Porvoon poliisiampumiset

  • 75 932
  • 490

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin, tai sitten on tarkoituksella annettu kuva siitä, ettei tekijöistä ole mitään hajua. Ei olla haluttu heti ajaa tekijöitä nurkkaan. Ja kun ollaan saatu sijainti tietoon, niin rynnäkkö päälle. Miten tässä olisi voinut paremmin toimia?
Eli on luettu niiden ajatuksia ja tiedetty niiden motiivit? Koska nehän eivät olisi voineet vain päättää pistää jossain ABC:llä ranttaliksi? Hyvin sinäkin osaat lukea ajatuksia. Minä en osaa, joten toivon, että muutkaan jotka voivat olla vaikuttamassa muiden ihmisten turvallisuuteen eivät kuvittelisi osaavansa. Toki siis jos Suomella on joku salainen ohjelma ja poliisit osaa, niin vittuakos tässä. Ilmeisesti vähän vielä kuitenkin ohjelmassa tekemistä kun kännipuukotuksia eivät saa kiinni tai Aueria.

Minä en toivio, että yksikään aseistettu ja asetta muita ihmisiä vastaan käyttänyt snkari ajelee tuolla pitkin Suomea ilman, että kanssaihmisiä varoitetaan vaarasta. Jos tämä on joillekkin ok. niin mikä siinä, toivottavasti se hullu ei osu teidän tai läheisten kohdalle.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minun silmään näyttää muslimeilta rukoilemassa Mekkaan päin. Olisivat poliisit voineet tiedotustilaisuudessa kertoa tämänkin tiedon niin syylliset olisi saatu kiinni aikapäiviä sitten.
Minusta tuo asento näyttää enemmän joltain jooga-liikkeeltä, kenties vaihe jonkinlaisesta sovelletusta "aurinkotervehdyksestä"? Eli olisiko kyseessä joku väkivaltainen jooga-meditaatio-kristallijengi?
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eli on luettu niiden ajatuksia ja tiedetty niiden motiivit? Koska nehän eivät olisi voineet vain päättää pistää jossain ABC:llä ranttaliksi? Hyvin sinäkin osaat lukea ajatuksia. Minä en osaa, joten toivon, että muutkaan jotka voivat olla vaikuttamassa muiden ihmisten turvallisuuteen eivät kuvittelisi osaavansa. Toki siis jos Suomella on joku salainen ohjelma ja poliisit osaa, niin vittuakos tässä. Ilmeisesti vähän vielä kuitenkin ohjelmassa tekemistä kun kännipuukotuksia eivät saa kiinni tai Aueria.

Nekö ei olisi voinut pistää ABC:lla ranttaliksi jos heidän kuvat olisi annettu julkisuuteen?
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Eli on luettu niiden ajatuksia ja tiedetty niiden motiivit? Koska nehän eivät olisi voineet vain päättää pistää jossain ABC:lä ranttaliksi? Hyvin sinäkin osaat lukea ajatuksia. Minä en osaa, joten toivon, että muutkaan jotka voivat olla vaikuttamassa muiden ihmisten turvallisuuteen eivät kuvittelisi osaavansa. Toki siis jos Suomella on joku salainen ohjelma ja poliisit osaa, niin vittuakos tässä.

Siis mitä? Kai tuolla kytillä on ollut käsitys mihin tämä liittyy. Jos esim huumeisiin, niin miksi ihmeessä joku Baltian mafian tarzan menisi ABClle räiskimään sivullisia? Kyllä siellä on oikeasti ammattilaisia arvioimassa riskejä. Meillä on murto-osa tiedosta mitä poliiseilla on. Ja poliisit antaa ulos sen mitä tarvii, ei yhtään enempää.

Miten sinun mielestä tässä olisi pitänyt toimia?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Minusta tuo asento näyttää enemmän joltain jooga-liikkeeltä, kenties vaihe jonkinlaisesta sovelletusta "aurinkotervehdyksestä"? Eli olisiko kyseessä joku väkivaltainen jooga-meditaatio-kristallijengi?
Tuossahan on Wayne ja Garth: ”We’re not worthy! We’re not worthy!”
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Jaha ei kyllä yllättänyt, että täällä kehutaan poliisia maasta taivaisiin.

Ei, kyllä haukkua pitäisi maanpinnalta helvettiin ja sieltä alemmas. Oli vissiin täysin päin vittua hoidettu keikka? Jos olen ymmärtänyt oikein, niin luotien eteen osuneet poliisit olivat ihan peruspartiojamppoja ja siitä hetkestä meni n. vuorokausi, kunnes kaverit saatiin kykkysille tien pientareelle.

Kerro nyt ihmeessä, mitä olisi pitänyt tehdä toisin ja paremmin.
 

Barney

Jäsen
Baltian maihin tai Venäjään taitaa noiden sankareiden ulkonäkö viitata, vaikka tähän asti nähdyt kuvat ovatkin vähän epäselviä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nekö ei olisi voinut pistää ABC:lla ranttaliksi jos heidän kuvat olisi annettu julkisuuteen?
Ainakin ihmiset olisi olleet välittömästi yhteydessä poliisiin ja näin oltaisiin voitu minimoida mahdolliset uhrit ja tietää tilanne. Lisäksi tämä olisi kertonut, kuten poliisi itse kertoi! että liikkeellä on aseistettuja ja vaarallisia henkilöitä. Vaan kun poliisi ei viitsinyt kertoa miltä ne näyttää. Lisäksi oikein pyydettiin apuja, kertomatta missä voisi auttaa.
Siis mitä? Kai tuolla kytillä on ollut käsitys mihin tämä liittyy. Jos esim huumeisiin, niin miksi ihmeessä joku Baltian mafian tarzan menisi ABClle räiskimään sivullisia? Kyllä siellä on oikeasti ammattilaisia arvioimassa riskejä. Meillä on murto-osa tiedosta mitä poliiseilla on. Ja poliisit antaa ulos sen mitä tarvii, ei yhtään enempää.

Miten sinun mielestä tässä olisi pitänyt toimia?
Johan minä olen tämän selvästi sanonut, kertoa ihmisille pysyä sisällä jos kerran on tieto tekijöistä ja vähintään tuntomerkit ja kehoitus ilmoittaa välittömästi poliisille jos näkyy. Sen sijaan, että kuten sen lastenpuukottajan tapauksessa poliisit keksii muiden puolesta henkilön motiivit ja vaarallisuuden suoraan lennosta, koska ne ilmeisesti osaa lukea ajatuksia. Siinä vaiheessa yleensä jos aletaan poliiseja väijyttää, niin tekijä on jo aika epätoivoinen, tai tyhmä.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei, kyllä haukkua pitäisi maanpinnalta helvettiin ja sieltä alemmas. Oli vissiin täysin päin vittua hoidettu keikka? Jos olen ymmärtänyt oikein, niin luotien eteen osuneet poliisit olivat ihan peruspartiojamppoja ja siitä hetkestä meni n. vuorokausi, kunnes kaverit saatiin kykkysille tien pientareelle.

Kerro nyt ihmeessä, mitä olisi pitänyt tehdä toisin ja paremmin.

Etenkin kun sivulliselle ei aiheutunut vahinkoa, vaikka paloautosta ammuttiin kohti. Tai siis tiedossa ei ole vahinkoja.

Tuuriako kaikki on vaan? Ei, vaan raudanluja ammattitaitoa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tpip

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
veikkaan että kaverit kuunnellu slipknottia tai mansonia sekä pelanneet call of dutya. ei tälläistä muuten tapahtuisi.

Mut joo mielenkiinnolla odotellaan ukkojen selityksiä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Baltian maihin tai Venäjään taitaa noiden sankareiden ulkonäkö viitata, vaikka tähän asti nähdyt kuvat ovatkin vähän epäselviä.

IS tiesi kertoa että Volvo V50 oli Ruotsin kilvissä joten eiköhän jäljet johda entisen Jugoslavian alueelle.
 

Barney

Jäsen
https://i.ylilauta.org/5c/f3cb2895.mp4

Voidaanko nyt jo haukkua poliisia? Rikolliset saatiin kiinni, niin aseet jätettiin sitten keskelle tietä lojumaan ja odottamaan seuraavaa sekopäätä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Poliisit saa kyllä yleisesti melkoisen kasan paskaa niskaan, mutta kyllähän nuo melko kovia kavereita tosipaikan tullen on. Siellä on kavereita joilla odottaa lapset kotona, vaimot jne. Ja sitten jahdataan sunnuntaina autoa, josta tulitetaan kohti.

Aikamoinen hauiksen näyttö.
Se on just näin. Yleisesti ottaen, kun vinkujat ei tajua edes vähää alusta, mitä se homma on sieltä virkamiehien omasta vinkkelistä katsottuna. Ei noiden homma ole pitää mitään helvetin liveseurantaa. Silloin ollaan jossain ihan väärillä poluilla, jos joku semmoista kuvittelee.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ainakin ihmiset olisi olleet välittömästi yhteydessä poliisiin ja näin oltaisiin voitu minimoida mahdolliset uhrit ja tietää tilanne. Lisäksi tämä olisi kertonut, kuten poliisi itse kertoi! että liikkeellä on aseistettuja ja vaarallisia henkilöitä. Vaan kun poliisi ei viitsinyt kertoa miltä ne näyttää. Lisäksi oikein pyydettiin apuja, kertomatta missä voisi auttaa.
Johan minä olen tämän selvästi sanonut, kertoa ihmisille pysyä sisällä jos kerran on tieto tekijöistä ja vähintään tuntomerkit ja kehoitus ilmoittaa välittömästi poliisille jos näkyy. Sen sijaan, että kuten sen lastenpuukottajan tapauksessa poliisit keksii muiden puolesta henkilön motiivit ja vaarallisuuden suoraan lennosta, koska ne ilmeisesti osaa lukea ajatuksia. Siinä vaiheessa yleensä jos aletaan poliiseja väijyttää, niin tekijä on jo aika epätoivoinen, tai tyhmä.

No, siellä on ihan oikeasti porukkaa jotka arvioi näitä riskejä. Olisi voinut mennä vituiksi, onneksi ei mennyt. Yhtälailla olisi voinut mennä vituiksi, mikäli olisi jaettu tuntomerkit. Tekijät olisi ahdistettu nurkkaan ja lähteneet lahtaamaan sivullisia kun tietävät että karkuun ei pääse.

Minä pysyn edelleen siinä kannassa, että tässä vietiin ammuskelijoita ns pystyyn. Kuvittelivat ehkä pääsevänsä karkuun, kytät pääsivät jäljille ja loppu onkin tiedossa. Minä en ymmärrä miten tässä voi kritisoida poliiseja.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Poliisi toiminut tässä täysin oikein ja loogisesti, sitä tiedotustilaisuutta myöden.

https://i.ylilauta.org/5c/f3cb2895.mp4

Voidaanko nyt jo haukkua poliisia? Rikolliset saatiin kiinni, niin aseet jätettiin sitten keskelle tietä lojumaan ja odottamaan seuraavaa sekopäätä.

Olisiko pitänyt keskeyttää takaa-ajo ja jäädä keräilemään, jos vaikka noita heiteltiin autosta ulos takaa-ajon aikana? Tavaraahan sieltä heiteltiin. Mutuiluahan tämäkin silti.
 

Barney

Jäsen
Olisiko pitänyt keskeyttää takaa-ajo ja jäädä keräilemään, jos vaikka noita heiteltiin autosta ulos takaa-ajon aikana? Tavaraahan sieltä heiteltiin. Mutuiluahan tämäkin silti.
Se oli vitsi liittyen tähän tässä ketjussa käytyyn keskusteluun.

Toisaalta jos tarkemmin tuota miettii, niin siellä on todennäköisesti ollut useampi partio tuon auton perässä. Sinänsä voisi olla ihan perusteltua, että se viimeisenä tullut auto olisi poiminut ampuma-aseet mukaansa. Onhan tuo melko suuri turvallisuusriski, jos ampuma-aseita lojuu keskellä tietä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Pitää muistaa, että Christensenin ajoista -90 luvun lopulta on Poliisin voimavarat ja ymmärryskin ehkä nousseet tällaisissa tilanteissa miten toimitaan ja miten etsitään, vaikka kansan voima on iso näissä jos kuvia ym. julkaistaisiin. Hyvä kuitenkin näin jos todelliset syylliset saatiin kiinni.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Se on just näin. Yleisesti ottaen, kun vinkujat ei tajua edes vähää alusta, mitä se homma on sieltä virkamiehien omasta vinkkelistä katsottuna. Ei noiden homma ole pitää mitään helvetin liveseurantaa. Silloin ollaan jossain ihan väärillä poluilla, jos joku semmoista kuvittelee.

Oon työn puolesta päässyt muutaman kerran juttelemaan sellaisten viranomaisten kanssa, jotka ns. tositilanteessa vastaavat suhteellisen isoista asioista, ja kyllä hekin ovat kertoneet miten se tiedotus olisi pääasiassa lyhyitä ja selkeitä käskyjä. Vaikka se kuinka tylyltä tuntuisi.

Sama pätee tähän, kerrotaan tasan se mitä tarvii, ja tarvittaessa vaikka bluffataan. Kyllä siellä poliiseilla oli käsitys siitä, mihin tämä asia liittyy. Jos olisi viitteitä jostain mahdollisesta massamurhasta/terroriteosta, niin aivan varmasti olisi tiedotettu toisin. Tai jos nämä Rambot olisivat tetsanneet metsään X rynkyt mukana, niin varmasti olisi kielletty menemästä metsään X.

Tämä oli mallisuoritus, ja toivottavasti nostaa kynnystä tulla uudelleen pellellemään tänne.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Onneksi saivat kiinni tekijät (jos/kun nyt ovat ne samat). Mutta ei mitään erityisen välkkyjä rikollisia kyllä, jos eivät tajua pysyä poissa yleisiltä teiltä ja paikoilta teon jälkeen. Mutta hyvä niin.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Se oli vitsi liittyen tähän tässä ketjussa käytyyn keskusteluun.

Toisaalta jos tarkemmin tuota miettii, niin siellä on todennäköisesti ollut useampi partio tuon auton perässä. Sinänsä voisi olla ihan perusteltua, että se viimeisenä tullut auto olisi poiminut ampuma-aseet mukaansa. Onhan tuo melko suuri turvallisuusriski, jos ampuma-aseita lojuu keskellä tietä.

Joo haistoin kyllä pienen sarkasmin, eikä tuolla videolla käy ilmi missä vaiheessa se tarkalleen on otettu. Oliko kellään muulla kuin kuvaajalla tiedossa mitä maassa edes oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös