Kun et kerran tunnu tietävän niin valaisen hieman. Kyseisen koiran omistaja on Jääkiekko TPS:ssän kapteeni ja tämän fledan omistaja samaisen jengin valmentaja. Täten liittyvät JÄÄKIEKKOON. Tämä sivusto muistaakseni oli jääkiekko, eikä potkupallo foorumi. Voi toki olla, että asia on muuttunutkin.
Täytyy kyllä ottaa nöyränä vastaan tällainen opetus, taas voi tuntea itsensä viisaammaksi kuin tänä aamuna herätessä.
Vakavasti puhuen, tyylisi vituttaa aika lailla, mutta koitan silti pysyä asiallisena. Ymmärrän kyllä sen, että jääkiekkoaiheiselle foorumille ei lähtökohtaisesti kuulu jalkapalloa koskeva keskustelu. Ei mulle tulisi mieleenkään mennä kirjoittamaan yo. kaltaista hehkutusviestiä ensimmäisen kvartaalin seurantaketjuun tai johonkin vastaavaan ketjuun, jossa puhutaan vakavasti ja yksiselitteisesti jääkiekosta. Tosiasia kuitenkin on, että TPS on yleisseura ja joissain asiayhteyksissä on täysin perusteltua mainita myös seuran muu lajitoiminta - esimerkkinä vaikka parannusehdotus-ketju, jossa on täysin perustellusti ehdotettu suurempaa yhteistyötä seuran eri lajien välille - "Miten tämä liittyy jääkiekkoon?".
Tämän ketjun idean taas olen otsikon ja jo kirjoitettujen viestien perusteella ymmärtänyt siten, että TPS-kannattajat voivat vapaasti ja kieli poskessakin heitellä tänne positiivisina pitämiään asioita. Jos olisi ihan oikeasti tarvetta tiukkapipoiluun, niin voisi vastaavasti tylyttää, että joku Vahalahden koira nyt on täysin irrelevantti seikka keskusteltaessa jääkiekko-TPS:ään liittyvistä oikeasti positiivisista asioista - jälkimmäisiä voisivat olla vaikkapa ne jo mainitut seikat, että ulkkarit ovat pelanneet hyvin, maalivahdit ovat laadukkaita, kannatustoiminta on elpynyt jne. Summa summarum, sillä että TPS:ää jääkiekossa kannattava voi SM-liigajoukkueen kyntäessä pohjamutia iloita edes muiden lajien menestyksestä, on edellä mainitut TPS:n yleisseuratausta ja tämän ketjun yleinen sävy huomioon ottaen mielestäni ihan riittävä liityntä jääkiekkoon.
Lajirajat ylittävä keskustelu Jatkoajassa ei muutenkaan ole mikään TPS:ää koskeva erityispiirre. Esimerkiksi HIFK-puolella käytiin taannoin mielestäni erittäin mielenkiintoista keskustelua siitä, voiko HIFK:ta jääkiekossa kannattava henkilö fanittaa HJK:ta jalkapallossa. Väittely oli ajoittain hyvinkin kiihkeää, mutta en ainakaan itse muista, että siellä olisi kukaan ruvennut palstapoliisina valittamaan, ettei tällaisesta aiheesta kuulu jääkiekkoaiheisella palstalla edes puhua.
No, mielipidekysymyksiähän nämä. Se asia sen sijaan on fakta, että Jatkoajassa keskustelun pysymisestä asiassa vastaavat viime kädessä moderaattorit. Jos heiltä tulee kehotus olla kirjoittamatta tällaista enää jatkossa, hyväksyn sen lähtökohtaisesti mukisematta. Sulla ei sen sijaan ole mitään valtuuksia ruveta opettamaan, ei mulle eikä kenellekään muulle, mistä täällä on sallittua kirjoittaa. Tai jos on, niin tee sen asiaankuuluvan nimimerkin alta.
Tämä jankkaaminen nyt ei varmuudella liity enää ketjun aiheeseen, mistä pahoitteluni muille lukijoille. Tämä riittäköön siis osaltani tästä.