Itse käytän tykkäysnappia myös puhutuissa keskusteluissa. Kun joku sanoo jotain järkevää, näytän sille peukkua ja vaihdan aihetta. Monesti ymmärretään kyllä ihan väärin tämä ele.
edit.
Käytän puhutuissa keskusteluissa aktiivisesti myös tätä "en tykkää"-nappia.
Harrastan samaa, ja olen todennut että nykyään ei oikein peukut ja keskisormet enää riitä. Oon ruvennutkin kantamaan repussa mukana A4-kokoisia kuvia niistä semmosista vitun hieroglyfeistä, emojeja ne taitaa tosiaan olla, ja näyttelen sieltä sitten aina sopivia kuvia kun joudun live-keskusteluun. Mulla on tällä hetkellä siellä kuvissa se semmonen iloinen paskakasa, vedet silmissä naurava hymiö, vesipyssy, munakoiso, tulipallo, pyörätuoli, syöpään kuollut saukko, nekrofiliaan taipuvainen kaksipäinen strutsi, jauhelihapizza, Kekkonen vetämässä käteen, neljä afgaanivinttikoiraa pyramidimuodostelmassa, raitiovaunu, Trinidad ja Tobagon lippu ja musta timantti.
Vähän on viime aikoina tuntunut siltä että näillä ei ihan joka keskustelutilanteessa aina pärjää, vaikka mietin kyllä tosi tarkkaan mitkä emojit valitsen jotta voin niiden avulla osallistua keskusteluun kuin keskusteluun. Viime viikolla kassatäti kysyi että haluatko pakasteet pieneen pussiin, näytin sille sitä syöpään kuollutta saukkoa ja heti perään Trinidad ja Tobagon lippua, mut ei se näyttänyt ymmärtävän mitä tarkoitin. Kun se toivotti hyvää iltaa, puristin kaikki ne vitun paperit isoksi paperitolloksi ja heitin sen möykyn täysiä sen naisen naamaan, mutta sekään viesti ei kai mennyt perille koska se alko itkemään ja soitti poliisit.
Luulen että jos olisin heittoni jälkeen vielä näyttänyt keltaihoisen, mustatukkaisen naisen kuvaa jolla on kädet ylhäällä ja omenapuuta, tilanne olisi rauennut, mutta nyt jouduin sitten turvautumaan hätäratkaisuun eli linnottauduin sinne kauppaan, miinoitin liukuovet ja kun poliisit tulivat ja ensimmäiset niistä räjähtivät miinoitukseeni, sytytin koko kaupan tuleen, hirtin kaikki panttivankini ja pakenin viemäriverkoston kautta vapauteen. Kaikenlaisia tällaisia pieniä kiusallisia tilanteita voi tulla vastaan jos ei ole riittävästi emojeja mukana.