Positiivisuusketju

  • 2 161 612
  • 11 091

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei nyt mennä asioiden edelle vielä. Vaikka koko lyhyen historiani täällä olenkin pyrkinyt luomaan buumia nimenomaan tähän joukkueeseen, niin seitsemästä ensimmäisestä runkosarjapelistä on vielä erittäin pitkä matka kevään finaaleihin.
Ei tässä mitään mestaruussauna-ketjua ole oltu avaamassa. Olen kuitenkin tunnelmissa siitä, että kerrankin on kasassa joukkue, jolla pitäisi realistisesti taistella mestaruudesta. Näin oli viimeksi RD:n kolmannella kaudella eli joskus neljä vuotta sitten.

Ja kuten olen aiemmin todennut, tämä on se kausi. Jos nyt ei tähdätä kannujahtiin, niin milloin sitten? Itse menisin vielä niinkin pitkälle, että kiinnittäisin Bonon alakertaan vuoden paperilla. Mitä järkeä himmailla, kun Virran viimeinen kausi on polkaistu käyntiin ja odotukset sen mukaiset?

Yksi mies ei kesää (mestaruutta) tee, mutta on loistava homma Taren paluu.

Positiivista oli nähdä Pekan kommentit siitä, ettei valmennus ole tyytyväinen pelisysteemiin. Positiivista on se, että heikommallakin pelillä tulee pisteitä ja porukka pelaa uhrautuvasti, sekä taistellen.
Tämä juuri on positiivista. Ei pidä odottaa liikoja syksyn peleiltä. Tärkeintä on, että päästään kuuden joukkoon - ja mielellään kotietuun - tyylistä välittämättä. Kaikista vähiten haluan, että Lukko on kuin viime vuosien TPS: syksyn tasainen suorittaja ja erinomainen runkosarjajoukkue.

Paremmin on mennyt tuloksellisesti kuin odotin. Lukon peli tulee kaiken järjen mukaan paranemaan, kun pakistoon saadaan lisää käsiä ja kun ulkomaalaiset pääsevät pelituntumaan kiinni. Westerholmien kiekottelussa on jo samanlaisia mukavia värinöitä kuin Gagnon-Vaha -tandemilla.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja kuten olen aiemmin todennut, tämä on se kausi. Jos nyt ei tähdätä kannujahtiin, niin milloin sitten?

Lainaan nyt vain lyhyen pätkän viestistäsi, joka saattaa mennä jopa ohi tarkoituksesi.

Asioita täytyy katsoa eteenpäin ja tulevaisuuteen ja Lukon tarkoitus onkin strategiallaan tehdä pysyvä tilanne, jossa siitä kannusta taistellaan jokainen kausi. Olen aina hyvin epäileväinen näihin se kausi puheisiin, koska mestaruus vaatii kuitenkin pitkäjänteistä työtä, eikä yhden vuoden panostuksilla missä kaikki lyödään yhteen keväseen yleensä tuota tulosta. Todennäköisimmin se kannu voidaan joskus tänne saada, kunhan pysytään nykyisessä hyvässä linjassa Kallen kanssa, jossa mennään askel kerrallaan eteenpäin. Jatkuvuus on tärkeämpää, kuin all-in yhtenä keväänä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Asioita täytyy katsoa eteenpäin ja tulevaisuuteen ja Lukon tarkoitus onkin strategiallaan tehdä pysyvä tilanne, jossa siitä kannusta taistellaan jokainen kausi. Olen aina hyvin epäileväinen näihin se kausi puheisiin, koska mestaruus vaatii kuitenkin pitkäjänteistä työtä, eikä yhden vuoden panostuksilla missä kaikki lyödään yhteen keväseen yleensä tuota tulosta. Todennäköisimmin se kannu voidaan joskus tänne saada, kunhan pysytään nykyisessä hyvässä linjassa Kallen kanssa, jossa mennään askel kerrallaan eteenpäin. Jatkuvuus on tärkeämpää, kuin all-in yhtenä keväänä.
En minä mitään "all-in"-uhkapelaamista ole ehdottanutkaan. Lukko on nimenomaan oikealla uralla pitkäjänteisyyden suhteen; Virran projekti on nyt jatkunut kolme vuotta ja tuottamassa hedelmää, vaikka tuloksellisesti ollaankin vielä alisuoritettu.

Aiemmilla kausilla jätettiin ylimääräiset hankinnat tekemättä ja luotettiin nuoriin. Ihan hyvä taktiikka tulevaisuuden kannalta ja sopi etenkin viime kauteen, jolloin oli hyvin hankala menestyä heikon alkukauden ja vanhojen sopimusten takia.

Pitkällä aikavälillä Lukko voi valita, pyrkiikö se menestymään houkuttelevana kasvattiseurana vai menestystä tavoittelevana kärkipään organisaationa. Menestys vaatii kuitenkin paljon rosterilta, joten aina ei voida tyydyttää molempia tarpeita.

Demonstroidaanpa pointtiani. Tässä on Tapparan pakisto HIFK-ottelussa:

Vittasmäki - Suhonen
Blood - Kemiläinen
Ytterrell - Mäntylä
Rouhiainen

Onko tämä nyt sitten jotain perseen näyttämistä Rouhiaiselle? Ei mielestäni. Huippujoukkueissa pelipaikasta joutuu taistelemaan. Toisaalta se tarkoittaa sitä, että kentälle päästessään saa nauttia hyvästä joukkuepelaamisesta ja menestysmahdollisuuksista.

Kärppien puolustus edellisessä ottelussa:

Krejcik - Heshka
Byström - Niemelä
Kukkonen - Niemelä
Huttula

Ei sielläkään ole kahta-kolmea junnua vakiminuuteilla, vaan pelipaikan eteen saa tehdä tosissaan töitä. Toisaalta nuorille annetaan myös näytönpaikkoja ja palkitaan hyvistä otteista. Näin Lukossakin tuleee mielestäni toimia. Nyt on toimittu (pakon edessä) niin, että siellä on Palojärveä ja kumppaneita peluutettu kovissa paikoissa ja sitten viltitetty, kun virheitä on tullut.

Kyllä kokoonpanoon mahtuu myös kehittyviä nuoria pelaajia. Menestymisen kannalta on kuitenkin aivan keskeistä, että pelaavassa kuusikossa on vain sellaisia pakkeja, jotka pysyvät vauhdissa ja pystyvät toteuttamaan pelisuunnitelmaa. Nyt alkukaudella on ollut vähän niin, että koska pakiston kiekollinen taito on ollut puutteellista, on jouduttu himmailemaan ja keskittymään tiiviiseen puolustuspeliin. Se on toistaiseksi riittänyt, koska maalivahtipeli on ollut skarppia ja ylivoima tehokasta.

Siinä missä tällä menolla voidaan hyvinkin olla suorassa pof-paikassa kiinni, näen, että joku Tappara repii kukkoset, palojärvet ja vainiot riekaleiksi paras seitsemästä -sarjassa. Sen takia koen, että puolustusta voisi vahvistaa nykyisestään. Katsotaan toki vielä, miten Heinolan tilanteessa käy.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
...Nyt on toimittu (pakon edessä) niin, että siellä on Palojärveä ja kumppaneita peluutettu kovissa paikoissa ja sitten viltitetty, kun virheitä on tullut.

... että joku Tappara repii kukkoset, palojärvet ja vainiot riekaleiksi paras seitsemästä -sarjassa. Sen takia koen, että puolustusta voisi vahvistaa nykyisestään. Katsotaan toki vielä, miten Heinolan tilanteessa käy.
Kuten laitoit pakon edessä. Kun ei ole (ollut) tietoa Reunasen ja Heinolan paluusta, niin mielestäni olisi ollut liian suuri taloudellinen panostus hankkia kokeneita hyviä pakkeja "varmuuden vuoksi". Ei niitä hyviä kokeneita halvalla saa ja huonoja ei ainakaan kannata ottaa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lukon peli näyttää kannattajile erittäin tylsältä ja kieltämättä olisi kiva nähdä kun painetaan sellaiset 5-6 häkkiä aina vastustajan verkkoon. Todellisuudessa Lukko pelaa yhtä kurinlaisesti tällä hetkellä, kun parhaimmillaan Dufvan aikana ja on aivan mielettömän vaikea joukkue vastustajalle. Paljon samaa Kärppien pelin kanssa ja sekös on ihan hyvä asia.

Erityinen plusmaininta, että erikoistilannepelaaminen on aivan jäätävän hyvää ja siitä kertoo tilastot. Pelin sisällä käytännössä tärkein osa-alue ja se on tilastoistakin luettavissa kunnossa.
 

Samppub

Jäsen
Silloin kun Lukko voittaa, Lehkosen Ikaa vituttaa eli minua hymyilyttää. Hieno voitto!
Tämä ei kyllä pidä paikkaansa.
Viime aikoina Telian lähetyksissä Ika on ollut niin isoilla sinikeltapöksyillä varustettu. Rinnastanut Lukon jo miltei Tapparan rinnalle tyylikkäimmin/tylyimmin voittavista jengeistä. Kehunut puolustuspeliä, intohimoa ja sanonut, että KUN hyökkäyspeli alkaa toimimaan niin varokaa vain muut.

Unohtakaa jo Ikan aiemmat ja päivittäkää itsenne tähän päivään.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Silloin kun Lukko voittaa, Lehkosen Ikaa vituttaa eli minua hymyilyttää. Hieno voitto!

Tämä vaikuttaa jo vähän väljähtäneeltä 'palstatotuudelta'. Ika on kehunut Lukkoa ja etenkin sen pelaajia lähiakoina. Kukkonen sai esim. tänään paljon posia. Vai onko minulta mennyt ohi, että millä foorumilla Ika nykyään Lukkoa mollaa?

Ketjun aiheeseen, niin se on muuten silläviisiin, että Lukolla on kaksi hyvää kassaria! Vähän oli pelko persiissä ennen kauden alkua, että iso vaihtuvuus tietää taas vaikeaa alkukautta. Mitä vielä, kassarit ovat hoitaneet työnsä mallikkaasti ja pitäneet heikoilla hetkillä joukkueen voitossa kiinni, ja tehokas ylivoima hoitanut loput. Noin kärjistäen. Ja mainitaan nyt erityisesti vielä Elo, hyvää tekemistä! Puolustaa, takakarvaa, menee pieniin väleihin. Kyllä ne maalitkin sieltä vielä tulee.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä ei kyllä pidä paikkaansa.
Viime aikoina Telian lähetyksissä Ika on ollut niin isoilla sinikeltapöksyillä varustettu. Rinnastanut Lukon jo miltei Tapparan rinnalle tyylikkäimmin/tylyimmin voittavista jengeistä. Kehunut puolustuspeliä, intohimoa ja sanonut, että KUN hyökkäyspeli alkaa toimimaan niin varokaa vain muut.

Unohtakaa jo Ikan aiemmat ja päivittäkää itsenne tähän päivään.
Just näin. Kyllä Ika ainakin tänään kehui Lukkoa vuolaasti ja ekan erän kehut Tepsille menivät aiheesta. Kukkosta nosti lopussa framille ja siinäkin oli ihan asian äärellä.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Onhan tuo positiivinen asia, että isot kysymysmerkit, maalivahti- ja puolustuspeli, ovat toimineet varsin mallikaasti alkukaudesta. Mennään ns. tärkeysjärjestyksessä eteenpäin. Hyökkäyspelikin alkaa väistämättä toimia paremmin näillä miehillä. Tällä hetkellä hyökkäyksessä muutama pelaaja alisuorittaa rankasti.
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Voin kompata yllä olevia. Ikalla on ollut enemmän positiivista sanottavaa Lukosta kuin negatiivista. Olen katsonut kaikki Lukon pelit Telialta.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lisään vielä yhden pelaajan nimeltä. Nimittäin Miska Kukkonen on pelannut aivan loistavasti ottelusta toiseen ja miehellä tosiaan ikää vasta 19 vuotta.

Itse olen tästä hieman eri mieltä. Omissa on kyllä hyvä vääntäämään ja kaksinkamppailuissa, mutta kiekon kanssa epävarma. Kiekot tuntuu pomppivan jatkuvasti ja välillä tulee näiden takia pahoja tilanteita omissa. Itse pistäisin ensi viikolla Laitisen Kukkosen tilalle ja Kukkonen 7. pakiksi.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olen tästä hieman eri mieltä. Omissa on kyllä hyvä vääntäämään ja kaksinkamppailuissa, mutta kiekon kanssa epävarma. Kiekot tuntuu pomppivan jatkuvasti ja välillä tulee näiden takia pahoja tilanteita omissa. Itse pistäisin ensi viikolla Laitisen Kukkosen tilalle ja Kukkonen 7. pakiksi.

Kukkosella aika iso loukkaantumissarja takana. Sama oli Reunasella. Mutta varmaan itsekin huomaat, että on jo nyt kohtuu hyvä ja parantaa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kukkosestahan Ika sanoi että vielä kun syötöt alkavat menemään omille, niin tässä on hemmetin hyvä pakki. Kukkosella on nyt takanaan reilu parisenkymmentä Liiga matsia, joten toivotaan nyt terveyttä ja hyvä (meille) tuosta tulee. Kukkosen peltyyli vaan on sellainen, että kroppa on varmasti kovilla.

Positiivista on se, että en oikeastaan ketään haluaisi tällä hetkellä Lukosta pois potkia tai haukkua. Roolit on aika hyvin kohdillaan ja moni pystyisi isompaankin rooliin tällä hetkellä. Lisäksi Reunaselta hieno ja maltillinen tulo joukkueeseen, kun muistetaan että Reunanen ei ole ennen tätä viikkoa edes käynyt joukkueen kanssa jäällä koko kesänä.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olen tästä hieman eri mieltä. Omissa on kyllä hyvä vääntäämään ja kaksinkamppailuissa, mutta kiekon kanssa epävarma. Kiekot tuntuu pomppivan jatkuvasti ja välillä tulee näiden takia pahoja tilanteita omissa. Itse pistäisin ensi viikolla Laitisen Kukkosen tilalle ja Kukkonen 7. pakiksi.
Kukkonen ja Laitinen ovat erityylin pelaajia, joten eiköhän Vili ota Vainion paikan kun tulee pelaamaan.

Ika muuten kehui Sevästä ja sanoi että Ronin ansiosta Press on saanut pelata niin kuin on pelannut.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oikeastaan kreijcik on ainoa kaveri, jota on ikävä, kun miettii viime kauden joukkueesta poistuneita, vaikka moni muidenkin poistuneiden perään keväällä haikaili. Kuka vaihtaisi esim. kaksoset Keräsen ja Ilomäkeen? Mun mielestä viime kauden puutteet on analysoitu hyvin ja ainakin nyt tehdyt ratkaisut vaikuttavat oikeilta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eka peli paikan päällä ja haluan kyllä kehua erikseen vielä Roni Sevästä. Kovaa taistelua, vuorenvarmaa peliä, ja ei ota kiekollisena minkäänlaisia riskejä. Ikinä.
 

Haka Maori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikeasti selitettävissä
Eka peli paikan päällä ja haluan kyllä kehua erikseen vielä Roni Sevästä. Kovaa taistelua, vuorenvarmaa peliä, ja ei ota kiekollisena minkäänlaisia riskejä. Ikinä.

Moni ei välttämättä huomaa tai osaa arvostaa, mutta on aivan saatanan loistava tuki Pressille.

Todella pyyteetöntä työtä illasta toiseen.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Uskon, että moni arvostaa Seväsen työtä. Sitä ei vaan tuoda niin usein esille. Itse ainakin pidän loistavana upgradena aikaisempien vuosien peruspakkeihin. Jokainen kuitenkin tietää, että hän peruspakkina pystyy myös hyökkäysratkaisuihin.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Positiivista on voittoputken jatkuminen vaikka peli ei vieläkään näyttävää ole.
Erikoistilanne pelaaminen on huipppua tällä hetkellä sillä nämä maalin pelit ratkaistaan.
Pakko myös kehua maalivahti peliä siinä on toistaiseksi tapahtunut joukkueen suurimmat tasonnostot
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös