Popeda

  • 237 609
  • 1 356

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän Popeda on paljonkin soittanut vuosien varrella harvinaisuuksia, mutta tietysti kun setti on yleensä sen parikymmentä biisiä ja festareilla vähemmän ja tietyt on soitettava joka ilta joita on kevyesti se 10-15. Ja kun keikalla yleisökään ei pelkästä fanijengistä koostu. Samahan on monella muullakin ellei jokaisella vielä korostetummin. Joskus kuulin Armahduksen hittikavalkadin seassa ja biisin jälkeen Pate tokaisi: "Oliks outo biisi hä." Ja onhan siellä ollut tasaisin väliajoin tunnettujakin numeroita huililla, joskaan ei ne pakolliset alabamat ja kaasut. Mukavahan esim. Kaasua-levyltä olisi enemmänkin kuulla useammin, ei siinä. Esim. Silirimpsis hei olisi tarttuva menopala ja oli julkaisuaikaan hyvinkin suosittu. Ja Kuulat sekaisin jostain syystä turhan harvoin kuultu, vaikka lienee Yön kanssa Mustat enkelit-levyn tunnetuin.
 
Viimeksi muokattu:

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä 2008-2021 seteissä olleita helmiä:
Siinä on monta biisiä, joita olisi mukava kuulla useamminkin. Sammakkalaulu ja Viimeinen mohikaani eivät ole koskaan osuneet omalle kohdalleni keikoilla. Mukava jos näitäkin on soitettu.

Jos saisin itse valita, mitä keikoilla soitetaan, niin noiden kahden lisäksi tulisi ainakin Raz Dva Tri, Polttaa, Silimiklasikyy, Pikkustadin supermarket, Valkoisessa huoneessa, Kuinka kummassa voikin käydä näin, Hei mies rap, Siankorvaa ja raanavettä sekä vielä Costellon laulamina Savusuudelma ja Erotomania.

En minäkään välittäisi joka kerta kuunnella Kersantti Karoliinaa tai Tahdotko mut tosiaan, mutta nuo on välttämätön paha.
 

ace

Jäsen
Elämässä pitää olla runkkua oli aikoinaan pitkään keikan aloitusbiisi, huomasin vasta että se on kokonaan pudotettu settilistasta nykyään. Hämmentävää, palveli varsinkin juuri aloitusbiisinä varsin hyvin. Hämmentää myös moni muu ikivihreä jotka aikaisemmin oli vakiona settilistassa, mutta nykyään harvinaisuuksia. Pohjantähden alla, Christina, Beibi on ylpee, John Holmes jne... Kellot lyö jopa!

Kaikkia ei siellä teitenkään voi pitää ja osa varmaan on pudonnut jo ajat sitten, nyt vasta aloin asiaa ajattelemaan.

80-luvulla ensimmäisiltä Popeda keikoiltani (ensimmäisiltä livekeikoiltani yleensäkkään) muistoihin on jäänyt ainakin Mauno soittaa stereoo, Suuret setelit ja Oodi Tom Robinsonille mitä en sen jälkeen livenä ole kuullut.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Elämässä pitää olla runkkua oli aikoinaan pitkään keikan aloitusbiisi, huomasin vasta että se on kokonaan pudotettu settilistasta nykyään. Hämmentävää, palveli varsinkin juuri aloitusbiisinä varsin hyvin. Hämmentää myös moni muu ikivihreä jotka aikaisemmin oli vakiona settilistassa, mutta nykyään harvinaisuuksia. Pohjantähden alla, Christina, Beibi on ylpee, John Holmes jne... Kellot lyö jopa!

Kaikkia ei siellä teitenkään voi pitää ja osa varmaan on pudonnut jo ajat sitten, nyt vasta aloin asiaa ajattelemaan.

80-luvulla ensimmäisiltä Popeda keikoiltani (ensimmäisiltä livekeikoiltani yleensäkkään) muistoihin on jäänyt ainakin Mauno soittaa stereoo, Suuret setelit ja Oodi Tom Robinsonille mitä en sen jälkeen livenä ole kuullut.
Eipä ole pudonnut pois keikkarepertuaarista...Tuli mm. viimeksi Tampereella....
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kellot lyö niin suunnilleen vuodesta 2011 ollut aina setissä. Kesän 2021 jälkeen pistivät sen huilimaan. Mä oon todella kova Popedafani jolla hyvä muisti
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Aloitusbiiseinä vuosien 2008-2021
kokoonpanolla ovat vaihdelleet biisit Raakaa voimaa!, Da Da, Kaasua, Rokkikone, Kiinni jäin, Kuulat sekaisin (taisi olla vuonna 2014 tai 2015 tämä ainakin hetken aikaa) , Palle and The Boys, Matkalla Alabamaan ja Kädet irti!, Elämässä pitää olla runkkua, Olen valmis.

Raakaa voimaa!, Elämässä pitää olla runkkua tai Da Da ovat myös olleet välillä keikan encoren viimeinen biisi. Ukkometso myös usein lopettanut koko keikan.

2008 Tampereen Pakkahuoneella tuli kaksi kierrosta encoreja. Tahdotko mut tosiaan soitettiin ku normi valot oli jo päällä ja porukkaa oli jo valunut paljon pois.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kuulemma Lapin rundit ja kevätkeikat on tämän yhtyeen osalta ollutta ja mennyttä...No paremmat massit saa varmasti isommilta festareilta ja kaiken maailman octoberfesteistä ja laivoilta. Mukavampi se toki ajella autollakin keikoille kesällä ja hiukan valoisampaan aikaan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tässä Peltsi Pellonpään muistokonsertissa Popeda on kyllä erityisen kovassa tikissä. Joskin meille suodaan vain kolmen kappaleen verran soitantaa. Petander bassossa ja ilman paitaa on kuin Slash ja Costello pysyttelee hieman taustajoukoissa.

 
Viimeksi muokattu:

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aloitusbiiseinä vuosien 2008-2021
kokoonpanolla ovat vaihdelleet biisit Raakaa voimaa!, Da Da, Kaasua, Rokkikone, Kiinni jäin, Kuulat sekaisin (taisi olla vuonna 2014 tai 2015 tämä ainakin hetken aikaa) , Palle and The Boys, Matkalla Alabamaan ja Kädet irti!, Elämässä pitää olla runkkua, Olen valmis.

Raakaa voimaa!, Elämässä pitää olla runkkua tai Da Da ovat myös olleet välillä keikan encoren viimeinen biisi. Ukkometso myös usein lopettanut koko keikan.

2008 Tampereen Pakkahuoneella tuli kaksi kierrosta encoreja. Tahdotko mut tosiaan soitettiin ku normi valot oli jo päällä ja porukkaa oli jo valunut paljon pois.
Muistaakseni myös ekan levyn avaus Rock and roll oli muutaman kerran avauksena? Kaasua oli hyvä ja mielenkiintoinen kokemus keikan ensimmäisenä siksikin, ettei tullut sitä loppupään pitkää yleisön laulatusta. Klassikkohan tuo on, mutta nimikkolevyltään jopa pehmeämpää materiaalia kuin muut.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Tässä Peltsi Pellonpään muistokonsertissa Popeda on kyllä erityisen kovassa tikissä. Joskin meille suodaan vain kolmen kappaleen verran soitantaa. Petander bassossa ja ilman paitaa on kuin Slash ja Costello pysyttelee hieman taustajoukoissa.


On muutenkin melkoinen rautaisannos Suomalaista rockhistoriaa tuolla videolla. Juicekin näytti olevan oikein pirteässä kunnossa.
 

ace

Jäsen
Tässä Peltsi Pellonpään muistokonsertissa Popeda on kyllä erityisen kovassa tikissä. Joskin meille suodaan vain kolmen kappaleen verran soitantaa. Petander bassossa ja ilman paitaa on kuin Slash ja Costello pysyttelee hieman taustajoukoissa.


Minulla oli tämä konsertti aikoinaan VHS:llä ja sitä tuli katsottua paljonkin, mutta videonauhurista luopumisen jälkeen en tätä ole nähnyt/löytänyt. Kiitos siis linkistä!

Da Da on mielestäni ehkä Popedan kovin biisi ja tämä veto yksi parhaista kyseisestä kappaleesta. Petanderin basso on mukavasti pinnalla ja tykkäsin jo aikoinaan ja tykkään edelleen tuosta bassokuviosta soolon aikana.

Samalla muistui mieleeni, kun noihin aikoihin paljon keikoilla kävin, että Costello pysytteli muutenkin silloin enemmän taka alalla, ei vain pelkästään tässä esityksessä.
 

redpecka

Jäsen
Nyt kun noista levyistä oli puhe, niin mitkä ovat mielestänne vastaavasti bändin huonoimpia teoksia? Mä en ole oikein koskaan saanut Hullut koirat -levystä mitään irti, no ehkä avausbiisi Onnenpyörä menee, mutta pidemmälle en oikein meinaa jaksaa. Samoihin aikoihin ilmestyi sinkku Minä elän, joka on kuitenkin mainio kappale, harmi ettei se päätynyt pitkäsoitolle asti.
Nää on monesti sattumanvaraisia. Itse pöllin nuorena tepoilin alelaarista Hullut koirat -kasetin ja kun sitä nyt tuli sitten samaan hintaan myös kuunneltua niin aloin diggaamaankin.

Sitten joskus 2010-luvulla tubesta kuunnellessani oli mahtava aikatrippi back to the 80's. Onnenpyörä, kuten sanoit, on ihan älyttömän hyvä biisi. Eilen kuuntelin Avaruusseikkailun: "Maikki ja Tahvo tuli takaa kuutamon. Jossain tuolla puolen heidän koti on..." tai jotenkin sinne päin. :)

Toki ne parhaat lätyt on edelleen Kaasua ja Harasoo ja mitä nyt olikaan. Johtuen ihan koska muistot nuoruus ja maailma johon redpecka kysymättä synnytetty. Sen jälkeisiä albumeja en ole kuunnellut ellen radiosta tai tubesta ole vahingossa jotain kuullut. Hyvä Popeda.
 

SilentMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Giants, Minnesota Timberwolves
Nyt kun noista levyistä oli puhe, niin mitkä ovat mielestänne vastaavasti bändin huonoimpia teoksia? Mä en ole oikein koskaan saanut Hullut koirat -levystä mitään irti, no ehkä avausbiisi Onnenpyörä menee, mutta pidemmälle en oikein meinaa jaksaa. Samoihin aikoihin ilmestyi sinkku Minä elän, joka on kuitenkin mainio kappale, harmi ettei se päätynyt pitkäsoitolle asti.

Minulle Popeda maistuu oikeastaan vain aikajanalla Popeda - Ei oo valoo (yksittäiset kappaleet toki tämän jälkeenkin, mutta levyjä en ole enää ostanut), joten vastaan esikoisalbumi. Vaikka siinä on joitain yksittäisiä hienoja kappaleita, en vain jaksa innostua siitä.

Hullut koirat sisältää monta hyvää kappaletta, Ellu ja Avaruusseikkailu parhaimpina.

Kaasua on hyvä levy, mutta nimikappale on sellainen ränkytys, että oksat pois. Parhaimpina pidän trioa Mustat enkelit - Pohjantähden alla - Ei oo valoo.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mustat enkelit on kyllä legendaarisen hauska kansikuva, jossa Arwo-vainaa tuo mieleen jopa itse Halfordin. Noin muuten levy on kyllä aika sekava, vaikka itse kappaleissa ei sinänsä valittamista olekaan. No, Hormoonihuulet ja ABCD-rock itselleni vähän vaivaannuttavia. Sisältää kyllä sitä popedamaista huumoria, joka jakaa tietysti mielipiteet. Eräänlainen siirtymävaiheen levy, ensimmäinen Costin kanssa ja Safkan Hammondejakin mukana.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mustat enkelit on kyllä legendaarisen hauska kansikuva, jossa Arwo-vainaa tuo mieleen jopa itse Halfordin. Noin muuten levy on kyllä aika sekava, vaikka itse kappaleissa ei sinänsä valittamista olekaan. No, Hormoonihuulet ja ABCD-rock itselleni vähän vaivaannuttavia. Sisältää kyllä sitä popedamaista huumoria, joka jakaa tietysti mielipiteet. Eräänlainen siirtymävaiheen levy, ensimmäinen Costin kanssa ja Safkan Hammondejakin mukana.
Levyn sekavuus johtunee varmaan osittain siitä että se on kasattu biiseistä joista osa oli tehty tai saanut alkunsa jo 1970-luvun alkupuolella ja osa taas on Costellon heavyä kamaa. Tavallaan tyylisuunta heavyä ja rupista rokkia mutta ei kuitenkaan kokonaan. Vähän sellainen sillisalaatti ja ilmeisesti aika kiireellä tehty flopanneen Hullujen koirien jälkeen.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Levyn sekavuus johtunee varmaan osittain siitä että se on kasattu biiseistä joista osa oli tehty tai saanut alkunsa jo 1970-luvun alkupuolella ja osa taas on Costellon heavyä kamaa. Tavallaan tyylisuunta heavyä ja rupista rokkia mutta ei kuitenkaan kokonaan. Vähän sellainen sillisalaatti ja ilmeisesti aika kiireellä tehty flopanneen Hullujen koirien jälkeen.
En tiedä floppasiko Hullut koirat varsinaisesti, ainakaan myynnin osalta, mutta oli ilmeisesti odotuksiin nähden iso pettymys mitä nyt bändiläisten mielipiteitä luki. Tästähän taisi olla odotukset läpimurtoon, mutta se jäi tietysti puuttumaan. Soundeja lähinnä valiteltiin ja niinhän se on, että tuota joutuu kuuntelemaan nupit kaakossa. Raswaa koneeseen oli omasta mielestä alkuperäisen kitarakokoonpanon paras levy ja luultavimmin myös vertailu tuohon verotti paljon. Vastaavia esimerkkejä löytyy toki ties keneltä historian saatossa.
 

MainMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lacun live-kunnosta pieni näyte Nokia Areenan keikalta. Lisääkin on kuulemma luvassa.

Ja tänään julkaistu lisää, Kaasua + rumpusoolo.

Kuka onkaan tuo Lacu Lahtinen, onko se mies hyvän tahtinen, mitä?!



 

ace

Jäsen
Ennenkin olen tämän Kultsan keikan klipin tänne muistaakseni linkannut, parasta Popedaa mielestäni.

Nyt vasta kuitenkin bongasin että kiippareissa on sekä Jukkis että Safka. En ainakaan muista tienneeni että yhtäaikaa soittivat Popedassa, kenelläkään parempaa tietoa tästä?




E: Joo tuossa kerrotaan että Safka oli muutamilla keikoilla mukana, mutta miksi molemmat olivat lavalla jonkin aikaa, miksi ei vaan vaihdettu kosketinsoittajaa niinkuin jäsenten vaihto yleensä tapahtuu? Olen lukenut kaiken mahdollisen historiikin, mutta tämä on jostain syystä mennyt ohi.

E2: Sekin vielä että Arwo oli kuollut kuukausi aikaisemmin tätä keikkaa, varmasti oli tunteita pinnassa ja uusi kokoonpanokin. Törrön ensimmäisiä esiintymisiä bändissä, ellei eka?
 
Viimeksi muokattu:

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä keikka tosiaan. Ja etenkin siksi, kun mukana on paljon biisejä Ei oo valoo-albumilta. Kyllähän Tapanisen ajan Popedalta tuo ja Kans'an Popeda on onnistuneet rokkilevyt, vaikka eivät ole heidän tuotannosta ne tunnetuimmat. Hallelujaa nyt ei yllä samalle tasolle, mutta sieltäkin löytyy muutama kelpo kipale.
 
Huonolaatuinen video mutta hienoa nostalgiaa vuodelta -84. Yö ja Palle and The Boys pitäisi molemmat olla edelleen settilistassa.



Hieno löytö jälleen. On kyllä hauska kattoa ja kuunnella näitä, Da Da erityismaininta, toimii setissä aloittajana, keskellä ja lopettajana. (nykyään tykkään pirusti lopettavana)

Palle and The Boys on myös oikeasti kova livebiisi.


 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös