Porilaislehtien urheilutoimittajat

  • 17 946
  • 82

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti JanJ
Aah, psychodad on nujerrettu.

Juuri tätä tarkoitin. Sinun tapasi julistautua voittajaksi milloin missäkin huokuu hirvittävää epävarmuutta ja itsetunnon puutetta. Et uskalla jättää asiaa lukijoiden päätettäväksi vaan väkisin tunget heille mielipidettä siitä miten väittelyä pitäisi tulkita ja mihin johtopäätökseen päätyä. Heikot sortuu näihinkin. Kun alat luottamaan omiin mielipiteisiisi, ja tulkintoihisi ihmisten motiiveista, ehkä tähänkin tulee muutos.

Mikolan journalistinen taso saattaa olla heikko, mutta tällaisen epävarman "huutelun" kanssa sillä ei kuitenkaan ole vielä mitään tekemistä. Niitä ei missään nimessä tulisi rinnastaa, kuten aiemmin teit.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Blackie
Psyko jättää varmaan tahallaan huomioimatta esim. Korkin hyviä perusteluja siitä, miksi Mikola ei ole yhtä hyvä toimittaja kun esim. Paalosalo ja Majasaari

En jätä. Ei tässä minun mielestäni ole edes mitään keskusteltavaa, asiahan on itsestäänselvä. En ole missään vaiheessa kehunut Mikolan tyyliä, olen jopa sanonut että väärässä paikassa mies tuollaista settiä heittää. Minä puutuin siihen, ettei ässistä tällä hetkellä VOI kirjoittaa kiltisti. Mikolan tyyli on vaan vedetty yli, mutta se on kuitenkin aivan helvetisti paljon parempi vaihtoehto kuin hyssyttely. Ässissä ei muutu mikään, jos kukaan ei asiaan puutu. Hyvät journalistit osaavat puuttua asiaan niinkin etteivät karkoita kaikkia faneja. En siis ole Korkin kanssa eri mieltä, ja tästä syystä en nähnyt mitään syytä edes kommentoida koko asiaa. Olen mielestäni tehnyt kantani varsin selväksi, ja se kanta ei todellakaan sano että Mikola olisi joku suuri toimittajaguru.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti psychodad
. Minä puutuin siihen, ettei ässistä tällä hetkellä VOI kirjoittaa kiltisti.
Nyt ei tuuliviiri enää tiedä mihin on puuttunut ja mihin on vastannut. Hyvin menee!

Ässistä on kautta aikain kirjoitettu Porissa kriittisesti. Mutta huom! Asiantuntevasti. Ammattitaidolla. Huomiot ovat olleet oikeita.

Porihan on selkäänpuukotuksessa myös Suomen kärkikymmenikköä.

Mutta tässä ketjussa kritisoitiin sitä, että yksi toimittaja on ammattitaidoton, ja sitä vastaan sinä olet ollut koko ketjun ajan, milloin mitäkin mieltä ollen.

Mutta nyt olet samaa mieltä että Mikola ei ole hyvä kirjoittaja?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti psychodad
En jätä. Ei tässä minun mielestäni ole edes mitään keskusteltavaa, asiahan on itsestäänselvä. En ole missään vaiheessa kehunut Mikolan tyyliä, olen jopa sanonut että väärässä paikassa mies tuollaista settiä heittää. Minä puutuin siihen, ettei ässistä tällä hetkellä VOI kirjoittaa kiltisti. Mikolan tyyli on vaan vedetty yli, mutta se on kuitenkin aivan helvetisti paljon parempi vaihtoehto kuin hyssyttely. Ässissä ei muutu mikään, jos kukaan ei asiaan puutu. Hyvät journalistit osaavat puuttua asiaan niinkin etteivät karkoita kaikkia faneja. En siis ole Korkin kanssa eri mieltä, ja tästä syystä en nähnyt mitään syytä edes kommentoida koko asiaa. Olen mielestäni tehnyt kantani varsin selväksi, ja se kanta ei todellakaan sano että Mikola olisi joku suuri toimittajaguru.

OK. Mun puolestani tämä keskustelu on loppuunkäsitelty, siirryn muihin ketjuihin leikkimään.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti JanJ

Mutta nyt olet samaa mieltä että Mikola ei ole hyvä kirjoittaja?

Jos kerran olen tuuliviiri, etsi kohta jossa totean Mikolan olevan hyvä kirjoittaja.

On sinänsä käsittämätöntä ettet pysty seuraamaan näinkään yksinkertaista keskustelua. Minä olen koko ajan, avausviestistäni asti, puhunut siitä millä sävyllä näitä sitten muka pitäisi käsitellä.

Vaatii hirvittävää yksinkertaistamista, että tästä saadaan aikaan joku "Mikola on hyvä, olen Mikolan fani" mielikuva. Sinulle ilmeisesti kaikki on mustavalkoista, joko "olet puolellamme tai meitä vastaan". Asia kun ei ole näin yksinkertainen, paitsi yksinkertaisille ihmisille.

Jos et vieläkään tajua, kyse ei ole siitä onko Mikola hyvä vai huono, kyse on siitä mihin sävyyn ässistä pitäisi nykyisessä tilassaan kirjoittaa. Varmasti on parempia teitä kuin Mikolan tie, mutta asioiden hyssyttely ja valehteleminen olisi ainakin minun mielestäni vielä helvetisti huonompi. Sinä olet mahdollisesti eri mieltä, ja haluaisit SK:n journalistien kirjoittavan pravda tyyliin (neuvostoliiton aikaan) siitä kuinka ässät johtaa sarjaa ylivoimaisella erolla muihin, ja kuinka lukko on kaatunut joka ottelussa viimeisen kolmen kauden aikana. Murskaluvuin.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Re: Re: Re: Re: Re: Re: pikkupoika Mikola

Viestin lähetti psychodad
No ainakin paremmin kuin se, että kirjoittaisi suoranaisia valheita. Ei ässien väheksyminen juuri tällä hetkellä ole ollenkaan sen luokan tyylirikko, jota ei voisi odottaa. Ässät on pahasti taantunut, ja varsinkin paikallisvastustajaansa vastaan. Jos siitä sanominen negatiiviseen sävyyn on näinkin paha tabu, ei voi kuin ihmetellä millaista pääntaputtelua siellä toivotaan. Jotkut varmasti ovat sitäkin mieltä, että nykyistä suuntausta on käsitelty liiankin silkkihansikkain.

Kritiikkiä saa toki esittää. Väheksymisellä tarkoitin mollausta ilman analyysiä, jota Mikola harrastaa. Satiirin ymmärtäisin mutta sellaiset kuuluvat kolumneihin, ei artikkeliin.


Ei provoilu tai vittuilu lehdessä mitään fiksua ole, mutta jos itse olisin toimittaja, olisihan tuosta ässien taaperruksesta äärimmäisen vaikea löytää mitään positiivista kirjoitettavaa. Ehkä kissan pöydälle nostaminen tuo vielä jossain vaiheessa kaivattuja muutoksia sielläkin suunnalla, hyssyttelyllä asiat pysyvät nykyisessä kurssissaan. Se toki sopisi minulle, mutta tuskin sopii teille?

Siksi et olekaan toimittaja.
Ei positiivisen kirjoituksen vastakohta ole provoilu ja vittuilu vaan negatiivinen kirjoitus.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti mjarkko
Onkohan SK:ssä koskaan kirjoitettu Lukkoa väheksyviä kirjoituksia?


On varmasti kirjoitettu aikojen saatossa, ei hetkenkään epäilystä :). Mutta niin kuin annoit ymmärtää, Lukosta on kirjoitettu lähiaikoina erittäin positiiviseen sävyyn. Jopa niin, että Lukko-osiossa kehuin SK:in kirjoittavan positiivisimmin Lukosta kuin paikallisten toimittajien jossain yhteydessä. Tästä voi jokainen päätellä, että ei Ässäfani niin kauhean tyytyväinen ole.

Vaikkei positiivista sanomaa aina olekkaan, niin silti voi negatiivisistakin asioista kirjoittaa kunnioittaen oman kaupunkinsa seuraa ja sen perinteitä.

Otetaanpa esimerkki jornalismin kaukokantoisuudesta. Williams vs. Forss. Forssista eräs raumalainen kiekkotoimittaja kertoli lehmänpaskaa aikoja sitten ja vieläkin sama vaikuttaa kyseisen toimittajan arvostukseen(kaikki varmaan Forssin tietävät ettei siitä lööpejä saa millään aikaiseksi vaikka kuinka yrittäisi). Aivan varmasti Jasonin vähätteleminen kantautuu myös tulevaisuuteen, kun kaveri ei mitään muuta ole tehnyt kuin kehumisen arvoisia juttuja. Toivottavasti ei kuitenkaan teidän tämän takia tarvitse muistella, että tuo on se paska toimittaja, vielä vuosienkin päästä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pikkupoika Mikola

Viestin lähetti mjarkko
Ei positiivisen kirjoituksen vastakohta ole provoilu ja vittuilu vaan negatiivinen kirjoitus.

Juuri näin. Ja jos on syytä kirjoittaa negatiivinen ottelukirjoitus taikka kolumni, täytyy muistaa EHDOTTOMASTI pysyä tosiasioissa, eikä ruveta arvailemaan, esim. heikon ajanjakson syytä. Näin erottuu mielestäni toimittaja "toimittelijasta".
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Tuntuu siltä että tässä keskustelussa on nurkkapatriotismi saanut vallan, toimittajaa en tunne, mutta minuakin on aina ottanut pattiin kun joku sanoo asiasta, enempää en asiaan ota kantaa, mutta jossei voi kirjoittaa loistavia arvosteluja niin ei voi!! Itse olen kokenut työelämässä montaa kertaa, että joku sanoo asiasta( se on todella vittumaista)!! Toivottavasti Satakunnan kansa löytää oikein suuntautuneita toimittajia, en vaan voi ymmärtää miten huonoista asioista voidaan kirjoittaa hyvin!!

PS. Niin se vaan on !!
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti veinikretski
en vaan voi ymmärtää miten huonoista asioista voidaan kirjoittaa hyvin!!

Ystävä hyvä, et ymmärrä mistä täällä ovat keskustelleet.

Siis huonoista asioista ei tarvitse kirjoittaa hyvin, mutta tarvitsee kirjoittaa asiallisesti ja asiantuntevasti, jos kerran kirjoittaa.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: Re: pikkupoika Mikola

Viestin lähetti psychodad
....Pitäisikö tämän Mikkolan oikeasti sanoa että ässät on satakunnan herra, ja jatkuvista tappioista huolimatta niskan päällä? En minä teidän ketjuanne todellakaan pilata halua, mutta mitä ihmettä sen pitäisi kirjoittaa että teille kelpaisi. Valheita? Eiköhän se porilainen kiekkoilmapiirikin tarvitse kritiikkiä silloin kun kritiikin paikka on. Raumalla ainakin lehdet antavat kuulua jos joukkue pelaa heikosti. Jos lukko olisi hävinnyt ässille 9 putkeen ja Janne Rantanen kirjoittelisi lukon satakunnan herruudesta ja kovasta yrityksestä, pitäisin häntä sekä idioottina että valehtelijana. Te taas peräänkuulutatte tällaista journalismia?

Kritiikkiä tarvitaan kun on kritiikin paikka. Siinä olet oikeassa. Ehkä tuon takia Mikolaa ei olekkaan päästetty temmeltämään kolumnitasolle kuin kerran. Se oli luvattoman huono. Kolumneissa voidaan esittää pohdintaa ja asiallista kritiikkiä. Omistan kohtuullisen ison arkiston SK lehdistä alkaen aina sieltä 70-luvulta saakka. Niitä on aina kiva lukea kun kotipuoleen menee. Voisin vaikka kaivaa arkostoja taas ensiviikonloppuna. JanJ muuten eikös niitä olisi hauska lukea sen pelin katsomissession ohella ? Onkos sellaista viikonloppuna ? Ja mitä tulee psychon mainitsemaan stadin satakuntalaiseen lehtitarjontaan niin paras tarjonta ei löydy ainakaan kirjastosta....

Väitän että aikaisemmin Ässistä kirjoitettiin esim. ennen pelejä jotain yksittäistä pelaajaa koskevia juttuja. Ne avasivat yleisölle joukkuetta hieman enemmän. Ässissä on tällä hetkellä todellisia outolintuja joista fanit eivät tiedä _yhtään_ mitään. Esim valmentaja Toivola on sellainen. Kukaan ei tiedä miehestä yhtään mitään. Johtaa hän sentään Ässiä. Viime kaudellakin noita oli aika vähän.

Sitten lainaukseen. Kuka Ässiä satakunnan herrana on pitänyt. Itse ainakin meiltä sitä kovin tivaat, että pitäisikö niin sanoa. Älä nyt ihan itsestään selvyyksiä kysele. Ei varmaankaan kukaan niin halua. Kukaan ei peräänkuuluta sellaista journalismiä. Hyvää journalismia esim. oli Majasaaren lyhyt kolumni missä käskettiin Ässien rakentaa itselleen kriisi. Kantaaottava, ajankohtainen (olisi mielestäni kyllä saatu julkaista hieman aikaisemmin) ja osuva. Vastaus tuli parissa päivässä Hirsimäeltä samaiseen lehteen. Rakentava kritiikki on parasta tässä asiassa. Mihinkää iltapäivälehtien ja seiskan revittelevään linjaan ei pidä lähteä.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Kyllä minä ymmärrän , en vain voi uskoa että joku kirjoittaa niin puolueelisesti johtuen siitä mistä on kotoisin, mikäli näin tosiaankin on sitten asia niin on. En voi kuin kommentoida tätä keskustelua jota nyt olen seurannut! Aihe joka minua tässä asiassa ihmetytti on ainoastaan se että kotipaikka on kaikkein ratkaisevampi tekijä, eikä kirjoittaja itse, muista asioista ajattelen samoin! Sain sellaisen käsityksen että kirjoittaja on eurasta kotoisin ja tämä alkaa keittämään tässä asiassa, enemmän kuin itse kirjoitukset!!

PS. Ei tosiaankaan ole minun taisteluni !
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti veinikretski
Sain sellaisen käsityksen että kirjoittaja on eurasta kotoisin ja tämä alkaa keittämään tässä asiassa, enemmän kuin itse kirjoitukset!!

Sait väärän käsityksen! Ensin ihmeteltiin Mikolan älytöntä vittuilua ja vasta sitten saatiin tietää miehen taustoista! Mutta ei se mitään! Kaikki erehtyvät joskus!
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Majasaari on tosiaan kirjoitellut hyviä juttuja viimeaikoina, esim. Kolumni Krisse Ruutusta.

Aikoinaan häneltä ei löytynyt pienintäkään kritiikkiiä Ässiä kohtaan. Syykin oli päivänselvä: Hänen yrityksensä vastasi Antti Heikkilän päätoimittaman Ässät tiedottaa-lehden toimituksellisesta materiaalista. Eli hän oli päätoimensa ohella myös palkkasuhteessa Ässiin.
 

frodo

Jäsen
Viestin lähetti Olkku
Siis huonoista asioista ei tarvitse kirjoittaa hyvin, mutta tarvitsee kirjoittaa asiallisesti ja asiantuntevasti, jos kerran kirjoittaa.

Juuri näin! Pointti onkin juuri se että Ässien hävittyä ottelu esim. Lukolle, Mikolan jutut ovat kärjistäen tämän tapaisia: Lällällää Lukko onki parempi..Lukon logo on hienompi ku ässien..Gill voittais Levokarin..
Lapsellisia pikkupoikamaisia kommentteja joista puuttuu reilusti asiantuntemusta.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti psychodad
Minä olen koko ajan, avausviestistäni asti, puhunut siitä millä sävyllä näitä sitten muka pitäisi käsitellä.

HUOH! (sponsored by Hörkkö)

Nyt kun Psykkis olet avausviestistä asti jauhanut samaa asiaa, niin olisiko aika antaa jo olla. Fiksuuden merkki olisi ymmärtää olla joskus hiljaa ja lopettaa lapsellinen ja idioottimainen väittely. Mielestäni sinulla on ongelma ja se on se, ettet pysty koskaan ikinä milloinkaan myöntämään mitään kirjoittamaasi edes osittain vääräksi/puutteelliseksi. Sanon tämän ihan ystävälliseen sävyyn. Tiedän ettei palstaa tai kirjoituksiasi ole pakko lukea, mutta kun huomaan että kirjoitat joka ainoaan sinulle suunnattuun vastaukseen palautteen alan jo olla huolissani. Olisi mahtava juttu, että kun provoilet ja ärsytät Ässäfaneja, niin osaisit myös lopettaa sen ajoissa, etkä jauhaisi samaa asiaa sivutolkulla.

Ja itse aiheesta sen verran, että miten Juha Luotola on saanut "vastuuta" kiekkoasioissa? Itse, kuten jo aiemmin mainitsin, luen kyseistä lehteä harvoin ja olen asiasta epätietoinen. Luotolahan on suht nuori kirjoittaja ja ainakin aiemmin tekí hyviä juttuja urheilupuolelle.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Luulenko vain vai onko Ässät ollut normaalia enemmän esillä maaottelutauon aikana? Meinaan, Satakunnan Kansassa.
Toimittajan kolumni, toimitusjohtajan vastaus, hallituksen puheenjohtajan puheet organisaation skarppaamisesta pelaajista markkinointiin, kapteeni Korpisalon haastattelu maanantain lehdessä...tai sitten on vaan niin harvinaista herkkua jotta pisti silmään tällanen informaatiotulva.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Florida Panthers
Mitäs näistä haastatteluista on irronnut? Miten on reenattu tauon aikana? Kenties jotain muuta mielenkiintoista. Näin ulkopaikkakuntalaisena kiinnostaa kaikki SK:n jutut Ässistä ja mielelläni niitä lueskelen, kun maisemissa liikun.

Ehkä kyseessä on jonkinlainen mainoskikka ja halutaan antaa näkyvyyttä. Ässät on koko viikon esillä lehdessä ja tiistaina hallilla on yli 4000 katsojaa. Noh, saahan sitä unelmoida.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Viestin lähetti Pêr un pugno di dolari
Mitäs näistä haastatteluista on irronnut? Miten on reenattu tauon aikana? Kenties jotain muuta mielenkiintoista. Näin ulkopaikkakuntalaisena kiinnostaa kaikki SK:n jutut Ässistä ja mielelläni niitä lueskelen, kun maisemissa liikun.

Ehkä kyseessä on jonkinlainen mainoskikka ja halutaan antaa näkyvyyttä. Ässät on koko viikon esillä lehdessä ja tiistaina hallilla on yli 4000 katsojaa. Noh, saahan sitä unelmoida.

Tässä tulee tuo Korpin haastattelu. Elämme ihmeellisiä aikoja, minäkin löysin Satakunnan Kansan verkkolehden. Enää ei tarvitse kitua Aamulehden varassa. Onhan muuten tasoero melkoinen Aamulehden eduksi, mutta Ässistä ei luonnollisesti paljon täällä tehdä juttuja.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kirjoitit kirjan Pitkä laukaus, porilaisen jääkiekkoilun historia. Se teos löytyy kirjahyllystäni. Se on hyvä kirja. Kirja päättyy hyviin sanoihin.

”…Kirkkaimpaan mitaliin on kuitenkin aina tarvittu ripaus kuuluisaa porilaista hurjaa tahtoa. Toivottavasti sitä tuoreistakin sukupolvista edelleen löytyy. Sen turvin Ässät menestyy, vaikka miehet aika ajoin vaihtuvatkin.

Jatkuvuus on tässä mielenkiintoisessa ruletissa tärkeintä niin Ässille, Porille kuin kaupungin jääkiekkoyleisöllekin. Pyritään siis edelleen luomaan jatkoa pitkälle taipaleelle, joka aina ajoittain on johtanut kirkkaimpaankin menestykseen…”

Kirja päättyy vuoteen 1994. Tuosta hetkestä tähän päivään saakka on nähty yhtä sun toista. On ollut toimitusjohtajaa ja ”toimitusjohtajaa”. On ollut pelaajia ja ”pelaajia”. Oikeastaan niin paljon asioita on tapahtunut että siitä saisi kirjoitettua vaikka kirjan… Pyydän että kaivat kynän pöytälaatikosta ja alat kirjoittaa. Teet kertomuksen miten saatiin pronssia ja miten koko Ässäorganisaatio uudistui. Miten jouduttiin taloudellisiin vaikeuksiin ja miten niistä tullaan pääsemään. Kertomus olisi hyvä saada kansiin että se ei unohtuisi. Kausi kaudelta ja tapahtuma tapahtumalta. Mitalista mitaliin.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Itsekin tällaista kirjaa toivoisin ja varmasti ostaisin, jos sellainen painettaisiin. Tärkeää onkin, että kirjan kirjoittaa joku joka omaa porilaiset taustat, ettei kukaan mennander tällaista "pyhää" kirjaa toimittaisi... ;-)
 

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Minä kanssa ostan kyllä. Onko tuota aiempaa teosta viellä myytävänä? Ja onko siinä kuvia? Kuvat vanhoista hyvistä ajoista olisi kyllä poikaa.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Zauli kirjoitti:
Minä kanssa ostan kyllä. Onko tuota aiempaa teosta viellä myytävänä? Ja onko siinä kuvia? Kuvat vanhoista hyvistä ajoista olisi kyllä poikaa.

Kuvia on kymmenkunta aukeamaa. Ei ole kyllä aikoihin kaupoissa näkynyt, Porin divarit kannattaa kyllä kieltää, sieltä voi tärpätä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös