Polttoaineen hinnannousu

  • 157 249
  • 1 285

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo on palattu vanhaan. Varmaan reilut viisi vuotta hinta on noussut ti-ke akselilla ennen kuin nyt oli joku puolen vuoden kokeilu vähän erilaisesta hinnoittelusta, joka ilmeisesti on nyt unohdettu.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä Turun saaristossa kesähuvilalla gason hinta lähempänä 2 elttonia ja tänään lyhyt stintti kohti itää Pk-seudulle palautti hinnat vähän yli 1,7 euroon per litra.

Jotenkin tuntuu että tänä kesänä saanut tankattua veneeseen ja jettiin ihan ”järkevään” hintaan gasoa, lämmittää mieltä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Pirkanmaalla löin tankin täyteen naftaa 1,597€/l. Siitä on aikaa kun 1,5 alkavalla on saanut tankata..
No niin, siinä ollaan sitten pitkästä aikaa jo erään maagisen rajan alle. Saas nähdä koska pk-seudulla putoaa, itse juuri tänään katselin miten Espoossa oli 1,64€/l ja tanssin jo melkein konepellillä, että nyt on halpaa löpöä. Niin se ihmismieli vain ajan myötä ohjelmoituu/sopeutuu, kun tuota jo alkaa pikaa riemastuttavan halpana :D
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, valmentajapolku
Eilen oli Etelä-Kurjalassa 1,73x, tänään päälle 2. Hyviä hinnannousuja prosentuaalisesti
Juu samaa olin tulossa kirjoittamaan. Oulussa tankkasin eilen 1,666 ja nyt näytti 1,9xx, tämä itse asiassa Nesteen hinnannousu. Shell esim. näytti olevan 1,7xx vieläkin. Ei tätä hinnan pompottelua pieni ihminen ymmärrä.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Pirkanmaalla löin tankin täyteen naftaa 1,597€/l. Siitä on aikaa kun 1,5 alkavalla on saanut tankata..
Eilen tankkasin 1,57€/l.
Tänään hinta oli 1,82€/l.

Kun pystyy vetämään tankin ihan täyteen, niin tuo 0,25€/l tekee jo 15 €.
Kaveriani siteeraten tuolla säästöllä kävelee jo pitkälle, jos tankkaa itselleen bisseä.
 
Eilen tankkasin 1,57€/l.
Tänään hinta oli 1,82€/l.

Kun pystyy vetämään tankin ihan täyteen, niin tuo 0,25€/l tekee jo 15 €.
Kaveriani siteeraten tuolla säästöllä kävelee jo pitkälle, jos tankkaa itselleen bisseä.
Missä tuollaisia hintoja on?
Itse tankkasin maanantaina 1,669 ja näille seuduille se onkin ihan kelpo hinta. Eilen näytti olevan samalla asemalla 1,954. Muutama viikko tuli vietettyä Pohjois-Karjalassa, siellä paikkakunnan kahdella huoltoasemalla eivät hinnat muuttuneet kertaakaan. Toki, miksi hyviä hintoja muuttamaan, kun aakkosasemalla oli maltillinen 1,994 ja viereisellä kylmäasemalla (st1) 1,986. 50 km päässä oli jo selvästi halvempaa, mutta ei niin halpaa, että olisi kannattanut 100 km ajaa sen takia.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Viime viikon perjantaina Asikkalan kulmilla näkyi 95:sta hintaan 2.129e/l.

Se oli jo naurettavan kallista kun lähellä oli lähes parikymmentä senttiä halvempaakin.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viime viikon perjantaina Asikkalan kulmilla näkyi 95:sta hintaan 2.129e/l.

Se oli jo naurettavan kallista kun lähellä oli lähes parikymmentä senttiä halvempaakin.
Olin viikonloppuna Kuopiossa. Siellä hinnat olivat 1,73 - 1,74 perjantaista sunnuntaihin välillä. Matkan varrella Vantaalle näin myös 2 euroa hipovia lukemia sunnuntaina. Ei kuitenkaan yli. Isoja on erot.
 

BaronFIN

Jäsen
Täällä Lahdessa SEO pitää hinnat samoina pidemmän aikaa, eikä hinnat pompsahtele viikon aikana. Tänään tankkasin naftaa alle 1,60-hinnalla SEO:lla.
No tämä on varmaan se oikea markkinahinta, mutta onneksi Suomessa ei tarvitse ketjujen hinnoista tapella kun kaikille riittää oma uskolliset asiakkaat.

Nyt jo peloitellaan alv:n aiheuttamasta hinnannoususta, mutta tämä viikon sisällä tapahtuva hinnan vaihtelu on isompi ongelma. Oikea hinta on täysin hämärtynyt käsite.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt jo peloitellaan alv:n aiheuttamasta hinnannoususta, mutta tämä viikon sisällä tapahtuva hinnan vaihtelu on isompi ongelma. Oikea hinta on täysin hämärtynyt käsite.
Eilen aamusta diesel 1,604, iltapäivästä 1,842, tänään iltapäivästä 1,624 (aamulla en katsonut) ja todennäköisesti nyt trendi laskee alaspäin ensi viikon tiistaihin asti taas.

Tämä yhden aseman lukemat tietysti, mutta samaa trendiä keskiviikon hinnankorotukset tuppaa tekemään. Dramaattisesti myös tulevat yleensä alaspäinkin.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Ajaako joku muka vielä polttomoottoriautoilla ja samalla maksaa vielä polttoaineesta? Itse lataan Teslaani vain silloin kun pörssisähkö on miinuksella.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Ajaako joku muka vielä polttomoottoriautoilla ja samalla maksaa vielä polttoaineesta?
Tietysti, koska rahaa on. Köyhät latailee miinussähköllä autojaan.

@Kaskelottin näkemys myös tietysti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: zet
Viime viikon perjantaina Asikkalan kulmilla näkyi 95:sta hintaan 2.129e/l.

Se oli jo naurettavan kallista kun lähellä oli lähes parikymmentä senttiä halvempaakin.
Siellä on kato valmistauduttu jo ALV:n nostoon. Kun kyse on polttoainekaupasta niin eiköhän hinnat nouse noin 20snt / litra ja sitten pokkana kerrotaan, että ALV nousi.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, valmentajapolku
Ajaako joku muka vielä polttomoottoriautoilla ja samalla maksaa vielä polttoaineesta? Itse lataan Teslaani vain silloin kun pörssisähkö on miinuksella.
Aika monta kertaa tonki mun hybridiauton pensa_tankin täyttää sillä hinnalla mitä putinisti Musk tiputtaa Teslojen hinnoista nollia pois.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Aika monta kertaa tonki mun hybridiauton pensa_tankin täyttää sillä hinnalla mitä putinisti Musk tiputtaa Teslojen hinnoista nollia pois.
Trumpisti-putinisti Musk. Ei tulisi mieleenkään Tesla-koslan hankkiminen. Huuhaa-ukko on ylittänyt kaikki rajat muulla pölhöilyllään, vaikka rahaa osaakin tehdä.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun pystyy vetämään tankin ihan täyteen, niin tuo 0,25€/l tekee jo 15 €.

Ja tuolla erotuksella (15€) saisi oman sähköautoni lähes nollasta prosentista täyteen. Rangea siis karkeasti arvioiden näillä lämpötiloilla sellaisen reilut 300 kilometriä. Katsoin hinnan K-Latauksen läheisestä suurteholaturista. Ja tämä tosiaan vain tuosta hintojen erotuksesta.

Minulla on jäseneen @zet verrattuna se ero, että en voi ladata kotona. Ja todellisuudessa tilanteessani on myös sellainen pikku juttu, että minulla on vapaa autoetu, joten käytetyt eurot kuuluvat suoraan työnantajalle. Mutta havainnollistava esimerkki tämä mielestäni silti on, koska jos minun pitäisi maksaa itse omat lataukseni, niin juuri noita muiden tarjoamia latauspisteitä joutuisin käyttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös