Ei, mutta niin koomista on tuo hintojen vaihtelu. Tuskin tuo Teboilin pyörittäjäkään sillä 1.70 hinnalla tappiolla myi? Siinä kilsan päässä otettiin vaan vähän parempi kate
Se mahtaa olla Teboilin oma asema, ei itse tilaava. Niissä on se ero, että öljy-yhtiöiden omien asemien hintoja pyöritellään futuurien mukaisesti jopa useita kertoja päivässä koska ne säiliössä olevat tavarat on öljy-yhtiön omaisuutta ja niihin vaikuttaa se futuurien hinta, eli toisin sanoen millä hinnalla sitä ostetaan (esimerkiksi Teboil ostaa Nesteeltä aineet) sisään. Eli jos Neste myy tänään Teboilille 1,50€ / litra, niin Teboil myy sitä 1,70€ / litra tänään mutta kun Neste nostaa Teboilin sisäänostohintaa huomenna 1,70€, niin Teboil laittaa tauluun 2,00€, eli sillä aseman säiliössä olevalla tavaralla maksetaan sitä futuurien nousua.
Sitten kun siellä on se Möttösen Bensis joka ostaa itse ne aineet, niin sen ostohinta on Nesteeltä 1,70€, niin Möttönen myy sitä 1,75€ siihen asti, kunnes uusi kuorma tilataan asemalle jolloin se taas tulee uudella hinnalla, ei se voi lähteä hintaa alle ostohinnan tiputtamaan, sitä kutsutaan huonoksi bisnekseksi.
Olikohan tarpeeksi hankalasti selvitetty?
Jos teitä ihmetyttää mistä nää hinnat tulee, niin ainakin läheisen huoltamon tytöt sanoivat saavansa monta kertaa päivässä jakelijalta jonkun ostohinnan ja kun se sitten pomppaa, niin pitää käytännössä vaihtaa hintaa. Se ei kai vastaa säiliöauton käymisen taajuutta jos oikein tajusin, vaan JOS tuona hetkenä tulisi täyttö.
Säiliöauton käymisellä pihassa ei ole merkitystä kuin itse tilaavilla asemilla, tuossa yllä tekstissä on se syy. Jakelijalta tulee ne hinta ilmoitukset ketjujen asemille, monesti useita kertoja päivässä ja sitten niitä tolppahintoja reivaillaan edestakaisin.