Minulla on sellainen käsitys, että Sveitsin liiga on tasokkaampi kuin Saksan liiga, mutta voin olla väärässäkin.
Sveitsin liiga on heikompi kuin KHL, josta Hytönen sinne siirtyi. Sama logiikka siis kuin Liiga -> Saksa. Siirtyi heikompaan sarjaan, ura on siis automaattisesti laskussa.
Niin teki, en sitä kieltänyt. Hienosti silti kiersit koko pointin. Suurimman osan maaleistaan maalin edestä, eikö vain? Se on kaverin vahvuus ja jos se homma ei toimi niin se muuttuu heikkoudeksi. Laukaus on "huippupelaajaksi" heikko.
Kirjoitit että tekee maalinsa ylivoimalla, johon laitoin vasta-argumentiksi faktaa että tekee yhtä paljon maaleja myös tasakentällisin. Korjasin vain tekstisi virheellisen osan. Jos siis tarkoitit että maalinteko on nyt heikkous kun ei osunut, niin eihän sitä kukaan kiellä että alkukausi oli heikko. Ongelma oli kuitenkin se, että Abidilta pudotettiin paras mahdollinen ketjukaveri pois jonka kanssa oli selkeä kemia, sekä useita minuutteja pois peliajasta, kaikista eniten edelliskauden pelaajista. Eihän se silloin ihme ole, että tuloskin vähenee. Ennen poistumista joukkueesta pelasi kuitenkin hyvin ja ratkaisi sen yhden Lukko-matsinkin, mutta valmentajan mukaan ei enää mahtunut kokoonpanoon siihen mennessä 0 Liiga-ottelua pelanneiden pelaajien edelle.
Onko todella näin, että olemme löytäneet maailmasta pelaajan jolla ei ole heikkouksia.
Totta kai Abidilla heikkouksia on, kuten muillakin pelaajilla. Ideahan olisi minimoida ne heikkoudet. Esimerkiksi Abid hyötyisi eniten Perrinin kaltaisesta juonikkaasta sentteristä luomaan ne paikat, joista maalin edestä Abid löi niitä edelliskaudella sisään. Valitettavasti Löfman tai Myttynen eivät ole sellaisia senttereitä.
Abidista löydettiin kuitenkin enemmän heikkouksia kuin mitä miehellä oli, esimerkiksi se että olisi helvetin laiska tulemaan puolustukseen, mikä ei pitänyt paikkaansa.
Sitä en tietysti koskaan voi tietää miksi tuota Perrin-Abid kaksikkoa ei haluttu laittaa yhteen kauden alkaessa, vaan esim. Antti Jaatinenkin sai siinä paikalla ensin yrittää. Tuo oli valmentajan näkemys että sillä saadaan parempaa tulosta aikaan, itse olin siitä aika lailla eri mieltä.
Tämä minun osaltani case Abidista lopullisesti (kuulen jo joidenkin näyttöjen takaa hurraa-huutoja), eiköhän tässä ole niin erilaisia mielipiteitä että homma pyörisi kehää vielä monen kauden päästäkin.