Mainos

Posilaari

• 889 279
  • 4 529

stiffler

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
En vain jaksa uskoa, että jos esim. Ketterä tai K-Vantaa voittaa Mestiksen, niin Liiga haluaa järjestää mitään "tasonmittauskarsintoja" joukkueille, joilla ei ole mitään edellytyksiä nousta.

Olen erittäin mielelläni väärässä tämän mielipiteen kanssa. Kunhan vain Jyp ei putoa. Liigasta tulisi kovin tylsä ilman paikallisvastusta.
Eihän se nyt mikään uskon asia ole tai enää edes liigan halusta kiinni, että järjestäänkö karsinnat vai ei.

Vai jätetäänkö samalla logiikalla finaalit pelaamatta, jos kaikki massijoukkueet ovat ulkona ja finaalijoukkueet tulevat vaikka Lappeenrannasta ja Kouvolasta? Kyse on kumminkin ammattilaissarjasta eikä mistään korttelikiekosta.

Ohjelma on luotu ja sen voisi muuttaa korkeintaan jonkinlainen pandemia tai sota.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Perustele edes. On meinaan niin outo väite.
Miksi pelataan koko mestistä, jos vain yhdellä joukkueella on merkitystä.
Ollaanhan Mestistä pelattu vaikka sieltä ei ole kellään ollut mahdollisuutta nousta vuosikausiin ilman kabinettia. Jokereiden takiahan Liiga avattiin. Joku pieni seura ulos ja iso sisään.

Ja kertokaa minulle, mikä järki olisi pelata karsintoja, jos karsinnoissa kohtaisivat esim. Ilves/Kärpät ja KeuPa HT? (tiedän että todella epätodennäköinen skenaario) Luuletteko todella että vaikka KeuPa onnistuisi karsinnat voittamaan, Liigaa pelattaisiin Keuruulla 25-26? Olisiko ne karsinnat vaikka KeuPa voittaa, mutta ei nousekkaan?

Ja kuten sanoin, olen todella mielelläni tässä asiassa väärässä. Tän Liigan kanssa vaan joutuu usein pettymään.

Suosikkijoukkue
KalPa sympatiat KooKoo
Ollaanhan Mestistä pelattu vaikka sieltä ei ole kellään ollut mahdollisuutta nousta vuosikausiin ilman kabinettia. Jokereiden takiahan Liiga avattiin. Joku pieni seura ulos ja iso sisään.

Ja kertokaa minulle, mikä järki olisi pelata karsintoja, jos karsinnoissa kohtaisivat esim. Ilves/Kärpät ja KeuPa HT? (tiedän että todella epätodennäköinen skenaario) Luuletteko todella että vaikka KeuPa onnistuisi karsinnat voittamaan, Liigaa pelattaisiin Keuruulla 25-26? Olisiko ne karsinnat vaikka KeuPa voittaa, mutta ei nousekkaan?

Ja kuten sanoin, olen todella mielelläni tässä asiassa väärässä. Tän Liigan kanssa vaan joutuu usein pettymään.
Skenaario tässä ois se, jos KeuPa voittaisi koko roskan ja vielä karsinnat, niin sehän voi kieltäytyä ottamasta liigapaikkaa vastaan. Suurempi kysymys tässä olisi se, että saako hävinnyt joukkue tämän takia kuitenkin jatkaa liigassa. Mielestäni ei. Se olisi reilua ja suoraselkäistä touhua.

Juzz1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa & IPK

Liiga tiedottaa: Kauden 2024–25 sarjamuotoon merkittäviä uudistuksia​

Mikäli karsintasarjan voittaa Mestis-seura, jonka lisenssihakemus ei ole mennyt läpi lisenssiprosessissa tai hakemusta ei ole tehty lainkaan, seuralla on 30.4. asti aikaa tehdä hakemus tai täydentää sitä.

Hakemuksen täydentäminen / jättäminen karsinnan voiton jälkeen:

• Aikaa hakemuksen jättämiselle tai täydentämiselle on 30.4. saakka
  • Liigan lisenssikomitea arvioi hakemuksen Liigan yhtiökokoukselle
  • Mikäli kriteerit täyttyvät ja yhtiökokous myöntää lisenssin, karsinnat voittanut joukkue nousee Liigaan ja hävinnyt putoaa Mestikseen
  • Mikäli lisenssikriteerit eivät täyty, Liiga-seura jatkaa Liigassa ja karsintojen voittaja Mestiksessä
HUOM! Liigalla on mahdollisuus myöntää nousijajoukkueelle esimerkiksi halliolosuhteisiin liittyvä poikkeuslupa kahdeksi vuodeksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy