulee fiksua tekstiä. Tänään aika positiiviset kommentit pelin jälkeen, mutta eiköhän siellä kopin puolella anneta joukkueelle sopivasti raippaa. Ja eiköhän sen pelaajatkin tiedä että tänään ei tekeminen ollut riittävällä tasolla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En löytänyt ajatuksistasi mitään kieroa. Päinvastoin ja samaa mieltä. Lainaan vain tietyn kohdan, josta olen ihan samaa mieltä, mutta muistuu mieleen Jusun sanoma, että intoa ei haluta tappaa, vaikka se voi tuottaa välillä myös virheitä. Siltä se aika ajoin kieltämättä näyttääkin, mutta on parempi, että pelaajilla on kova tahto ja into, sen sijaan, että tekeminen olisi aneemista pakkopullaa.

Uskon, että järki tekemiseen lisääntyy ajan ja tekemisen kautta.
Täsmälleen samaa mieltä. Ei sitä rauhallisuutta voi pakottaa, vaan se tulee itsestään, kun itseluottamus kasvaa ja kokemusta kertyy lisää. Jusu on asian ytimessä.

Se kierous tuossa siis oli lähinnä sitä, että lähtökohtainen ajatus oli kirjoittaa JYPin ongelmista, mutta päätin laittaa tekstin posiketjuun.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lahtinen pelasi varsinkin ensimmäisessä erässä mallikkaasti. Lahtinen osaa tehdä temppuja kiekon kanssa ja muutaman kerran hän riisti kiekkoa ovelasti käyttäen tuota herkkää kosketustaan kiekkoon.

Toivottavasti lähtisi kulkemaan, vaikka tässä nykyisessä roolissa. Tänään näytti ihan hyvältä paikoin.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitää kyllä erikseen nostaa Jusun tekeminen pelin aikana. Kaverihan oikeasti touhuaa ja valmentaa, eikä tuijota taustalla koko peliä.

Kyllä. Jusun kommentit muutenkin ennen peliä ja pelin jälkeen, on jämäkkä ja järkevä koutsi. Ajattelin joskus, että Jusulla ei riitä jämäkkyys Liiga-kinkereihin. Kuinka väärässä olinkaan.
 

Lintilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä JYP on tänä vuonna sitkeä ja inhottava vastus kelle tahansa joukkueelle. Jusun teema olla inhottava vastustaja, jolta ei helpolla pisteitä oteta, on ainakin alkukaudesta ollut totta. Ja Tuppurainen, onneksi on Jukureiden mies! En kaipaa selkä suorana seisomista ja kiekon menettelyä ylivoimalla, sitä herkkua oli tänään vieraspaidassa tarjolla.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Olisi myös kiva kuulla meidät jumboiksi veikanneiden perustelut nyt ja onko mieli kenties muuttunut. Ehkei ollakaan se liigan surkein pisteautomaatti enää.

On dissaajilla vielä toivoa.. Paljon kautta jäljellä. Ehkä hätäsimmät miettii jo sitä, miltä puolelta se takki kääntyy jouhevimmin..
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Minä olen veikannut jumbo sijaa. Edelleen olen sillä kannalla
Vähän ristiriitainen olo eilisen ja tämän päivän pelistä, tänään myös paikanpäällä. Pelillisesti ei olisi ansaittu pistettäkään. Mutta tyylipisteitä ei jaeta. Eikä tulos ole aina oikeudenmukainen . Toisaalta niillä eväillä pelattava mitä annettu. Taistelu ilmeestä/asenteesta täysi kymppi. Mutta tänäänkin jopa kymmeniä kertoja se taistelu meinasi mennä hukkaan kun. Sähelletään kiekko vastustajalle. Mutta niin eilen kun tänäänkin vastustajan tuskaillessa maalinteon kanssa onni suosi. Pirusti helpottaisi jos saisi purettua edes viivan yli,
Iloinen asia myös kohtuullisen hyvä viimeistely prosentti kun paikka tulee. Näin voidaan roikkua mukana taistelussa.
Vielä kun saisi pikkuisen yhteneväisyyttä tuohon hommaan että kokonaisuus toimisi. Nyt nuo karvaukset ja painostus on vähän yksinäisiä tuulahduksia, ettei kunnon painetta saa ja vastustajaa ahtaalle. Tämä tietenkin voi parantua kauden aikana. Jos ja kun peli edistyy.
Tänään ei silmiini osunut vapaa matkustajia. Esim Lahtinen positiivinen esitys, tuolla tavalla kuuluu pelipäivän suunnitelmiin, Lambert näyttää piristyvän. Odotan että Kalapudas / Lambert nousee tutkapariksi. Pieniä väläyksiä olen havaitsevani.
 

Hexa

Jäsen
Eipä noista voitoista tyylipisteitä jaella. Vain lopputuloksella on väliä. On JYP joskus aiempina vuosina myös hävinnyt ihan tarpeeksi, vaikka on hallinnut peliä. Joskus menee näin päin, joskus toiste päin. Jääkiekko on maalintekopeli. Nuo kaikki pelilliset asiat on kyllä korjattavissa harjoittelulla. Loppujen lopuksi Jukureiden hallinta oli myös osittain näennäistä, vaikka mukaan mahtui paljon myös hyviä paikkoja, mitkä Ruusu puolestaan hoiti.
 

Corvus corax

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LA Kuninkaat, John Tortorella
Olisi myös kiva kuulla meidät jumboiksi veikanneiden perustelut nyt ja onko mieli kenties muuttunut. Ehkei ollakaan se liigan surkein pisteautomaatti enää.

Itse olen ollut sillä kannalla että maksimisuoritus joukkueella olisi sija 10, tai ainakin itse olisin tyytyväinen siihen.
Olen muuten edelleen sitä mieltä, joskin sen verran on mieli muuttunut että nyt se vaikuttaa jopa
mahdolliselta, kun ennen kauden alkua vasta haaveilin ajatuksesta.

Se miksi lainasin viestiäsi on että aika paljon täällä aika-ajoin takerrutaan siihen että joku asiantuntija on veikannut JYPin viimeiseksi runkosarjassa. Itse miellän asian niin että asiantuntijat itse asiassa vaan korostavat veikkauksellaan sitä että JYP ei pudotuspeleissä pelaa, eikä niinkään sitä että joukkue on varmasti viimeinen runkosarjassa.

Koska posiketjussa ollaan, niin myös ne posit eiliseltä,
- Voitetaan pelillä, jolla ei kovin monesti pitkässä juoksussa voita.
- Ruusu (Kelpo veska, edelleen)
- Puutarhuri (Nälkä maalintekoon, mutta ei itsekkäästi)
- Kemell (Mä niin tykkään)
- JYP (Joukkue)
 

Hexa

Jäsen
Minä olen veikannut jumbo sijaa. Edelleen olen sillä kannalla
Muuten olen koko tekstistäsi samaa mieltä, mutta en tältä osin. Minusta tuolla joukkueella olisi edellytyksiä parempaankin, jos se alkaisi pelaamaan tasollaan nimenomaan joukkueena ja ilman noin suurta virheiden määrää ja löysiä ratkaisuja. Nythän se pelaa kyllä äärimmäisen sitoutuneesti joukkueena puolustussuuntaan, sen jälkeen kun on ensin menettänyt itse kiekon. Kaikki nuo kiekonmenetykset ja harhasyötöt omalla alueella syövät vaan turhaan energiaa. En ole kuitenkaan sinällään huolissani, koska kaikki nuo pelilliset asiat ovat korjattavissa ja tulos voisi olla paljon parempi jos joukkue pystyy vielä parantamaan yhteispeliä molempiin suuntiin. Lisää vaan huolellisuutta tekemiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Posin puolelle eilinen ehdottomasti

- Ruusu!
- Paikoista maalit, kaverilla ei mene sisään sitten mistään. Välillä näinkin päin JYPin historiassa!
- Lambertilta yksi parhaita esityksiä. Nopeus on huima, kiekkoa maltettiin jakaa ja fyysistäkin otetta matkaan. Ketjukemiat ei vain toimineet taaskaan. Näillä otteilla pisteitä tulee.
- Christoffer otti Immoselta pelin ensimmäisen aloituksen (ja varmaan sen ainoan jonka #26 hävisi, selkästi itseluottamusta kuitenkin horjutettiin)
- Pakkien hyökkäyksen tukeminen on silkkaa seksiä parhaimmillaan kun koko viisikko on asian ytimessä
- 3 pistettä ja suora playoffpaikka on lukittu vastaukseksi
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka eilinen peli oli paikoin JYPiltä "huono", niin hyvinhän ne puolusti eikä Jukurit juurikaan päässeet loistaville maalipaikoille, ainakaan vapaasti.
Positiivista on: energia, jalkanopeus, kaverin auttaminen, joukkueena toimiminen jne. Jos päästetään 0-1 maalia, niin aina pelataan voitosta.
Suurin osa vedoista oli aika vaarattomia ilman maskia. Muutamia pahoja paikkoja oli tietysti ja yhdestä tyhjästä maalista meni ohi.

Vastustaja saa pyörittää mielestäni, jos se ei johda useimmiten kuin laukauksiin kauempaa.

Puolustus hoiti irtokiekot ja Ruusu oli kiekon edessä. Varsinaista paniikkia ei montaa kertaa ollut, vaikka kiekko pyöri omassa päässä.

Katsoin pelin illalla uudestaan hallilta kotiuduttuani ja ottelu oli lopulta ihan ok.
Onneksi on aikaa parantaa peliä.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pieniä nyansseja pelin sisältä. Toisen erän loppupuolella onnistuneen alivoiman tapon jälkeen OB ajaa Immosen levyiksi oman maalin takana - kun taistellaan voitosta ei seuralegendoja kumarrella. Vain hetkeä myöhemmin, jälleen oman maalin takana, Lahtinen vie tikkarin Immoselta ja purkaa orastavan Jukurien painostuksen. Kuvasti hyvin Lahtisen eilistä asennetta, oli hienoa katsottavaa aivan kuten Lambertinkin meno - molemmille soisi onnistumisia myös pisteiden valossa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Pieniä nyansseja pelin sisältä. Toisen erän loppupuolella onnistuneen alivoiman tapon jälkeen OB ajaa Immosen levyiksi oman maalin takana - kun taistellaan voitosta ei seuralegendoja kumarrella. Vain hetkeä myöhemmin, jälleen oman maalin takana, Lahtinen vie tikkarin Immoselta ja purkaa orastavan Jukurien painostuksen. Kuvasti hyvin Lahtisen eilistä asennetta, oli hienoa katsottavaa aivan kuten Lambertinkin meno - molemmille soisi onnistumisia myös pisteiden valossa.
Tuosta tilanteesta tekee hauskan myös se, että Immonenhan on yhä JYPin omistaja. Käytännössä AOB kävi kolaamassa "palkanmaksajansa" siinä missä kaikki muutkin pelaajat. O'Brien ei siis todistetusti kumartele edes herrojen edessä.
 

Baldrick

Jäsen
Tuosta tilanteesta tekee hauskan myös se, että Immonenhan on yhä JYPin omistaja. Käytännössä AOB kävi kolaamassa "palkanmaksajansa" siinä missä kaikki muutkin pelaajat. O'Brien ei siis todistetusti kumartele edes herrojen edessä.

Itelläkin heti ensimmäisenä kävi mielessä, että siellä proletariaatti näytti sikariportaalle!
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suurin osa vedoista oli aika vaarattomia ilman maskia. Muutamia pahoja paikkoja oli tietysti ja yhdestä tyhjästä maalista meni ohi.
Tuokin tyhjän paikan maali olisi luultavasti hylätty, koska siinä oli jukurimies Ruusun päällä sähläämässä samaan aikaan. Samoin oli yksi toinenkin Jukureiden hyvä paikka, missä siinäkin oli jukurimies kokonaan maalivahdin alueella (pointti: turhaa hehkutusta selostajalta).
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Tuosta tilanteesta tekee hauskan myös se, että Immonenhan on yhä JYPin omistaja. Käytännössä AOB kävi kolaamassa "palkanmaksajansa" siinä missä kaikki muutkin pelaajat. O'Brien ei siis todistetusti kumartele edes herrojen edessä.
Hyvin pienellä osuudella tosin, ja jos hiuksia halkoo suoranaisesti Immonen ei omista JYPä vaan Immosella on osuus HIPP investistä mikä omistaa noin 16 prosentin osuuden seurasta. Nyt ei ole tarkkaa tietoa kuka edustaa HIPP investiä mahdollisissa kokouksissa, HiPP investillä on äänioikeuksia ja se ei tarkoita sitä että Hytösellä, Immosella, Pesosella ja Pihlmannilla olisi heidän pitää ensin keskenään päättää mitä mieltä edustamansa omistusrypäs on. Tai kuka kyseisessä yhteisössä kantaa painavinta osuutta vai onko ns tasaomistus.
Sitähän ei myöskään tiedä onko kyseisellä ryhmittymällä kiinnostusta laajentaa omistustaan esim ostaa Jukka Seppäsen & kump. osuudesta jotain, Jos olen ymmärtänyt olisi halukas pikkuhiljaa vetäytymään omistaja portaasta jollain aikavälillä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Eikä tulos ole aina oikeudenmukainen

Hyviä huomioita pelistä sieltä täältä ja tuosta, mutta tämä lainattu se on vaan raakuudessaan epätosi. Tulos on aina oikeudenmukainen. Eri asia sitten on nämä odottamat ja muu tilastotiirailu, niitä katsellen monestikin tuolta vaikuttaa.

Mutta onhan siinä kumminkin myös isommassa kuvassa perääkin, sillä siihen ei voi tuudittautua, että sekä puolustus, että mv - peli menee nappiin jatkuvasti.

Kun mainitsit karvauksesta ja paineistuksesta tai sen olemattomuudesta, siihen ainakin minä näen selkeän syyn. Valmennus on ihan oikein lähtenyt rakentamaan oman alueen pelin papp:n ja erilaisten riiston jälkeisten avausmallien tunnistamisen ja toteuttamisen kautta. Kun on onnistuttu, saadaan keskialuetta täytettyä oikein ja hyökkäysmahdollisuus rytmissä. Mutta, ihan tuo ei luontaisesti tule, eikä tarjonnat ajoitu, joka johtaa niihin menetyksiin ja hukattuihin irtokiekkoihin antaen vastustajalle käännön kuin tikkarin lapselle. Tämän vuoksi vastinpuolelta katsellen se happ jää vajavaiseksi, koska se oppimisen fokus tällä hetkellä näyttäisi olevan tuon keskialueen täytössä oikein, eilen ja Ässiä vastaan tuo jopa välillä toimikin ja välillä johti kaaokseen.

Työmaa kun on tuossa vaiheessa ja kyky vastata vastustajan tempoon kiekollisessa pelissä, ei JYP tässä vaiheessa oikein kykene mihinkään organisoituun syvältä paineistamiseen ilman että korttitalo romahtaa. Siinä vaiheessa, kun osataan se keskialue täyttää ja antaa tarjonnat luonnostaan, syntyy automationa tilanne, jossa paineistus syvältä on mahdollinen ja tuottava kuin itsestään, mutta pakottamaan tuota ei kannata ryhtyä ilman kivijalkaa. Tämä on myös juurisyy sille, että lähes kaikki vastustajat kirjaavat kiekollisen hallinnan, hyökkäysten määrän ja ajan hyökkäysalueella itselleen ja tilastollisesti on niin, että nuo kun on hallussa todennäköisyys voittaa on isompi, kuin jos ei ole. Tästä Ahvenjärvi loihe lausumaan viisaasti, että pitää löytää ne keinot voittaa ja tähän joukkue on Ruusun avustuksella vastannut upeasti.

Oikeastaan juuri tämän vaiheessa olemisen vuoksi itse en juurikaan ole ihmeitä odotuksia tähän syksypuoleen asetellut, mutta kun siellä muutama fundamentti on jo paikoillaan silmään näyttää ja tekeminen tuntuu siltä, kuten jossain aiemmin jo kerkesin kirjaamaan, että JYP tällä kaudella on kevään jengi, ei syksyn, vaikka usein mielletään, että alkupuolen kautta ne huterimman pohjan omaavat kairaavat pisteensä, kun ns. kovemmat prospektit peliään laittavat kuntoon, mutta JYP laittaa peliään kuntoon historiansa pakottamana nyt ja vaikka piste kuin piste on kullan arvoinen, se isoin juttu JYPille on rakentamisessa, potentiaalia kyllä on.

Yleensä en ennustele, tai lopputuloksia arvaile, kun en sitä merkittäväksi koe, mutta ja tämän saa laittaa talteen ja palata asiaan myöhemmin: Askelmerkit on semmoiset, että kevään puolella JYP on vaarallinen ja tasaveroinen vastus ihan kaikille liigajengeille. Kuinka pitkälle se riittää, on kiinni siitä kuinka onnistuneesti ja missä aikataulussa pelin palaset joukkue omaksuu ja oppii.

Osaltaan, hirtehisesti, mutta asiaa sisältäen on myös niin, että tuo mankelissa pelaaminen opettaa nuorta joukkuetta mainiosti kestämään niitä vastustajan momentumeja menemättä paniikkiin ja viimein kun viisikot toimii, pelaajien kyky tunnistaa tilanteita ja valintoja parantuu, meistä katsojista tuntuu siltä, että siellä on aikaa ja rauhaa joukkueella heittää vaikka läpyjä kesken vaihdon ja silti homma pelaa.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös