Pokerikeskustelu

• 915 099
  • 6 367

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
sopuli kirjoitti:
Tuohon kaipaisin vielä "Value calling the nuts on river" ja muutamaa muuta aihetta.

Bluff-folding your nuts puuttuu myös. Ehkä seuraavassa painoksessa.

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
lavos kirjoitti:
Maksatko korotuksia näillä pikkupareilla ainoastaan fiiliksen mukaan ja yleensä koitat limppaamalla päästä flopille?

NL:stä minä ainakin puhun. Fixediä ei ole varmaan tullut pelattua tuhattakaan kättä.

Maksan korotuksen aina, kun vihulla ja minulla on vähintään kymmenkertaiset stäkit. Toki tiettyjä vihuja vastaan tuosta voi vähän tinkiä. Esim. lyö vain osuneeseen floppiin, mutta kyllä perusvaatimuksena on 10-kertaiset stäkit. Itse alan korottamaan vasta TT:llä, joskus 99:llä. Täydessä pöydässä se ei kai ole hirveän väärin, shortissa asia on eri, koska pelistä tulee liian helposti luettavaa. Tietenkin on jo periaatteessa väärin olla korottamatta 77:lla, koska ainakin shortissa se on todennäköinen johtokäsi. En esim. yleensä varasta blindejä 99:llä, koska potin saa ostettua myöhemminkin positiolla. Haluan mieluummin nähdä flopin, jolloin on mahdollista setittää ja jos vihu saa vedon tai kärkiparin, niin voittaa iso potti. Tietenkin calling stationeita, jotka "puolustavat blindejään otan valuet ennen floppia.

Flopin jälkeen sökötän ilman osumaa, jos toimin ensin. Tarkistan vihun c-bettaamistiheyden Pokerace Hudista. Jos yli 70%, ja flopissa ei ole vihun reissausrangeen tai muuten sopivia kortteja, niin lyön takaisin. Jos maksaa tai reissaa olen valmis luovuttamaan melko helposti. Setittäessä lyön alle, jos arvelen flopin osuneen tai vihun omaavan yliparin. Tällöin saan myös suojattua kättäni vetoja vastaan.

Ylipäätään setin ja muiden korttien slouwaaminen on todellakin typerää toimintaa, koska streetejä on vain kolme. Erityisen typerää slouwaaminen on vetoja vastaan, koska 1)Tällöin vihut eivät tee virhettä 2) Eivät maksa vedoistaan 3) Joudut vaikeaan tilanteeseen riverillä vetojen täyttyessä. Pahin skenaario on antaa vetää puoli-ilmaiseksi, jolloin et saa valueta ollessasi edellä, etkä saa maksua valuebettiin riverillä, jos vihu ei osu. Jos osuu olet vaikeassa tilanteessa. Itse saatan joskus hidastella positiosta heads-up todella kivi preflop-korottajaa. Tällöin vihu luulee suojaavansa kättään vetoja vastaan, vaikka todellisuudessa lyö valueta minulle.

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
FreezingHell kirjoitti:
En esim. yleensä varasta blindejä 99:llä, koska potin saa ostettua myöhemminkin positiolla. Haluan mieluummin nähdä flopin, jolloin on mahdollista setittää ja jos vihu saa vedon tai kärkiparin, niin voittaa iso potti.

Suomeksi: En korota kun olen todennäköisesti edellä, koska tykkään päästää vastustajan ilmaiseksi yrittämään flopilta parempaa kättä. Haluan myös että pottia ei ole korotettu kun saan setin, koska silloin on helpompaa voittaa iso potti. Tämä johtuu siitä että kaikki haluavat pistää kaiken peliin potissa jota ei ole preflopissa korotettu, eikä heillä ole siinä mitään kiinni.

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
OneBigRed kirjoitti:
Suomeksi: En korota kun olen todennäköisesti edellä, koska tykkään päästää vastustajan ilmaiseksi yrittämään flopilta parempaa kättä. Haluan myös että pottia ei ole korotettu kun saan setin, koska silloin on helpompaa voittaa iso potti. Tämä johtuu siitä että kaikki haluavat pistää kaiken peliin potissa jota ei ole preflopissa korotettu, eikä heillä ole siinä mitään kiinni.

Ensimmäinen lause, kyllä koska hira-menetelmällä se on +EV, jos vihu foldaa pöllimisiin. Näin toimin, kun blindivihujen VPIP on luokkaa 20. Positoni auttaa myös huomattavasti postflop-peliä. Pikkuparilla haluan nähdä flopin, koska voin flopata hyvin tai voittaa potin, koska vihulle ei osunut. Blindit pöllin 45s:llä yms., koska niillä en välttämättä halua nähdä floppia. Onko kenelläkään muuten tietoa, miten usein esim 45s floppaa jotain valmista tai esim vähintään 8 outtisen?

Toisen ja kolmannen lauseen todenperäisyyttä en osaa kommentoida, koska en tiedä miten vihut ajattelevat. Itselle ei ole kauhean merkityksellistä, olenko sijoittanut 1bb vai 4bb. Noin pienet betit käsittelen uponnenina kustannuksina. Asia on eri kun potissa alkaa olla 1/2 stäkistä. Toki isompaan pottiin voi lyödä enemmän, jolloin mahdollinen voitto kasvaa sitä kautta. Toisaalta, about 20-VPIP, jolla KT flopissa K93, pystyy foldaamaan, jos olen korottanut preflop, mutta voi hyvinkin mennä lähes päätyyn jos ei ole tullut reissuja.

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
FreezingHell kirjoitti:
Ensimmäinen lause, kyllä koska hira-menetelmällä se on +EV, jos vihu foldaa pöllimisiin. Näin toimin, kun blindivihujen VPIP on luokkaa 20.

99:llä korottaminen ei ole mitään pöllimistä. Toimitko samoin AA:n kanssa buttonilla?

FreezingHell kirjoitti:
Positoni auttaa myös huomattavasti postflop-peliä.

Ainoa asia joka viestissäsi on myös teoreettisesti oikein.

FreezingHell kirjoitti:
Pikkuparilla haluan nähdä flopin, koska voin flopata hyvin tai voittaa potin, koska vihulle ei osunut.

Pidit pitkän saarnan ylempänä siitä ettei vetojen pidä antaa vetää halvalla. Haluat sitten kuitenkin vain limpata pareilla, vaikka ne ovat todennäköisesti paras käsi PF? Varsinkin kun limppaamalla on kyseessä sama potti jonka olisit voinut voittaa korottamalla ilman että vastustajasi saa kolmea ilmaista apukorttia.

Ihan näiden juttujen perusteella arvaan että nutseilla lyöt vähän jotta saat maksun, ja bluffatessa lyöt overbetin?

Ja vielä tuosta setin saamisesta. Setilläsi ei oikeastaan tee mitään korottamattomassa potissa, ellei vastustaja saa esim. kahta paria.

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
OneBigRed kirjoitti:
99:llä korottaminen ei ole mitään pöllimistä. Toimitko samoin AA:n kanssa buttonilla?

Joo, oli vähän epätarkka ilmaus korottamista tarkoitin. AA:n kanssa lyön 3bb:tä buttonilta, jos olen avaamassa pottia. Tässä voi tosiaan olla pientä epäloogisuutta havaittavissa. Täytyy pohtia, jos soveltaisi samaa 99:llakin.

OneBigRed kirjoitti:
Pidit pitkän saarnan ylempänä siitä ettei vetojen pidä antaa vetää halvalla. Haluat sitten kuitenkin vain limpata pareilla, vaikka ne ovat todennäköisesti paras käsi PF? Varsinkin kun limppaamalla on kyseessä sama potti jonka olisit voinut voittaa korottamalla ilman että vastustajasi saa kolmea ilmaista apukorttia.

Implareiden takia haluan tässä toimia näin, mutta kuten sanoin hira-menetelmää on käytetty.

OneBigRed kirjoitti:
Ihan näiden juttujen perusteella arvaan että nutseilla lyöt vähän jotta saat maksun, ja bluffatessa lyöt overbetin?

Nutseilla pyrin lyömään sen, minkä arvelen vihun maksavan, mutta vähintään niin, että vihu tekee virheen. Jos arvelen vihulla olevan valmiin käden, koitan jakaa loppustäkin, niin että siitä tulee mahdollisimman paljon keskelle. Mikä olisi oikein? Bluffatessa lyön sen verran kuin arvelen toimivan.

OneBigRed kirjoitti:
Ja vielä tuosta setin saamisesta. Setilläsi ei oikeastaan tee mitään korottamattomassa potissa, ellei vastustaja saa esim. kahta paria.

En tiedä mitä pelejä sinä pelaat, mutta omissa peleissäni vihuista lähes puolet on katkaistavissa kärkiparilla, NL100:aan asti. Kahdella parilla käytännössä about 80%.

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
FreezingHell kirjoitti:
Implareiden takia haluan tässä toimia näin, mutta kuten sanoin hira-menetelmää on käytetty.

Kyllä keskiparilla limppaamisessa on lähinnä kyseessä reverse implied odds. Sinun kätesi ei useinkaan parane, mutta vastustajan mahdolliset overit taas pariutuvat joka kolmas kerta flopilla. Vai miten perustelet implarit tässä tapauksessa?

FreezingHell kirjoitti:
Nutseilla pyrin lyömään sen, minkä arvelen vihun maksavan, mutta vähintään niin, että vihu tekee virheen. Jos arvelen vihulla olevan valmiin käden, koitan jakaa loppustäkin, niin että siitä tulee mahdollisimman paljon keskelle. Mikä olisi oikein? Bluffatessa lyön sen verran kuin arvelen toimivan.

Heittoni perustui lähinnä tuohon että limppaat pareja positiosta.

FreezingHell kirjoitti:
En tiedä mitä pelejä sinä pelaat, mutta omissa peleissäni vihuista lähes puolet on katkaistavissa kärkiparilla, NL100:aan asti. Kahdella parilla käytännössä about 80%.

Congrats on excellent table selection.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
OneBigRed kirjoitti:
Kyllä keskiparilla limppaamisessa on lähinnä kyseessä reverse implied odds. Sinun kätesi ei useinkaan parane, mutta vastustajan mahdolliset overit taas pariutuvat joka kolmas kerta flopilla. Vai miten perustelet implarit tässä tapauksessa?

Tätä tuossa itsekin ihmettelen FH:n jutustelussa. Itse olen ymmärtänyt no-limitin teorian niin (karkella tasolla), että pocket paireilla peli kannattaa yleensä katkaista jo alkuvaiheissa, koska keskimäärin pöytään tulevat kortit vain huonontavat voittomahdollisuuksia ja korkeat korotuksesi tekevät suoran ja värinvetäjille sijoitukset pitkässä juoksussa odotusarvoltaan negatiivisiksi.

Jotenki FH:n pelitapa haisee FPS:ltä, ei millään pahalla. Toki on henkisesti paljon tyydyttävämpää rakentaa ansa ja ottaa iso potti silloin tällöin ja syytellä huonoa tuuria kun ansa ei toimikaan, mutta loppukädessä voitollisen pelin salaisuus lienee tiukka ja kurinalainen peruspeli? Itse en voi omasta kokemuksesta puhua, koska livepelin harrastajana ei pelaamani käsimäärät ja vastukset ole samaa luokkaa kuin nettipokerin aktiiveilla.

TML

Jäsen
Taskupareilla 22, 33, 44, 55, 66 yritän lähes aina päästä katsomaan flopin halvalla. Jos setti tulee alkaa peli, jos ei, on melko helppo kippi edessä. Pientä korotusta pf tulee jos kädessä on 77, 88 tai 99 ja pöytään on tullut vain maksuja. Kuvaparit pelataan tietenkin noin 3-4bb korotuksilla. Itse harrastan välillä vaarallista Call-Raisea jos olen etupellossa. Välillä ei pääse reissaan ja ollaan ongelmissa jos 4-5 pelaajaa pääsee katsomaan flopin. Tämän teen siis AA:lla, KK:lla.
Taskuparit eivät kyllä usein parene flopin jälkeen, mutta silti 2-6 pareilla ei juurikaan pysty korottelemaan ennen floppia. Ellei vastustajia ole kuin korkeintaan kaksi. Maksu vain ja kädet ristiin setin toivossa.

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itse pelaan pikkuparit (66 ja pienemmät) settiä kytäten ja post-flop-peliini luottaen. Erittäin harvoin reissaan näillä pf.

77-JJ on sellaisia pareja, joilla pyrin vähentämään mukana olevien pelaajien määrän pieneksi positiosta riippuen (loppupositiosta aggressiivisemmin, alusta monasti saatan vaan limpatakin) ja pidän kädet ristissä, että isompia pareja ei ole vastassa. Näistäkin pareista on kuitenkin helppo luopua. Kuitenkin ideaalitilanne tässä on se, että vastassa on mahdollisimman vähän pelaajia, joilla on kädessä kaksi oman parisi ylikorttia tai sitä yliparia, jolloin voit potin viedä, vaikket settiäsi saakaan.

QQ-AA taas pelaan erittäin aggressiivisesti pre-flopissa sen pöydän/turnauksen katkeamisenkin uhalla, jos ei ole varmaa riidiä siitä, että QQ:lla on KK tai AA vastassa, post-flopissa taas omaan peliini luottaen.

Kuitenkin ne kaksi käsikorttia on vaan kaksi korttia seitsemästä. Jotenkin olen pyrkinyt tietoisesti löysäämään ja passivoittamaan pf-peliä ja kehittämään nimenomaan post-flop-peliäni.

Morgoth

Jäsen
TML kirjoitti:
Taskupareilla 22, 33, 44, 55, 66 yritän lähes aina päästä katsomaan flopin halvalla.

Mun mielestäni nämä ovat helpoimmin pelattavia käsiä miten NLssä on. Floppiin halvalla tai muuten fold ja flopissa helppo foldata, jos ei osu yhtään ja osuus niin puskemalla saa yleensä paljon. Tai jos tuntuu, että vastustajat ovat huonoja post-flop niin sitten noilla voi pelata mielikuvituksellisesti.

Vittuimaisia käsiä ovat 77, 88, 99, mutta ovat TT ja JJ ovat todellinen piikki perseessä. Pyötään tulee se yksi ylikortti, niin mitä vittua teet?! Kahdella ylikortilla helpompi heittää pakkaan ja tietysti se ylikortti on A niin aina sillä on joku runkkari näillä huonoimmilla tasoilla sen ässänsä kanssa. Jokainen nyt osaa pelata kun se setti osuu ja sen vihun nyt saa melkein itsestään katki, jos sillä on nyt jotain kiinni mutta jos sillä ei oo mitään niin eipä yleensä isoa pottia voita, vaikka miten pelaisi.

Miten helvetissä te ompussa pelaatte setin, joka ei oo kärkisetti? Itse pelaan suhteellisen varovaisesti niitä tai riippuen tietysti pyödästä, mutta jos ei vetoja niin sitten ehkä aika rohkeastikin.

Viimeksi muokattu:

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Morgoth kirjoitti:
Miten helvetissä te ompussa pelaatte setin, joka ei oo kärkisetti? Itse pelaan suhteellisen varovaisesti niitä tai riippuen tietysti pyödästä, mutta jos ei vetoja niin sitten ehkä aika rohkeastikin.

Riippuu muista pöytäkorteista. Jos näyttää, että pöytä on rainbow ja esimerkiksi 27Q, 77 kädessä lyödään potti. Jos taas pöytä on esimerkiksi 67T värin vedolla, pyrin kyttäämään täyskättä tai nelosia halvalla. Omahassa vihua on niin paljon vaikeampi lukea (esimerkiksi tuossa toisessa vaihtoehdossa AA89 on pf-reissanneellekin mahdollinen), että pelaan vahvasti vain nuts tai muuten erittäin vahvat kädet.

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
E kirjoitti:
QQ-AA taas pelaan erittäin aggressiivisesti pre-flopissa sen pöydän/turnauksen katkeamisenkin uhalla, jos ei ole varmaa riidiä siitä, että QQ:lla on KK tai AA vastassa, post-flopissa taas omaan peliini luottaen.
Eilen oli mielenkiintoinen käsi itsellä nl25 shortissa, kun käteen tuli QQ.
UTG fold, UTG+1 reissasi 1,5$ ja heti tuli varma tunne, että KK tai AA vastassa. Peli oli ollut muuten melko rauhallista.
Itselläni oli deep stackki n.54$ ja tuo reissaaja oli n.20$ rahakasalla mukana. Reissutin intuitiosta huolimatta kokeilu betsin 4$, jonka kaveri vain maksoi. Tuo pelkkä maksu sitten oli se kohtalokas liike omalta kannaltani tuossa kädessä.
Floppi oli T high ilman kummempia vetoja. Vihu bet 3$ -> call, turn J vihu bets 4$ -> call; river joku pieni ja vihu check. Preflopin pelkkä maksu rerreissuun ja nyt riverin check oli viimeinen niitti, vaikka olin preflop actionin perusteella varma, että AA tai KK löytyy tein eilisen typerimmän betin ja heitin n.10$ betin ja vihu insta call ja näyttää KK.

Millä huonommalla kädellä vihu tuossa maksaa, eli mitä järkeä riverin betissä oli? Ei mitään.
Miksen viimeistään turnin bettiin uskonut tuohon tunteeseen? Selvä heikkous vielä omassa pelissä on tuo fold nappulan etsintä ja käyttö, kun tunne sanoo että heitä pois.
Tiedä sitten oliko tuossa omassa pelissä muuta huonoa, kun kyseessä kuitenkin 5-max peli, ehkä olisi ollut turhan weakkiä pelkkään actioniin perustamalla heittää pois tuo.
Ehkä näistä analyyseistä jää jotain käteen ja ensi kerralla osaa heittää pois.

Jamais Vu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
koukou kirjoitti:
nl25 shortissa.
Typerä kysymys, mutta ei kai se haittaa kun typerä on kysyjäkin, elikkäs, mitä tämä ylläoleva NL25 Shortissa tarkoittaa...
Viimeaikoina kuullut vain useasti kun joku saattaa sanoa että hän "pelaa NL 25sta" kun tulee puhe että mitä pelaa.

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Morgoth kirjoitti:
Mun mielestäni nämä ovat helpoimmin pelattavia käsiä miten NLssä on. Floppiin halvalla tai muuten fold ja flopissa helppo foldata, jos ei osu yhtään ja osuus niin puskemalla saa yleensä paljon.

Tjaah, NL shortissa itse reissaan kaikki taskuparit aina pf ollessani ensimmäinen potissa ja joskus tilanteesta riippuen pienimmätkin parit muutoinkin. Jännä juttu, kun on oppinut blindien varastamisen ja positiosta agroilun jalon taidon, niin tuotto on kasvannut huomattavasti. Itselläni on ringistä vasta joitakin kymmeniä kiloja käsiä pelattuna, mutta viimeisen 10k aikana (tätä ennen perehdyin huolella opiskelemaan blindien pöllimistä ja C-bettiä) Poker Tracker näyttää att. to steal blinds reilua 33% ja kun filtteroi trackerista chance to steal and raised on varastusyritykset johtanut 54 ptbb/100h tulokseen.

Edit. korjattu numeroita (0.54*100=54 ei 5.4)

Viimeksi muokattu:

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jamais Vu kirjoitti:
Typerä kysymys, mutta ei kai se haittaa kun typerä on kysyjäkin, elikkäs, mitä tämä ylläoleva NL25 Shortissa tarkoittaa...
Viimeaikoina kuullut vain useasti kun joku saattaa sanoa että hän "pelaa NL 25sta" kun tulee puhe että mitä pelaa.

Eli NL 25 = Texas hold Em No Limit 25(25 ilmaisee max buyin mitä voit tuoda pöytään. Yleensä 25$).

Shortti on short table, eli mun käsittääkseni maksimissaan 5-6 pelaajaa pöydässä.

Jamais Vu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
lavos kirjoitti:
Eli NL 25 = Texas hold Em No Limit 25(25 ilmaisee max buyin mitä voit tuoda pöytään. Yleensä 25$).

Shortti on short table, eli mun käsittääkseni maksimissaan 5-6 pelaajaa pöydässä.
Okei, kiitokset tästä.

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Jamais Vu kirjoitti:
Eli pöydässä on maksimissaan kuusi pelaaja, tosin en ole aivan varma onko tuo kuusi se raja milloin muuttuu shortiksi.

edit. Jaahas, hidas oltiin....

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
koukou kirjoitti:
Millä huonommalla kädellä vihu tuossa maksaa, eli mitä järkeä riverin betissä oli? Ei mitään.
Jostain kumman syystä saan pahuksesti henkistä tyydytystä siitä, kun tiedän, että minusta on vedetty ohi, mutta saan checkata ilmaiseksi riverin, kun vihu on virittänyt Maailman Hienoimman Ansan. Kun siis esim. itselle on flopista tullut setti, ja ainoa järkevä syy vihun maksuille on päivänselvä vetopeli, joka täydentyy riverillä. Siinähän check-reissaavat hiljaa mielessään. Ei nyt ihan suoraan osu tuohon sinun esimerkkiisi, mutta close enough.

Mutta tuolla säästää kyllä vuoden mittaan sievoisen summan, kun hoksaa riittävän usein, että saa maksun ainoastaan voittavalta kädeltä.

TML

Jäsen
Morgoth kirjoitti:
Vittuimaisia käsiä ovat 77, 88, 99, mutta ovat TT ja JJ ovat todellinen piikki perseessä. Pyötään tulee se yksi ylikortti, niin mitä vittua teet?!
Jos kädessäni on vaikka JJ ja olen ensimmäisenä vuorossa flopin jälkeen ja pöytään tulee se legendaarinen ylikortti, niin kyllä jonkin verran pottiin pitää lyödä ihan vain tunnustellen vastustajan kättä ja suojatessa omaa korottelu kättä. Chekkailu ei johda juuri mihinkään näissä tilanteissa.

Morgoth kirjoitti:
Omahaa viimeiset puoli vuotta melko ahkerasti pelanneena sanoisin että setti, oli se sitten alapää, keski, kärki, pitäisi pelata heti melko agressiivisesti varoen ohivetäjiä turnilla ja riverillä. Täyskäsiä, suoria ja värejä kuitenkin piisaa omahassa varsinkin jos pelaajia riittää. Setillä voi myös paria pelaajaa vastaan ansoitella. Turhan paljon ei voi kuitenkaan setteihin ihastua, sillä niin paljon omahassa mahdollisuuksia ja outteja muillakin on.

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
No niin, nyt alkoi pokerinpelaaminen onnistua FinJeeveliltäkin. Eihän se tarvinnut tosiaan kun alkoi pelaamaan tiukempaa peliä. Floppiprosentti on nyt 30-32.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Vittu pokeri on hieno peli. On päiviä jolloinka voittaa kaikki kädet lähtee mukaan sitten millä tahansa paskalla floppiin. On päiviä jolloinka häviää kaikki kädet, vaikka pelaa vain AA:ta.
On päiviä jollainka 7,5 tuntuvat hyviltä lähtökorteilta, kun on saanut monta tuntia 2,3 tason paskaa käteen. On päiviä kun QQ tuntuu paskalta lähtökädeltä, koska jatkuvasti tulee AA, KK tason lähtökortteja.

EDIT: Unohtu yksi. On päiviä kun vastustajalla on aina sinua hieman paremmat kortit. Jos sinulla AQ kaverilla on AK, jos sinulla on KK kaverilla on AA. Nämä päivät turhauttaa kaikkein eniten. Etenkin jos ne yhdistyvät päiviin, jolloinka hyvän lähtökäden saamiseen tarvitsee kipata sata paskaa kättä.

Viime aikoina on ruvennut enemmän ja enemmä tuntumaan, että kyseessä on tuuripeli, jossa taidolla ei ole hevonpaskaakaan väliä.
Jotenkin ei vaan enää osaa suhtautua siihen kunnolla, että aina mennään riverillä ohi, vaikka siihen on vain parin% mahdollisuus. Alkaa olemaan jo aika pitkätovi siitä kun olisi omat kädet pitäneet edes 20% loppuun asti, vaikka on ollut aina edellä flopin jälkeen, ja usein miten myös turnin jälkeen.

Ihme kyllä tappiota en tuona aikana ole tehnyt kuin 20e, vaikka olen pelannut aikasta monta tuntia pokeria. Tunnusomaista tuolla aikakaudelle vain on, että usean tunnin voitokaspeli häviää yhdessä/kahdessa kädessä, kun joku lähtee katsomaan 4,7 offareilla minun parin taalan korotukset jollain QQ parilla. Ja suora tai kahdet parit on sitten pätkähtänyt viimeistään riverillä.

Viimeksi muokattu:

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
repe_joke kirjoitti:
Vittu pokeri on hieno peli. On päiviä jolloinka voittaa kaikki kädet lähtee mukaan sitten millä tahansa paskalla floppiin..

Tuttu tunne. Tähän vielä meikäläiselle tuttu skenaario : UG taskuun esim. KK jolla reissaan kunnolla. Yksi maksaa ja flopin ollessa tyyliin 273rb lyön lisää ja kaveri maksaa. Turn samaa silppua reissaan lisää ja kaveri maksaa. Viimeistään tässä vaiheessa iskee tuttu tunne siitä, että joku on lähtenyt roskilla mukaan ja itse vedän kuollutta tässä vaiheessa kaverin napattua kolmoset.

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
vision kirjoitti:
Tuttu tunne. Tähän vielä meikäläiselle tuttu skenaario : UG taskuun esim. KK jolla reissaan kunnolla. Yksi maksaa ja flopin ollessa tyyliin 273rb lyön lisää ja kaveri maksaa. Turn samaa silppua reissaan lisää ja kaveri maksaa. Viimeistään tässä vaiheessa iskee tuttu tunne siitä, että joku on lähtenyt roskilla mukaan ja itse vedän kuollutta tässä vaiheessa kaverin napattua kolmoset.

On tapahtunut useammin kuin kerran. Joku on lähtenyt pikkuparilla mukaan ja tulee sitten kaivettua syvä kuoppa itselle samalla kun vihu naureskellen maksaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy