Meillä on "reservissä" siellä vielä Jakkea ja JP:tä, joilta voi odottaa parempaa tekemistä, sekä varsinaisesti reservissä on myös Louhivaara tulossa jossain vaiheessa mukaan.
Homma toimii ja moni pelaaja on jo saanut hienon vireen päälle, mutta vieläkin on reserviä jäljellä. Huikea tilanne.
Olisit vaan uskonut meitä viisaampia. :) No joo, turha naljailla mistään - hädin tuskin kausi saatu vasta käyntiin. Jokinen-Ikonen on kyllä jännä parivaljakko, sellaista intoa ja varmuutta samaan aikaan molemmilla pelissä mukana. Jokiseen itse luotin, mutta Ikonen oli täysi kysymysmerkki. Erittäin positiivinen yllätys, enkä puhu nyt tehoista.- Jokista #16 olen mollannut aiemmin: on kieltämättä parantanut pelaamistaan peli peliltä. Olen ollut tähän mennessä väärässä. Toivotaan ehdottomasti, että jatkaa samaa linjaa.
Olisit vaan uskonut meitä viisaampia. :) No joo, turha naljailla mistään - hädin tuskin kausi saatu vasta käyntiin. Jokinen-Ikonen on kyllä jännä parivaljakko, sellaista intoa ja varmuutta samaan aikaan molemmilla pelissä mukana. Jokiseen itse luotin, mutta Ikonen oli täysi kysymysmerkki. Erittäin positiivinen yllätys, enkä puhu nyt tehoista.
Pakko kyllä kehua tuota joukkuetta tällä hetkellä. Hemmetin vahvaa tekemistä - ja sitä suuremmalla syyllä vielä siinä mielessä, että aina eivät ole edes pelanneet erityisen hyvin, mutta silti ovat raapineet väkisin voittoja. Tässä on nyt jotakin samanlaista fiilistä kuin 2009-2012 vuosina. Itse asiassa, on vielä parempi fiilis kuin silloin...
Positiivista, kaikki ns. kärkijoukkueet kohdattiin ja ketään vastaan ei ollut käytännössä mitään ongelmaa. Ongelmat tuli amatöörimäisistä henkilökohtaisista virheistä (huolimattomuutta). Tämänkin pelin tulos oli käytännössä kaikkea logiikkaa vastaan. Häviöitä tulee väkisinkin joskus, mutta ai että JYP on vahva joukkue.
Immosen ja Tuppuraisen tehot. Puustisen piikkipaikka pisteissä. Kaverit pistää kritiikille suukapulaa ennenkuin se kerkeää kunnolla edes alkamaan. Kyllä näyttää joukkuessa olevan melkoinen itseluottamus tällä hetkellä. Viime syksynä sulaminen olisi ollut selviö. Ei nyt.
Jep, 5 minuuttia ennen matsia istumakatsomot näyttivät hälyttävän tyhjiltä, mutta ottelun alkuun olivat tulleet istumaan. Osa taisikin vain olla juomassa ölbergiä sivubaareissa. Minä olen ainakin tyytyväinen tähän 3000+ katsojalukumäärään.Tähän vielä tämän Immonen ja Tuppuraisen lisäksi Hytöselle tärkeä maali. Lisäksi kai jopa tuo yleisömäärä joka pysyi yli 3000 voi pitää hyvänä kun olisi voinut olla todella isokin konttaus.
Jep, 5 minuuttia ennen matsia istumakatsomot näyttivät hälyttävän tyhjiltä, mutta ottelun alkuun olivat tulleet istumaan. Osa taisikin vain olla juomassa ölbergiä sivubaareissa. Minä olen ainakin tyytyväinen tähän 3000+ katsojalukumäärään.
Jääkiekkojumalat olivat vain JYPin puolella nyt, toisin kuin viime kaudella. Ei JYP ollut ihan noin hyvä kuin numerot kertovat, eikä Ilves niin huono. Tasapelikin olisi ollut ihan oikeutettu. Paljon pitää JYPin parantaa jos mestaruudesta meinaa haaveilla. Tietyt pelilliset heikkoudet tulivat esille tässäkin ottelussa.Immosen ja Tuppuraisen tehot. Puustisen piikkipaikka pisteissä. Kaverit pistää kritiikille suukapulaa ennenkuin se kerkeää kunnolla edes alkamaan. Kyllä näyttää joukkuessa olevan melkoinen itseluottamus tällä hetkellä. Viime syksynä sulaminen olisi ollut selviö. Ei nyt.
Jääkiekkojumalat olivat vain JYPin puolella nyt, toisin kuin viime kaudella. Ei JYP ollut ihan noin hyvä kuin numerot kertovat, eikä Ilves niin huono. Tasapelikin olisi ollut ihan oikeutettu. Paljon pitää JYPin parantaa jos mestaruudesta meinaa haaveilla. Tietyt pelilliset heikkoudet tulivat esille tässäkin ottelussa.
Kirjaimellisesti. Immonen ja Puustinen.Jääkiekkojumalat olivat vain JYPin puolella nyt, toisin kuin viime kaudella.
Jääkiekkojumalat olivat vain JYPin puolella nyt, toisin kuin viime kaudella. Ei JYP ollut ihan noin hyvä kuin numerot kertovat, eikä Ilves niin huono. Tasapelikin olisi ollut ihan oikeutettu. Paljon pitää JYPin parantaa jos mestaruudesta meinaa haaveilla. Tietyt pelilliset heikkoudet tulivat esille tässäkin ottelussa.
Saisiko vähän tarkemmin noita pelillisiä heikkouksia lueteltuna. Mielestäni JYP oli selvästi parempi jokaisella jääkiekon olennaisella osa-alueella ja voitolla oli hyvin vähän tekemistä tuurin tai muun vastaavan kanssa. Se, että Ilves tuli lähelle oli seurausta huolimattomuudesta ja herpaantumisesta ja jos ne on nuo pelilliset heikkoudet niin sitten ymmärrän. JYPin hyökkäyspeli oli monipuolisempaa, maalinedustalla JYP oli vahvempi, kiekollinen peli oli JYPillä parempaa, liikkeessäkin JYP oli vähintään tasaveroinen jos ei Yonkmania lasketa. OIkeutetumpi olisi pelitilanteisiin nähden ollut 6-2 kuin 4-4.
Saisiko vähän tarkemmin noita pelillisiä heikkouksia lueteltuna.
Hyvin liikkuvat ja kiekkoa nopeasti liikuttavat joukkueet ovat päässeet viime matseissa (Tappara, TPS ja nyt viimeksi Ilves) iskemään JYPin heikkouksiin. Syyt ovat tietysti olleet vaihtelevat; valmistautumattomuus, huolimattomuus, hetkellinen passiivisuus ottelun sisällä, viisikon etäisyyksien kasvaminen jne. Pelitavallisesti kuitenkaan mitään isompaa ongelmaa ei mielestäni ole. Ilvestä vastaan eka erä oli selkeasti JYPin, toinen erä Ilveksen ja kolmas erä Ilveksen näennäishallintaa. Vaikka Ilves kolmannen erän voittikin maaleilla mitattuna, niin JYP puolusti erittäin hyvin. Se olikin oikeastaan käänteinen kuva JYP-TPS ottelun kolmannesta erästä. Ilveksen hallinta oli näennäistä eikä sillä ollut asiaa ihan ykkösluokan maalipaikoille. Myös Yonkman alkaa pikkuhiljaa päästä entiselle tasolleen. Tästä on siis hyvä jatkaa. Etiäpäin.Saisiko vähän tarkemmin noita pelillisiä heikkouksia lueteltuna.