Olen hieman huolissani omasta henkisestä tasapainosta. Oireena se, että viime aikoina olen katsonut monta kertaa useamman minuutin pätkiä Anon videoista. On kyllä sakeaa tavaraa. Entisen täysin sekopäisen viestin päälle on liimattu jeesus näkökulma. Ano näkee näkyjä ja saa viestejä. Yksi oli, että kaiken takana on vatikaani, mikä tuli itselle yllätyksenä kun luulin että juutalaiset. Lisäksi Sauli Niinistö on joku temppeliherra ja on käynyt rituaaleissa "pyörimässä munasillaan".
Ai että ...
Oli myös erittäin mielenkiintoista (not really), että jopa Iran olisi yksi näitä maita, joita Vatikaani pyörittelee. Ihan vain sillä perusteella, että Iranista oli bongattu rakennus, jossa julkisivussa oli pylväsrivi. Koska totta kai temppeliritareilla pitää olla pylväsrivit, miksikäs ei... Mahtaisi Iranin suurella ajattelijalla Ali Khameneilla mennä öylätti väärään kurkkuun tämän kuullessaan. No, ehkä Teheran on Anon seuraava matkakohde ja käy kertomassa.
Entäs sitten tämä ajatus, että valta kuuluu Kristukselle? No okei, mutta hänhän on ylhäällä vielä jonkun vuoden. Kuka hoitaa sillä aikaa maallista valtaa? No ilmeisesti tämä VKK olisi Kristuksen maallinen edustaja? Alkaa lipsua vähän politiikasta uskonlahkon puolelle.
Muistaakseni jossain youtube-lätinässä Ano on aiemmin kritisoinut hallitsijoita ja monarkioita ja paavia yms. eli ylhäältä tulevaa oikeutusta valtaan, että se olisi väärää Raamatun tulkintaa. Että alunperin Raamatussa ollut tämä "valta kuuluu kansalle" -ajatus. No, mitenkäs nyt sitten, kun valta ei enää kuulukaan kansalle vaan Kristukselle ja ilmeisesti tämä VKK ja sen johto olisivat Kristuksen maallisia edustajia. Ano puolueineen olisi nyt itse asettumassa valtaan ylhäältä annetun oikeutuksen perusteella. Öö.. ehkä säännöt ei vaan ole samat kaikille? Äh, ei jaksa pysyä tässä ajatusten Tonavan virrassa enää mukana.