On todella positiivista, että tätä kautta on yksi peli vähemmän jäljellä.
Totta! Tämähän se on jokaisella kaudella positiivisin uutinen Pitsiturnauksen jälkeen Lukon kannattajilla.
On todella positiivista, että tätä kautta on yksi peli vähemmän jäljellä.
Sport suli uskomattomasti 2 maalin johdosta ja Kärpät otti 2 pistettä. Helpotti ainakin vähän Lukon työtä, vaikka pitäisi niitä pelejä itsekin alkaa taas voittamaan.
Ilveksellä ja Sportilla on vielä kahdet keskinäiset. Jos nuo jakautuisivat tällä hetkellä Lukon kannalta optimaalisesti, niin noilla kahdella olisi noiden pelien jälkeen 68p. Mutta pitäisi niitä voittoja pikkuhiljaa alkaa ottamaan. Mutta mahdollisuudet ovat taas omissa käsissä. Voittamalla kaikki loput pelit varsinaisella ollaan varmasti sääleissä. Mutta jos häviö tulisi Sportille, Ilvekselle taikka Jukureille, niin mahdollisuudet ovat taas aika heikot. Huomisesta pelistä 0-1p ja homma ei taas ole omissa käsissä (teoreettisesti).Ei tuohon 10. sijaan ihmeitä tarvita, kun siitä sijasta taistelevat joukkueet häviävät lähes kaikki pelit.
Kaudella 2007-2008 TPS oli runkosarjan 10. ja pisteitä kertyi tuolloin 67. Tuolloin runkosarjassa pelattiin 56 kierrosta, joten pistekeskiarvo oli 1,20. Eli tällä kaudella 71 pistettä olisi keskiarvona hieman vähemmän kuin tuolla kaudella. Mutulla sanoisin että vähän paremmin pitäisi pinnoja kyllä kerätä, mutta kattellaan miten käy.Kieltämättä tässä sellainen olo tulee, että Lukolle oikein tarjotaan tuota säälipaikkaa, kun päävastustajat häviävät juuri sopivasti. Ainoa vaan, että noilla päävastustajilla on varmaan sama fiilis. Johtuu tietysti siitä että nämä sijoilla 10-15 olevat joukkkueet on näillä sijoilla ihan syystä; ne häviävät huomattavan paljon pelejä. Eli ei tarttis kuin itse vähän voittaa välillä niin homma olisi kotona.
Todellinen alempi loppusarja on siis menossa, ja sen voittaja lienee kaikkien aikojen pienimmällä pistemäärällä sääleihin päässyt joukkue?
Juuri olin kirjoittamassa, että pitkästä aikaa Lukolla on tänään peli, joka ei ole pakkovoitto, vaan pisteet olisi lähinnä tervetullut bonus. Sport kun pitäisi ensi viikolla voittaa kävi tänään miten vaan, ja sitten kun voittaa kotipelit niin eikös se jo riitä (tai lisäksi 11.3. Tampereen peli voittamalla riittää ainakin).Jos tänään voitetaan varsinaisella, voidaan olla samoissa pisteissä kuin sijalla 10. oleva joukkue, vielä kun Saipa avustaisi Ilveksen kanssa. Vaihteeksi taas sellainen tilanne että pakkovoitto pitäisi ottaa kun perseiltiin Jukureita vastaan ja Jukurit saivat napattua kaksi pistettä. Jos tuo oltaisiin voitettu varsinaisella, niin oltaisiin tällä hetkellä sijalla 10 (3p voittojen turvin). Huomenna taas 3p jakaantuu Ilveksen ja Sportin kesken, HPK:lta tarvittaisiin apuja Jukureiden suhteen. Toki jos tänään noustaan pari sijaa, niin huomenna tiputaan todennäköisesti yksi pykälä alaspäin. Tiistaina jatkuu Sportia vastaan.
Vaikka Lukko ei ottaisi 4.3. mennessä pistettäkään ja pahimmat kilpailijat ottaisivat maksimit, niin silti taitaisi vielä olla mahdollista Lukon päätyä 79 pisteeseen ja teoriassa kymppisijalle (ei toki realismia). Sarjataulukkolaskurissa tuota nopeasti pyöritin, virheet mahdollisia.4.3 taitaa olla se päivä jolloin on mahdollista että teoreettisetkin mahdollisuudet ovat menneet.
Toki tuo riippuu erittäin paljon muiden peleistä, mutta jos Ilves voittaa tänään ja Lukko häviää, niin vaikeassa paikassa ollaan. Varsinkin kun Ilves ja Sport jakavat keskenään 6p.Juuri olin kirjoittamassa, että pitkästä aikaa Lukolla on tänään peli, joka ei ole pakkovoitto, vaan pisteet olisi lähinnä tervetullut bonus. Sport kun pitäisi ensi viikolla voittaa kävi tänään miten vaan, ja sitten kun voittaa kotipelit niin eikös se jo riitä (tai lisäksi 11.3. Tampereen peli voittamalla riittää ainakin).
Erona tuossa on että sisällytin itse 4.3 päivän pelit mukaan tuohon. Sinä ilmeisesti et? Päätellen tuosta 79p teoreettisesta maksimista.Vaikka Lukko ei ottaisi 4.3. mennessä pistettäkään ja pahimmat kilpailijat ottaisivat maksimit, niin silti taitaisi vielä olla mahdollista Lukon päätyä 79 pisteeseen ja teoriassa kymppisijalle (ei toki realismia). Sarjataulukkolaskurissa tuota nopeasti pyöritin, virheet mahdollisia.
Ei, kyllä mä sen otin mukaan, mutta sähläsin ja olin merkinnyt Lukolle voiton tämänpäiväisestä. Eli 4.3. tosiaan voi olla kausi ohi teoriassakin huonoimmillaan.Erona tuossa on että sisällytin itse 4.3 päivän pelit mukaan tuohon. Sinä ilmeisesti et? Päätellen tuosta 79p teoreettisesta maksimista.
Minusta taas riippuu erittäin paljon Lukon ja näiden päävastustajien keskinäisistä peleistä, mutta toki muidenkin.Toki tuo riippuu erittäin paljon muiden peleistä, mutta jos Ilves voittaa tänään ja Lukko häviää, niin vaikeassa paikassa ollaan. Varsinkin kun Ilves ja Sport jakavat keskenään 6p.
Jos tänään hävitään ja kaikki loput voitetaan varsinaisella, niin sanoisin että säälipaikka on hyvin todennäköinen. Jukurit ei saisi hukata pistettäkään (keskinäisen lisäksi) ja Sport saisi vissiin pisteen hukata lopuista keskinäisen lisäksi. Ilves keräisi jokatapauksessa kuusi pistettä vähemmän ja olisi ulkona. Kun tässä on tähän asti koko kausi kilpaa hävitty, niin vaikea uskoa tuollaisiin - paitsi tietysti Lukon osalta!Toki jos tänään hävitään ja kaikki loput voitetaan varsinaisella, on säälipaikka hyvinkin mahdollinen.