Popparit esiin – Jatkoajassa tapahtuu!

  • 470 230
  • 2 999

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se on toi Ipan osasto ollut vähän herkällä tuulella jo pidemmän aikaan.

Menikohän siellä seurassa joku toimi jotenkin poskelleen? Ei uskoisi olivat kuitenkin sarjan kärjessä vielä muutama kierros sitten.

En kyllä ymmärrä tuota logiikkaa että toisen joukkueen kannattajat eivät saisi osallistua keskusteluihin koska se koetaan jotenkin provosointina välittömästi. Eikös se ole keskustelupalstan suola, että täällä ihmiset jotka ovat eri asioista eri mieltä ja kannustavat eri joukkueita, voi ottaa ihan mielensä mukaan kantaa erilaisiin asioihin. Minäkin monesti olen käynyt vierailemassa muiden joukkueiden osioissa jos on ollut jotain kommentoitavaa mikä sattuu kutkuttamaan, ilman tietoista provosointia tietenkin. Pitäisikö siis käydä ottamassa suosikkijoukkue pois profiilista jotta olisi oikeus kommentoida muiden hiekkalaatikoille, niinkö?

Samaa mieltä. Tietty varovaisuus tai ehkä tarkemmin joku hienotunteisuus tulee toisen seuran ketjussa säilyttää, mutta asiallisesti jos kirjoittaa niin tuo pelkästään lisäarvoa kaikille.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En kyllä ymmärrä tuota logiikkaa että toisen joukkueen kannattajat eivät saisi osallistua keskusteluihin koska se koetaan jotenkin provosointina välittömästi. Eikös se ole keskustelupalstan suola, että täällä ihmiset jotka ovat eri asioista eri mieltä ja kannustavat eri joukkueita, voi ottaa ihan mielensä mukaan kantaa erilaisiin asioihin. Minäkin monesti olen käynyt vierailemassa muiden joukkueiden osioissa jos on ollut jotain kommentoitavaa mikä sattuu kutkuttamaan, ilman tietoista provosointia tietenkin. Pitäisikö siis käydä ottamassa suosikkijoukkue pois profiilista jotta olisi oikeus kommentoida muiden hiekkalaatikoille, niinkö?

Jos ollaan niin ahdasmielisiä ettei haluta edes nähdä vastakkaisia tai erilaisia mielipiteitä, niin silloin tällaiset foorumit ovat yleensäkin vähän vääriä paikkoja sellaisille.
Tottakai keskusteluihin saa osallistua, kun sen tekee asiallisesti. Tämähän on myös moderaattoreiden linjaus. Provosointia toisten joukkueiden osioissa ei kuitenkaan katsota hyvällä.

Kun tekee toisen joukkueen osioon ketjun, jossa toivotaan päävalmentajalle kenkää, niin kyllä minä ymmärrän, että se nähdään provosointina, vaikka ketjun alustaisikin näennäisesti hyvin.

Mielestäni joukkueiden omat osiot ovat pääsääntöisesti kyseisen joukkueen kannattajille tarkoitettuja. Jos niissä ei saa olla rauhassa ilman toisten joukkueiden kannattajien provoilua, niin iso osa koko jatkiksen kokonaisuudesta katoaa, kun täytyy pyrkiä etsimään muita paikkoja keskustelulle. Jos taas osallistuu keskusteluun asiallisesti, niin se on ihan sama mitä joukkuetta kannattaa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tottakai keskusteluihin saa osallistua, kun sen tekee asiallisesti. Tämähän on myös moderaattoreiden linjaus. Provosointia toisten joukkueiden osioissa ei kuitenkaan katsota hyvällä.

Kun tekee toisen joukkueen osioon ketjun, jossa toivotaan päävalmentajalle kenkää, niin kyllä minä ymmärrän, että se nähdään provosointina, vaikka ketjun alustaisikin näennäisesti hyvin.

Mielestäni joukkueiden omat osiot ovat pääsääntöisesti kyseisen joukkueen kannattajille tarkoitettuja. Jos niissä ei saa olla rauhassa ilman toisten joukkueiden kannattajien provoilua, niin iso osa koko jatkiksen kokonaisuudesta katoaa, kun täytyy pyrkiä etsimään muita paikkoja keskustelulle. Jos taas osallistuu keskusteluun asiallisesti, niin se on ihan sama mitä joukkuetta kannattaa.
Mutta tuohonhan on helppo ratkaisu - provosointi muiden joukkueiden osioissa kitketään vain rajulla kädellä pois. Luulisi sen jo hillitsevän niitä pahimpia trollaushaluja.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Tottakai keskusteluihin saa osallistua, kun sen tekee asiallisesti. Tämähän on myös moderaattoreiden linjaus. Provosointia toisten joukkueiden osioissa ei kuitenkaan katsota hyvällä.
Ymmärtäisin haloon, jos tuo avaus olisi jotenkin erityisen provosoiva, mutta kuten arvon moderaattorit myös sanoneet aivan kelpo avaus.

@HOOLIGAN_ tuus nyt itte kertoo miltä tuntuu, kun on jo neljäs popparilasti mikrossa.
Kieltämättä tästä tuli hyvää viihdettä ja popparit maistuu, itse sun toisellekin. Tämähän on miltein jopa parempaa kuin JYPin ottelut livenä.

Pääasiassa olen kuitenkin hyvin hämmentynyt Ilves kannattajien ylireagoinnista. Eikai siinä jatkakaa toki.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta tuohonhan on helppo ratkaisu - provosointi muiden joukkueiden osioissa kitketään vain rajulla kädellä pois. Luulisi sen jo hillitsevän niitä pahimpia trollaushaluja.
Juuri niinhän täällä pääosin tehdäänkin.

Itse olen sitä mieltä, että ipafanien provosoituminen ei ole täysin aiheetonta, vaan tuollaisen ketjun avaaminen toisen joukkueen osioon täyttää provoilun kriteerit. Toki ylireagointia on silti nähty, eikä tuo kaada maailmaa, mutta ymmärrän silti ipafanien reaktiot.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
En kyllä ymmärrä tuota logiikkaa että toisen joukkueen kannattajat eivät saisi osallistua keskusteluihin koska se koetaan jotenkin provosointina välittömästi. Eikös se ole keskustelupalstan suola, että täällä ihmiset jotka ovat eri asioista eri mieltä ja kannustavat eri joukkueita, voi ottaa ihan mielensä mukaan kantaa erilaisiin asioihin. Minäkin monesti olen käynyt vierailemassa muiden joukkueiden osioissa jos on ollut jotain kommentoitavaa mikä sattuu kutkuttamaan, ilman tietoista provosointia tietenkin. Pitäisikö siis käydä ottamassa suosikkijoukkue pois profiilista jotta olisi oikeus kommentoida muiden hiekkalaatikoille, niinkö?
Samaa mieltä. Tietty varovaisuus tai ehkä tarkemmin joku hienotunteisuus tulee toisen seuran ketjussa säilyttää, mutta asiallisesti jos kirjoittaa niin tuo pelkästään lisäarvoa kaikille.
Olen kanssanne aivan samoilla linjoilla. Monesti on tullut ihmeteltyä vaikkapa Kärppien osioon muiden joukkueiden kannattajien täysin asiallisia viestejä, joissa saatetaan joko viestin alussa, sen lopussa tai jopa molemmissa päissä pyytää anteeksi "vieraisiin pöytiin huutelua". Mielestäni tuollaisessa kirjoittelussa ei ole mitään pahoiteltavaa eikä kynnyksen toisten joukkueiden osioihin kirjoittelulle muutenkaan toivoisi olevan hirveän korkea. Jos jonninjoutavat provosoinnit kitketään pois, niin erilaiset näkemykset ovat aivan tervetulleita.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ymmärtäisin haloon, jos tuo avaus olisi jotenkin erityisen provosoiva, mutta kuten arvon moderaattorit myös sanoneet aivan kelpo avaus.
Ihmettelen ylipäätään, että miksi koit tarpeelliseksi avata tuon, etkä jättänyt sitä ipafaneille? Onhan tämä varsin erikoista, ellei jopa ensimmäinen kerta ikinä, kun tällaista joku tekee.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ihmettelen ylipäätään, että miksi koit tarpeelliseksi avata tuon, etkä jättänyt sitä ipafaneille? Onhan tämä varsin erikoista, ellei jopa ensimmäinen kerta ikinä, kun tällaista joku tekee.
Käsittääkseni tämä on jatkoaika ja palsta on pystytetty yleiseen kiekkokeskusteluun osiossa kuin osiossa. Ei tämä mikään yhden joukkueen Ilvesfoorumi ole, jossa ei muiden joukkueiden kannattajien näkemyksiä suvaita.

Itse luen aktiivisesti lähes kaikkien joukkueiden ketjuja liigassa ja aika aktiivisesti myös osallistun keskusteluun, toki eniten JYP, IFK, Lukko ja Sport ketjuissa. Olen aiemminkin avannut ketjuja muuallekin kuin JYPin osioon ja koskaan aiemmin tämä ei ole ollut mikään ongelma. Avaan ketjuja sääntöjen puitteissa mihin vain, jos minusta sille on tilausta tai minusta asia ei sovi jo olemassa oleviin ketjuihin.

Kyllä nyt tuntuu, että Ilves kannattajilla on vain herkkä hipiä ja kärpäsestä tekivät ihan itse härkäsen. Kyllä minä ainakin toivon, että myös muut tulisivat enemmän keskustelemaan ja jopa avaamaan ketjuja muidenkin osioihin, mikäli nämä on vain asiallisti tehtyjä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Olen kanssanne aivan samoilla linjoilla. Monesti on tullut ihmeteltyä vaikkapa Kärppien osioon muiden joukkueiden kannattajien täysin asiallisia viestejä, joissa saatetaan joko viestin alussa, sen lopussa tai jopa molemmissa päissä pyytää anteeksi "vieraisiin pöytiin huutelua". Mielestäni tuollaisessa kirjoittelussa ei ole mitään pahoiteltavaa eikä kynnyksen toisten joukkueiden osioihin kirjoittelulle muutenkaan toivoisi olevan hirveän korkea. Jos jonninjoutavat provosoinnit kitketään pois, niin erilaiset näkemykset ovat aivan tervetulleita.
Jep. Mutta tuosta se varmaan monilla kumpuaa, kun vastaanotto saattaa monesti olla niin tyly (enkä nyt puhu Kärppä-osiosta) että ollaan jo valmiiksi vähän takajaloillaan. Monesti olen muun muassa IFK-osiossa huomannut että siellä jo valmiiksi asenne on sellainen että asiallisiinkin viesteihin reagoidaan tyyliin "painukaa böndet vittuun" jolloin se kynnys kommentoida väkisinkin kasvaa aika reippaasti. Ja siis, IFK-nimimerkkejä on monia asiallisia ja muita kunnioittavia täällä, ei siis erikseen osoitettu kellekään, mutta sellainen mielikuva on jäänyt. Otin kerran kantaa IFK:n rämpimiseen, niin vastaukseksi sain lähinnä vittuilua siitä, että oma suosikkijoukkueeni teki konkurssin ja pelaa Mestiksessä :D
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Käsittääkseni tämä on jatkoaika ja palsta on pystytetty yleiseen kiekkokeskusteluun osiossa kuin osiossa. Ei tämä mikään yhden joukkueen Ilvesfoorumi ole, jossa ei muiden joukkueiden kannattajien näkemyksiä suvaita.

Itse luen aktiivisesti lähes kaikkien joukkueiden ketjuja liigassa ja aika aktiivisesti myös osallistun keskusteluun, toki eniten JYP, IFK, Lukko ja Sport ketjuissa. Olen aiemminkin avannut ketjuja muuallekin kuin JYPin osioon ja koskaan aiemmin tämä ei ole ollut mikään ongelma. Avaan ketjuja sääntöjen puitteissa mihin vain, jos minusta sille on tilausta tai minusta asia ei sovi jo olemassa oleviin ketjuihin.

Kyllä nyt tuntuu, että Ilves kannattajilla on vain herkkä hipiä ja kärpäsestä tekivät ihan itse härkäsen. Kyllä minä ainakin toivon, että myös muut tulisivat enemmän keskustelemaan ja jopa avaamaan ketjuja muidenkin osioihin, mikäli nämä on vain asiallisti tehtyjä.
Oletko aiemmin avannut ketjua, missä toivot ko. joukkueen päävalmentajan potkuja? Sehän tässä on se oleellinen juttu. Tuo on iso ja herkkä aihe jokaiselle joukkueen kannattajalle, joten ihmettelen, että ipafanien reaktiot yllättivät sinut tässä. Mielestäni reaktiot olivat 100% sitä mitä odotinkin, kun ketjun itse tuolla bongasin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Oletko aiemmin avannut ketjua, missä toivot ko. joukkueen päävalmentajan potkuja? Sehän tässä on se oleellinen juttu.
Ilmeisesti luetun ymmärtämisessä on vikaa sitten monella? Enhän minä missään vaiheessa tuossa ketjun avauksessa ole toivonut Pennaselle potkuja. Olen pelkästään leikitellyt ajatuksella ja esittänyt kysymyksiä. Otsikko on toki ns. lainattu Ilveksen osion Myrrän ketjusta, mutta mielestäni täten ainoastaan luo tiettyä mukavaa jatkumoa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mä oon miettiny mitä tapahtuisi, jos veli @HOOLIGAN_ laittaisi JA-profiiliinsa suosikkijoukkueen kohdalle "sympatiat Ilvekselle", tai vielä lyhyemmin "1931". Eikös tällöin hänellä ole oikeus avata jos joskinlaisia ketjuja Ipan hiekkalaatikolle?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ilmeisesti luetun ymmärtämisessä on vikaa sitten monella? Enhän minä missään vaiheessa tuossa ketjun avauksessa ole toivonut Pennaselle potkuja. Olen pelkästään leikitellyt ajatuksella ja esittänyt kysymyksiä. Otsikko on toki ns. lainattu Ilveksen osion Myrrän ketjusta, mutta mielestäni täten ainoastaan luo tiettyä mukavaa jatkumoa.
Lainasit otsikon ketjusta, jossa keskusteltiin nimenomaan siitä, ansaitseeko Myrrä saada kenkää. Jos halusit puhua Pennasesta muilla tavoin, niin ehkäpä ketju olisi kannattanut otsikoida "hieman" eri tavalla?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mä oon miettiny mitä tapahtuisi, jos veli @HOOLIGAN_ laittaisi JA-profiiliinsa suosikkijoukkueen kohdalle "sympatiat Ilvekselle", tai vielä lyhyemmin "1931". Eikös tällöin hänellä ole oikeus avata jos joskinlaisia ketjuja Ipan hiekkalaatikolle?
Lienee viisainta jatkossa, aina kun ketjuja avaa hetkeksi pistää tuon joukkueen nimi tai vuosiluku.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Eniten mua naurattaa tässä casessa se, että hyvin asiallisesta ja ilman värilaseja tapahtuvasta kesksutelutaidosta tunnettu @HOOLIGAN_ kirjoitti nyt avausviestin ketjuun jonka voi toki provokaatioksikin tulkita. Tosin Ilves-kannattajat ovatkin tunnetusti melko herkällä.

Varmasti Pennanen nyt lukee ketjua ja itkee :D

Ps. Anteeksi nollapostaus.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eniten mua naurattaa tässä casessa se, että hyvin asiallisesta ja ilman värilaseja tapahtuvasta kesksutelutaidosta tunnettu @HOOLIGAN_ kirjoitti nyt avausviestin ketjuun jonka voi toki provokaatioksikin tulkita. Tosin Ilves-kannattajat ovatkin tunnetusti melko herkällä.
Itseasiassa kyseisellä kaverilla on ns. luontaisesti provosoiva keskustelutyyli. Ei taida itse sitä oikein ymmärtää, kuten on monta kertaa tullut todettua.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseasiassa kyseisellä kaverilla on ns. luontaisesti provosoiva keskustelutyyli. Ei taida itse sitä oikein ymmärtää, kuten on monta kertaa tullut todettua.

En ihan allekirjoita tätä väittämää, että olisi jotenkin luontaisesti provosoiva tyyli. Että ehkä se provosoituminen on yksilöllistä.

Toki täällä on huomannut senkin, että pitää kirjoittaa todella varovasti ettei joku provosoituisi. Aina tulee erikseen painotettua että kyse on omasta mielipiteestä, vaikka käytännössä tämän pitäisi olla suhteellisen selvää.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tämä on kyllä melkoista. Tulee mieleen sketsisarja Studio Julmahuvin, olikohan Jeesuksen ryhtiliike, "nyt kun tän näkee ensimmäistä kertaa niin ei mikään" sketsi

Ihan asiallisesti kirjoitettu avaus niin hirveä määrä herneitä nenään kun väärä avaaja ja ilmeisesti väärään aikaan.
Studio Julmahuvin moraalisesti arveluttava Hittikimara, sisältäen Jeesuksen Ryhti -liikkeen toiminnanjohtaja Rafael Toivosen haastattelun.

Tämä nauratti äsken ensimmäistä kertaa nähtynä jopa enemmän kuin Ilves-fanien avautuminen.
 

Glove

Jäsen
Valmentajia on kahdenlaisia: Niitä. jotka on saanut potkut ja niitä, jotka tulee samaan potkut. Joku taisi ehdottaa, että ylläpito voisi luoda aina uuden "valmentaja Nön Nönnöölle potkut" ketjun aina kun uusi valmentaja aloittaa jossain. Ei menisi niin helposti ihon alle kuin nyt on mennyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös