Juu, nämä kaikenlaiset selitykset on kyllä niin tuttuja tarinoita omasta lähipiiristä. Kun ryyppyputki vei teholle niin syy oli vitamiinipillereissä ja pillerit heitettiinkin suurieleisesti roskiin heti sairaalasta kotiin palattua. Seuraavalla kerralla kyseessä taisi olla huonot ruokailutottumukset (mikä sinällään oli tottakin, kun tahtoohan se syöminen unohtua kun on parin viikon ajan 24/7 humalassa...). Ja sitten kun joutui myöntämään että juotu on, niin siihenkin löytyi monenlaisia syitä ja selityksiä miksi näin oli päässyt käymään, kun hänethän oli muiden toimesta suorastaan pakotettu juomaan vaikka normaalitilanteessa juominen on täysin hallinnassa ja silloin tällöin voi yhdet naukut ottaa.Juu tai sitten on joku muu keksitty syy mm. kylkiluut paskana otin lääkettä ja mitään muuta juomaa ei ollut kun olut millä huuhtoa lääkkeet alas. Niin ja otin kyllä vaan pari olutta mutta ne oli tosi vahvoja oluita niin siksi olin keikalla sekaisin. Tai tänään mä ryyppäsin kun kaveri on just kuollut niin siksi join vaikka tiesin että pitää esiintyä. Mm. näin selitelly asioita. Niin tai sanonut että joo kyllä mä saunan päälle tai ruoan kanssa vähän otan mutta homma on hallinnassa.
Samoin 2008-2012 oli kokoajan näitä juttuja lehtiin että ei juo mitään muuta enää kuin holittomia. Sitten kun oli eka lipsahdus niin sano että juu nyt taas otan välillä mutta nyt olen jatkossa kohtuukäyttäjä jolla pysyy hallinnassa.
Mitä muuta tuo on kun muille valehtelua ja etenkin itselleen. Niin ja sitä tietty että keikkamyyjä tai levy-yhtiö käskee puhumaan tietyllä tapaa asioista ja sitten totellaan.
Kyllä ne on vähissä ne alkoholistit, ketkä siihen kohtuukäyttöön kykenee. Todella vähissä. Se todellinen raitistuminen tulee vasta sitten, kun sen ihan oikeasti pystyy myöntämään itselleen, että siitä kohtuukäytöstä on turha haaveilla ja se on joko tai. Kuten @Kake74 tuossa ansiokkaasti kirjoittaa, niin nämä "parin oluen" juojat on kyllä lähes poikkeuksettä "raitistuneita" eikä raitistuneita.