Positiivisuusketju

  • 1 336 845
  • 9 658
Suosikkijoukkue
JYP
+ Eetu Peltola

Viime kaudella olin yksi suurimmista Peltolan kritisoijista, mutta nyt tekee mieli kehua. Vielä alkukaudesta Peltola teki virheitä viime kauden tapaan, mutta viimeisissä peleissä ollut todella varma ja luotettava. Saanut myös kamppailuvoimaa ja itseluottamusta.

On tosin vaarallista kehua ennen illan matsia. Toivottavasti en tällä jinxaa jotain perseilyä tälle illalle. Heittäkää minut tervaan ja höyheniin, jos näin käy.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
+ Eetu Peltola

Viime kaudella olin yksi suurimmista Peltolan kritisoijista, mutta nyt tekee mieli kehua. Vielä alkukaudesta Peltola teki virheitä viime kauden tapaan, mutta viimeisissä peleissä ollut todella varma ja luotettava. Saanut myös kamppailuvoimaa ja itseluottamusta.

On tosin vaarallista kehua ennen illan matsia. Toivottavasti en tällä jinxaa jotain perseilyä tälle illalle. Heittäkää minut tervaan ja höyheniin, jos näin käy.
Minä olin viime kaudella ja tämän kauden alussa Peltolan suurimpia kritisoijia, mutta on helppo myöntää, että kehitystä on tapahtunut ja viime peleissä Peltola on pelannut aidosti hyvin.

Jos tänään epäonnistuu, niin se ei ole Peltolan vika, vaan syyttäkäämme masaa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Peltola on tosiaan tämän ketju asiaa, ja itsekin myös häntä olen kritisoinut. En tiedä onko se vain minä ja minun harhaiset ajatukset, mutta minusta Peltolan pelistä tulee mieleen lähes Kalteva parhaimmillaan.

Pisteitä ei toki tule samaan tahtiin, mutta rohkeaa ja peliä edistävää kiekollista pelaamista sekä jämäkkyyttä omalla alueella, tykkään ja kovasti. Hyvä Eetu jatka samaan malliin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Peltola on tosiaan tämän ketju asiaa, ja itsekin myös häntä olen kritisoinut. En tiedä onko se vain minä ja minun harhaiset ajatukset, mutta minusta Peltolan pelistä tulee mieleen lähes Kalteva parhaimmillaan.

Pisteitä ei toki tule samaan tahtiin, mutta rohkeaa ja peliä edistävää kiekollista pelaamista sekä jämäkkyyttä omalla alueella, tykkään ja kovasti. Hyvä Eetu jatka samaan malliin.
Kaltevakin alkoi takomaan pisteitä enemmän vasta siinä 30 ikävuoden nurkilla, eli ihan hyvässä tahdissa Peltola on sen suhteen. Ei ollenkaan huono vertaus. Peltolalla on eväitä juurikin sellaiseen Kaltevamaiseen peruspakin rooliin, jossa pystyy nakuttelemaan myös pisteitä.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
IM-maali, wau!
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Paljon oli taas hyvää tämänkin illan pelissä vaikka hävittiin. Turkulainen, Kemell, Puustinen.. monia muitakin.

Erityisesti alkanut miellyttämään Tevesin pelin parantuminen. Tuo peliin yllätyksellisyyttä takalinjoilta nousuillaan. Ei olekaan enää niin turha ukko, mitä vielä pari kolme viikkoa sitten.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Erityisesti alkanut miellyttämään Tevesin pelin parantuminen. Tuo peliin yllätyksellisyyttä takalinjoilta nousuillaan. Ei olekaan enää niin turha ukko, mitä vielä pari kolme viikkoa sitten.
Teves on petrannut ja parantaa varmaan vielä jatkossakin. Teves on saanut myös rouvansa Suomeen ja Jyväskylään, ainakin vierailemaan, voi sekin vaikuttaa positiivisesti otteisiin nyt ja jatkossa.
 

SempreJYP

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paljon oli taas hyvää tämänkin illan pelissä vaikka hävittiin. Turkulainen, Kemell, Puustinen.. monia muitakin.

Erityisesti alkanut miellyttämään Tevesin pelin parantuminen. Tuo peliin yllätyksellisyyttä takalinjoilta nousuillaan. Ei olekaan enää niin turha ukko, mitä vielä pari kolme viikkoa sitten.
Vähän eri mieltä Kemellistä, välillä liian itsekäs ja kiekko irtoaa lavasta ainoastaa laukauksessa tai kun vastustaja sen vie. Toki se on hyvä, että itseluottamusta löytyy eteenkin kun tehoja ei ole viime aikoina tullut. Mutta vois sitä kiekkoa välillä jakaakin, eikä aina yrittää puskea väkisin vastustajasta ohi.

Tevesistä sit taas ihan samaa mieltä. Pelsua vastaan tehdyssä maalissa upea liike ja väläytteli samaa tänäänkin ainakin kertaalleen. Alkaa pikkuhiljaa näyttämään vahvuuksiaan.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Teves on petrannut ja parantaa varmaan vielä jatkossakin. Teves on saanut myös rouvansa Suomeen ja Jyväskylään, ainakin vierailemaan, voi sekin vaikuttaa positiivisesti otteisiin nyt ja jatkossa.
No ilmankos on alkanut kulkemaan Tevesillä, kun ei ole enää ylimääräistä painoa jäällä mukana ja ei ahdista niin paljoa luistelu.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Vähän eri mieltä Kemellistä, välillä liian itsekäs ja kiekko irtoaa lavasta ainoastaa laukauksessa tai kun vastustaja sen vie. Toki se on hyvä, että itseluottamusta löytyy eteenkin kun tehoja ei ole viime aikoina tullut. Mutta vois sitä kiekkoa välillä jakaakin, eikä aina yrittää puskea väkisin vastustajasta ohi.

Tevesistä sit taas ihan samaa mieltä. Pelsua vastaan tehdyssä maalissa upea liike ja väläytteli samaa tänäänkin ainakin kertaalleen. Alkaa pikkuhiljaa näyttämään vahvuuksiaan.

Kemellin vahvuus on ilman muuta myös haastaa ja hän sitä tekee. Tietysti siitä menee terä pois, jos se menee vakiomanööveriksi.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kemellin vahvuus on ilman muuta myös haastaa ja hän sitä tekee. Tietysti siitä menee terä pois, jos se menee vakiomanööveriksi.
Kemell pääsi viime kaudella yllättämään alkukaudesta, olisi todennäköisesti hyytynyt tahti ilman loukkejakin.
Kyllä nuo veskarit oppii noita laukauksia lukemaan, kun saavat kokemusta.
Meneehän nuo vedot silti todennäköisemmin sisään kuin vaikkapa ”Kakkosen ”tykki”, mutta kyllä tuo ylimielisenoloinen pelaaminen tuottaa tällä hetkellä enemmän negatiivista kuin positiivista.

Junnu kaipaa nyt mun mielestä vaan vähän nöyryyttä pelaamiseen ja myös rentoutta. Kyllähän tuo varmasti nuorella miehenalulla vaikuttaa omaankin päähän, kun onnistumisia ei enää tule samaan malliin ja menee puskemiseksi.
 

Hedonist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kemell menettää valtavasti kiekkoja ja puskee välillä liian ahtaisiin rakoihin. Laukaus on kuitenkin edelleen älyttömän kova ja lähtee nopeasti. Nyt meni vähän onnellakin sisään. Eiköhän Kemell tuosta vielä pari napsua paranna. Voimaa kamppailutilanteisiin kaipaisi.

Posia Turkulainen, Niku, Puustinen. Pieni nega Laurikaiselle kun hävisi virkaveljelleen.
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paljon oli taas hyvää tämänkin illan pelissä vaikka hävittiin. Turkulainen, Kemell, Puustinen.. monia muitakin.

Erityisesti alkanut miellyttämään Tevesin pelin parantuminen. Tuo peliin yllätyksellisyyttä takalinjoilta nousuillaan. Ei olekaan enää niin turha ukko, mitä vielä pari kolme viikkoa sitten.
Mistäs sää tuon Kemellin tuohon onnistujien listaasi sait? Poikahan ei millään näytä pääsevän sisään tähän viisikkopelisysteemiin. Pelaa lähinnä vain itselleen etsien riskilläkin vetopaikkaa, kunnes yleensä hyökkäys tyssää kiekonmenetykseen. Tänäänkin yksi maali (4.maali) sai alkunsa Kemellin hyökkäyspään itsekkäästä virheestä ja kiekonmenetyksestä tosi kriittiseen paikkaan!
Tosin sentterinä hänellä kolmosessa on laitahyökkääjä Vidgren joka menee hukkaan tuolla hänelle epäsopivalla tontilla kun ei JR:llä ilmeisesti ainakaan VIELÄ ole siihen parempaakaan sijoittaa ja muita ketjujakaan ei kannata sotkea. Ja toisella laidalla sitten Salonen on Salonen.

Olisi muuten mielenkiintoista tietää miten RD olisi aikoinaan (ja nykyäänkin) menetellyt Joken suhteen. Olisiko Riston oppimisprosessissa olleet samanlaiset pelille nöyryyttävät opettavaiset koirankopitukset kuten Pesoselle aikoinaan?
No tuloksenhan me ainakin tiedämme miten loistava pelimies alun "kukkopoikamaisesta" Pessistä tuli!
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Mistäs sää tuon Kemellin tuohon onnistujien listaasi sait? Poikahan ei millään näytä pääsevän sisään tähän viisikkopelisysteemiin. Pelaa lähinnä vain itselleen etsien riskilläkin vetopaikkaa, kunnes yleensä hyökkäys tyssää kiekonmenetykseen. Tänäänkin yksi maali (4.maali) sai alkunsa Kemellin hyökkäyspään itsekkäästä virheestä ja kiekonmenetyksestä tosi kriittiseen paikkaan!
Tosin sentterinä hänellä kolmosessa on laitahyökkääjä Vidgren joka menee hukkaan tuolla hänelle epäsopivalla tontilla kun ei JR:llä ilmeisesti ainakaan VIELÄ ole siihen parempaakaan sijoittaa ja muita ketjujakaan ei kannata sotkea. Ja toisella laidalla sitten Salonen on Salonen.

Olisi muuten mielenkiintoista tietää miten RD olisi aikoinaan (ja nykyäänkin) menetellyt Joken suhteen. Olisiko Riston oppimisprosessissa olleet samanlaiset pelille nöyryyttävät opettavaiset koirankopitukset kuten Pesoselle aikoinaan?
No tuloksenhan me ainakin tiedämme miten loistava pelimies alun "kukkopoikamaisesta" Pessistä tuli!

Itse huomannut myös sellaisen asenteen Kemellillä, että kun pitää kaverista kiinni kaksin käsin kaulan ympäriltä niin että luistimet irtoaa jäästä ja kun tuomari sitten jostain kumman syystä nostaa kätensä pystyyn, niin sitten sitä ihmetellään, kummastellaan ja mutistaan jotain että "ei vittu" tai muuta vastaavaa.

Kasvamisen asioita nämä kuten myös nuo mistä arvon @koutsikaitsu mainitsee.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Itse huomannut myös sellaisen asenteen Kemellillä, että kun pitää kaverista kiinni kaksin käsin kaulan ympäriltä niin että luistimet irtoaa jäästä ja kun tuomari sitten jostain kumman syystä nostaa kätensä pystyyn, niin sitten sitä ihmetellään, kummastellaan ja mutistaan jotain että "ei vittu" tai muuta vastaavaa.

Kasvamisen asioita nämä kuten myös nuo mistä arvon @koutsikaitsu mainitsee.
Kyllä, ja kun Kemell saa osakseen kovuutta, niin samanlainen mussutus ja tuomariin päin katsominen alkaa heti mikäli käsi ei nouse pystyyn.

Ai että kun Jokkeen saisi sellaista Jerry Turkulaisen tyylistä asennetta. Jerry ei mussuta ikinä tuomareille tilanteista eikä muutenkaan tunnu uhraavan keskittymistään toissijaisiin asioihin. Ja talven paras esimerkki Jerryn herrasmiesmäisyydestä saatiin Kuopiossa, kun Jerry kävi itse kumoamassa JYPille tulleen ylivoiman. Maila ei osunut naamaan vaan rintaan, josta Jerry sanoi tuomarille ja jäähy peruttiin.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Mistäs sää tuon Kemellin tuohon onnistujien listaasi sait? Poikahan ei millään näytä pääsevän sisään tähän viisikkopelisysteemiin. Pelaa lähinnä vain itselleen etsien riskilläkin vetopaikkaa, kunnes yleensä hyökkäys tyssää kiekonmenetykseen. Tänäänkin yksi maali (4.maali) sai alkunsa Kemellin hyökkäyspään itsekkäästä virheestä ja kiekonmenetyksestä tosi kriittiseen paikkaan!
Tosin sentterinä hänellä kolmosessa on laitahyökkääjä Vidgren joka menee hukkaan tuolla hänelle epäsopivalla tontilla kun ei JR:llä ilmeisesti ainakaan VIELÄ ole siihen parempaakaan sijoittaa ja muita ketjujakaan ei kannata sotkea. Ja toisella laidalla sitten Salonen on Salonen.

Olisi muuten mielenkiintoista tietää miten RD olisi aikoinaan (ja nykyäänkin) menetellyt Joken suhteen. Olisiko Riston oppimisprosessissa olleet samanlaiset pelille nöyryyttävät opettavaiset koirankopitukset kuten Pesoselle aikoinaan?
No tuloksenhan me ainakin tiedämme miten loistava pelimies alun "kukkopoikamaisesta" Pessistä tuli!

Minulla on varmaan siimaa Kemellille enemmän kuin monella palstaveljellä. Jo ennalta oli arvattavissa, että ei tule olemaan helppo kausi ja se näkyy. Odotuksien ja kasvuprosessin ristipaine on kova. Kemell kokee nyt jotain samanlaista, mitä Lambert koki viime kaudella. Ja seuraukset näyttää olevan osin samanlaiset.

Siitä huolimatta. Yrityksen puutteesta ei voi Jokkea moittia. Nyt on paljon kiinni siitä, miten pystyy hyödyntämään joukkueessa olevista esimerkeistä ja valmennuskaksikon valmennuksesta. Eli myönteinen suhtautumiseni johtuu nuoruuden kasvuprosessista ja kuitenkin jäällä näkyvästä talentista (varsinkin se laukaus). Toivottavasti kaveri ei ala himmailemaan vaan painaa täysillä ja kuuntelee valmennusta.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulla on varmaan siimaa Kemellille enemmän kuin monella palstaveljellä.
Minulla myös. On Jerryn lisäksi ainoa hyökkääjämme joka on aina potentiaalinen uhka vastustajalle. Junnumaisuutta on pelissä vielä paljon toki…

Mutta onhan Jokke jo koirankopissa. Miettikää nyt. Sentterinä laituri(!!), joka on urallaan tehnyt Liigassa aikaisemmin max 13 pistettä ja toisessa laidassa laituri tehnyt urallaan Liigassa maksimipisteet 7! Ja näiden kavereiden kanssa me peluutetaan meidän maalitykkiä, kuka ne paikat generoi? Huh Huh. Sitten viime aikoina syrjäytetty ykkösyv:sta jostain syystä (Puustinen vissiin ollut niin tehokas?) eli saa jämäsekunteja sellaisen porukan kanssa joka ei saa paikkaa rakennettua.

No, saa opetella puolustamista ja möyrimistä aikuisia vastaan, toki niissä parannettavaa onkin. Mutta voisi olla Jokelle hyväksi pakata laukut ja lähteä jo P-A opiskelemaan kaukaloa ja saada enemmän peliaikaa kiekollisella vastuulla. Tulevaisuus in kuitenkin siellä. Niin joo, vähän eri kaliiberin talentti kuin Pessi, mielestäni.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Miettikää nyt. Sentterinä laituri(!!), joka on urallaan tehnyt Liigassa aikaisemmin max 13 pistettä ja toisessa laidassa laituri tehnyt urallaan Liigassa maksimipisteet 7! Ja näiden kavereiden kanssa me peluutetaan meidän maalitykkiä, kuka ne paikat generoi? Huh Huh.

Mulle on jopa tullu mieleen, että onko jopa kirkkaista tullut neuvo/pyyntö, että kehitetään pelaajassa sitä, mikä vesien takana on välttämätöntä ja sehän on juuri tuo, olla johtaja viisikossaan. Vielä ei ihan toimi, mutta työllä asiat tulee, ei sopimalla.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulle on jopa tullu mieleen, että onko jopa kirkkaista tullut neuvo/pyyntö, että kehitetään pelaajassa sitä, mikä vesien takana on välttämätöntä ja sehän on juuri tuo, olla johtaja viisikossaan. Vielä ei ihan toimi, mutta työllä asiat tulee, ei sopimalla.
Joo, Laine joitui kans tähän ”line driver” kouluun, tosin änärissä. Toimiko se koulu, jokainen miettiköön itse. 40 maalin kaudet on ainakin historiaa hänen osalta.

Mutta on iso reki Jokella vedettävänä. Salonen vetää kauden osalta kiikareilla ja Vidgren 5+0, eli nämä kaverit ei kaikessa kaukalossa viettämässään ajassa ole avustaneet AINUTTAKAAN maalia syöttämällä. Edes vahingossa.

Kuinka reilua on odottaa näin rakennetulta ketjulta tehoja?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, Laine joitui kans tähän ”line driver” kouluun, tosin änärissä. Toimiko se koulu, jokainen miettiköön itse. 40 maalin kaudet on ainakin historiaa hänen osalta.

Mutta on iso reki Jokella vedettävänä. Salonen vetää kauden osalta kiikareilla ja Vidgren 5+0, eli nii kaverit ei kaikessa kaukalossa viettämässäänajassa ole avustaneet AINUTTAKAAN maalia syöttämällä. Edes vahingossa.

Kuinka reilua on odottaa näin rakennetulta ketjulta tehoja?
Minulla on vahva luotto valmennuksen tekemiseen, vaikka joitakin yksittäisiä asioita on vaikea ymmärtää. Yksi suurimmista on tämän kolmosketjun rakenne. Vidgren menee täysin hukkaan keskellä. Oli alkukaudesta laiturina yksi joukkueen valopilkuista. Kemell taas ei saa mitään tarjoilua tässä ketjussa, mikä voi olla osasyy siihen, että yrittää tehdä kaiken itse.

Laittaisin alkukauden energiakaksikon Petman & Vidgren takaisin yhteen. Kemelliä voisi kokeilla Christopherin ja Gardinerin kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös