Porvoon poliisiampumiset

  • 75 915
  • 490

teppana

Jäsen
Hatunnosto reinikaisille. Poikkeuksellisen vaaralliset rikolliset saatiin kiinni nopeasti. Joku oman elämän rambo tietysti kitisee kuinka ei naamoja annettu julkisuuteen. Omalla kohdalla luottamus poliisin toimiin nousi taas pykälän verran. Toivottavasti ensimmäiset poliisit toipuvat ammuskelusta hyvin.
 

teppana

Jäsen
Onneksi saivat kiinni tekijät (jos/kun nyt ovat ne samat). Mutta ei mitään erityisen välkkyjä rikollisia kyllä, jos eivät tajua pysyä poissa yleisiltä teiltä ja paikoilta teon jälkeen. Mutta hyvä niin.

Ei nuo jengiläiset yleisesti liene mitään mensan jäseniä muutenkaan. Mutta kuka ties, ehkä poliisin tiedoton tiedotustilaisuus loi valheellista turvallisuuden tunnetta rötösherroille?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Blackwolf vastaan muu maailma, lievä dejavu.
Kiitos, mun ego ja psyyke kestää sen. Sitten jos (toivottavasti ikinä ei) se paska osuukin tuulettimeen, niin olen sitten banneissa kun vähän tykkääjille ja ulisijoille muistuttelen asiaa. Jokainen meistä taaplaa tyylillään, minä olen tieni valinnut ja veikkaan ettei ulkomaalaiset idiootit osaa lukea suomenkielisiä twittereitä, saati uutisia, mutta onneksi sekin täällä on jo tiedetty paremmin. Jälkikäteen kun on aina hyvä taputella selkään ja kehua olleensa samaa mieltä, sekä haukkua erimielisiä ja unohtaa se niiden sanoma omassa ylpeyden- ja ylemmyydentunnossa.

Lisäksi tämä viestisihän toi hirveästi lisää keskusteluun ja aiheeseen, eikä ollut pelkkää vittuilua, trollausta ja lällättelyä?
 
Viimeksi muokattu:

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kiitos, mun ego ja psyyke kestää sen. Sitten jos (toivottavasti ikinä ei) se paska osuukin tuulettimeen, niin olen sitten banneissa kun vähän tykkääjille ja ulisijoille muistuttelen asiaa. Jokainen meistä taaplaa tyylillään, minä olen tieni valinnut ja veikkaan ettei ulkomaalaiset idiootit osaa lukea suomenkielisiä twittereitä, saati uutisia, mutta onneksi sekin täällä on jo tiedetty paremmin. Jälkikäteen kun on aina hyvä taputella selkään ja kehua olleensa samaa mieltä, sekä haukkua erimielisiä ja unohtaa se niiden sanoma omassa ylpeydentunnossa.

Vaikka joskus toiste paska osuisi tuulettimeen, niin se ei tarkoita sitä, että poliisi ei tätä kyseistä tapausta olisi hoitanut erittäin mallikkaasti.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vaikka joskus toiste paska osuisi tuulettimeen, niin se ei tarkoita sitä, että poliisi ei tätä kyseistä tapausta olisi hoitanut erittäin mallikkaasti.
En voi tietää, ilmeisesti sinä voit? Minun kristallipalloni ei kerro, olisiko tapahtuma mennyt paremmin/huonommin jos olisi kaikille kerrottu, että millaisia sankareita pitää varoa. Kuinka paljon enemmän/vähemmän olisi vaarannettu sivullisia yms. Minä en tiedä, täällä aika moni tuntuu tietävän. Lopputulos toki oli kuitenkin mallikas, mutta välivaiheista en osaa sanoa oliko se hoidettu parhaimmalla mahdollisella tavalla.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehkäpä poliisi ei tiedottanut tuntomerkkejä ym. tietoja ihan sen takia kun ei ollut siihen syytä. Eli tiesivät tasa ketä etsiä ja missä ne liikkuvat...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ehkäpä poliisi ei tiedottanut tuntomerkkejä ym. tietoja ihan sen takia kun ei ollut siihen syytä. Eli tiesivät tasa ketä etsiä ja missä ne liikkuvat...
Tähän voin vastata 110% varmuudella, että eivät tienneet.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ja tiedät sen 110% varmuudella mistä?
Siitä, että ko. tapauksesta ilmoitettiin mm. tuntomerkkejä rajoille. Eli ei ole tiennyt todellakaan poliisi missä menevät tai piilottelevat.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eli ei ole tiennyt todellakaan poliisi missä menevät tai piilottelevat.

No mutta kiva, että vahingossa sattuivat kuitenkin löytämään alle 24 tunnissa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No mutta kiva, että vahingossa sattuivat kuitenkin löytämään alle 24 tunnissa.
Mikä minun aiemmassa viestissäni sanoo, että joku ei voisi löytyä alle 24 tunnissa?
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Siitä, että ko. tapauksesta ilmoitettiin mm. tuntomerkkejä rajoille. Eli ei ole tiennyt todellakaan poliisi missä menevät tai piilottelevat.

No tuota, näissä tapauksissa ilmoitetaan käytännössä poikkeuksetta rajalle. Ja aika nopeaa noiden perään päästiin. Ei toki heti, mutta ei tuossa kovin kauaa mennyt.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No tuota, näissä tapauksissa ilmoitetaan käytännössä poikkeuksetta rajalle. Ja aika nopeaa noiden perään päästiin. Ei toki heti, mutta ei tuossa kovin kauaa mennyt.
Olenko minä väittänyt muuta?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siitä, että ko. tapauksesta ilmoitettiin mm. tuntomerkkejä rajoille. Eli ei ole tiennyt todellakaan poliisi missä menevät tai piilottelevat.
Tuntomerkit rajalle on ihan normaali proseduuri. Tehdään joka kerta automaattisesti. Se että siitä kerrottiiin oli vaan tarkoituksena sekoittaa jälkiä...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Miten nämä poissulkevat toisensa? Eikö ole hyvä varmuuden vuoksi antaa tuntomerkkejä rajoille?
Ai jos tiedetään missä porukka menee ja ne on menossa Tamperelle, niin annetaan rajoille viestiä että tälläsiä pitää etsiä? Onko tämä nyt jotain älyllistä epärehellisyyttä vai oletko tosissasi?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sinä väitit ettei poliiseilla ollut mitään hajua missä tekijät menivät, koska rajalle ilmoitettiin tuntomerkit. Minä taas sanoin että tämä on ihan perusjuttu, eikä tuosta voi päätellä yhtään mitään.
Juu ne tiesulutkin oli vain näön vuoksi. Jatkuvasti oli tieto missä menevät.

Pitääkö tässä oikeasti alentua tälle tasolle? Lues nyt se alkuperäinen viesti ja minun vastaus, kiitos.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tähän voin vastata 110% varmuudella, että eivät tienneet.

Et varmasti voi. Määritelmän mukaan 100 % prosentin varmuus on suurin mitä kukaan voi saavuttaa. Ja sekin on vähän kyseenalaista, voiko sitä oikeasti saavuttaa vaiko vain rajatta lähestyä kuten valon nopeutta tai absoluuttista nollapistettä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Juu ne tiesulutkin oli vain näön vuoksi. Jatkuvasti oli tieto missä menevät.

Pitääkö tässä oikeasti alentua tälle tasolle?

Missäs vaiheessa minä olen väittänyt että poliisit tiesivät jatkuvasti sijainnin? Sinä tulit kertomaan miten poliisit eivät tienneet ketä etsiä tai mistä etsiä, kun rajalle kerrottiin tuntomerkit. Kukaan ei kai ole väittänyt, että poliisit olivat koko ajan kärryillä tekijöistä, tai niiden sijainnista.

Sen sijaan täällä annetaan kehuja miten nopeasti tekijöiden perään päästiin, ja miten nopeasti nuo lopulta otettiin kiinni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös