Pokerikeskustelu

  • 902 127
  • 6 377

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Morgoth kirjoitti:
Niin, tuottoisuudesta on aika vaikea sanoa mitään muutaman turnauksen perusteella. Itselläni on tosi pitkä kuiva kausi MTTssä ilman että on tullut yhtään mitään eikä peli ole mielestäni sen huonompaa kuin ennenkään.

Juu, taidetaan antaa porkkanaa aloittelijalla ja sitten vedetään kauemmas kun enemmän rupee pelaileen :) Muutoinkin oon kyl tykännyt pelata Bodogilla, aika huono tasoisia jenkkejä pöydät täynnä. Ainoo heikko puoli on NL25 ja NL50 pöytien vähäisyys. Taidanpi suunnata jonnekkin Partylle tai vastaavalle kun saa rollin NL50...
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Pläräilimpä huvikseni http://www.pokerisivut.com/pokerikoulu.php?art=sanastoperus pokerin sanastoa. Nopealla selailulla silmääni pisti:

Buy-In
Minimi rahamäärä, joka vaaditaan, jotta pelaaja pääsee peliin mukaan

Minä kun olin jostain kummasta saanut käsityksen, että tuo olis maksimi määrä, jonka voi rahapöytään tuoda. Ehkä käsitykseni oli tullut siitä, että tähänkin ketjuun on kirjoitettu, kuinka all-in tilanteessa menetti Buy-Inin verran. Onko siis niin, että Buy-In on miniminäärä ja jotkut kirjoittajat ovat virheellisesti käyttäneet termiä (ja tahallaan hämänneet minua), vai onko tuo maksimi rahamäärä jonka pöytään voi tuoda?

Esimerkkinä vaikkapa tämä:

Milhouse Nixon kirjoitti:
Flopin AQs all-inini hävisi AKo:lle (floppi As3d7dj) ja reilu buy-in meni siinä. Itse all-in & vihu call

Vai onko tässä esimerkkitapauksessa vain sattunut niin, että pelaajalla on sattumoisin ollut rahaa pöydässä enään vähän yli pöydän minimioston verran?
 
Viimeksi muokattu:

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
seisnauraa kirjoitti:
Buy-In
Minimi rahamäärä, joka vaaditaan, jotta pelaaja pääsee peliin mukaan

Minä kun olin jostain kummasta saanut käsityksen, että tuo olis maksimi määrä, jonka voi rahapöytään tuoda. Ehkä käsitykseni oli tullut siitä, että tähänkin ketjuun on kirjoitettu, kuinka all-in tilanteessa menetti Buy-Inin verran. Onko siis niin, että Buy-In on miniminäärä ja jotkut kirjoittajat ovat virheellisesti käyttäneet termiä (ja tahallaan hämänneet minua), vai onko tuo maksimi rahamäärä jonka pöytään voi tuoda?

Kyllä se on minimi alunperin. Mutta ihan yhtä yleinen puhuttaessa juurikin voitoista/tappioista. Tällöin tarkoitetaan max. buy-iniä. Usein livepelejä kuvataan tyylillä 1$/2$, Buy-in 60$-200$.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Morgoth kirjoitti:
Jaa-a.. Olisiko pokeriumin asiakaspalvelu mitään?
Olihan se, ja yllättävän nopea vastaus sieltä tuli. Tästä IP-osoitteesta on kuulemma avattu jo tili, johtuisiko siitä, että tämä on jonkinlainen taloyhtiön jaettu netti. Saa nähdä uskovatko selitystä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
tuuski kirjoitti:
Olihan se, ja yllättävän nopea vastaus sieltä tuli. Tästä IP-osoitteesta on kuulemma avattu jo tili, johtuisiko siitä, että tämä on jonkinlainen taloyhtiön jaettu netti. Saa nähdä uskovatko selitystä.
Joo, mä yritin kanssa avata joskus tiliä sinne, ja samaa erroria iski mulle kanssa. Annoin sitten koko homman olla.

PAF:lla hakattu taas vaihteeksi, hain sen clientin niin vähän paranee se homma. Aika vaatimaton taso NL25 pöydissä verrattuna esim. Priman vastaaviin, siellä yleensä oli jo ainakin pari vähän osaavampaa kaveria.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
E kirjoitti:
Itse avasin tämän nettimestari-freerollkisan vuoksi tuonne äskettäin tilin, mutta ei ole aikomusta tallettaa, kun muualta saa yhtä hyviä tarjouksia ja löysempiä vastustajia.

Kuten myös. Mutta tuosta kisasta olisi sellainen kysymys, että koskakohan tuo salasana tulee sähköpostiin? Muutama pelaaja on ilmeisesti saanut jo salasanansa, mutta tännepäin ei ole posteja tullut
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
tty_01 kirjoitti:
Kuten myös. Mutta tuosta kisasta olisi sellainen kysymys, että koskakohan tuo salasana tulee sähköpostiin? Muutama pelaaja on ilmeisesti saanut jo salasanansa, mutta tännepäin ei ole posteja tullut

Sökön salasanan sain ihan ajoissa, Teksuun ei ole vielä tullut. Eiköhän se tule kuitenkin, turha tässä on hermostua.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
E kirjoitti:
Sökön salasanan sain ihan ajoissa, Teksuun ei ole vielä tullut. Eiköhän se tule kuitenkin, turha tässä on hermostua.
Sopiikos kysyä mikä oli taso sökössä? Ja sijoitus? Itse en oikein sököstä välitä, joten ei tullut osallistuttua tuohon turneeseen.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
tty_01 kirjoitti:
Sopiikos kysyä mikä oli taso sökössä? Ja sijoitus? Itse en oikein sököstä välitä, joten ei tullut osallistuttua tuohon turneeseen.

Taso oli vaihteleva (pääosin heikko, taisi muitakin noviiseja olla mukana), sijoitus oli jossain puolen välin paikkeilla. Ei ole kyllä minunkaan juttuni, tyhmästi pelasin koko ajan.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
E kirjoitti:
Taso oli vaihteleva (pääosin heikko, taisi muitakin noviiseja olla mukana), sijoitus oli jossain puolen välin paikkeilla. Ei ole kyllä minunkaan juttuni, tyhmästi pelasin koko ajan.

Taso oli ilmeisen surkea, sillä itsellä sijoitus oli 18. Helsingin karsinnassa ja sököä olen viimeksi pelannut joskus pienenä sällinä. Tai sitten kortit vaan sattuivat osumaan...
 

Aln

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Taso oli todella surkea. Sijoitus 4, lippu finaaliin + 30e tuli, vaikka luin sökön säännöt 5 min ennen osallistumista, enkä ollu koskaan pelannu sököö. Ei ollu mitään hajua 4 suorista tai väreistä, ennenkuin olin säännöt lukenu. Kortti kävi alussa suht hyvin, mm. kerran AA, kerran KK, kaks kertaa QQ alotuskädet. Lopussa ei sitten käynykkään.

Nyt sitten haistelemaan finaalissa vähän parempia vastustajia vastaan, josko sieltä pääsis top5 ja suht kivoille palkinoille. :)
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kertokaas joku viisas miten PAFfin pokerissa voi näyttää voittavan kätensä muille, eli jos esim. kaikki muut floppaa niin 'vittuillakseen' (tai ihan taktiikkana) näyttää oman voitto kätensä muille?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Daespoo kirjoitti:
Kertokaas joku viisas miten PAFfin pokerissa voi näyttää voittavan kätensä muille, eli jos esim. kaikki muut floppaa niin 'vittuillakseen' (tai ihan taktiikkana) näyttää oman voitto kätensä muille?
Floppaa=kippaa=fold?

Jos noin niin siinä tapauksessa avaa preferences ja sieltä ruksi pois kohdasta Muck uncalled cards. Sen jälkeen ohjelma kysyy näyttääkö kortit vai ei.

edit. näin siis clientissa, en muista tarkkaan miten selainpohjaisessa, mutta samaan malliin luulis menevän. Freerollissa vielä hyvin tilaa muuten.
 
Viimeksi muokattu:

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No niin nyt on takana nettimestari turnaus. Sijoitukseksi tuli Tampereen turnauksessa sija 20. AJ:llä all-in ja KQ sitten sai kunkkunsa riverillä. Foldaamalla olisi varmaan päästy sijalle 15, että eipä tuossa paljon riskiä ollut. Kuka jatkoaikalainen tunnustaa sijoittuneensa heikommin? Vai onko täällä pelkästään turnausten voittajia?
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
Nettimestari turnaus meni mun osalta aika penkin alle, osittain huonon tuurin vuoksi, QQ vs A7o, vaarattoman näköisellä flopilla vedin allit oop ja A7 sitten maksaa vaikka ei ollut saanut osumia, ja turn + river tuo sitten suoran seiskalle. Tuoltakin olisin tod. näk. välttynyt panostamalla vahvemmin akkani, panostin vain 4bb. No ei mennyt koko stackki vielä siinä, mutta vain sen verran jäi että tuplausta piti hakea. Sitten yritän ovelasti miniraisella varastaa blindit AKs:lla siinä toivossa että big blindi vetäisee allit, ja niinhän se teki ja sain turpiini A5s:lta ja homma oli soromnoo. Taso tuossa turnauksessa ei ollut mikään päätä huimaava ainakaan Turun osakisassa.
 

Redbull

Jäsen
Valtavaa tuuria nettimestarissa -onnekkaasti jatkoon!

Harvemmaksi jäi ne kädet, jotka pelasin, mutta kun pelasin voitto napsahti käsittömättömän usein.

Kaiken kruunuksi jäi kun AKs:llä aalilla ohi AA:sta. Sen jälkeen P&F pohjaan.

Steele kirjoitti:
Taso tuossa turnauksessa ei ollut mikään päätä huimaava ainakaan Turun osakisassa.

Eipä tuo Oulunkaan taso mikään kummoinen ollut, jos minäkin jatkoon pääsin, mutta yllättävän rauhallista pelailua.*

EDIT. *Freerolliksi
 
Viimeksi muokattu:

Tifu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, HSV
Oulusta pääsin itsekin jatkoon. Pari räikeää ohivetoa tuli tehtyä, sillä vaihtoehtoina olivat joko Manu-Chelsea tai chiplead turnauksessa. Noh, mm. 45s:lla runner-runner suoran sain ja 77:lla neloset joten jäätiin turnausta pelaamaan ja viikon päästä uudelleen.

Tosiaan taso ei välttämättä päätä huimannut, mutta liekkö vaikuttanut asiaan, kun freeroll kyseessä niin porukka vähän räiskimällä pelasi.
 

Aln

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Blindit oli suht kovat stackeihin nähden lähes kokoajan, ite pääsin 2 out of 18, kämmäsin siinä sitten QT:n sb:stä, iskin... vastassa JJ, lopun voittekin arvata :)

Sökössä oli parempi struktuuri.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Footless kirjoitti:
Floppaa=kippaa=fold?

Jos noin niin siinä tapauksessa avaa preferences ja sieltä ruksi pois kohdasta Muck uncalled cards. Sen jälkeen ohjelma kysyy näyttääkö kortit vai ei.

edit. näin siis clientissa, en muista tarkkaan miten selainpohjaisessa, mutta samaan malliin luulis menevän. Freerollissa vielä hyvin tilaa muuten.

Joo nimenomaan foldaa siis. Selainversiossa en ole moista optiota löytänyt.
 

eesau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Daespoo kirjoitti:
Joo nimenomaan foldaa siis. Selainversiossa en ole moista optiota löytänyt.

Selainversiossa on sama homma kuin clientissa. Preferences löytyy jostain syystä vain Ring Games-valikon alta joten se valittuna oikealla ylhäällä löytyy Preferences-välilehti ja sieltä ruksi pois Muck uncalled cards-kohdasta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
tty_01 kirjoitti:
No niin nyt on takana nettimestari turnaus. Sijoitukseksi tuli Tampereen turnauksessa sija 20. AJ:llä all-in ja KQ sitten sai kunkkunsa riverillä. Foldaamalla olisi varmaan päästy sijalle 15, että eipä tuossa paljon riskiä ollut. Kuka jatkoaikalainen tunnustaa sijoittuneensa heikommin? Vai onko täällä pelkästään turnausten voittajia?

Olin varmaan yksi ensimmäisistä Helsingin toisesta osakisasta pudonneista, kun ei oikein jaksanut pelata normipeliä. Lähdin tylysti bluffaamaan, kun oli loistava paikka siihen tuli, mutta vastassa ollut pelaaja ei osannut irroittaa sinäänsä erinomaisesta lähtökädestään sen totaalisen kuivumisen jälkeen ja teki siinä samalla kaikki mahdolliset virheet, mitä turnauksen alkuvaiheessa voi tehdä. Toisaalta kai siinä itsekin sitten virheeseen sorruin vielä pahemmin, kun en uskonut, että en saa häntä ulos turnilla. Oppi taas sen, että totaalisen paskaa pelaajaa vastaan ei pienistackisessa freerollissa kannata pelata kuin pelaisi tiukkaa ja osaavaa pelaajaa vastaan syvillä stackeilla...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Helsinki Freezeout

Onkos kukaan tuonne pyrkimässä tai ihan maksamassa buy-iniä? Parbetillä oli paikkoja tuonne, mutta ne jaetaan frequent player -pisteiden tai vastaavien perusteella. Löytyykös mistään online-satelliitteja?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös