Ei tässä mitään mestaruussauna-ketjua ole oltu avaamassa. Olen kuitenkin tunnelmissa siitä, että kerrankin on kasassa joukkue, jolla pitäisi realistisesti taistella mestaruudesta. Näin oli viimeksi RD:n kolmannella kaudella eli joskus neljä vuotta sitten.Ei nyt mennä asioiden edelle vielä. Vaikka koko lyhyen historiani täällä olenkin pyrkinyt luomaan buumia nimenomaan tähän joukkueeseen, niin seitsemästä ensimmäisestä runkosarjapelistä on vielä erittäin pitkä matka kevään finaaleihin.
Ja kuten olen aiemmin todennut, tämä on se kausi. Jos nyt ei tähdätä kannujahtiin, niin milloin sitten? Itse menisin vielä niinkin pitkälle, että kiinnittäisin Bonon alakertaan vuoden paperilla. Mitä järkeä himmailla, kun Virran viimeinen kausi on polkaistu käyntiin ja odotukset sen mukaiset?
Tämä juuri on positiivista. Ei pidä odottaa liikoja syksyn peleiltä. Tärkeintä on, että päästään kuuden joukkoon - ja mielellään kotietuun - tyylistä välittämättä. Kaikista vähiten haluan, että Lukko on kuin viime vuosien TPS: syksyn tasainen suorittaja ja erinomainen runkosarjajoukkue.Yksi mies ei kesää (mestaruutta) tee, mutta on loistava homma Taren paluu.
Positiivista oli nähdä Pekan kommentit siitä, ettei valmennus ole tyytyväinen pelisysteemiin. Positiivista on se, että heikommallakin pelillä tulee pisteitä ja porukka pelaa uhrautuvasti, sekä taistellen.
Paremmin on mennyt tuloksellisesti kuin odotin. Lukon peli tulee kaiken järjen mukaan paranemaan, kun pakistoon saadaan lisää käsiä ja kun ulkomaalaiset pääsevät pelituntumaan kiinni. Westerholmien kiekottelussa on jo samanlaisia mukavia värinöitä kuin Gagnon-Vaha -tandemilla.