Positiivisuusketju

  • 2 169 135
  • 11 118

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja Tapola haukkuu ilmeisesti Nemon filmaajaksi. On vissiin menny tämä ottelusarja jo valmentajankin ihon alle.
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ainakin yksi vierasvoitto piti tässä sarjassa ottaa ja nyt se on otettu. Ei sarja silti ratkennut ole, mutta hyvissä asemissa Lukkon on mikä on todella positiivista.
 

lebak

Jäsen
Voittoja kasassa 6/12 ja puolimatkan krouvissa painellaan hyvässä myötäsessä!
Taisteluilme ja joukkuepuolustaminen on huikeassa kunnossa.
Tästä on hyvä jatkaa!
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tappara heikkenee lähtökohtaisesti. Myös Kärpät voivat heiketä jos Marjamäkikin lähtee. Eli positiivista Lukolle.
Vanha viesti, mutta vaikka sarja on vielä pahasti kesken, väitän että TukkaJukka olisi osannut paremmin mukautua tähän. Ja jos Lukko mestaruuden voittaisi, ei ketään kiinnosta oliko Rautakorpi lähtenyt venäjälle vai ei.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänne nyt vois kirjoittaa melkein mitä vain, mutta pakko kehua Henrik Forsbergia. Ollut mittaamattoman tärkeä Lukolle tähän mennessä, vaikka odotukset kaikilla oli ylimääräisen pelaajan roolissa. Pystyy pelaamaan puolustajaa, sentteriä ja laituria ilman mitään ongelmia. Tälläiset pelaajat ovat valmentajalle erittäin tärkeitä. Lisäksi äijä on tuikannut yhden tärkeän maalin ja on muutenkin raivannut itse itselleen muutamia maalintekopaikkoja. Kädet ovat jopa hieman yllättäneet itsenikin.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Nyt Lukolla on se ns. Momentum joka pitää huomenna hyödyntää. Tapparalla keskittyminen ehkä liikaakin mennyt valittamisen puolelle.
Lukko päässyt hyvin Tapparan ihon alle. Myös Vahalahti "sydroomasta" päästy yli. Joukkueen maalivahti ja puolustuspeli parhaassa tikissä oikeaan aikaan.
Kokonaisuutena tähän asti Tappara sarjassa Lukko ollut aloitteellisempi ja ollut paremmalla jalalla kuin vastustaja,
Tosin mitään ei ole vielä voitettu joten ei nielasta ennen kun tipahtaa.
 

VilleK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Runkosarjan surkein jatkoaikajoukkue Rauman Lukko on ottanut Tapparaa vastaan jo kaksi jatkoaikavoittoa. En olisi hetkeäkään uskonut ennen kuin näin - kohtuullisen positiivista!
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mää olen pysynyt lauantaista poissa palstalta pelien aikana kun huomasin, että Tappura tekee maalin joka kerta kun päivitän otteluketjun. Joten mitään pojilta pois ottamatta, minä rouva Fortuna, heitän nyt vaan pikaset yläfemmat :)
 
Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Runkosarjan surkein jatkoaikajoukkue Rauman Lukko on ottanut Tapparaa vastaan jo kaksi jatkoaikavoittoa. En olisi hetkeäkään uskonut ennen kuin näin - kohtuullisen positiivista!

Lukkoa on aika vaikea voittaa 5 vs 5 pelissa. Helpompaa 4 vs 4 tai rankkareilla. Ihan eri pelit runkosarjassa ja playoffeissa.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minusta on vallan hienoa lukea Jatkoaikaa just nyt, kun provomiesten runkkuhetket taitaa siirtyä ensi syksyyn. En niistä vuosiin ole noteerannutkaan, mutta siistii luettavuutta.

Mä olen jo nyt nähnyt niin hienon Joukkueen, että vaikka homma luisuisi hävittyyn pronssiin, niin minimit on mun kriteereillä saavutettu. Sen mitä Joukkue nyt kaukalossa esittää, niin sen tarinan siemen kylvettiin viime kauden pronssipelin jälkeisissä tunnelmissa. Sama jengi pitkälti jatkoi ja joukkue oli kasassa jo juhannuksena. Niemisen Ville toi Niemisen Villen mausteeksi pihvin päälle. Paniikkihankintoja ei ole tehty. Tähän kokonaisuuteen on luotettu 120-prosenttisesti. Porukka on pitkän tarinan aikana hitsautunut yhteen. Eurajoen leiritykset, kalakilpailut, Mikkelin teatteriesitykset, Neste-ralli, Barcelonan reissu ja vaikka mitä. Toi porukka näyttää pärjäävän, vaikka kaikki sentterit puuttuisi. Perkele mitä äijiä!

Mä olen just nyt niin ylpeä omasta jengistäni, että hunaja valuu perseestä!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On tämä Lukko kyllä niin sitkeä joukkue että enpä muista toista Lukko-joukkuetta. Ainakaan nykyjääkiekon historiassa. Vahalahti tippuu KalPa-sarjassa, shokki ja kaksi tappiota jonka jälkeen homma on käsitelty ja KalPa tippuu kyydistä kuin paska rattailta.

Tappara-sarja alkaa tappiolla 5-2 mutta käytännössä se oli maalin peli. Sen jälkeen Lukko ottaa kolme voittoa putkeen, ja tässä viimeisimmässä sulaa ensin 3-0 johto tasoihin, sen jälkeen vielä maalin johtokin tasoihin ja koko ajan tuntuu että Tappara on lähempänä joko johtomaalia tai jatkoajalla voittomaalia, mutta niin vaan Lukko sen voittomaalin tekee.

Perkeleen hienon kevään pojat on meille katsojille jo nyt pelanneet.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Hienosti menee, mutta kyllä pronssipeli olisi silti sellainen hapan karviasmarja tai vadelma. Olkoot sitten mitä siemeniä kylvetty tahansa viime keväänä, mutta nyt niiden soisi itävän finaaliin asti. Finaalipaikkaan minä olen tyytyväinen. Finaalissa jokainen voitto olisikin sitten lisää kuorrutetta kakun päälle.

Tässä kohtaa on turha summata kautta yhtään enempää. Pidetään katse horisontissa ja kädet ruorissa. Lukko-laiva seilaa nyt kohti aurinkoa. Kaikki muu on epävarmuutta ja pelkoa, sekä suomalaista äidinmaidosta opittua yli-nöyryyttä. Aivan turha pehmustaa tietä vaahtomuovilla pettymyksiä varten, koska moottoritie on nyt helvetin kuuma ja muovi sulaa. Lukko ei sula, Lukko on rautaa.

Pettymyksen vuosia on ollut ja mennyt. Sanotaan, että Lukon kannattajat ovat oppineet pettymään ja elämään epävarmuudessa, vailla menestystä. Asia ei kuitenkaan ole enää niin. Kolmas välierä paikka putkeen ei ole enää sitä perinteistä Lukkoa ja Raumaa. Asenteiden pitää muuttua viimeistään nyt.

Kokka kohti finaaleja.
 

Sashmowitz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta on vallan hienoa lukea Jatkoaikaa just nyt, kun provomiesten runkkuhetket taitaa siirtyä ensi syksyyn. En niistä vuosiin ole noteerannutkaan, mutta siistii luettavuutta.

Mä olen jo nyt nähnyt niin hienon Joukkueen, että vaikka homma luisuisi hävittyyn pronssiin, niin minimit on mun kriteereillä saavutettu. Sen mitä Joukkue nyt kaukalossa esittää, niin sen tarinan siemen kylvettiin viime kauden pronssipelin jälkeisissä tunnelmissa. Sama jengi pitkälti jatkoi ja joukkue oli kasassa jo juhannuksena. Niemisen Ville toi Niemisen Villen mausteeksi pihvin päälle. Paniikkihankintoja ei ole tehty. Tähän kokonaisuuteen on luotettu 120-prosenttisesti. Porukka on pitkän tarinan aikana hitsautunut yhteen. Eurajoen leiritykset, kalakilpailut, Mikkelin teatteriesitykset, Neste-ralli, Barcelonan reissu ja vaikka mitä. Toi porukka näyttää pärjäävän, vaikka kaikki sentterit puuttuisi. Perkele mitä äijiä!

Mä olen just nyt niin ylpeä omasta jengistäni, että hunaja valuu perseestä!

Kaikesta liikuttavan samaa mieltä. Ylipäänsä Dufvan aikana viime vuosien välierätappioineenkin on tämän rakkaimman joukkueen seuraamisessa kokenut sellaisia tunteita, joiden vuoksi ainakin minä kiekkoa seuraan ja harrastan. Niin ylä- kuin alamäkiäkin. Mutta sellaista henkeä, mikä joukkueesta tällä hetkellä huokuu, en muista aivan juuri kokeneeni. Rauhallista, varmaa uskoa omaan tekemiseen. Esim. edelliskeväänä kun Jokerit lähti puolivälierissä lomille päällimmäiset tuntemukset olivat hirvittävän kiiman sekoittuminen jopa tietynlaiseen kylläisyyteen ja silloinhan Lukko olikin Tapparalle semeissä täysi vastaantulija. Mutta nyt fiilis on totaalisen eri.

Ja tuon fiiliksen ja olotilan pääarkkitehtejä Dufvan ja valmennusjohdon lisäksi on ihan koko joukkue reserveihin asti. Suikkanen analysoi hyvin tänään joukkueen rakennusta toteamalla RD:n tavallaan aloittaneen joukkueen rakentamisen 'väärästä päästä'. Ensin hommattiin haalariosasto ja heidän ympärilleen on rakennettu pikkuhiljaa tulosyksiköt. Ja perusnegailijat voi tosiaan tulla taas syksyllä niillä saunakaveriläpillään mukaan mutta jumalauta mitä duunia esim. Riska&co tänään teki. Ei oo koskaan kuulunut suosikkipelaajiini mutta Radio Helsinkiä lainaten onhan tota nyt 'pakko arvostaa'!
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hienoja nautintoja joukkue on tosiaan tarjoillut playoffien ajan. Tunteiden vuoristorata on ollut melkoinen jo tässä vaiheessa. Toivottavasti matka on vasta puolessavälissä. Edellistä kirjoittajaa täytyy peesata, pronssipeli ei enää kelpaa tässä vaiheessa.

Parasta tässä joukkueessa on se, että mukana ei ole yhtään vapaamatkustajaa. Jos aiemmin Lukolle naurettiin kalliista materiaalista, jotka eivät jätä kaikkea kentälle, niin nyt ei enää naureta. Missään nimessä nimilista ei ole pudotuspelijoukkueiden aatelia, mutta otteet kaukalossa ovat. Aina kun yksi äijä putoaa pelistä, tulee tilalle uusi, joka suorittaa huikealla tasolla. Ei ole vain nimiä selissä, on taistelijoita riippumatta nimistä selissä. Suurin osa suorittaa aivan kykynsä ylärajoilla, mikä on pitkäjänteisen työn hieno palkinto. Ne ketkä eivät välttämättä suorita, tekevät sen, minkä vaivoiltaan pystyvät. Ketään nyt erityisemmin nimeämättä, niin näkeehän tuon kilometrien päähän, että jokainen kundi ei pelaa täysin ehjänä. Silti nämäkin lyövät kentälle kaiken, mitä on annettavissa. Tässä tarinassa on loistava käsikirjoitus. Toivotaan, että loppu on onnellinen!
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Esim. edelliskeväänä kun Jokerit lähti puolivälierissä lomille päällimmäiset tuntemukset olivat hirvittävän kiiman sekoittuminen jopa tietynlaiseen kylläisyyteen ja silloinhan Lukko olikin Tapparalle semeissä täysi vastaantulija.

Se Jokerien lomille passittaminen niillä pelaajilla, jotka oli käytettävissä, on varmaan tähän astisen elämäni hienoin kiekkomuisto. Tunnelma hallissa oli silloin aivan kiimainen, kuten mainitsit. Täyttä taikaa.

Itse olen seurannut Lukkoa jotain ~30 vuotta, joskin alle kymmenvuotiaan muistot ovat hataria. Aina on tie päättynyt kesken. Viimeisen kymmenen vuotta mun "fanitusta" on leimannut pakonomainen tarve kokea mestaruus, mutta nyt olen alkanut hiljalleen ymmärtää, että todennäköisesti tää matka siihen on se suurin nautinto. Nämä illat kuin tänäänkin. Nieminenkin on todennut, että matkalla pitää muistaa katsoa ulos ikkunasta maisemia.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Ekan kerran Raumalla pelissä 4-vuotiaana vuonna 1978. Paljon on aikaa kulutettu Äijänsuolla. Ensimmäisistä vuosista ei ole kovin hyvIä muistoja jäljellä mutta vuodesta -88 alkoi todellinen fanitus, joka kesti vuoteen 2000. Sen jälkeen olen ollut kannattaja. Sitä teen edelleen ja ne jotka minut tuntee, tietää että teen sitä täydestä sydämestä.
Nyt on vuoden 1995 jälkeen ensimmäisen kerran SE tunne... Silloin se loppui Lehdon polveen. Hetken se tuntui, että nyt se loppui Vahalahden polveen. Mutta jumalauta noita jätkiä! Saunakaverit Riska, Sipiläinen ja Jo. Virtanen. Käsittämätöntä! Eikä muut jää yhtään jälkeen.

Nyt vielä se yksi voitto Tapparasta. Sen jälkeen kirjoitetaan uutta tarinaa.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Virtanen ja Tikkanen: aivan huikeaa suorittamista. Harri oli viime keväänä täysin pihalla, mutta nyt nakuttelee hirmutehoja ja vääntää tasaväkisesti puolta metriä pidempiä vastustajia vastaan. Jesse on jopa Lukon paras pakki ainakin omassa päässä - ja otteet vain paranevat.

Täytyy antaa myös tunnustusta Piitulaiselle ja Jonnelle, jotka ovat hekin parantaneet pelaamista kuin sika juoksuaan.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänne voisi laittaa oikeastaan koko joukkueen nimet, mutta laitetaan nyt pari erikoismainintaa:

Jesse Virtanen. Jessen viimeisten 24 pelin aikana vastustaja on tehnyt vain 2 maalia tasakentällisin, kun Jesse on ollut kentällä. Jäätävän varmaa pelaamista, ilman kiekkoa ja kiekon kanssa. Edessä loistava tulevaisuus, kunhan rooli kasvaa. Maalikin oli eilen aika lähellä ennen Tapparan 4-4 tasoitusta.
Juho Tommila: Pelannut jälleen pofeissa runkosarjaa paremmin ja antoi syötöt eilen pelin kannalta todella tärkeisiin maaleihin. Lisäksi +3 eilen. Kun saa otteisiinsa tasaisuutta, Juholla on paljon nähtyä enemmän annettavaa Liiga-tasolla.
Joonas Komulainen: Jätkä on pieni kuin mikä, mutta mitä sitten: Sydäntä ja taitoa löytyy sitäkin enemmän. Onneksi Lukko hankki Joonaksen, vaikka aluksi miehen kykyjä epäilinkin.
Tuhma-Olavi: Dufva, Rajala ja kumpp. Koittakaa saada Tuhmalle sopimukseen pituutta vuosi-pari lisää ASAP!
Harri Tikkanen: Hyvää työtä kokoajan. Tämä on nyt sitä ensimmäisen Lukko-kauden Harri Tikkasta.
Riksan ketju: On varmasti paras roolissaan tällä hetkellä.
Hauskempi Forsberg: Taistelija vailla vertaa. Tällaisia pelaajia tarvitaan.

Ei tällä erää muuta tähän ketjuun.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se olis kyllä kivaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös