Niin on. Runkopelaajia -> Vittasmäki, Laakso, Virtala, Tuomainen...
Mikäli näille pitäisi Norren mielestä tehdä jatkopahvit, niin sanoisin että viimeinen kiekko kypärään oli liikaa...
Minä ymmärsin tuon Norren sanomisen ennemminkin niin, että toimistolla arvotaan tällä hetkellä että tehtäisiinkö jatkoja nykyisten kanssa vai otettaisiin uusia. Ja Norre on nyt sitä mieltä että näitä tiettyjä ratkaisuja on tehtävä eli päätettävä suuntaan tai toiseen koska kohta ei saa enään ketään.
Menee ketjussa aika offtopikiksi mutta ongelmelma on kyllä aika kimurantti koska meillä on runko joka on vuodesta toiseen ollut "hyvä" mutta sattunut vain "alisuorittamaan" paria suonenvetoa lukuunottamatta. Joku voisi tietysti sanoa että runko on heikohko ja ylisuorittanut parin suonenvedon verran.
Mutta anyway. Mulle on jäänyt A.Mountainista todella ylimielinen kuva (mä voin kusettaa faneja näillä mun sanankäänteillä "emme ole myyneet, vaan ne ovat kysyneet") sekä organisaatiosta sellainen että kun selkäsi käännät niin edes saippuaa ei tarvitse tiputtaa kun mora on jo selässä. Eli itse jos olisin pelaaja, niin minä en TPS:ään pelaamaan tulisi jos mihinkään muualle pääsee.
Sitten TPS:llä jää vaihtoehdoiksi ne jämät jotka nyt ei nähdysti tarjoa mitään muuta kuin junnutkaan.
Jotta saadaan tästä jotenkin positiivisuusketjun kamaa, niin tarjoan skenaarion jolla tästä päästään ulos. TJ:lle, UTJ:lle kenkää ja hallitus ymmärtää virheensä (koska vaihtoon en usko edes fantasioissani) ja päättää vetäytyä täysin taustalle ja antaa TJ:lle hänelle kuuluvat työkalut ja työrauhan. Tämän jälkeen TJ:ksi saadaan jokin suoraselkäinen jääkiekkoihminen joka ymmärtää talouspuolesta. Tämän jälkeen tulee julkisuuteen ja sanoo että koko homma on vedetty ihan vihkoon ja TPS ei tällä hetkellä ole houkutteleva tuote niin katsojille kuin pelaajillekkaan mutta tähän tehdään muutos.
Noista meijän jätkistä saa kaavittua ihan hyvän nelosketjun. Tämän lisäksi meillä on kentällinen siellä junnuja, joita voidaan peluuttaa tämän kunnianpalautus projektin yhteydessä. Sitten kiinnitetään sinne pari ulkkaria jotka eivät ole mitään Sextoneita tai Pareita vaan ennemminkin asenteeltaa Seigon näköisiä jotka eivät anna ikinä periksi. Sitte puolustukseen haalitaan jokin lupaava kotimainen junnu vähän liian isolla rahalla ja lyödään pelaavaan kokoonpanoon ja pari ulkkaria jos nykyisiä ei saada pidettyä. Ja tämän jälkeen pelataan Suikkaan näköistä duunarilätkää jossa kenenkään selkä ei koskaan suoristu ja niitä suolenpätkiä jää kentälle. Kauden päätteeksi mestaruus on pääsy sääleihin, mutta mitä tärkeintä näin saadaan luotua kokemusta ja harmoniaa joukkueen rungon ympärille ja sitä seuraavalla kaudella meillä onkin jo realistiset mahdollisuudet suoraan playoff paikkaan kunhan organisaatiosta jää kuva ulospäin että nyt siellä tiedetään mitä tehdään, kaikki puhaltavat yhteen hiileen ja suunta on selkeä. Tämän jälkeen rosteriin saadaan ehkä houkuteltua jotain pelaajiakin.