Popeda

  • 274 673
  • 1 575

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mukavaa, että on monenlaisia bändejä. On vanhoja ja uusia, on alkuperäisessä kokoonpanossaan esiintyviä ja niitä, joissa miehistö on vaihtunut moneen kertaan. On niitä, jotka uudistuvat ja niitä jotka tuuttaavat samaa tavaraa vuodesta toiseen. Sanalla sanoen voisi todeta, että on jokaiselle jotakin. Rock-musiikissa kyse on ennen kaikkea viihteestä ja jos kansa viihtyy ja kysyntää on, niin minusta jokainen kokoonpano voi veivailla haluamallaan tavalla. Kuluttaja voi sitten valita, että meneekö keikoille vai jääkö kotiin mököttämään, vai valitseeko kenties kokonaan jonkun toisen kokoonpanon diggailtavakseen.

Ei tässä touhussa kai sentään mitään sellaisia opinkappaleita ole, että kenenkään pitäisi mieltään pahoittaa, jos joku pumppu veivaa tavalla, joka ei itselle maistu?
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Pateen vielä, niin jos soololevyt ovat tämmöistä ripulipaskaa mitä uusin, niin Popedan keulille paluu saattaa yhtäkkiä tuntua ihan hyvältä ajatukselta.

Parin vuoden päästä paluu Popedaan, yksi kevätkiertue, festarikesä ja loppuhuipennus stadionilla, tuosta käärisi Patekin muutaman satatonnia taskuun.
No ei Pate olekaan sanonut missään vaiheessa etteikö keikan tai pari voisi Popedassa vielä tehdä joskus tulevaisuudessa. Päinvastoin sanoi jossain että jos tarpeeksi maksetaan niin kyllä se saattaa käydä hänelle mutta se pitää oikeasti olla kuulemma iso summa ja millekään rundille ei kyllä lähde.

Kevätkiertuetta Popeda ei ole tehnyt vuosiin. Keikkaperiodi on kesä-elokuu ja sitten yleensä lokakuu-joulukuu. Popeda on jo pitkään esiintynyt niinä aikoina jolloin liikkuu parhaimmat massit, on eniten jengiä keikoille ja milloin on mukavinta matkustaa. Costello esimerkiksi menee mieluummin kevättalvella viikoiksi Thaimaahan tai vaikka Australiaan kun istuu pakkassäässä keikkabussiin.
Nyt oli tässä kevättalvella poikkeuksina kaksi keikkaa Tampereella mutta ne oli Ollin takia.
 
Viimeksi muokattu:

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mukavaa, että on monenlaisia bändejä. On vanhoja ja uusia, on alkuperäisessä kokoonpanossaan esiintyviä ja niitä, joissa miehistö on vaihtunut moneen kertaan. On niitä, jotka uudistuvat ja niitä jotka tuuttaavat samaa tavaraa vuodesta toiseen. Sanalla sanoen voisi todeta, että on jokaiselle jotakin. Rock-musiikissa kyse on ennen kaikkea viihteestä ja jos kansa viihtyy ja kysyntää on, niin minusta jokainen kokoonpano voi veivailla haluamallaan tavalla. Kuluttaja voi sitten valita, että meneekö keikoille vai jääkö kotiin mököttämään, vai valitseeko kenties kokonaan jonkun toisen kokoonpanon diggailtavakseen.

Ei tässä touhussa kai sentään mitään sellaisia opinkappaleita ole, että kenenkään pitäisi mieltään pahoittaa, jos joku pumppu veivaa tavalla, joka ei itselle maistu?
No Popeda foorumilla on jatkuva sota tästä että Mustajärven aikainen Popeda on pilattu ja häpäisty sillä että bändi jatkaa ja vieläpä nykyisellä laulajalla. Jatkuva sota siitä menossa saako jatkaa vai ei ja mitä saa esittää ja mitä ei. Tai saako jatkaa Popedan nimellä. Siellä on paljon mielensä pahoittaneita. Osa jättää foorumin kun ei auta mitään valittaminen eikä Ollin mollaaminen. Samanlainen öyhötys menossa kuin Nightwishin keskusteluissa silloin kun Tarja sai monoa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No Popeda foorumilla on jatkuva sota tästä että Mustajärven aikainen Popeda on pilattu ja häpäisty sillä että bändi jatkaa ja vieläpä nykyisellä laulajalla. Jatkuva sota siitä menossa saako jatkaa vai ei ja mitä saa esittää ja mitä ei. Tai saako jatkaa Popedan nimellä. Siellä on paljon mielensä pahoittaneita. Osa jättää foorumin kun ei auta mitään valittaminen eikä Ollin mollaaminen. Samanlainen öyhötys menossa kuin Nightwishin keskusteluissa silloin kun Tarja sai monoa.

Heillekin pikku vinkki: menkää jonkun toisen bändin keikoille, jos ei kiinnosta. Ja pipoa vittu löysemmälle.
 

Animal

Jäsen
Kevätkiertuetta Popeda ei ole tehnyt vuosiin. Keikkaperiodi on kesä-elokuu ja sitten yleensä lokakuu-joulukuu. Popeda on jo pitkään esiintynyt niinä aikoina jolloin liikkuu parhaimmat massit, on eniten jengiä keikoille ja milloin on mukavinta matkustaa.

Tässä tavallaan pääsee aika hyvin kiinni mikä Popeda nykyään on ja on ollut jo jonkin aikaa. Partyrock- ja bilebändi, jossa ei lopulta se solisti ole muulta osin oleellista kuin siltä, että on kova ja viihdyttävä frontman. Festarisesonki ja pikkujoulukausi.

Tiedät varmasti paremmin, mutta onko tosiaan niin, ettei Popeda ole talvella ja keväisin kiertänyt esim. hiihtokeskuksia, missä tuolloin on kuitenkin menoa kuin pikkujouluaikaan?
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
No Popeda foorumilla on jatkuva sota tästä että Mustajärven aikainen Popeda on pilattu ja häpäisty sillä että bändi jatkaa ja vieläpä nykyisellä laulajalla. Jatkuva sota siitä menossa saako jatkaa vai ei ja mitä saa esittää ja mitä ei. Tai saako jatkaa Popedan nimellä.
Veikkaisin että ne väittelijät ovat itse sitä Popedan nuorempaa kannattajakuntaa, joilta on jäänyt huomaamatta että 2000-luvun Popeda Patenkin kanssa oli aivan eri maailmasta kuin se 70-80 -lukujen taitteessa aloittanut bändi. Pate on itsekin joskus sanonut että ne finninaamaisen teinipojan laulut autojen ja naisten rassaamisesta on laulettu ja on osa hänen ja Popedan elämäntarinaa mutta ei hän enää niitä viitsisi vetää.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Veikkaisin että ne väittelijät ovat itse sitä Popedan nuorempaa kannattajakuntaa, joilta on jäänyt huomaamatta että 2000-luvun Popeda Patenkin kanssa oli aivan eri maailmasta kuin se 70-80 -lukujen taitteessa aloittanut bändi. Pate on itsekin joskus sanonut että ne finninaamaisen teinipojan laulut autojen ja naisten rassaamisesta on laulettu ja on osa hänen ja Popedan elämäntarinaa mutta ei hän enää niitä viitsisi vetää.
Itseasiassa nuoret tuntuu olevan pääasiassa mielissään tästä jatkosta. Eniten siellä tätä vastaan on 40-70v ihmiset ja etupäässä miehet. Jonkun verran myös tuon ikäluokan naiset. Sitten muutama parikymppinen myös raakkuu että ei helvetissä olisi pitänyt jatkaa.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Itseasiassa nuoret tuntuu olevan pääasiassa mielissään tästä jatkosta. Eniten siellä tätä vastaan on 40-70v ihmiset ja etupäässä miehet. Jonkun verran myös tuon ikäluokan naiset. Sitten muutama parikymppinen myös raakkuu että ei helvetissä pidä jatkaa.
Ok. Itse olen odottavalla kannalla ja kohtahan tuo näkyy ja kuuluu. Tänä iltana nimittäin olen menossa paikan päälle kun Popeda Lahteen saapuu keikalle. Ja kuukausi eteenpäin on täällä Paten soolokeikka, sinnekin menossa paikalle.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ok. Itse olen odottavalla kannalla ja kohtahan tuo näkyy ja kuuluu. Tänä iltana nimittäin olen menossa paikan päälle kun Popeda Lahteen saapuu keikalle. Ja kuukausi eteenpäin on täällä Paten soolokeikka, sinnekin menossa paikalle.
Mä olen kerran nähnyt nämä Ollin kanssa silloin keväällä ekalla keikalla. Lahdesta kun olen niin lippu on myös Möysän Musaklubille missä ovat marraskuussa. Menen tänään Rajaton& Sinfonia Lahti Queen konserttiin ja huomenna The Ghost of Bruce Springsteen E-Street Bandin keikalle Tavastialle niin jää tämä Isojano väliin tällä kertaa.

Lippu on tuonne Paten konsertiin riville kolme.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Lippu on tuonne Paten konsertiin riville kolme.
Mulla on vaimon kanssa kakkosriville.

Oon ollut kans monenlaisilla Paten keikoilla. Musiikki ja tyylihän niissä on aina ollut erilaista kuin Popeda, vakavahenkisempää ja herkempää. Ehkä hienoin keikkakokemus oli Oopperan Kummitus -kiertue, missä Pate kiersi Ari "Kankku" Kankaanpään kanssa teatterisaleissa. Olin ko. kiertueen konsertissa H:gin komediateatteriss ja juuri ennen sitä tapahtunut Olli LIndholmin kuolema antoi vielä lisää tunnetta keikalle. Paten soolotuotannon ehkä henkevin biisi "Jukeboxin luona" on Lindholmin sävellys.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mulla on vaimon kanssa kakkosriville.

Oon ollut kans monenlaisilla Paten keikoilla. Musiikki ja tyylihän niissä on aina ollut erilaista kuin Popeda, vakavahenkisempää ja herkempää. Ehkä hienoin keikkakokemus oli Oopperan Kummitus -kiertue, missä Pate kiersi Ari "Kankku" Kankaanpään kanssa teatterisaleissa. Olin ko. kiertueen konsertissa H:gin komediateatteriss ja juuri ennen sitä tapahtunut Olli LIndholmin kuolema antoi vielä lisää tunnetta keikalle. Paten soolotuotannon ehkä henkevin biisi "Jukeboxin luona" on Lindholmin sävellys.
Juu tuo oli hieno kiertue. Itse olin kuuntelemassa ja katsomassa keikkaa Lahden kaupunginteatterissa.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Paten levyä haukuista huolimatta tai just sen takia on myyty niin, että levy on tuoreen albumilistan ykkönen. En tiedä paljonko siihen nykyään tarvitaan kun levyjä myydään muutenkin aika vähän eikä nyt kait ole ilmestynyt mitään muuta ihmeellistä.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tästä Ollin paidatta esiintymisestä nahkahousut jalassa on tullut iso puheenaihe ja jopa inhon kohde. Popeda Official on nyt päättynyt järjestää kilpailun missä kysytään minkä biisin aikana Ollilta pitäis lähteä paita lavalla vai pitäisikö ollenkaan. Vastasi mitä hyvänsä voi voittaa liput keikalle. Kaikkea sitä...
 

Animal

Jäsen
Paten soolotuotannon ehkä henkevin biisi "Jukeboxin luona" on Lindholmin sävellys.

Ohimennen mainittakoon, että tämä on yksi Paten hienoimmista, ellei hienoin kappale. Laulajana tuossa kohdin omassa primessaan. Kovin montaa kappaletta en tiedä missä on saatu äijämäinen roso ja herkkyys yhdistettyä vastaavalla tavalla yhtä hienosti.
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Samanlainen öyhötys menossa kuin Nightwishin keskusteluissa silloin kun Tarja sai monoa.
No menihän Nightwish ihan tusinaheviksi kun Tarja lähti. Olzonin aika oli aivan paskaa ja tämä Floor on sentään parempaa muttei lähelläkään Tarjaa. Mitä tulee Pateen, niin kaikki Ukkometson jälkeen on alaspäin. Jotain wannabe äiäilyä. En tuomitse, jokainen tyylillään. Nykyinen Popeda vetää ihan hyvin vanhoja biisejä, välillä tykkään, välillä vituttaa ihan seekelisti.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
tämä Floor on sentään parempaa muttei lähelläkään Tarjaa.
Tässä osuit kyllä sikäli oikeaan, että Floor on valovuosia sitä yksitoikkoista hoilottajaa edellä.

No, makuasioita, mutta harvoin maltan tähän vertailuun olla kommentoimatta koska mielestäni Jansen osaa kymmenen kertaa paremmin sen yhden ainoan laulutyylin mikä Turusella on, ja siihen päälle vielä jonkun tusinan muita.

Tarja Turusta voisi kokeilla Popedan laulajana. Ja noin pelastettiin viesti niukasti on-topicin puolelle.

P.s. Nightwishin parhaat albumit ovat ne Olzonin aikaiset.
 

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
No menihän Nightwish ihan tusinaheviksi kun Tarja lähti. Olzonin aika oli aivan paskaa ja tämä Floor on sentään parempaa muttei lähelläkään Tarjaa. Mitä tulee Pateen, niin kaikki Ukkometson jälkeen on alaspäin. Jotain wannabe äiäilyä. En tuomitse, jokainen tyylillään. Nykyinen Popeda vetää ihan hyvin vanhoja biisejä, välillä tykkään, välillä vituttaa ihan seekelisti.
Esimerkiksi Poet and the Pendulum on täydellinen esimerkki tusinahevistä.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Tästä Ollin paidatta esiintymisestä nahkahousut jalassa on tullut iso puheenaihe ja jopa inhon kohde. Popeda Official on nyt päättynyt järjestää kilpailun missä kysytään minkä biisin aikana Ollilta pitäis lähteä paita lavalla vai pitäisikö ollenkaan. Vastasi mitä hyvänsä voi voittaa liput keikalle. Kaikkea sitä...
Niin että jokainen taaplaa tyylillään…ennen Popeda oli äijä meininki nyt sillä on joku Ollin kropan esittely menossa vai? Itse en ole kuunnellut yhtään popedan kappaletta jälkeen Pate…minulle Popeda on loppu. Se loppui kun Pate lopetti
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Off-topiciksi menee, mutta kerrotko äkkiä miten esimerkiksi sellaiset levyt kuten Once ja Dark Passion Play eroavat merkittävästi toisistaan musiikillisesti? Solisti vaihtui joo, mutta sitten meneekin jo vähän kinkkisemmäksi.
Nimenomaan laulaja vaihtui, ei poikien soitto muuttunut mitenkään. Tarjan mahtipontinen laulu versus nämä muut lähinnä ulisee, mun korvaan sattuu kun Olzon alkaa "laulaa" (huutaa). Vähän sama asia kuin tilaat nettikaupasta kalliin tuotteen mutta kotiin tulee halpa kiinankopio.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Nimenomaan laulaja vaihtui, ei poikien soitto muuttunut mitenkään. Tarjan mahtipontinen laulu versus nämä muut lähinnä ulisee, mun korvaan sattuu kun Olzon alkaa "laulaa" (huutaa). Vähän sama asia kuin tilaat nettikaupasta kalliin tuotteen mutta kotiin tulee halpa kiinankopio.
Enpä olekaan ennen kuullut kenenkään kuvailevan Jansenin laulua "ulinaksi" mutta kerta se on ensimmäinenkin. Sinänsä tässä ei nyt saatu vastausta siihen että mikä muutti musiikin noiden levyjen välillä yhtäkkiä tusinaheviksi, se kun koostuu aika paljon muustakin kuin pelkistä lauluraidoista.
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sinänsä tässä ei nyt saatu vastausta siihen että mikä muutti musiikin noiden levyjen välillä yhtäkkiä tusinaheviksi, se kun koostuu aika paljon muustakin kuin pelkistä lauluraidoista.
Lue nyt se ensimmäinen lause vaikka kolme kertaa ajatuksella, jospa sitten löytäisit sen vastauksen siitä.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Lue nyt se ensimmäinen lause vaikka kolme kertaa ajatuksella, jospa sitten löytäisit sen vastauksen siitä.
Niin että musa muuttui, mutta soitto ei muuttunut sitten toisaalta ollenkaan? Selvempi homma mutta enpä kyllä odottanutkaan saavani mitään oikeaa vastausta kysymykseen.

Eiköhän ole aika keskittyä taas otsikon orkesteriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös