Vääriä päätöksiä on hyvä arvostella mutta pitäisi pystyä kertomaan MITEN pitäisi toimia, renkaanpotkijoita ja nurkalta huutelijoita riittää joka seuran taakse.
Ensimmäinen mieleen tuleva esimerkki väärästä päätöksestä oli Veltsun jatkosopimus. Ja tarkemmin ottaen sopimuksen teon ajankohta. Miksi ei odotettu kauden loppuun - tai edes paria kuukautta pidempään? En näe mitään syytä miksi jatkosopimus piti tehdä noin aikaisin.
Tyni & kumppanit ovat mielestäni hoitaneet markkinointia ihan päin persettä jo vuosien ajan. Hiljalleen ollaan menossa parempaan suuntaan, mutta edelleen ollaan ajasta jäljessä. Vanhoja kausikorttilaisia ei haluta pitää, sillä vuosien ajan on jo ihmetelty sitä, ettei JYP ole millään tavoin ollut yhteyksissä tai ottanut huomioon vanhoja kausikorttilaisia.
Sponsoreista ei tykätä, jos kyseessä ei ole iso sponsori. Monelta suunnalta pienemmiltä yrittäjiltä on kuulunut paljon valitusta siitä, etteivät heidän pienemmät panostuksensa ole JYPille kelvanneet, vaan toimistolta on vastattu ettei teidän rahoille ole tarvetta. Tietenkään muutamat tuhannet eurot yksittäisiltä yrityksiltä eivät paljoa seuran taloutta hetkauta, mutta jos tällaisia tarjouksia torpataan paljon, niin ollaan äkkiä jo sadoissa tuhansissa.
JYP ei tykkää faneista, katsojista, eikä sponsoreista. Tällainen kuva on monestakin eri syystä ajautunut monien ihmisten mieliin siitä lähtien, kun Tyni astui puikkoihin.
Eli JYPin pitäisi edelleen uudistaa markkinointia nykyaikaisempaan suuntaan, olla aktiivisesti yhteyksissä kausikorttilaisiin ja pitää heidät niin tyytyväisinä, että he ostavat kortin myös seuraavalle kaudelle. Jokainen sponsori pitäisi pyrkiä mukaan ottamaan, jos kiinnostusta löytyy. Faneja pitäisi kuunnella ja arvostaa paljon nykyistä enemmän.
Toistetaan vielä sitä, että asiat ovat kyllä menossa parempaan suuntaan, mutta paljon on vielä tehtävää. Paljon pitäisi tapahtua, että minä olisin tyytyväinen Tynin ja kumppanien toimintaan.