Positiivisuusketju

  • 1 345 823
  • 9 679

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tällaisella pelillä voi oikeasti taistella voitosta joka ilta. Ja mikä tärkeintä myös playoffsarjan voitosta. Vaikka kevääseen vielä aikaa onkin.

Itse toistelen tätä, mutta edelleen myös posia ettei peli ole valmista ja kaikki sylinterit täydessä vedossa. Homma etenee pala palalta.

Ja viimeistelyyn löytyy lääke kun jengi uskaltaa hyökkäysalueen pelissä hakea esimerkiksi tuollaista ratkaisua kuin Chrisu-Gardiner-Teves. Eli pelirohkeus ohjautuu maalia kohti.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
- Edi (vaikka Pelicansin tasoitus menikin todella helposti)
Mitä Laurikaisen olis tossa kuulunut tehdä? Ikonen ohjasi kiekon sisään aivan maalin edestä. Ei tuohon kerkeä maalivahti reagoimaan.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Mitä Laurikaisen olis tossa kuulunut tehdä? Ikonen ohjasi kiekon sisään aivan maalin edestä. Ei tuohon kerkeä maalivahti reagoimaan.
Näytti kyllä menevän helposti mut voi toki olla, että näin väärin.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Ihan piti hetki miettiä, että mihin ketjuun näitä ajatuksia alkaa purkaa.
Oli todella hieno kiekkoilta tänään, laadukas ja fyysinen peli. Siellä räppijämsenit lensi kun peetman vastataklaa. Pelin laatu heijastui jopa selostuksessa, Mika ääs aukkonen hoiti tonttinsa tänään kelpoisasti. Ja tää Suvi kukalie studiossa vei Voronkovaa aika kovaa.
Mutta tosiaan, siellä kaverin veska piti omiansa pystyssä ja kyllä olis kolme pinnaa ansaittu tänään. Edi oli myös mies paikallaan, mikä game saver muutamia sekunteja ennen loppua, huh huh.
Ei pitäis kotona nostaa jalkaa kaasulta, vaikka ei sitä edes kokonaan tänään nostetukaan. Sieltä sitkeä vastustaja onnistuu keplottelemaan itsensä tasoihin. Ei siinä, pakko Pelsuille on vähän nostaa hattua kans. It takes two to tango.
Vähän alkoi tosiaan vako hikoilemaan tasoituksen jälkeen, mutta onneksi hieno ilta sai arvoisensa kruunun. Tunteikas peli, johtunee vankasta nousuhumalastani myös osittain. Kiitos hei.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Erityisesti ilahdutti paljon kritiikkiä ja lokaa saaneen TEVESIN peli peliltä parantuneet otteet! Tästä miehestä tulee olemaan JYPille vielä paljon iloa, sanokaa minun sanoneen..
Taidanpa ihan muille vittuillessani ostaa Tevesin paidan.

Tevesissä on tuollaista kykyä rikkoa pelin staattista hetkeä omalla rohkeudella. Kunhan saa lisää solidia otetta kokonaisvaltaiseen peliin niin voja voja.

Tällaisia pelaajatyyppejä tarvitaan kun poffeissa aletaan scouttaamaan suurennuslasilla vihua.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
JYPissä ei tällä hetkellä ole heikkoja lenkkejä. Peltola, Teves, Platzer, Rooba, Laurikainen. Kaikki parantaneet aivan älyttömästi. Viisikkopelaaminen ja intensiteetti tänään todella timanttista ekat 50 minuuttia. Ei päässyt Pelikaanit paljon rakentelemaan.
 
Suosikkijoukkue
Hupeli HC, Vaajakosken Pelikaanit, JYP
Ensimmäinen kerta tänä syksynä kun kirjoitan positiivisuusketjuun. Koska ei vituta edes pisteen menetys.
Paikanpäällä olleena JYP oli erittäin hyvä! Nukahdus 2-0 tilanteessa mutta muuten oli kauden paras JYP kentällä!

Lisää tätä!!!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP oli yksinkertaisesti perkeleen hyvä tänään. Lopussa vähän lipsui, kun Pelsut painoi päälle, mutta muuten oltiin paljon parempia. Maalinteko tökkii vielä, mutta kyllä se tällä miehistöllä saadaan rullaamaan.

Kauden paras JYP nähtiin tänään - ja se jos joku on hyvä merkki.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
JYP oli yksinkertaisesti perkeleen hyvä tänään. Lopussa vähän lipsui, kun Pelsut painoi päälle, mutta muuten oltiin paljon parempia. Maalinteko tökkii vielä, mutta kyllä se tällä miehistöllä saadaan rullaamaan.

Kauden paras JYP nähtiin tänään - ja se jos joku on hyvä merkki.

Olin aika tarkalleen suoraan Bartosakin takana kaksi erää ja täytyy sanoa että aivan järjettömän huonoa tuuria kävi JYPillä monessa kohtaan. Tolppaa, veskarin mailan tuppea ja sen kiekon verran ohi täydellisestä maskista monta kertaa. Aivan eri tavalla oli maalipaikkoja tänään kun HIFK:ta vastaan ja kyllä se tolla määrällä rupeaa kolmepojoisia tippumaan.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP oli yksinkertaisesti perkeleen hyvä tänään. Lopussa vähän lipsui, kun Pelsut painoi päälle, mutta muuten oltiin paljon parempia. Maalinteko tökkii vielä, mutta kyllä se tällä miehistöllä saadaan rullaamaan.

Kauden paras JYP nähtiin tänään - ja se jos joku on hyvä merkki.
Minustakin JYP pelasi tänään yhden kauden parhaista peleistä, ellei jopa parhaansa. Toki Pelsun tasoitus on pieni miinus, mutta minun mielestä on tärkeämpi katsoa isoa kuvaa ja lopputulosta. Edistystä eri osa-alueilla on nähtävissä, nähtiin paljon hyvää suorittamista ja kolmas voitto putkeen. Tänään on helppo olla tyytyväinen.
 

Mastari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika pitkän nimilistan saisi kirjoittaa jos alkaisi erikseen mainitsemaan nimeltä illan onnistujia. Mainittakoon kuitenkin muutama asia.
  • Tevesin pelaaminen kiekollisena ja kiekottomana. Pelaaminen rauhoittunut ja ratkaisut kääntyy pikkuhiljaa voittavan tekemisen puolelle.
  • Puolustusalueen puolustuspelaaminen.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Täällä kun asiaa ei vielä ole huomioitu, nostaisin esiin seuraavaa. Pelsut on liigan tasolla hyvä keskialueen pelin tuottaja ja siihen perustuu isosti heidän lentonsa. Pitää vissiin mennä muutama kausi taakse päin, että voi rehellisesti sanoa JYPin olleen parempi keskialueen pelissä. Juuri sillä riisuttiin pelsu aseista.

Viisikkotyö siis toimi ja lopun passivointi oli mun silmin väsähtämistä ja varmistelua yhdessä ja meinasi kostautua, mutta kun katsoo, että sarjakolmonen oli 55 minuuttia kuin venäjä olympiafinaalissa suomea vastaan, eli ei mitään palaa, Samaan aikaan kaveri kompuroi keskialueella paineessa pystymättä luomaan oikeen mitään omalle pelitavalleen tyypillistä.

Prosessi menee kuin hiekka tiimalasista eteenpäin, tätä oli jopa nautinto katsella voittohuikkaa odotellessa. Mun on pakko uhallakin sanoa, mitä vikaa pakeissa? kohta vielä Suhonen askissa lisäksi. Eväät on olla todella kova viisikkojoukkue tässä sarjassa, että sillein.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Täällä kun asiaa ei vielä ole huomioitu, nostaisin esiin seuraavaa. Pelsut on liigan tasolla hyvä keskialueen pelin tuottaja ja siihen perustuu isosti heidän lentonsa. Pitää vissiin mennä muutama kausi taakse päin, että voi rehellisesti sanoa JYPin olleen parempi keskialueen pelissä. Juuri sillä riisuttiin pelsu aseista.

Viisikkotyö siis toimi ja lopun passivointi oli mun silmin väsähtämistä ja varmistelua yhdessä ja meinasi kostautua, mutta kun katsoo, että sarjakolmonen oli 55 minuuttia kuin venäjä olympiafinaalissa suomea vastaan, eli ei mitään palaa, Samaan aikaan kaveri kompuroi keskialueella paineessa pystymättä luomaan oikeen mitään omalle pelitavalleen tyypillistä.

Prosessi menee kuin hiekka tiimalasista eteenpäin, tätä oli jopa nautinto katsella voittohuikkaa odotellessa. Mun on pakko uhallakin sanoa, mitä vikaa pakeissa? kohta vielä Suhonen askissa lisäksi. Eväät on olla todella kova viisikkojoukkue tässä sarjassa, että sillein.
Ottiko JYP tänään trapin normaalia ylempää? Sen olin huomaavinaan, että kukaan pakeista ei näyttänyt ainakaan olevan pulassa, johtunee viisikon hyvästä puolustamisesta?
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Voittomaalissa selvästi pelsu odotti, että Platzer tekee jarrutuksen ja jätön siniselle. Painoikin maalille saakka. Hienosti pelattu!
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
No joo, vähitellen alkaa voitto tuntumaan paremmalta (tuntuipa tyhmältä laittaa tuolleen). Ehkä vaan pelin aikana tunteet on normaalia suuremmat ja siksi sulaminen vituttikin niin runsaasti.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ottiko JYP tänään trapin normaalia ylempää? Sen olin huomaavinaan, että kukaan pakeista ei näyttänyt ainakaan olevan pulassa, johtunee viisikon hyvästä puolustamisesta?

Ei JYP mun silmin mitenkään kovasti ylemmältä ottanut, jos ero oli, sen voisi kiteyttää, että pelasi kotipelin omaisesti, mutta avain oli viisikon ja nimenomaan kiekottomien liikkeessä. Vielä ei ihan saatu omia irtiottoja sieltä keskialueelta, joilla maalipaikat on entistä vaarallisempia, mutta hiekotettiin pelsut kyllä kohtuu totaalisesti sinne keskialueelle. Tämän ansiosta sinne omiin ei juurikaan niitä pahoja juurikaan omiin tullut.

Mä käytän termiä keskialueen peli, jotkut puhuu viivojen voittamisesta, joka on kokolailla sama asia, sillä erolla, että ne voittavat/häviävät asiat tapahtuu siellä keskialueella, ei niinkään viivojen päällä, vaikka samaa indikoivatkin. Silti tietty pitää sekin kirjata, että viisikot pelaa koko kentän alueella ja tänään JYP viisikot pelasi hyvin, ne ratkovat erot yleensä kuitenkin syntyy sen keskialueen pelaamisen kautta.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Ei JYP mun silmin mitenkään kovasti ylemmältä ottanut, jos ero oli, sen voisi kiteyttää, että pelasi kotipelin omaisesti, mutta avain oli viisikon ja nimenomaan kiekottomien liikkeessä. Vielä ei ihan saatu omia irtiottoja sieltä keskialueelta, joilla maalipaikat on entistä vaarallisempia, mutta hiekotettiin pelsut kyllä kohtuu totaalisesti sinne keskialueelle. Tämän ansiosta sinne omiin ei juurikaan niitä pahoja juurikaan omiin tullut.

Mä käytän termiä keskialueen peli, jotkut puhuu viivojen voittamisesta, joka on kokolailla sama asia, sillä erolla, että ne voittavat/häviävät asiat tapahtuu siellä keskialueella, ei niinkään viivojen päällä, vaikka samaa indikoivatkin. Silti tietty pitää sekin kirjata, että viisikot pelaa koko kentän alueella ja tänään JYP viisikot pelasi hyvin, ne ratkovat erot yleensä kuitenkin syntyy sen keskialueen pelaamisen kautta.
Tiivis oli tosiaan tänään viisikko. Omaan silmaan vaan pisti kun muutamaan kertaan se koko viisikko oli melkein vastustajan sinisellä ottamassa vastaan. Reilusti yli punaisen ainakin.
Joktap. puhut kyllä asiaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No joo, vähitellen alkaa voitto tuntumaan paremmalta (tuntuipa tyhmältä laittaa tuolleen). Ehkä vaan pelin aikana tunteet on normaalia suuremmat ja siksi sulaminen vituttikin niin runsaasti.

En nyt ala itsemoderoimaan, mutta olen sinulle joskus kirjoittanut että keskity ihmeessä siihen positiiviseen mitä osaat myös kirjoittaa. Sitäkin löytynyt kyllä.

Edelleen kokemuksesta sanon että tuo negatiivisuuden etsiminen ja ylikriittisyys täällä jatkoajassa teki itselleni eniten hallaa aikanaan.

Kyllä sitä ihan aitoa sekä perusteltua kritiikkiä JYP vielä tulee saamaan täällä ja ansaitusti. Nyt on kuitenkin asiat JYPillä rullaamassa oikeilla raiteilla. Tällaisesta kannattaa nauttia.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ei JYP mun silmin mitenkään kovasti ylemmältä ottanut, jos ero oli, sen voisi kiteyttää, että pelasi kotipelin omaisesti, mutta avain oli viisikon ja nimenomaan kiekottomien liikkeessä. Vielä ei ihan saatu omia irtiottoja sieltä keskialueelta, joilla maalipaikat on entistä vaarallisempia, mutta hiekotettiin pelsut kyllä kohtuu totaalisesti sinne keskialueelle. Tämän ansiosta sinne omiin ei juurikaan niitä pahoja juurikaan omiin tullut.

Mä käytän termiä keskialueen peli, jotkut puhuu viivojen voittamisesta, joka on kokolailla sama asia, sillä erolla, että ne voittavat/häviävät asiat tapahtuu siellä keskialueella, ei niinkään viivojen päällä, vaikka samaa indikoivatkin. Silti tietty pitää sekin kirjata, että viisikot pelaa koko kentän alueella ja tänään JYP viisikot pelasi hyvin, ne ratkovat erot yleensä kuitenkin syntyy sen keskialueen pelaamisen kautta.

Minusta taasen tuntui että JYP "otti ylhäältä kiinni" ainakin agressiivisemmin. Nieminen jutteli ennen peliä että Pelsuilta pitää ottaa tila pois ja kyllähän tuo JYPin prässi tuotti suoria kiekon menetyksiä Pelsuille eivätkä he aina selviytyneet edes keskialueelle kun JYP jo käänsi peliä.

Ehkä latteasti sanottuna viisikoiden etäisyydet tukitoimineen iskivät eniten silmään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös