Mattinäsäviisas
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
Arvoisa @JypFabu, kertoisitko mikä on aivopieru analyysi? Ja mitä on päätön suolaaminen?Minä taas en ymmärrä sitä tulkittavan suivaantumiseksi, jos oion täysin aivopieruja analyysejä pelaajasta, jotka vielä selvästi ovat muuta, kuin kentällä tapahtumat perusteiltaan. Ruusu, sen enempää kuin Parkkinenkaan eivät ole mitään suosikkipoikiani, mutta päätön suolaaminen perusteetta pakottaa edes omalta osalta oikaisemaan ja pyrkimään tuomaan keskusteluun sitä realismiakin, toki jokainen saa tykönään uskoa mihin tahansa olkiukkoihin mitä päässään kokkailee, mutta täällä kai yritetään keskustella asioista reaalimaailmassa.
Jos tarkastelet Ruususta kirjoittamiani viestejä, niin huomaat, että olen pyrkinyt analysoimaan sekä vahvuuksia ja heikkouksia. Juuri edellisessä viestissä kehuin Ruusun olevan liigan parhaimpia torjujia onetimereissa. Jos tämä on päätöntä suolaamista, niin kerrotko mitä olisi sellainen, jossa yksipuolisesti nostetaan esiin pelaajan heikkouksia?
Minulla ei muutenkaan ole minkäänlaista tarvetta suolata yhtään pelaajaa rakastamassani joukkueessa, mikäli näen heidän antavan kaikkensa pelille. Virheitä saa tehdä, mutta laiskottelua en katso hyvällä. Ruusulla on kyllä ollut asenne kohdallaan. Sitä paitsi toivon erityisesti Ruusulle kaikkea hyvää uralleen. Olen seurannut häntä siitä asti, kun pelasi E-junioreissa Jämsässä kenttäpelaajaana. Silti en säästä häntäkään kritiikiltä, jos näen sellaiselle tarvetta.
Jatkan mielelläni keskustelua kanssasi toisessa ketjussa. Kuten @Saleva kehiin osuvasti sanoi, niin erilaisia näkökulmia mahtuu maailmaan. Ne ovat suuri rikkaus tälläkin palstalla. Itselläni kirjoittajana on pyrkimys analysoida kokonaisvaltaisesti pelejä ja pelaajia. Välillä onnistun siinä paremmin ja välillä huonommin. Mutta koska tämä on positiivisuusketju, niin en jatka tästä aiheesta täällä enempää. Ja jotta ei olisi aivan offtopicia, niin nostan vielä sen esiin, että Ruusu on parantanut viime kaudesta, mikä on ehdottomasti tämän ketjun kamaa.