Popeda

  • 237 572
  • 1 356

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Oli pirun kova keikka. Oikeasti. Keikkaseuralaiseni on nähnyt Popedan kymmeniä kertoja livenä ja ylipäätään livekeikkojakin varmaan tuhannen kappaleen verran. Seuralainen tiivisti keikan jälkeen ajatuksensa sanoihin: "vähintään paras Popedalta nähty keikka ikinä ja mahdollisesti paras koskaan näkemäni minkä tahansa yhtyeen keikka".

Kaksi tuntia tosi kovatempoista esitystä. Biisien välissä ei juuri puhuttu, vaan tosi nopeasti lähti seuraava soimaan. Settilista oli kova, siellä oli pari UG-biisiä joita ei liene koskaan soitettu livenä (ainakaan 25 vuoteen) ja myös vanhempia klassikoita oli palannut vuosien jälkeen mukaan soittoon. Aamulehden settilistan mukaan keikalla vedettiin läpi 30(!!!) kpl kokonaisia biisejä sekä parit "osittain soitetut" päälle.

Koko bändi veti virheettömän suorituksen. Jos Pate oli vetänyt surullisenkuuluisan Forssan keikan jälkeen jääpussien kanssa keikat läpi, niin nyt mikään ei viitannut ongelmiin. Ei uskoisi Patea 65-vuotiaaksi, sen verran energinen veto oli. Alex Hautamäki soitti keikan kuin olisi soittanut koko ikänsä Popedassa. Keikalla oli pyroja, ilotulitteita ja uuden areenan mahdollisuuksia käytettiin hyvin hyödyksi valoshowssa.

Melartin sai myös tyylikkäät jäähyväiset. Mediassa tätä ei noteerattu lainkaan, mutta Costi taisi sanoa aika suoraan, että Alex on jatkossa Popedan basisti. Loppuun Hautamäki totesi myös sen, ettei bändi halua kommentoida tätä enempää Melartinia.

Itse tykkäsin puhallinorkesterista, en ollut heitä ennen nähnyt livenä, mutta sopivat yllättävän hyvin Popedaan. Esityksestä huomasi myös hyvin sen, että nelikko on tosiaan kiertänyt jo tovin Popedan kanssa. Sen verran hyvin pelasi porukan kemiat yhteen. Myös Jimi Hautamäen vierailu ja Hautamäen trion oma hetki oli hieno.

Minulla oli melko huonot fiilikset ennen keikkaa, johtuen Forssan sekoilusta ja samaan aikaan osunut Melartinin lähtö. Takaraivossa jyskytti ajatus siitä, että olisikohan Popedan matka nyt lopultakin tulossa loppusuoralle, mutta ei todellakaan. Sen verran kovan setin bändi tempaisi eilen. Komppaan ylempiä kirjoittajia siitä, että Alex on varmasti kova ja hyvä kiinnitys bändiin jatkoa ajatellen. Uusi basisti antanee hyvän mahdollisuuden bändille tavoitella yhä enemmän myös nuorempaa polvea.

Päivää ennen Popedaa Nokia Areenalla oli esiintynyt Eppu Normaali, josta Pate vitsaili välispiikissä lämppärinä. Mitä kuuntelin Eppujen keikkalla olleiden näkemyksiä, niin puheet lämppäreistä ei ollut edes mitään vitsailua, vaan Popeda veti huomattavasti pidemmän korren näistä kahdesta orkersterista.

Kauan eläköön Popeda!
 
Viimeksi muokattu:

ace

Jäsen

Kertoo että Ei oo Valoo biisit oli karsittu settilistasta. Maailmankaikkeuden suvijenkka ja Masuunimestarin musta maanantai pitäisi olla setissä aina. Pari muutakin samalta levyltä tietenkin.

Muokkaus:

-87 Saapasjalkarock.



 
Viimeksi muokattu:

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Mua ihmetyttää, hämmästyttää ja petyttää, kun Popeda ei soita Yötä. Ei sitä bändiä, hölmöt!
Yö on kyllä hieno biisi ja osoitus siitä, että Popedalta löytyy myös syvällisempi ja ajattelevampi puoli. Pohjantähden alla on toinen hyvä esimerkki. Biisin sodanvastainen sanoma tulee selväksi, eikä sen kuultuaan kukaan miellä Popedaa enää pelkäksi junttirockiksi.

Hienoa kuulla, että Nokia Arenan keikka meni putkeen ja Forssan pohjanoteeraus jäi yksittäistapaukseksi. Toivottavasti ukot jaksavat vielä pitkään.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kertoo että Ei oo Valoo biisit oli karsittu settilistasta.
Mun mielestä Ei oo Valoo on aina ollut jotenkin aliarvostettu levy. Niitä biisejä ei kuule oikein missään. Vuosituhannen alussa kävin monesti Popedan keikalla ja silloin oli sentään Aperiitta aina soitossa.

Harasoo onneksi edelleen hyvin keikoilla edustettuna. Se on ehdoton suosikkilevyni Popedan tuotannosta, ei ainuttakaan huonoa biisiä.

Setlist tosin näyttää tuossa väärin viittä biisiä Harasoolle, Pohjantähden alla ei kuulu siihen.
 
Harmittavan vähän löytyy livepätkää Youtubesta tolta keikalta mutta kyllä on pirun hienoa että Costellon poika ottanut isot saappaat haltuun ja vetää kuin olis ollu bändissä 20 vuotta. Toki periaatteessa on ollutkin.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestä Ei oo Valoo on aina ollut jotenkin aliarvostettu levy. Niitä biisejä ei kuule oikein missään. Vuosituhannen alussa kävin monesti Popedan keikalla ja silloin oli sentään Aperiitta aina soitossa.

Harasoo onneksi edelleen hyvin keikoilla edustettuna. Se on ehdoton suosikkilevyni Popedan tuotannosta, ei ainuttakaan huonoa biisiä.

Setlist tosin näyttää tuossa väärin viittä biisiä Harasoolle, Pohjantähden alla ei kuulu siihen.
Ei oo valoo jäi varmaan siksi aliarvostetuksi, kun ei sisällä ns. koko kansan hittiä. Mutta täyttä tavaraa tosiaan ehkä Paljastaja-Karppasta lukuun ottamatta. Itselleni melkein Kaasua- ja Harasoo-levyn veroinen. Onneksi näistä edes Aperiitan on kerran livenä kuullut. Hyvä levy vaikka illanviettoon.
 

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei oo valoo jäi varmaan siksi aliarvostetuksi, kun ei sisällä ns. koko kansan hittiä. Mutta täyttä tavaraa tosiaan ehkä Paljastaja-Karppasta lukuun ottamatta. Itselleni melkein Kaasua- ja Harasoo-levyn veroinen. Onneksi näistä edes Aperiitan on kerran livenä kuullut. Hyvä levy vaikka illanviettoon.
Kiitos muistutuksesta.11-vuotias Turkoosisalpa oli aikoinaan aivan pähkinöinä Paljastaja-Karppasesta ja nyt huomaan, että osaan biisin edelleen lähes ulkoa, vaikka edellisestä kuuntelukerrasta on kaksinumeroinen vuosilukema.

On tosiaan siellä Top-5:ssa munkin Popeda-levyistä. Ostin muuten Ei oo valoo-kasetin käytettynä niin, että lähetin rahat etukäteen kirjekuoressa myyjälle. Oi tuota 80-lukua!

Ei oo valoo
Pohjantähden alla
Hönö
Täydelliset miehet
Kans’an Popeda/Harašoo

Siinä mun top5, ei järjestyksessä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kyllähän Popeda on 2010-luvulla Yö-kappaletta soittanut.

Nyt setissä ei ollut yhtään biisiä levyiltä Popeda-Hullut koirat- Mustat enkelit-Ei oo valoo-Hallelujaa-Häkää! ja Voitto.

Käsittääkseni Costello laatii yleensä noi biisilistat. Kyselee myös monesti netissä että mitä haluttaisiin kuulla ja osa toiveista toteutuu.

Tämä viimeisin kokoonpano (2008-2021 toiminut) jossa Mellu oli soitti kyllä todella paljon laidasta laitaan biisejä.

Jos laskee kaikki eri biisit mitä toi sakki soitti niin niitä on about viisikymmentä. Jotain on soitettu vaan muutamia kertoja ja jotain sitten vuosikausia.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitos muistutuksesta.11-vuotias Turkoosisalpa oli aikoinaan aivan pähkinöinä Paljastaja-Karppasesta ja nyt huomaan, että osaan biisin edelleen lähes ulkoa, vaikka edellisestä kuuntelukerrasta on kaksinumeroinen vuosilukema.

On tosiaan siellä Top-5:ssa munkin Popeda-levyistä. Ostin muuten Ei oo valoo-kasetin käytettynä niin, että lähetin rahat etukäteen kirjekuoressa myyjälle. Oi tuota 80-lukua!

Ei oo valoo
Pohjantähden alla
Hönö
Täydelliset miehet
Kans’an Popeda/Harašoo

Siinä mun top5, ei järjestyksessä.
Kans'an Popeda jää myös vähän unohdettuihin Popeda-levyihin, vaikka sisältää ne Popedan vankat peruskivet siinä missä Ei oo valookin. Kelpo rokkenrollia tässäkin, kuten esim. aina silloin tällöin keikkasetissäkin olleet "Kauheeta ja kamalaa", "Jäin täryjyrän alle Pispalassa" ja "Himo Mäkinen". ja hitaammistakin "Mustajärvellä" ja "Enkeliblues" onnistuneita, turhan vähälle huomiolle jääneitä.
 

ace

Jäsen
Kans'an Popeda jää myös vähän unohdettuihin Popeda-levyihin, vaikka sisältää ne Popedan vankat peruskivet siinä missä Ei oo valookin. Kelpo rokkenrollia tässäkin, kuten esim. aina silloin tällöin keikkasetissäkin olleet "Kauheeta ja kamalaa", "Jäin täryjyrän alle Pispalassa" ja "Himo Mäkinen". ja hitaammistakin "Mustajärvellä" ja "Enkeliblues" onnistuneita, turhan vähälle huomiolle jääneitä.
Tämän ketjun innoittamana Popedan tuotanto soinut viime päivinä ahkerasti ja omasta mielestäni Kans'an Popeda ei kyllä yllä korkealle parhaimpien levyjen listalla. Kelpo rokkia toki.

Hallelujaa on itselle tärkeä ja mieluisa näistä "välikauden" levyistä. Costellohan on sanonut että Ei oo valoo, Hallelujaa ja Kan'san Popeda olisivat saanut jäädä tekemättä (En muista sanoiko sanatarkasti juuri näin) ja se varmaan syynä ettei näiden levyjen biisejä juurikaan keikoilla kuulla.

@teemu73
Et nyt ihan väärässä ole tuosta Harasoo levystä, ehdottomasti yksi parhaita Popeda levyjä.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
No Costello kyllä sanonut vaan että Hallelujaa! levy olisi saanut jäädä tekemättä. Kuulemma ainoat onnistuneet kappaleet Heavy lutaa, 4711 ja Sä lähdit taas. Noita ovat 2010-luvullakin soittaneet livenä.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sitten tuosta biisilistasta niin ei tossa Tampereen keikalla ollut kyllä yhtäkään sellaista biisiä mitä eivät olisi 2010-2020 välillä jo aiemminkin soittaneet.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt kun noista levyistä oli puhe, niin mitkä ovat mielestänne vastaavasti bändin huonoimpia teoksia? Mä en ole oikein koskaan saanut Hullut koirat -levystä mitään irti, no ehkä avausbiisi Onnenpyörä menee, mutta pidemmälle en oikein meinaa jaksaa. Samoihin aikoihin ilmestyi sinkku Minä elän, joka on kuitenkin mainio kappale, harmi ettei se päätynyt pitkäsoitolle asti.

Mistä tullaankin siihen, että näitä pelkästään sinkkuna löytyviä hyviä biisejä on toki enemmänkin, esim Delilah, Kellot lyö ja Eläinten vallankumous. Näitä löytyykin sitten ekalta kokoelmalta 15 GT, joka on ollut sellainen pakkohankinta juuri näiden biisien takia, vaikka muuten en yleensä mistään hittikokoelmista perusta. Nyt mulla on menossa keräilyssä myös nuo alkuperäiset sinkkujulkaisut, mutta etenkin vanhemmat, ennen Harasoota julkaistut sinkut on aika vaikeasti löydettävissä sopivaan hintaan.

Olen myös ihmetellyt, miksi Svobodalle on laitettu aika lailla huono versio Punaista ja makeaa -kappaleesta. Sinkkuversio on se ainoa oikea. Myös ainakin Alabamasta on sinkkuversio aavistuksen erilainen kuin Harasoolla oleva, mutta ero ei ole millään lailla oleellinen.

Mutta vielä lisäyksenä noihin huonoimpiin levyihin - Mielestäni Live at the BBC ja Vieraissa olisi voinut jättää tekemättä kokonaan. Mukava tietysti jos joku näistäkin tykkää. Ja onhan ne minullakin hyllyssä, vaan ei oikeastaan koskaan kuuntelussa.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun noista levyistä oli puhe, niin mitkä ovat mielestänne vastaavasti bändin huonoimpia teoksia? Mä en ole oikein koskaan saanut Hullut koirat -levystä mitään irti, no ehkä avausbiisi Onnenpyörä menee, mutta pidemmälle en oikein meinaa jaksaa. Samoihin aikoihin ilmestyi sinkku Minä elän, joka on kuitenkin mainio kappale, harmi ettei se päätynyt pitkäsoitolle asti.

Mistä tullaankin siihen, että näitä pelkästään sinkkuna löytyviä hyviä biisejä on toki enemmänkin, esim Delilah, Kellot lyö ja Eläinten vallankumous. Näitä löytyykin sitten ekalta kokoelmalta 15 GT, joka on ollut sellainen pakkohankinta juuri näiden biisien takia, vaikka muuten en yleensä mistään hittikokoelmista perusta. Nyt mulla on menossa keräilyssä myös nuo alkuperäiset sinkkujulkaisut, mutta etenkin vanhemmat, ennen Harasoota julkaistut sinkut on aika vaikeasti löydettävissä sopivaan hintaan.

Olen myös ihmetellyt, miksi Svobodalle on laitettu aika lailla huono versio Punaista ja makeaa -kappaleesta. Sinkkuversio on se ainoa oikea. Myös ainakin Alabamasta on sinkkuversio aavistuksen erilainen kuin Harasoolla oleva, mutta ero ei ole millään lailla oleellinen.

Mutta vielä lisäyksenä noihin huonoimpiin levyihin - Mielestäni Live at the BBC ja Vieraissa olisi voinut jättää tekemättä kokonaan. Mukava tietysti jos joku näistäkin tykkää. Ja onhan ne minullakin hyllyssä, vaan ei oikeastaan koskaan kuuntelussa.
Aika samoilla linjoilla. Live at the BBC:lla on pari hyvää sovitusta, kuten "Punaista ja makeaa" ja "Kuulat sekaisin". "Vankilalaulu" tietysti myös, mutta sehän oli akustinen jo alkuperäisenäkin Hullut koirat -levyllä. Noin muuten tuo Live at the BBC on lähinnä tylsä ja turha, joten ehkä sen sanoisin mulle huonoimmaksi. Hullut koirat ja Hallelujaa sisältää molemmat muutaman loistokipaleen, mutta kummankaan kokonaisuus ei oikein pure.

Aliarvostetuksi sanoisin 500cc. Eihän se mitään popedamaisinta Popedaa ole ja aikamoinen ääripää jostain Kaasua-levyn jyräyksestä, mutta mielestäni tasainen kokonaisuus ja hienoja melodioita. Etenkin "Mustameri ja mies" on mielestäni Popedan top 10 -kappaleita sävellykseltään ja tekstiltään.

15 GT ei nyt varmaan jälkikäteen sisällä kaikkia niitä Popedan parhaita kappaleita siihen asti, mutta toisaalta tuohon aikaan oli nimenomaan hankala saada alkuaikojen sinkkuja kuten juuri se "Minä elän". Tällä kokoelmalla helpotettiin sitä ja toisaalta myös looginen kaari bändin kehityksessä mönkiäislauluista sun muista.
 
Viimeksi muokattu:

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
500 cc, Voitto ja Haista Popeda mulla vähiten kuunnellut, joten ne varmasti myös heikommat. Hönöön asti vois sanoa, että itselle kaikki oikeastaan kiitettäviä levyjä, aina jotain yksittäisiä biisejä, joita vois vaihtaa, mutta se on pieni paha. Ja onhan jotkut Korppi tai Mä unta näin piristäviä biisejä kaahauksen seassa.

Haista Popeda on ylivoimaisesti heikoim levy j toivon, että sekä biisimateriaaliin, että tuottajavalintaan kiinnitetään mahdolliselle seuraavalle levylle huomiota.

Live at the BBC ja Vieraissa ovat alunperinkin toki välitöitä, koska eivät sisällä omia biisejä. BBC:sta pidin ilmestyessään, mutta onhan siihen lisäilty ihan liikaa tavaraa jälkikäteen, ilmeisesti Costellon toimesta, kun mies ei ollut tyytyväinen sessioon. Vieraissa on ok, mutta olis ollu varmasti mielenkiintoisempi Epen alkuperäisidealla, jossa Popeda soittais Dingoa tai muuta vastaavaa. Sillä eihän tuossa ole järkeä, että Popeda soittaa covereina jo valmiiksi Popedalta kuulostavia biisejä.

Ehkä itsellä on aika vahvat Popedalasit päässä, mutta 78-94 Popeda maistuu lähes täysin kritiikittä, varsinkin musiikillisesti, sillä tokihan esimerkiksi Silliviiliä olis voinu olla sanoituksiltaan erilainenkin. Lisäksi Just! on suuri suosikki ja ihan klassikkokamaa.

Niin ja edellä mainittu Hullut koirat on mun kirjoissa varmaan se aliarvostetuin levy, sekä bändin, että yleisön puolelta.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Jep Costellon mieleen ei ollut myöskään Live at the BBC ja Vieraissa-levyt. Holmin Kari taas diggaili ainakin jälkimmäistä ja olisi jopa halunnut että Popeda olisi esittänyt keikoillaan pelkkiä covereita maustettuna omilla isommilla hiteillään.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Uusin levy on kyllä huono. Vaatii tuottajaksi mieluummin vaikka Karmilan Mikon tai sitten Costello tuottaisi itse jos siis uuden levyn vielä joskus tekevät.
Stig puikoissa oli virhe. Tosin jos biisimatsku ons sillonkin on tasoa Shallallaa niin kyllä toivo on menetetty vaikka kuka tahansa olisi ohjaamassa bändiä studiossa.
 

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Uusin levy on kyllä huono. Vaatii tuottajaksi mieluummin vaikka Karmilan Mikon tai sitten Costello tuottaisi itse jos siis uuden levyn vielä joskus tekevät.
Stig puikoissa oli virhe. Tosin jos biisimatsku ons sillonkin on tasoa Shallallaa niin kyllä toivo on menetetty vaikka kuka tahansa olisi ohjaamassa bändiä studiossa.
Valitettavaahan on se, että Popedan ei enää tarvitse tehdä levyjä. Ei oo varmaan 20 vuoteen tarvinnut. Ja nykyään kun levyt ei myy, vaan rahat tulee muusta toiminnasta, vielä vähemmän. Kun tilanne on tällainen, ei se myöskään paranna luovaa prosessia, koska uusimmalta julkaisulta ei ole pakko ottaa livesettiin mitään, jos ei ole halua. Tarjontaa keikoille kyllä riittää backkataloogissa.

Tästä päästäänkin seuraavaan ongelmaan, nimittäin settilistaan. Mielestäni se on aivan liian muuttumaton. Siinä on syy, etten ole viime vuosina juuri jaksanut Popedan keikoilla käydä. Kun on hieman alta 40 keikkaa nähtynä ja siihen päälle livelevyt sun muut kuunneltu lukemattomia kertoja, niin ei kerta kaikkiaan kiinnosta mennä kuuntelemaan Alabamaa jälleen keikalle.
Tämä on toki vain mun henkilökohtainen tuntemus, mutta ai että sitä tunnetta kun joskus takavuosina, Kemppisen ja Rautajoen aikaan kevätsetissä oli Simo merihädässä ja jotain muita harvinaisuuksia. Keikka sai aivan uuden tason ja tututkin biisit maistuivat kummasti. Toki sen huomasi näiden biisien aikana, että suurin osa yleisöstä ei niitä oikein tuntenut, jolloin lavalta nähtynä tehdään helposti se johtopäätös, että nämä biisit vaihdetaan tutumpiin. Mielestäni se on väärä johtopäätös, vaikka aina sanotaan, että keikalla ollaan palvelemassa yleisöä. Ei olla, vaan työstä pitää nauttia ja jos se onnistuu paremmin lisäämällä settiin 2-3 Simoa merihädässä niin silloin tämä pitäisi tehdä. Popeda ja sen livesuosio ei siihen kaadu, voisi jopa piristää sitä.
Jään toivomaan, että Alex, mikäli jatkaa basistina, puskee settiin harvinaisempia biisejä. Mulle on ihan sama mitä ne ovat, kunhan ovat harvemmin tai ei koskaan kuultuja.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Valitettavaahan on se, että Popedan ei enää tarvitse tehdä levyjä. Ei oo varmaan 20 vuoteen tarvinnut. Ja nykyään kun levyt ei myy, vaan rahat tulee muusta toiminnasta, vielä vähemmän. Kun tilanne on tällainen, ei se myöskään paranna luovaa prosessia, koska uusimmalta julkaisulta ei ole pakko ottaa livesettiin mitään, jos ei ole halua. Tarjontaa keikoille kyllä riittää backkataloogissa.

Tästä päästäänkin seuraavaan ongelmaan, nimittäin settilistaan. Mielestäni se on aivan liian muuttumaton. Siinä on syy, etten ole viime vuosina juuri jaksanut Popedan keikoilla käydä. Kun on hieman alta 40 keikkaa nähtynä ja siihen päälle livelevyt sun muut kuunneltu lukemattomia kertoja, niin ei kerta kaikkiaan kiinnosta mennä kuuntelemaan Alabamaa jälleen keikalle.
Tämä on toki vain mun henkilökohtainen tuntemus, mutta ai että sitä tunnetta kun joskus takavuosina, Kemppisen ja Rautajoen aikaan kevätsetissä oli Simo merihädässä ja jotain muita harvinaisuuksia. Keikka sai aivan uuden tason ja tututkin biisit maistuivat kummasti. Toki sen huomasi näiden biisien aikana, että suurin osa yleisöstä ei niitä oikein tuntenut, jolloin lavalta nähtynä tehdään helposti se johtopäätös, että nämä biisit vaihdetaan tutumpiin. Mielestäni se on väärä johtopäätös, vaikka aina sanotaan, että keikalla ollaan palvelemassa yleisöä. Ei olla, vaan työstä pitää nauttia ja jos se onnistuu paremmin lisäämällä settiin 2-3 Simoa merihädässä niin silloin tämä pitäisi tehdä. Popeda ja sen livesuosio ei siihen kaadu, voisi jopa piristää sitä.
Jään toivomaan, että Alex, mikäli jatkaa basistina, puskee settiin harvinaisempia biisejä. Mulle on ihan sama mitä ne ovat, kunhan ovat harvemmin tai ei koskaan kuultuja.
No tota tosiaan noin 50-60 eri biisiä on vuosina 2008-2021 toiminut kokoonpano soittanut. Olen ollut keikalla missä 2014 muistaakseni soittivat Simo merihädässä, Armahdus ja Jos joet olis... Yleinen keikan tunnelma lässähti jokaisen noiden kohdalla. Sitten kun tuli taas jotain Kellot lyö ja Repeä ja Lissua niin jengi heräsi eloon ja alkoi bailata. Voin luetella kaikki biisit mitä ovat vuosien 2008-2021 aikana soittaneet ja siellä on mm . Kädet irti!, Heavy lutaa, Eläinten vallankumous, Christina, Kiinni jäin, Masuunimestarin musta maanantai tyylistä spessukamaakin...
 

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
No tota tosiaan noin 50-60 eri biisiä on vuosina 2008-2021 toiminut kokoonpano soittanut. Olen ollut keikalla missä 2014 muistaakseni soittivat Simo merihädässä, Armahdus ja Jos joet olis... Yleinen keikan tunnelma lässähti jokaisen noiden kohdalla. Sitten kun tuli taas jotain Kellot lyö ja Repeä ja Lissua niin jengi heräsi eloon ja alkoi bailata. Voin luetella kaikki biisit mitä ovat vuosien 2008-2021 aikana soittaneet ja siellä on mm . Kädet irti!, Heavy lutaa, Eläinten vallankumous, Christina, Kiinni jäin, Masuunimestarin musta maanantai tyylistä spessukamaakin...
Hienoa, että ovat soittaneet näitä harvinaisempia. Armahdusta ja Christiinaa ei ole valitettavasti tullu omalle kohdalle.
Harmillista tässä on juuri se, etteivät nämä biisit jää settiin pidemmäksi aikaa juuri siitä syystä mitä me molemmat tuossa mainittiin. Eli suuri yleisö äänestää jaloillaan/vaisuilla aplodeillaan.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Hienoa, että ovat soittaneet näitä harvinaisempia. Armahdusta ja Christiinaa ei ole valitettavasti tullu omalle kohdalle.
Harmillista tässä on juuri se, etteivät nämä biisit jää settiin pidemmäksi aikaa juuri siitä syystä mitä me molemmat tuossa mainittiin. Eli suuri yleisö äänestää jaloillaan/vaisuilla aplodeillaan.
Juu ja nyt kun bändi on ollut viimeiset pari kolme vuotta tyyliä Eppu Normaali eli tekevät keikkaa vaan kesällä festareilla ja syksyisin pikkujouluaikaan niin kyllä ne harvinaisuudet jää yhä vähemmälle. Toki jos soittavat yli 1.30h settejä joskus niin silloin on enemmän mahdollisuuksia kuulla jotain spessua.

Tässä 2008-2021 seteissä olleita helmiä:

Rock n roll, Erkki ja Leena, Sammakkalaulu, Huummetta, Mauno soittaa stereoo, Suuret setelit, Kädet irti!, Raswaa koneeseen, Vankilalaulu, Yö, Jos joet olis..., Simo merihädässä, Kuulat sekaisin, Kalteriblues, Viimeinen mohikaani, Kiinni jäin!, Soittomatkalla, Armahdus, Hjulapata!, Beibi on ylpee, Olen valmis, Keskiyön blues, Tää on se yö, Pohjantähden alla, Christina, John Holmes, Synnyimme lähtemään, Elämässä pitää olla runkkua, Kellot lyö, 20 vuotta sikana, Apen ja Riitan surullinen tarina, Masuunimestarin musta maanantai, Maailman kaikkeuden suvijenkka, Pauli pikku Pauli, Bandiittipolkka, Sä lähdit taas, Tutkalla, Heavy lutaa, 4711, Jäin täryjyrän alle Pispalassa, Himo Mäkinen, Kauheeta ja kamalaa, Enkeliblues, Kotiin, Kirje, Oodi makkaralle, Mustameri ja mies, Tohtori Mustajärvi, Onko vielä aikaa, Huhhahhei, Lentolupakirja, Bermudan kolmio, Yhä virtaa Don, Hääkellot soi, Mä mokasin, Pohjasakkaa, Pojat on poikia, Kylmä rinki, Tuntematon Tero, Hei Heidi hei, Helvetin pitkä perjantai.
 

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Juu ja nyt kun bändi on ollut viimeiset pari kolme vuotta tyyliä Eppu Normaali eli tekevät keikkaa vaan kesällä festareilla ja syksyisin pikkujouluaikaan niin kyllä ne harvinaisuudet jää yhä vähemmälle. Toki jos soittavat yli 1.30h settejä joskus niin silloin on enemmän mahdollisuuksia kuulla jotain spessua.

Tässä 2008-2021 seteissä olleita helmiä:

Rock n roll, Erkki ja Leena, Sammakkalaulu, Huummetta, Mauno soittaa stereoo, Suuret setelit, Kädet irti!, Raswaa koneeseen, Vankilalaulu, Yö, Jos joet olis..., Simo merihädässä, Kuulat sekaisin, Kalteriblues, Viimeinen mohikaani, Kiinni jäin!, Soittomatkalla, Armahdus, Hjulapata!, Beibi on ylpee, Olen valmis, Keskiyön blues, Tää on se yö, Pohjantähden alla, Christina, John Holmes, Synnyimme lähtemään, Elämässä pitää olla runkkua, Kellot lyö, 20 vuotta sikana, Apen ja Riitan surullinen tarina, Masuunimestarin musta maanantai, Maailman kaikkeuden suvijenkka, Pauli pikku Pauli, Bandiittipolkka, Sä lähdit taas, Tutkalla, Heavy lutaa, 4711, Jäin täryjyrän alle Pispalassa, Himo Mäkinen, Kauheeta ja kamalaa, Enkeliblues, Kotiin, Kirje, Oodi makkaralle, Mustameri ja mies, Tohtori Mustajärvi, Onko vielä aikaa, Huhhahhei, Lentolupakirja, Bermudan kolmio, Yhä virtaa Don, Hääkellot soi, Mä mokasin, Pohjasakkaa, Pojat on poikia, Kylmä rinki, Tuntematon Tero, Hei Heidi hei, Helvetin pitkä perjantai.
Kyllähän siinä biisejä on ja hienoja sellaisia. Eli tavallaan olin väärässä, mutta tavallaan en, koska noista monet ei varmaan oo pitkään setissä ollut. Itsekin oon huomannu jo aikoja sitten, että keväällä kun menee keikoille niin silloin harvinaisuuksia tulee, jos on tullakseen.

Ehkä tässä vielä täytyy alkaa käydä Popedankin keikoilla. Taitaa vain ens vuodelta puuttua kevätkiertue. Oli kuinka oli, Popeda on tärkeimpiä bändejä mulle henkilökohtaisesti, vaikka musiikkimaku on melko paljon siitä muuttunutkin nykypäivänä. Ensimmäinen on kuitenkin aina tärkeä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös