Porvoon poliisiampumiset

  • 75 809
  • 490

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En voi tietää, ilmeisesti sinä voit? Minun kristallipalloni ei kerro, olisiko tapahtuma mennyt paremmin/huonommin jos olisi kaikille kerrottu, että millaisia sankareita pitää varoa. Kuinka paljon enemmän/vähemmän olisi vaarannettu sivullisia yms. Minä en tiedä, täällä aika moni tuntuu tietävän. Lopputulos toki oli kuitenkin mallikas, mutta välivaiheista en osaa sanoa oliko se hoidettu parhaimmalla mahdollisella tavalla.

Poliisi käy varmasti pahimman kiireen väistyessä oman toimintansa itse sisäisesti kriittisesti läpi. Ei sen takia että homma olisi mennyt mitenkään huonosti, vaan löytääkseen asiat mitä voisi ensi kerralla tehdä vielä paremmin. Aivan varmasti kaikki välivaiheet eivät menneet ns. putkeen vaikka kaksikko nopeasti kiinni jäikin. Aina löytyy parannettavaa. Samalla uhrataan varmasti ajatus tai toinenkin siihen että saatiinko tuntomerkkien pihtailulla aikaan enemmän hyvää vai huonoa.

Ylpeä saa olla Suomen Poliisista.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Et varmasti voi. Määritelmän mukaan 100 % prosentin varmuus on suurin mitä kukaan voi saavuttaa. Ja sekin on vähän kyseenalaista, voiko sitä oikeasti saavuttaa vaiko vain rajatta lähestyä kuten valon nopeutta tai absoluuttista nollapistettä.
Ai kuinka hauskaa. Vielä kun sais muutaman ad hominemin ja trollauksen ja vittuilun lisää ja ilman, että liittyy yhtään aiheeseen olisin tosi onnellinen. Ja joku ihmettelee miksi tänne kirjoittaminen on täyttä tuskaa ja porukka ei vaan jaksa, kun @Moderaattorit ei tee mitään. Aika hyvin tuli taas todistettua. Ja muuta en toivonut kuin ettei poliisisedät luottaisi sattumaan ja kuvittelisi olevansa ajatustenlukijoita.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ihan helvetin hyvä, että poliisi ei antanut kuvia tai tuntomerkkejä tavan turakaisille. Se jos mikä herättää luottamusta virkavaltaan.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Emme kerro mitään, emme myönnä mitään ja tekijätkin voineet jo paeta.
Ei jumalauta mihin tilaan tämä poliisi on ajettu! Kenkää vittu kaikille!

En voi tietää, ilmeisesti sinä voit? Minun kristallipalloni ei kerro, olisiko tapahtuma mennyt paremmin/huonommin jos olisi kaikille kerrottu, että millaisia sankareita pitää varoa. Kuinka paljon enemmän/vähemmän olisi vaarannettu sivullisia yms. Minä en tiedä, täällä aika moni tuntuu tietävän. Lopputulos toki oli kuitenkin mallikas, mutta välivaiheista en osaa sanoa oliko se hoidettu parhaimmalla mahdollisella tavalla.

Kaikile kenkää, kun tiedotus hoidettiin päin vittua, mutta et sitten osaakaan sanoa hoidettiinko asiat sittenkin parhaalla mahdollisella tavalla?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ehkäpä poliisi ei tiedottanut tuntomerkkejä ym. tietoja ihan sen takia kun ei ollut siihen syytä. Eli tiesivät tasa ketä etsiä ja missä ne liikkuvat...
Missäs vaiheessa minä olen väittänyt että poliisit tiesivät jatkuvasti sijainnin? Sinä tulit kertomaan miten poliisit eivät tienneet ketä etsiä tai mistä etsiä, kun rajalle kerrottiin tuntomerkit. Kukaan ei kai ole väittänyt, että poliisit olivat koko ajan kärryillä tekijöistä, tai niiden sijainnista.

Sen sijaan täällä annetaan kehuja miten nopeasti tekijöiden perään päästiin, ja miten nopeasti nuo lopulta otettiin kiinni.
Haluatko yrittää uudestaan? Minä sanoin jo aiemmin, että lue se mihin vastasin, ei vaan näytä kelpaavan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Toisaalta jos tarkemmin tuota miettii, niin siellä on todennäköisesti ollut useampi partio tuon auton perässä. Sinänsä voisi olla ihan perusteltua, että se viimeisenä tullut auto olisi poiminut ampuma-aseet mukaansa. Onhan tuo melko suuri turvallisuusriski, jos ampuma-aseita lojuu keskellä tietä.
Rikollisten ja heidän asianajajiensa tarinoista paljon lukeneena ennustan, että epäillyt kertovat löytäneensä auton, aseet ja yllään olleet luotiliivit moottoritien levähdyspaikalta eivätkä malttaneet olla kokeilematta niitä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kaikile kenkää, kun tiedotus hoidettiin päin vittua, mutta et sitten osaakaan sanoa hoidettiinko asiat sittenkin parhaalla mahdollisella tavalla?
Unohtuiko sinulta tuosta välistä se Twitterviesti missä käskettiin kansalaisia varomaan aseistautuneita miehiä?
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Haluatko yrittää uudestaan? Minä sanoin jo aiemmin, että lue se mihin vastasin, ei vaan näytä kelpaavan.

Asia kunnossa. Mulla ei yleensä lopu hermot keskusteluissa, mutta nyt en oikein usko, että tästä saadaan kovin hedelmällistä vääntöä aikaiseksi. Katsotaan asiaa selvästi sen verta eri laseilla, että parempi jättää tämä tähän, ja olla pilaamatta tätä ketjua turhalla väännöllä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Asia kunnossa. Mulla ei yleensä lopu hermot keskusteluissa, mutta nyt en oikein usko, että tästä saadaan kovin hedelmällistä vääntöä aikaiseksi. Katsotaan asiaa selvästi sen verta eri laseilla, että parempi jättää tämä tähän, ja olla pilaamatta tätä ketjua turhalla väännöllä.
En tiedä mitä laseja tarkoitat, mutta selvästi kyllä ollaan eri mieltä. Minusta väite, että poliisit tietää missä rikolliset menee on aika huono jos samat poliisit pystyttelee tiesulkuja, kyselee silminnäkijöiltä apua ja lähettelee tietoja rajoille. Ilmeisesti meillä on eri käsitys siitä mitä "Eli tiesivät tasa ketä etsiä ja missä ne liikkuvat..." tarkoittaa. Tätä on vaikea enää paremmin ilmaista kuin yllä, mutta jokainen subjektiivisesti toki tahoillaan.

Sitä en kyllä ymmärrä miksi moinen aiheuttaa hermojen menetystä, mutta toivottavasti jatkossa voit paremmin.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ai jos tiedetään missä porukka menee ja ne on menossa Tamperelle, niin annetaan rajoille viestiä että tälläsiä pitää etsiä? Onko tämä nyt jotain älyllistä epärehellisyyttä vai oletko tosissasi?
No jos tietävät etsittävät henkilöt ja alueen, missä menevät, niin siinä jää edelleen avoimeksi esimerkiksi se, että millä menevät. Yksi vaihtoehto / etsinnän kohde on ollut tämä Volvo jolla ovat loppuun asti liikkuneet ja se on sitten jollain keinolla saatu selville ja lähdetty perään. Vaan mitäpä jos olisivat vaihtaneet kulkupeliä jossain kohdassa? Ihan hyvä siinä on rajoille ilmoittaa asiasta, vaikka se täällä kerrotun mukaan ihan jo automaattisestikin tapahtuu nässä tilanteissa.

Eli ovat ihan hyvin voineet tietää, että ketä etsitään ja millä alueella, mutta kun oletetaan heidän pakenevan eikä pakovälineestä ole kuin epäilys, on ihan järkevää tuo rajoille ilmoitus, jos olisivat sinne asti sattuneet pääsemään.

Pitääkö sitä aina kaivautua niin syvälle sinne poteroonsa...no jokainen tavallaan, näinhän me tänne keskustelua saadaan.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Unohtuiko sinulta tuosta välistä se Twitterviesti missä käskettiin kansalaisia varomaan aseistautuneita miehiä?

Tarkoitatko tätä: "Poliisi selvittää edelleen teosta epäiltyjen henkilöiden olinpaikkaa. Poliisin arvion mukaan he ovat vaarallisia ja aseistautuneita, mutta tällä hetkellä poliisin tiedossa ei ole mitään konkreettista uhkaa. Kaikissa akuuteissa tai epäilyttävissä tilanteissa tulee soittaa 112."

Jos niin, niin eikös tuossa juuri sanotakkin, ettei ole tiedossa mitään konkreettista uhkaa. Eiköhän siellä poliisissa näitä tilanteita luokitella ja ihan oikeasti mietitä niitä riskejä esimerkiksi juurikin tuntomerkkien, sijaintien tai henkilöllisyyksien julkistamisien suhteen. Kuten myös itse totesit, niin lopputuloshan on ollut todella hyvä. Silloin siis on tehty myös todella paljon asioita oikein ja voidaan todeta sinun aika heikoin tiedon vaatineen kenkää koko poppoolle.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No jos tietävät etsittävät henkilöt ja alueen, missä menevät, niin siinä jää edelleen avoimeksi esimerkiksi se, että millä menevät. Yksi vaihtoehto / etsinnän kohde on ollut tämä Volvo jolla ovat loppuun asti liikkuneet ja se on sitten jollain keinolla saatu selville ja lähdetty perään. Vaan mitäpä jos olisivat vaihtaneet kulkupeliä jossain kohdassa? Ihan hyvä siinä on rajoille ilmoittaa asiasta, vaikka se täällä kerrotun mukaan ihan jo automaattisestikin tapahtuu nässä tilanteissa.

Eli ovat ihan hyvin voineet tietää, että ketä etsitään ja millä alueella, mutta kun oletetaan heidän pakenevan eikä pakovälineestä ole kuin epäilys, on ihan järkevää tuo rajoille ilmoitus, jos olisivat sinne asti sattuneet pääsemään.

Pitääkö sitä aina kaivautua niin syvälle sinne poteroonsa...no jokainen tavallaan, näinhän me tänne keskustelua saadaan.
Minäkö se väitin, että poliisit tietää missä ne menee vai joku muu?

Osaako täällä enää nykyään kukaan edes lukea?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tarkoitatko tätä: "Poliisi selvittää edelleen teosta epäiltyjen henkilöiden olinpaikkaa. Poliisin arvion mukaan he ovat vaarallisia ja aseistautuneita, mutta tällä hetkellä poliisin tiedossa ei ole mitään konkreettista uhkaa. Kaikissa akuuteissa tai epäilyttävissä tilanteissa tulee soittaa 112."

Jos niin, niin eikös tuossa juuri sanotakkin, ettei ole tiedossa mitään konkreettista uhkaa. Eiköhän siellä poliisissa näitä tilanteita luokitella ja ihan oikeasti mietitä niitä riskejä esimerkiksi juurikin tuntomerkkien, sijaintien tai henkilöllisyyksien julkistamisien suhteen. Kuten myös itse totesit, niin lopputuloshan on ollut todella hyvä. Silloin siis on tehty myös todella paljon asioita oikein ja voidaan todeta sinun aika heikoin tiedon vaatineen kenkää koko poppoolle.
Tekisi mieli kysyä, että oletko sä uusi? Ikinä aiemmin et ole kuullut tällä foorumilla "kaikille kenkää" läppää? Kai se sitten voi olla sinulle totta jos ei ihan ole auennut sen taustat.

Tästä toki otan nootin itseeni, kun olen olettanut, että kyseessä on niin yleisesti tiedossa oleva heitto, ettei sitä kukaan enää voisi ottaa tosissaan. Näköjään voi ja olisi pitänyt siis lyödä vielä enempi yli, että olisi tullut selväksi.

My bad siis, tai suomeksi pahoittelut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kieltämättä aika raskasta luettavaa viimeiset pari sivua. Joskus täältä sai asioista hyvin sen oikean olemassa olevan tiedon. Nykyään tuntuu että suurin anti on päästä sivaltamaan että minä olin oikeassa ja sinä väärässä. Ja sitten siinäkin voi vielä kilpailla ja keksiä jotain mukahauskaa että saa tykkäyksiä.

Hyvin poliisit hoitivat ainakin tuon Tampereen kiinnioton. Saa nähdä jatkuuko taktisista syistä minimaalinen tiedotus vielä tänäänkin. Itse toivoisin hieman runsaampaa tiedotusta. Sekään ei ole pidemmän päälle hyvä asia, että annetaan huhujen kasvaa ja levitä.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minäkö se väitin, että poliisit tietää missä ne menee vai joku muu?

Osaako täällä enää nykyään kukaan edes lukea?
Minäkö se väitin, että sinä väitit, että poliisit väitti...eikun siis tiesi, ja niin edelleen?

No et väittänyt, enkä minä väittänyt toisin. Yritin vain auttaa sinua, hyvä palstatoveri, laajentamaan tuota näkemystäsi sieltä poterostasi. Kelataan hieman taaksepäin:

1. Todettiin poliisin tietävän, ketä etsitään ja missä tekijät ovat
2. Kiiruhdit kertomaan ettei 110% varmasti tietäneet, koska oli tiedotettu asiasta rajoille.
3. Useamman kirjoittajan mielestä ei ollut poissuljettua, että tekijät ja heidän sijaintinsa (jossain määrin - kaupunki, lääni...) tiedettiin, vaikka heistä on infottu jo kauemmaksikin. Ja joku viisaampi tiesi kertoa tuon olevan ihan osa proseduuria, ettei sijainnilla edes niin väliä. Tästä tunnuit olevan vahvasti kuitenkin eri mieltä.

Tässä vaiheessa tulin sitten kommentoimaan, että kun esimerkiksi kulkuvälineestä on ollut vain epäilys tiettyyn pisteeseen asti, niin olisihan tuo pelkästään järkevää ilmoittaa asiasta kauemmaksikin ja ihan ilman mitään proseduureja. Ja siitäkin huolimatta, että on tiedetty alue mistä etsitään.

Kannattaa välillä rauhoittua itsekin lukemaan muiden vastauksia ajatuksen kanssa tuon jatkuvan minäkö se väitin -mantran sijaan. Siinä saataa muidenkin ajatukset aueta vähän paremmin. Tosin kuten itsekin kysyit, niin osaako täällä kukaan edes lukea?


ja hetkeksi itse tapahtumiin palaten, niin hienoa työtä poliiseilta. Mutta eriskummallinen keissi on nykyisen tiedon valossa. Outoa on. Jospa tälle jokin "järkevä" selitys löytyisi kun saadaan tutkinnat valmiiksi.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
IS tiesi kertoa että Volvo V50 oli Ruotsin kilvissä joten eiköhän jäljet johda entisen Jugoslavian alueelle.
Tämä. Jugot ja lähialueen kaverit pitävät Ruotsissa hallussaan aika isoa osaa järjestäytyneestä rikollisuudesta.
Iso plussa poliisille toiminnasta. Ei tätä paljon paremmin olisi voinut hoitaa. Jossain toisessa maassa näissä olisi 50 AR15 ammuttua reikää per mies.
Tällä otettiin kiinni elävänä. Näytti olevan Karhun kaverit paikalla. Poliisilla on nykyään melkoisen kova valmius toimia tällaisissa tilanteissa. Jokaisella laitoksella on VaTi-koulutettuja kavereita, sekä sitten Karhu joka on maailmanluokan erikoistilanneryhmä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lisäksi tämä viestisihän toi hirveästi lisää keskusteluun ja aiheeseen, eikä ollut pelkkää vittuilua, trollausta ja lällättelyä?
No sellaiseksi se oli ainakin tarkoitettu.
---

Entisellä duunipaikallani oli kollega, jolla oli joka asiaan hyvin vahva mielipide ja ainakin omasta mielestään hän oli myös aina oikeassa ja kertoi senkin kovaan ääneen. Joskus joku yritti kyseenalaistaa hänen pointtejaan, mutta yleensä jengi vain nyökytteli sen pakollisen ja yritti liueta paasauksen alta kahvittelemaan jonnekin muualle. Sitten jos erehtyi lähtemään mukaan juttuun, huomasi tulevansa ylikävellyksi omista perusteluistaan huolimatta tai oikeastaan välittämättä. Yksi kahden lapsen äiti mm. kertoi, että kyseinen mies oli kertonut hänelle, kuinka synnytyksessä naisen täytyy toimia. Itse joskus nuorempana ja tyhmempänä en malttanut olla ajautumatta väittelyihin hänen kanssaan, kunnes tajusin, ettei tyypin itsetunto kestä omien argumenttiensa tarkastelua kriittisesti. Päätin liittyä niihin nyökyttelijöihin, ellei hän sitten valinnut uhrikseen jotain täysin puolustuskyvytöntä uutta työntekijää tai tallannut minun vastuideni päälle.

Tälläkin miehellä oli hetkensä, jos tilanne oli neutraali ja hän sattui olemaan ihan perustellusti oikeassa monen muun rinnalla. Älykäs kiistatta ja joskus ihan siedettävää juttuseuraa tietyissä aihealueissa - kun vaikkapa kysyi suosikkiartististaan häneltä, sai yleensä kattavan ja varmasti faktapohjaisen vastauksen, koska kaveri on varmaan yksi Suomen kovimpia faneja alallaan ja kun sitten pääsi ihan aiheesta pätemään, sitä tietoa myös tuli. Ilmeisesti kuitenkin tiedostaa tilanteensa sosiaalisessa kehyksessä ja reagoi siihen hyökkäämällä enemmän, mitä viimeksi satuin kuulemaan, kun kavereita vanhasta duunista näin - alkanut ärsyttää porukkaa tietoisesti, vittuilee kesken palaverien yms. En oikein tiedä, miksi sitä siedetään siellä. Itse olin niitä harvoja, joka uskalsi sanoa että ketään ei vittu kiinnosta sinun urputuksesi. Ehkä se sitten riitti rajoittamaan tyypin urpoilua, ja kun nyt työyhteisö on täynnä joustavampaa porukkaa, hakee jannu rajojaan koko ajan roisimmin ottein.

Niin, eihän tämä tarina nyt tähän ketjuun liity millään tavalla, enkä ketään tässä rinnasta suoraan. Jotenkin vain tuosta tyylistä tulee niin vahvat fläsärit, etten malttanut olla vittuilematta. Ihan aiheesta saan bannia, jos saan, mutta välillä se on sen arvoista.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ennen tarkempia tietoja, en vielä antaisi Poliiseille mitään erikoiskunniamitalia tästä jahdista ja sen selvittämisestä. Helvetin hieno, että kiinni jäivät ja vieläpä näin nopeasti, mutta tuon tason rikollisilla ei yleensä älykkyysosamäärä päätä huimaa. En ihmettelisi, mikäli olisivat ajelemassa pillurallia Tampereella samalla autolla, millä olivat Porvoossa ampumapaikalla.

Kuten sanottua. Poliisi teki sen minkä piti, eli sai nämä apinat kiinni, mutta odottelen tarkempia tietoja, ennenkun alan kehumaan Poliisin viekkautta ja älykkyyttä tässä jahdissa.

Tiedotustilaisuus oli farssi. Täälläkin lasketaan leikkiä siitä, miten miehet olisivat jääneet kiinni, jos Poliisi olisi kertonut enemmän. No, ei kyse ole siitä. Kyse on siitä, että tuhlataan kaikkien aikaa tilaisuuteen, jossa kerrotaan, että ei kerrota mitään, eikä oikaista huhuja, vaikka piti oikaista. Tuolloin lyhyt ilmoitus, ettå emme voi kertoa vielä mitään ja tänään tiedotustilaisuutta pystyyn, kun konnat on jääneet kiinni. Parempaa pr:ää.

Yhtä kaikki, se tärkein, eli kiinnijääminen tapahtui ja se on tärkeintä. Osoitus rikollisille, että näiden selvittämisprosentti pysyy korkealla. Hyvä Suomen Poliisi.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Todella pätevältä vaikuttaa kyllä poliisin toiminta tuossa kiinniottotapauksessa. Annettiin vielä ympäripyöreä "emme tiedä mitään, tekijät mahdollisesti jo ulkomailla" -tiedotustilaisuus siltä varalta että pyssysankarit sattuisivat noita seuraamaan ja ainakin ilmeisen luottavaisia olivat hämärissä pysymiseensä kun eivät lähteneet edes kulkuneuvoa vaihtamaan. Veikkaan myös että poliisilla on ollut melko tarkka tieto siitä mihin kohtaan pistetään se varsinainen rysä näiden nappaamiseksi, tuskin noilla kuitenkaan niin paljon on liipasinsormea syyhynnyt että pitänyt ruveta huvikseen poliiseja Tampereella ammuskelemaan ilman että viranomaisella olisi ollut jo melko selkeä huomio tyypeistä.

...
Tiedotustilaisuus oli farssi. Täälläkin lasketaan leikkiä siitä, miten miehet olisivat jääneet kiinni, jos Poliisi olisi kertonut enemmän. No, ei kyse ole siitä. Kyse on siitä, että tuhlataan kaikkien aikaa tilaisuuteen, jossa kerrotaan, että ei kerrota mitään, eikä oikaista huhuja, vaikka piti oikaista. Tuolloin lyhyt ilmoitus, ettå emme voi kertoa vielä mitään ja tänään tiedotustilaisuutta pystyyn, kun konnat on jääneet kiinni. Parempaa pr:ää.
...
Itse tykkään että käytetään kaikki keinot, myös "Suomen poliisi on ammattitaidoton idiootti" -tuplauunotus (erästä poispotkittua trumpketjuaktiivia lainatakseni), josta sekä rikollisille että yleisölle jää mielikuva että eihän nuo töhöt löytäisi edes persvakoaan pimeässä vaikka kaksin käsin etsisivät (anglismia lainatakseni).
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse tykkään että käytetään kaikki keinot, myös "Suomen poliisi on ammattitaidoton idiootti" -tuplauunotus (erästä poispotkittua trumpketjuaktiivia lainatakseni), josta sekä rikollisille että yleisölle jää mielikuva että eihän nuo töhöt löytäisi edes persvakoaan pimeässä vaikka kaksin käsin etsisivät (anglismia lainatakseni).
Kyllähän kaikki nyt tiesi, että Poliisi tietää paljonkin asioita, mutta ei vaan kerro sitä ulospäin. Jos rikolliset ovat menneet vanhanaikaiseen, niin ovat vielä tyhmempiä, mitä luulin alunperin.
 
Niin, eihän tämä tarina nyt tähän ketjuun liity millään tavalla
Ei liity, eikä oikeastaan liity moni muukaan tässä ketjussa viimeisten sivujen aikana ollut viesti.

Kurinpito on lukaissut tämän ketjun viimeaikaista antia ja tässähän joutuu epäuskoisena pyöritelemään päätään.

Toivottavasti yöunet ovat auttaneet, eikä pahin peitsen kalistelu ja ohi aiheen vittuilu jatkuisi tätä pidemmälle. Miettikää nyt siis ennen seuraavan viestin lähetystä, onko sillä kirjoitetulla viestillä oikeasti jotain annettavaa tähän aiheeseen ja keskustelulle, vai ei.

Moderaattorit
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuten sanottua. Poliisi teki sen minkä piti, eli sai nämä apinat kiinni, mutta odottelen tarkempia tietoja, ennenkun alan kehumaan Poliisin viekkautta ja älykkyyttä tässä jahdissa.
Dufvaa mukaillen eikös tässä rosvot ja poliisit leikissä riitä että on älykkäämpi paikallaolijoista?

Varmasti jos poliisi olisi kaivannut yleisöhavaintoja, niitä olisi pyydetty. En tiedä voiko sellainenkin vaikuttaa, että tällaisessa valtakunnallisesti merkittävässä tapauksessa niitä (virhe)havaintoja olisi tullut aivan helvetisti ja kun tilanne oli kuitenkin kiireellinen ja akuutti, olisi ne vain turhaan sitoneet resursseja ja ripeästi niitä ei olisi kuitenkaan ehditty tsekata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös